Ervaringen bemiddelingsbureau vinden partner

29-09-2021 12:55 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met een bemiddelingsbureau voor het vinden van een partner.

Op internet kom je er redelijk wat tegen en vaak gericht op een ouder publiek.

Zelf ben ik een 40-er en geen zin meer in datingapps of blinddates.

Andere tips zijn ook van harte welkom.
Al 25 jaar geleden een partner vinden via zo'n buro is toch niet te vergelijken met nu? Toen had je weinig andere opties, dus zullen zich meer mensen daarbij hebben aangesloten lijkt me? Tegenwoordig heb je internet. Denk dat een boel mensen toch denken dat het via die manier uiteindelijk zal lukken en dat geld liever in hun zak houden.
diyer schreef:
30-09-2021 08:34
Hoewel ik nmlk een uitvinding vind en mezelf ook af en toe aansluit bij activiteiten, moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het aandeel mannen maar zelden relatiemateriaal vind. Ik zit er niet bij voor een relatie, maar acht de kans ook zeer klein dat daar een man tussenzit die ik potentie vind hebben. Velen zijn sociaal toch minder handig om het maar even vriendelijk uit te drukken. Deze ervaring heb ik ook bij single reizen. Het hangt ook af vd hoeveelheid duiten die je betaalt wat voor soort vakantie en man je tegenkomt. Heb nu twee x een éénouder vakantie geboekt en daarvan vond ik de mannen van hetzelfde kaliber als nmlk.

En qua studie: is dit iets waar je potentieel het soort of hoeveelheid mannen tegenkomt die je leuk lijkt? Een studie Mandela tekenen is wat anders dan een studie website bouwen of theologie.
Heb je misschien zeker een punt wat NMLK en de reizen betreft. Studie is een master in deeltijd in een mannenwereld richting.
Dolendedertiger schreef:
30-09-2021 10:51
Anders probeer drankjedoen.nl op de zondagavond om 20:30. Speeddaten via video een uur lang, gesprekjes van 2 min is het wederzijds kun je na afloop met elkaar chatten. En het is nog altijd gratis
Kan ik zeker eens doen. Dank voor de tip!
calvijn1 schreef:
30-09-2021 09:46
En lekker ouderwets een contactadvertentie in het plaatselijke sukkeltje?
Bestaat dat uberhaput nog?
Ik zie het nooit meer maar wie weet.
Dadelijk tref je een gedetineerde via zo’n advertentie :-D
Dolendedertiger schreef:
30-09-2021 10:51
Anders probeer drankjedoen.nl op de zondagavond om 20:30. Speeddaten via video een uur lang, gesprekjes van 2 min is het wederzijds kun je na afloop met elkaar chatten. En het is nog altijd gratis
Dit klinkt best leuk. Iemand ervaring hiermee?
Avage schreef:
01-10-2021 19:08
Dit klinkt best leuk. Iemand ervaring hiermee?
Ja ik😉 Het is ook best grappig zeker omdat je van te voren geen profielen ziet van elkaar dus je ziet pas met wie je praat als de videoverbinding er is dus soms kan het ook schrikken zijn😜 Maar ben je na 2 min ook weer klaar😜 Soms gaat het in een razend tempo en weet je bijna niet meer wie je gesproken hebt maar pauze kan tussendoor. Nu het weer slechter weer wordt zal het aanbod wel weer groter worden. Ik heb het een paar keer gedaan resultaat staat op heden op 1 date. Maar persoonlijk vind ik het leuker en efficiënter dan de datingapps.

Ooo en je kunt gewoon je joggingbroek aan houden🤪 Een leuk shirt is voldoende😜
diyer schreef:
30-09-2021 08:34
Hoewel ik nmlk een uitvinding vind en mezelf ook af en toe aansluit bij activiteiten, moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het aandeel mannen maar zelden relatiemateriaal vind. Ik zit er niet bij voor een relatie, maar acht de kans ook zeer klein dat daar een man tussenzit die ik potentie vind hebben. Velen zijn sociaal toch minder handig om het maar even vriendelijk uit te drukken. Deze ervaring heb ik ook bij single reizen. Het hangt ook af vd hoeveelheid duiten die je betaalt wat voor soort vakantie en man je tegenkomt. Heb nu twee x een éénouder vakantie geboekt en daarvan vond ik de mannen van hetzelfde kaliber als nmlk.

En qua studie: is dit iets waar je potentieel het soort of hoeveelheid mannen tegenkomt die je leuk lijkt? Een studie Mandela tekenen is wat anders dan een studie website bouwen of theologie.
En wat voor soort vrouwen komen af op nlmk? En singlereizen?
Misschien is 'Viv Op de Bank' iets voor je? (https://www.instagram.com/bijvivopdebank/) Dit is een mevrouw die het land doorreist met haar bank om zo mensen te interviewen die opzoek zijn naar een relatie, ik vind het zelf een heel leuk concept!
Dolendedertiger schreef:
01-10-2021 23:02
Laat ik het zo zeggen dat ik de vrouwen leuker vind dan de mannen over het algemeen. Zijn zeker uitzonderingen op de regel. Er gaan vaak ook meer vrouwen dan mannen mee op een reis
Moondag schreef:
02-10-2021 00:51
Misschien is 'Viv Op de Bank' iets voor je? (https://www.instagram.com/bijvivopdebank/) Dit is een mevrouw die het land doorreist met haar bank om zo mensen te interviewen die opzoek zijn naar een relatie, ik vind het zelf een heel leuk concept!
Ik ga eens kijken dank je!
Dolendedertiger schreef:
01-10-2021 22:34
Ja ik😉 Het is ook best grappig zeker omdat je van te voren geen profielen ziet van elkaar dus je ziet pas met wie je praat als de videoverbinding er is dus soms kan het ook schrikken zijn😜 Maar ben je na 2 min ook weer klaar😜 Soms gaat het in een razend tempo en weet je bijna niet meer wie je gesproken hebt maar pauze kan tussendoor. Nu het weer slechter weer wordt zal het aanbod wel weer groter worden. Ik heb het een paar keer gedaan resultaat staat op heden op 1 date. Maar persoonlijk vind ik het leuker en efficiënter dan de datingapps.

Ooo en je kunt gewoon je joggingbroek aan houden🤪 Een leuk shirt is voldoende😜
Leuk om te lezen! Het lijkt me wel vreemd en spannend zoiets, ben geen fervente dater maar leuk om eens te doen.
Thuis in mijn joggingbroek spreekt me sowieso aan ;-D
Dolendedertiger schreef:
01-10-2021 23:02
Het aanbod aan vrouwen is groter bij Nmlk. Ik weet niet exact wat de verhoudingen zijn. Maar gevoelsmatig is het aandeel man/vrouw 25/75 %. Dus er zit voor mij (afhankelijk vd groepsgrootte) vaak wel 1, 2 of 3 vrouwen tussen met wie ik goed match en dan is de rest voor mij een beetje lullig gezegd gewoon opvulling.

Op de twee single (ouder) reizen was de verhouding man/vrouw hetzelfde. Er is voor mij als vrouw gewoon veel meer keuze uit vrouwen om een gezellige tijd mee te hebben. En dan is er altijd wel 1 waar dat mee kan.

En eerlijk? Ik vind veel mannen nogal wanhopig en weinig kritisch. Ik ben daarentegen misschien té kritisch. Maar ik blijf, zeg ik nu, liever alleen dan samen met iemand die voor mij een zesje is.
En laten we wel wezen. Een leuke klik of match op vriendschappelijk nivo is nog weer heel wat anders dan dat je daarmee ook je leven wilt delen. Ik heb genoeg vriendinnen die in een vriendschap uitstekend werken, maar waarmee ik nooit een relatie zou willen. En dat zullen er vast ook genoeg over mij zeggen.
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 02-10-2021 12:28
0.32% gewijzigd
Avage schreef:
02-10-2021 10:26
Leuk om te lezen! Het lijkt me wel vreemd en spannend zoiets, ben geen fervente dater maar leuk om eens te doen.
Thuis in mijn joggingbroek spreekt me sowieso aan ;-D
Ja door die spanning moet je even doorheen, als je er een paar gehad hebt is dat helemaal weg😉 En achter een schermpje kan doorgaans niet heel veel gebeuren😜

Maar tot zondagavond dan😜
Grappig, de ervaringen van anderen met NMLK te lezen. Volgens mij is die man vrouw verhouding geheel afhankelijk van de activiteit die je doet. En wellicht ook waar die plaatsvindt. Ik heb meermaal dingen ondernomen waarbij er meer mannen dan vrouwen meededen. En dat waren bepaald niet allemaal contactgestoorde mannen. Soms zat er een tussen, meestal niet. Ik heb ook eens een housewarming gedaan, de activiteit boeide me niet, maar de housewarmer kende ik intussen al een poosje en was een goede kennis geworden, daarom ging ik. Ook daar waren minstens net zoveel mannen als vrouwen. Die mannen daar waren inderdaad wel die typische contactgestoorde, behoorlijk onaantrekkelijke. Er was daar een man, die nét iets minder onaantrekkelijk was, en niet volstrekt contact gestoord en het was bizar om te zien hoe op dat feestje drie wél aantrekkelijk en volstrekt sociaal vaardige vrouwen onvoorstelbaar veel moeite deden zich in de kijker te zetten voor die ene man. Ik wisselde een miniem gesprekje met de man, en hij had werkelijk helemaal niets te vertellen. Voor hem moet NMLK een snoepwinkel zijn geweest. Ik snap werkelijk niet waarom. Die vrouwen waren wél aantrekkelijk en extravert en sociaal vaardig, die zouden op heel veel plekken raak kunnen schieten. Klaarblijkelijk is er wel een markt voor de sociaal minder vaardige fysiek minder aantrekkelijke man. Housewarmer zelf had met drie van de aanwezige mannen een relatie gehad, en met twee ervan een fling. Haar types waren het kennelijk wél. Het jammere van NMLK vind ik meer dat er in mijn regio amper iets gebeurt, dat ik dus altijd moet reizen voor een activiteit en dat ik nu in een leeftijdscategorie val waar ik minder in klop. Twee jaar terug nog eens een Ladies Night in de bios gedaan, in mijn plaats. Qua leeftijd scheelde ik weinig met de andere deelnemers, qua persoonlijkheden en omstandigheden was er een wereld van verschil. Daarom zou ik nu niet zo snel meer wat met NMLK doen. Ja, ik ben een ouwe taart van vijftig, maar in het algemeen kloppen mijn interesses en omstandigheden veel meer met die van mensen die wat jonger zijn dan ik. Zelfs met twintigers heb ik vaak meer gemeen dan met leeftijdsgenoten, en met mensen die ouder zijn dan ik heb ik vaak helemaal niks.
Er zijn genoeg mensen die zich opnieuw inschrijven met 5 jaar van hun leeftijd afgelogen. Ik ben wel vaker mensen tegengekomen en op hun profiel zag dat ze 48 waren en ik dacht, no way! Kun je ook nog overwegen ; )
Bovendien zit ik zelf altijd tussen 2 leeftijdscategorien. Dan val ik tussen 30 en 60 oid. Daar zit meer dan genoeg aanbod bij. Zowel jonger als ouder. Ik voel me nl. ook jonger en word ook vaak jonger geschat.

Ik herken dat niet dat de vrouwen wanhopig om 1 man draaien. Meestal als ik met de vrouwen praat op NMLK, dan is de mening unaniem: voor de mannen hoef je het niet te doen. Het komt maar weinig voor dat er een keer een écht leuke man tussen zit. En met écht leuk, bedoel ik dat ik die vergelijkbaar vind met die leuke dames die er wél bij zitten. De mannen zijn heus wel aardig hoor. Maar zelden prikkelend. Na het standaard riedeltje 'hoe ken je nmlk en hoe lang zit je erbij, wat doe je en welke activiteiten vind je het leukst' kom ik vaak ook niet. Ik klets veel liever met de vrouwen.
diyer schreef:
02-10-2021 12:38
Er zijn genoeg mensen die zich opnieuw inschrijven met 5 jaar van hun leeftijd afgelogen. Ik ben wel vaker mensen tegengekomen en op hun profiel zag dat ze 48 waren en ik dacht, no way! Kun je ook nog overwegen ; )
Bovendien zit ik zelf altijd tussen 2 leeftijdscategorien. Dan val ik tussen 30 en 60 oid. Daar zit meer dan genoeg aanbod bij. Zowel jonger als ouder. Ik voel me nl. ook jonger en word ook vaak jonger geschat.

Ik herken dat niet dat de vrouwen wanhopig om 1 man draaien. Meestal als ik met de vrouwen praat op NMLK, dan is de mening unaniem: voor de mannen hoef je het niet te doen. Het komt maar weinig voor dat er een keer een écht leuke man tussen zit. En met écht leuk, bedoel ik dat ik die vergelijkbaar vind met die leuke dames die er wél bij zitten. De mannen zijn heus wel aardig hoor. Maar zelden prikkelend. Na het standaard riedeltje 'hoe ken je nmlk en hoe lang zit je erbij, wat doe je en welke activiteiten vind je het leukst' kom ik vaak ook niet. Ik klets veel liever met de vrouwen.
Het was slechts één ervaring. Een voorbeeld waarbij er klaarblijkelijk wel een markt was voor de sociaal onhandige niet erg lekkere man. Mijn andere ervaringen waren anders. Wel degelijk ook sociaal vaardige mannen. Zelf geen echte kliks tegen gekomen, maar het zou wel gekund hebben. Bij een foodfest eens meegemaakt dat juist de mannen het gezelligst en grappigst waren en de vrouwen niet. Gewoon echt een leuke avond gehad daar, en slechts met de mannen opgetrokken.

Laatste activiteiten in mijn regio, toen ik nog bij NMLK zat, werden georganiseerd door een vrouw, zelf mijn leeftijd, zij had de leeftijdscategorie juist op mijn leeftijd plus ouder gezet. Tja, dan heb ik er weinig te zoeken. De activiteiten die ik zelf organiseerde in mijn regio, daarop kwam slechts een keer één persoon af. En ook zij bleek veel liever met ouderen om te gaan, en hoewel we even oud waren, was ook zij in looks en inhoud veel veel ouder dan ik.

In het algemeen zag ik in mijn laatste jaar NMLK dat vooral de meer sportieve activiteiten open stonden voor een bredere leeftijdscategorie. Ik ben wel jong voor mijn jaren (en net als jij oog ik dat ook, ik word gemiddeld 15 jaar jonger geschat), maar niet perse heel sportief, ik beweeg omdat het gezond is, maar beleef er geen lol aan en doe dat soort activiteiten dan dus ook niet voor de lol. Vaker zag ik erg leuke activiteiten, waarvoor ik dan te oud was. Of leuke activiteiten, maar dan wel een leeftijdscategorie van mijn leeftijd tot bejaard.

In de tijd ervoor, toen ik zelf jonger was heb ik wel degelijk ook leuke mannen ontmoet. Maar heel eerlijk, vrienden heb ik bij NMLK niet gemaakt. Ik ben een tijdje opgetrokken met was dames uit mijn regio, maar behalve dat we allemaal, op een na, geen partner hadden en vrouw waren deelden we aan interesses en persoonlijkheden vrij weinig, dus uiteindelijk heb ik dat laten verwateren. Maar ik heb zowel met mannen als vrouwen leuke gesprekjes kunnen voeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven