En nu?

11-11-2011 12:06 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond hadden we afgesproken dat ik zou blijven slapen.

Staat zijn moeder ineens op de stoep (gisteren) met de mededeling dat ze tot zondag blijft.

Hij is kok, werkt veel en was hier al niet zo blij mee. Hij zei dan ook dat ik vrijdag op zaterdag zou blijven slapen.

Maar daar was mijn schoonmoeder niet zo blij mee. Ze was er nu, ze zou blijven en wilde tijd met haar zoon doorbrengen.

Ik wil haar best snappen, doe ik ook. Ze woont nu eenmaal niet om de hoek bij hem. Dat je je zoon wilt zien, ook dat snap ik. Maar wat ik dan niet snap is dat ik niet gewoon 1 nachtje kan/mag blijven slapen. Hij woont op zichzelf!

Hij zegt dat hij er alles aangedaan heeft, maar dat zij bij haar standpunt blijft. Ze wil me dit weekend gewoon niet zien, want dat zou hij zijn aandacht over twee vrouwen moeten verdelen en ze ziet hem toch al zo weinig...

Oh even dit, ze is 8 jaar geleden weggegaan bij zijn vader, verhuist naar een plek op ruim anderhalf uur reizen bij hem en de kinderen vandaan. Weinig omgekeken naar mn vriend en z'n broertje, want dat wilde haar nieuwe vriend niet.

Ik heb zo de neiging om vanavond toch naar hem toe te gaan, maar aan de andere kant.. Geen zin in ruzie en gebekvecht.

Wat vinden jullie?
En dit had ze niet aangekondigd? Ze nodigt zichzelf dus uit?

Ik zou lekker gaan slapen daar, maar of het gezellig wordt...

Vind dat je vriend niet zo over zich heen moet laten lopen door z'n moeder!
Ga vanavond iets leuks doen met vriendinnen en probeer het van je af te zetten. Ik denk dat je in dit geval het meest wint door het nemen van je verlies.

Als het nou vaak voor komt, dan zou ik er wel wat mee doen, maar zolang het incidenteel is niet. Je relatie verandert niet doordat je elkaar een nachtje minder ziet, als dat wel zo zou zijn dan zou je relatie toch al niet goed zitten.
Ik zou lekker thuisblijven. Geen behoefte aan zo'n schoonmoeder.

Maar vind wel dat je vriend wat ballen moet kweken want vind het maar ronduit onbeschoft hoe zijn moeder zich gedraagt en vind dat daar best wat van gezegd had kunnen worden. Als het mijn moeder was geweest had ik gezegd dat ze pech had, een andere afspraak had kunnen maken en zich dient te gedragen tegen mijn partner.
Lijkt mij dat je vriend daar meer over kan zeggen dan zijn moeder. Het is zijn huis, zijn leven en zijn aandacht 9die hij dus wil verdelen).

Hij geeft aan er alles aan gedaan te hebben. Ik vraag me echt af wat dat dan moet betekenen.
Nee echt?
Lekker weg blijven zou ik zeggen. Het sop is de kool niet waard zou ik zeggen. Enne... weet je zeker dat je hem zo leuk vindt, als ie nu nog door zijn moeder gecommandeerd wordt voorspelt dat veel gezelligs voor de toekomst...

Blijkbaar is ze gewend dat jouw vriend zo makkelijk te manipuleren is, gezien haar manier van binnenkomen.

Ik vind je schoonmoeder vreselijk bijdehand en egoistisch, maar dat maakt je vriend wel mogelijk.
Tja, de vraag is of jij wel in haar gezelschap wilt vertoeven. Het lijkt me geen fijne vrouw en dat zal nooit een leuke schoonmoeder worden voor je. Zo iemand kun je beter proberen te vermijden.
Lekker thuis blijven. Met zo'n mens zou ik niet in één kamer willen zitten. Zonde van mijn tijd. Blijkbaar wil je vriend ook dat zijn moeder langskomt, anders was ze niet gekomen.
vooral niet gaan vanavond en lekker met je vriendinnen op stap gaan ( of jezelf vermaken ) maar vooral niet thuis blijven zitten te sippen!

hoe vaak komt dit voor? als dit 1x per jaar is dan zou ik me er niet druk over maken. Komt het vaker voor dan is een gesprek noodzakelijk met vriend
En wat doet je vriend eraan? Het is zijn moeder en zijn huis, hij moet dit dus oplossen
Wat een egoïstisch kreng die schoonmoeder van jou. Ik zou gewoon gaan, en slapen ook, zoals jij en je vriend gepland hadden.

Als hij in deze niet achter jou kan staan / voor jullie relatie opkomt dan zou het voor mij een serieus twijfel oproepen of ik wel bij zo'n slappeling wil blijven.
belachelijk mens die moeder van hem. Zelf ben ik ook moeder van een volwassen zoon, die niet meer thuis woont, maar zoiets zou ik niet in mijn hoofd halen. Hoe durft ze hem zo te manipuleren? En waarom wil ze jou er niet bij hebben?
Onbeschoft dat ze zichzelf uitnodigt en nog wil blijven logeren ook! Als ik je vriend was, zou ik dit weekend bij jou gaan slapen en z'n moeder dus in haar sop gaar laten koken.

Als hij z'n moeder voor de lieve vrede wil laten blijven, zou ik zelf wegblijven dit weekend, dan zoekt ie 't er maar mooi mee uit.
Dus ze komt zomaar onaangekondigd binnenvallen en blijft dan het hele weekend slapen?

En je vriend reageert als een lulletje rozenwater hierop en laat al zijn plannen vallen?

Nou,die was nog niet klaar met mij(of wel haha,want zo'n slapjanus zou niet mijn vriend zijn)
Lijkt wel of moeder en die vriend ruzie hebben gehad en zij op straat staat

Even serieus: wat een egoïstische vrouw zeg. Wie denkt ze eigenlijk wel niet wie ze is. Djeezzz
Ze speelt altijd in op zijn schuldgevoel. En dat drijft ze dan ook echt door. Een keer gehad dat we hadden afgesproken om naar de dierentuin te gaan. Ze belde de dag ervoor op dat ze met haar nieuwe vriend langs zou komen. Wij gezegd dat ze niet kon komen, want wij waren er niet. Dan gingen we toch met z'n 4e? Nee, dat wilde mijn vriend niet, want hij had nog een verrassing naderhand. Komen we terug thuis van de leuke dag, zit ze binnen. "Je ziet me al zo weinig, dit is toch ook gezellig. Ik ben wel je moeder, he. Zal ik een lekker bakje voor ons zetten?"

Ze had hem woensdag gemaild, met de vraag of ze kon komen. Daar had hij nee op geantwoord. Vervolgens staat ze donderdag wel gewoon op de stoep.

Hij is boos geworden, maar uiteindelijk toch maar wel gelaten. Eerste plan was ook maar dat ze tot vandaag zou blijven, maar ze blijft nu toch maar tot zondag, want het is zo gezellig met hem. Daar was mn vriend ook niet zo blij mee, want wij hadden immers een afspraak. Bij hem is afspraak is afspraak. Dus hij vond het echt niet leuk. Wat hij gedaan heeft weet ik niet.
De verhouding tussen moeder en zoon is zoals ik begrijp niet helemaal geweldig en begrijp ik dat ze nu zonder overleg is komen aan waaien en wil ze gelijk een heel weekend op zijn lip zitten.

Een hele grote dikke BRRR

Wat is nu 1,5 uur reizen, zolang is dat toch niet, dat kan toch voor een avond -of middagbezoek.

Vraag gewoon of je vriend vanavond bij jou komt.
quote:angel__ schreef op 11 november 2011 @ 12:23:

Bij hem is afspraak is afspraak.Blijkbaar dus niet hè? Anders was het hele probleem er niet...
Als hij niet wil dat zijn moeder blijft slapen moet hij op zijn strepen gaan staan, en niet als een slappe hap alles maar tollereren wat 'mammie wil' en er achteraf over gaan klagen.
quote:angel__ schreef op 11 november 2011 @ 12:23:

Ze speelt altijd in op zijn schuldgevoel. En dat drijft ze dan ook echt door. Een keer gehad dat we hadden afgesproken om naar de dierentuin te gaan. Ze belde de dag ervoor op dat ze met haar nieuwe vriend langs zou komen. Wij gezegd dat ze niet kon komen, want wij waren er niet. Dan gingen we toch met z'n 4e? Nee, dat wilde mijn vriend niet, want hij had nog een verrassing naderhand. Komen we terug thuis van de leuke dag, zit ze binnen. "Je ziet me al zo weinig, dit is toch ook gezellig. Ik ben wel je moeder, he. Zal ik een lekker bakje voor ons zetten?"

Ze had hem woensdag gemaild, met de vraag of ze kon komen. Daar had hij nee op geantwoord. Vervolgens staat ze donderdag wel gewoon op de stoep.

Hij is boos geworden, maar uiteindelijk toch maar wel gelaten. Eerste plan was ook maar dat ze tot vandaag zou blijven, maar ze blijft nu toch maar tot zondag, want het is zo gezellig met hem. Daar was mn vriend ook niet zo blij mee, want wij hadden immers een afspraak. Bij hem is afspraak is afspraak. Dus hij vond het echt niet leuk. Wat hij gedaan heeft weet ik niet.Wat een slappe zak, die vriend van jou...
Bij je vriend is afspraak dus juist níet afspraak. Hij lapt jullie afspraak aan z'n laars omdat ie zich door z'n moeder laat overlopen. Echt, nodig hem uit dit weekend bij jou te komen, dan laat ie z'n moeder maar lekker alleen in zijn huis zitten. En verder moet ie z'n sloten veranderen zodat ma er niet meer onuitgenodigd in kan.
En mijn vriend is ook niet klaar met mij . Het een heel weekend blijven is nu de eerste keer.

Manipuleren gebeurt wel vaker.
Vind dat vriend een vent moet zijn en moet zeggen dat de afspraak met jou al stond. Bovendien, jij bent zijn vriendin en dus ook een deel van zijn leven, dus als schoonmoeder echt in haar kind geïnteresseerd zou zijn dan zou ze jou voor lief moeten nemen.
Tijd voor kennismaking met je schoonmoeder.Gewoon blijven slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven