Ex bedreigd me

14-03-2019 15:32 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen (dit wordt lang, mijn excuses alvast hiervoor)

Nu, ik had een relatie van een jaar en 6maanden, echter was ik er gisteren niet mee eens dat je in een relatie met het andere geslacht heel close moet gaan doen bijvoorbeeld: hartjes of xjes sturen, alsof je in een relatie zit of bijna elke week afspreken of zelfs blijven slapen... hij was het daar niet mee eens dat ik dat niet kunnen vond in een relatie en zo heeft dat weer geleid tot een ruzie.

Ik heb er dan ook meteen gewoon een punt achter gezet wanneer hij zei, dat zijn vriendinnen (waaronder zijn, laten we zeggen 4exen) belangrijker waren dan een relatie met wie dan ook. Mij kwetste dat heel hard, zeker na al die lieve dingen die hij me zei. Ik voel me echt heel erg gebruikt door hem.

Nu, stuurt hij me een sms dat hij veel dingen van mij weet en heeft en dat hij mijn leven ermee kapot zal maken.
Ik heb hem gestuurd dat hij me met gerust moet laten. Ik kreeg nog allerlei scheldwoorden naar mij toegeworpen en een bericht van zijn moeder dat ik zijn zoon gerust moeten laten (terwijl hij degene is die begon met sturen).

Ik zit eigenlijk midden in een depressie door onzekerheid over mezelf en de dingen die ik tijdens onze relatie aan hem heb toevertrouwd zit hij nu te gebruiken tegen mij (waaronder zelfbeschadiging). Zijn woorden komen enorm hard aan en ik zit er nu enorm onderdoor. Vooral over het feit dat hij me blijft beschuldigen dat alles mijn schuld is.

Over hem: tijdens onze relatie was hij in het begin enorm lief en deed hij heel veel moeite voor mij, maar dat zwakte na een tijd steeds meer en meer af, waardoor ik heel onzeker werd of de liefde wel van langst twee kanten kwam, we hebben daar samen veel over gepraat en telkens zei hij mij dat er niks aan de hand was. In het begin van onze relatie zat hij ook in een leefgroep (een instelling voor jongeren met gedragsproblemen). Hij had namelijk zijn broer op jonge leeftijd seksueel misbruikt, maar ik had zoiets van, het is het verleden en nu moeten we vooruit kijken. Ik ben altijd al zeer positief over hem geweest, wat hij me ook aandeed, ik bleef positief en denken dat het mijn schuld was, want zo liet hij me dat denken.

Enfin, dit is zowat de hele situatie van het afgelopen jaar een half in het kort uitgelegd. (Exclusief het emotioneel misbruikt dat er aan te pas kwam)

Ik ben nu eigenlijk bang dat hij inderdaad dingen heeft waarmee hij me echt kan breken die hij online kan zetten voor iedereen. Ik heb overal op geblokkeerd alleen op sms heb ik hem nog, omdat hij nog spullen van me heeft, via daar zit hij me ook te bedreigen en wilt hij me niet gerust laten. Weten jullie hoe ik hiermee moet omgaan of, wat ik hieraan kan doen, want zo werkt het voor mij niet meer.
Mijn ouders zijn hiervan op de hoogte, maar zij willen al direct een klacht gaan indienen als hij hier niet mee stopt, maar dat vind ik wel heel erg serieus.

Zowel hij en ik zijn 19 jaar oud.
Caitlin3Dh schreef:
14-03-2019 15:38
Ik heb echt geen idee wat hij van me zou kunnen hebben, hij stuurde naar mij dat hij samen met andere mensen heel veel van mij te weten is gekomen en hij dat openbaar zou zetten, maar ik heb absoluut geen geheimen, maar mensen zouden roddels online heel snel kunnen geloven....

Dat is gewoon bluf joh, hij heeft helemaal niks. Niet druk om maken dus. En mocht hij leugens over je gaan verspreiden dan kun je aangifte doen wegens laster.
Anoniempjerosso schreef:
14-03-2019 15:57
Misschien moet je het omdraaien. Hij zegt dat hij dingen over jou online gaat zetten maar is niet specifiek. Dan sms je terug dat ALS hij het in z’n hoofd haalt, jij overal op internet zet dat hij zijn broertje seksueel heeft misbruikt. Met voor en achternaam erbij. Misschien dat hij dan wel 2 keer nadenkt voordat hij dit doet. Aangezien hij dat wel echt heeft gedaan.

Bah, wat een slecht advies. Leuk ook voor dat broertje. :nooo:
vivautrecht85 schreef:
14-03-2019 19:50
Helaas voor de mensen die aangifte aanraden: met dreigementen als "ik ga je leven kapot maken" kan de politie niet veel. Daar is het niet concreet genoeg voor.

Maar ze kunnen wel een aantekening maken. Mocht hij dan echt over de schreef gaan dan weten ze er al van en kunnen ze sneller in actie komen.
Niet alle vorige reacties gelezen, maar ga vooral in de totale negeermodus! Ga de strijd niet aan, blokkeer hem overal. Zorg dat je zeker weet dat hij nergens bij kan en wijzig je wachtwoorden enz. Echt, misschien doet hij niet al te gek en is het bluf, maar beter voorkomen dan genezen. Leg een logboek aan wanneer hij toch contact opneemt en wat hij dat zegt, of wanneer hij langskomt.....en bel de politie.

Klinkt een beetje heftig/overdreven misschien, maar ik heb zelf met een stalkende ex te maken (zie topic) en heb echt superveel nuttige tips gehad op mijn topic!! Misschien is het voor jou nog niet zo ver maar voorkom dat je daar komt of neem in ieder geval al die nuttige tips tot je als het wel zo ver komt en wees voorbereid (logboek)!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de begripvolle reacties en tips/advies!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik die foto's van hem in lingerie toch maar even goed bewaren nog. Weet hij ook dat je die foto's nog hebt?
Alle reacties Link kopieren
Als hij nog spullen heeft die erg belangrijk voor jou zijn, die eventueel ophalen met jouw vader of een ander mannelijk persoon, als het niet belangrijk voor jou is, gewoon zo laten.

Verder hem volkomen gaan negeren en alle bedreigingen opslaan en bewaren, mocht het ooit nodig zijn.
Hij houdt vanzelf wel een keer op als hij merkt dat hij jou daar niet mee raakt.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Ik zou hem compleet negeren.
Alle reacties Link kopieren
iris71 schreef:
14-03-2019 21:00
Niet alle vorige reacties gelezen, maar ga vooral in de totale negeermodus! Ga de strijd niet aan, blokkeer hem overal. Zorg dat je zeker weet dat hij nergens bij kan en wijzig je wachtwoorden enz. Echt, misschien doet hij niet al te gek en is het bluf, maar beter voorkomen dan genezen. Leg een logboek aan wanneer hij toch contact opneemt en wat hij dat zegt, of wanneer hij langskomt.....en bel de politie.

Klinkt een beetje heftig/overdreven misschien, maar ik heb zelf met een stalkende ex te maken (zie topic) en heb echt superveel nuttige tips gehad op mijn topic!! Misschien is het voor jou nog niet zo ver maar voorkom dat je daar komt of neem in ieder geval al die nuttige tips tot je als het wel zo ver komt en wees voorbereid (logboek)!!
Eens met dit. Negeren.

Mocht er dreig sms komen ondanks dat je hem hebt geblockt omdat geblockte sms toch zichtbaar en bewaard blijven in de block map : hiermee kan je naar de politie gaan.
Melding doen hiervan kan zowiezo.
Bij dreiging met geweld kan je er aangifte van doen.

Een nieuw nummer nemen kan je veel rust geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven