Ex verwijt me alles en maakt me zwart

19-10-2017 17:54 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem. Het is drie maanden uit met mijn ex maar in die tijd zijn we om elkaar heen blijven draaien. Onze relatie was in grote lijnen goed, maar te veel ruzies en ik reageerde in die ruzies ook te fel. Dat weten we en dus werkt het ook niet meer tussen ons. Zoveel is duidelijk en ook besproken in eerdere topics.

Heb het contact een hele tijd proberen te vermijden, maar ex die het zelf uitmaakte bleef na meerdere bloks en unbloks op oa whatsapp en facebook (van haar kant dus) toch altijd wel weer terug contact zoeken. Soms ging ik daarin mee op een zo normaal mogelijke manier, soms gaf ik aan dat we daar beter mee konden stoppen omdat ik in die tijd graag terug wilde en zij daar niet klaar voor was. Maar in die tijd bleef ze mij vooral verwijten wat ik fout had gedaan en ook dat ik 'al wel een ander' zou hebben. Iets wat helemaal niet speelt, want ben nog continu met haar bezig (ook al probeer ik mijn leven zo goed mogelijk op te pakken en lukt dat op alle andere vlakken (privé, werk etc) aardig.

Laatst kreeg ik na drie weken geblokt te zijn op whatsapp ineens een belletje via app van haar. Die miste ik, maar appte haar wat er was. Vervolgens zei ze dan dat dat per ongeluk ging (opvallend: want eerst moet de blok er af en dan nog bellen dus). Maar nu -een paar dagen later- kreeg ik weer een woedend smsje afgelopen week, omdat ik een nacht niet thuis was (we wonen op steenworp afstand van elkaar). Was gewoon voor werk weg, maar het smsje 'heb ik toch gelijk he, veel plezier met je nieuwe vriendin' wond er geen doekjes om wat haar gedachte erbij was. Lang getwijfeld wat ik terug moest sturen (had beter niks kunnen sturen), maar toen een lang smsje gestuurd waarin ik haar vertelde dat ik nog altijd om haar geef, geen ander heb en dat ik hoop dat ze ondanks alles en ook zonder mij gelukkig is/wordt. Meerdere mensen laten lezen en iedereen vond het een aardig, goed bedoeld smsje zonder dubbele intenties.

Maar ik kreeg weer een woedende sms terug over dat ik mezelf als perfect voor deed en doe alsof zij alles verkeerd doet. Wat dus helemaal niet zo is...gaf duidelijk aan haar het beste te gunnen. Paar smsjes over en weer en daarin was haar strekking: dat jij nu een ander hebt (heb ik dus niet) zegt wel dat jouw liefde voor mij veel minder was dan die van mij voor jou. Ik heb dat maar gelaten voor wat het was. Diezelfde avond zie ik haar ineens daten met een jongen (tja, nadeel dus als je uitkijkt op elkaars huis). Heb haar toen ook gezegd dat ze beter eerlijk had kunnen zijn. Eerst ontkende ze het nog, maar daarna gaf ze toe 'dat er een vriend was'.

En het is allemaal prima, heb haar ook gezegd dat we single zijn en dus vrij om te doen en laten wat we willen. Maar dan krijg ik weer het bericht 'dat dit ook wel weer aantoont dat ik mijn leven maar zomaar oppak, dat ik nooit van haar gehouden heb en dat ook nooit zal doen'. Echt waar, het is de grootste onzin en dat zie ik zelf ook.

Maar, het raakt me heel erg. Meer dan ik verwacht had. Vooral omdat het zo'n groot onrecht is. Ze mag boos op me zijn, heb me tijdens ruzies echt als een klootzak gedragen, maar dit soort verwijten raken kant noch wal. En al dit soort dingen loopt ze ook tegen anderen te vertellen (pure zwartmakerij) want van hen hoor ik dat dan weer. Na die avond dat die gozer er was, nog even gesmst en daarin kreeg ik weer te horen dat ik nooit van haar gehouden heb, haar alleen had voor het gemak (echt de grootste onzin allemaal) en toen heeft ze me op alles geblokt. En ik haar dus ook.

En nu mijn vraag: hoe zouden jullie hiermee omgaan? Want nee, ik heb geen hoop dat dit goed komt en wil dat ook niet meer. De situatie is nu als volgt: we hebben elkaar op alles geblokt, maar ik merk wel dat ik dat ontzettend kinderachtig vind. Ik heb daar de leeftijd niet meer naar (ben eind in de 20) en eigenlijk is dat mijn eer te na. Maar hoe dus om te gaan met een situatie als dit? Hoe zouden jullie dit van je afzetten etc? Ik kan het erg moeilijk verkroppen dat zij loopt te verkondigen dat ik niet van haar gehouden heb, terwijl dat echt wel zo was. En ergens kan ik ook niet geloven dat zij dat echt denkt omdat ze zelf ook wel beter weet..

Ik hoop op constructieve reacties in plaats van 'geen hoop hebben, ga door'. Want die hoop heb ik dus ook niet en probeer door te gaan. Heb genoeg afleiding, maar het spookt toch door mijn hoofd.

Thnx alvast!
Alle reacties Link kopieren
silversky schreef:
19-10-2017 18:49
Blijft kinderachtig en hét bewijs dat jij haar juist zwart maakt. Zelfs je ouders betrekken bij jullie relatieproblenen jezus! En stel het had goed gekomen hadden je ouders en vriend haar niet meer gemogen ook toch? Jeetje wat een onkunde.

Blijf elkaar maar lekker blokkeren.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Het is logisch dat ze ervan weten, het zijn de eerste mensen met wie je wat bespreekt. En ik heb hen altijd eerlijk verteld wat mijn rol in de breuk is. Dus nee, ik maak haar helemaal niet zwart bij ze. Jammer dat je het zo ziet :)
Alle reacties Link kopieren
Echt. Grow a pair
Alle reacties Link kopieren
Sirius schreef:
19-10-2017 18:48
Het is voor haar wel heel onduidelijk nu.
Je zegt dat het over is maar als ze zegt dat ze je per ongeluk belde terwijl je geblokt was had je meteen moeten zeggen dat ze geen onzin moet kletsen, per ongeluk bellen voor haar onmogelijk is als ze je geblokkeerd had en stoppen je lastig te vallen.

Blijf geblokkeerd, er valt niks te praten en om nou als bijna 30-jarige bang te zijn dat een ex-vriendinnetje je zwart gaat maken..
Het klinkt wat puberaal allemaal, sorry. Ze weet waarom het uit is nu niet meer op haar gedrein reageren.

Om dit soort toestanden te krijgen heb je 2 mensen nodig. Als jij niet meer meespeelt is het spel snel afgelopen.
Gaat ze echt raar doen en dan bedoel ik voor je deur ruzie komen schoppen of raar doen als je een meisje meeneemt naar huis: politie bellen.
Weet ze meteen dat je het meent want het klinkt mij ook in de oren alsof je eigenlijk nog niet klaar bent met haar.

Dit omdat je haar toch weer lange berichten gaat sturen ipv te zeggen: Miep, het is uit en het gaat je niks aan wat ik doe. Al heb ik 7 vrouwen in mijn bed liggen. Ga verder met je leven en laat mij met rust!!!!

Is niet zielig, haar steeds hoop geven en het drama levend houden door weer te reageren of in discussie te gaan is zielig of mis ik iets?
Sterkte en doe wat je zegt. Je wilt geen contact meer dus geen contact meer. Ook niet om de bekende weg nog eens te wijzen.
Dank je voor je reactie en ik snap wat je zegt. Maar de reden dat ik reageer door te zeggen dat ik niet met anderen bezig ben, is omdat dat zo is. Als zij daar een beter gevoel van krijgt, wil ik daar best eerlijk over zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 18:51
Dit slaat natuurlijk nergens op. Het is logisch dat ze ervan weten, het zijn de eerste mensen met wie je wat bespreekt. En ik heb hen altijd eerlijk verteld wat mijn rol in de breuk is. Dus nee, ik maak haar helemaal niet zwart bij ze. Jammer dat je het zo ziet :)
Schijnheilig.

Blijft fout! En sneu.

Ze komt er nog wel achter dat ze beter af is zonder jou. Had je mij eens moeten flikken! Onze priveberichten aan je pappie en mammie laten lezen. Serieus?

Jongen ga lekker verder in slachtofferrol. Daar vallen wij vrouwen natuurlijk als een blok voor :flirting:
Alle reacties Link kopieren
silversky schreef:
19-10-2017 18:54
Schijnheilig.

Blijft fout! En sneu.

Ze komt er nog wel achter dat ze beter af is zonder jou. Had je mij eens moeten flikken! Onze priveberichten aan je pappie en mammie laten lezen. Serieus?

Jongen ga lekker verder in slachtofferrol. Daar vallen wij vrouwen natuurlijk als een blok voor :flirting:
Florence Nightingale-syndroom :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
19-10-2017 18:58
Florence Nightingale-syndroom :mrgreen:
het is echt geen onvermogen als ik advies bij anderen vraag hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 18:53
Dank je voor je reactie en ik snap wat je zegt. Maar de reden dat ik reageer door te zeggen dat ik niet met anderen bezig ben, is omdat dat zo is. Als zij daar een beter gevoel van krijgt, wil ik daar best eerlijk over zijn.
Waarom vind je dat het jouw taak is om haar een goed gevoel te bezorgen??

Het is uit tussen jullie, hoe ze zich voelt is niet langer iets waar jij verantwoordelijk voor bent.
Dat hield helemaal op toen er een punt achter de relatie werd gezet.
Alle reacties Link kopieren
Sirius schreef:
19-10-2017 19:02
Waarom vind je dat het jouw taak is om haar een goed gevoel te bezorgen??

Het is uit tussen jullie, hoe ze zich voelt is niet langer iets waar jij verantwoordelijk voor bent.
Dat hield helemaal op toen er een punt achter de relatie werd gezet.
Ik denk vooral omdat ik voor haar ook de reden ben dat ze zich nu zo slecht voelt..
Want inderdaad, dat zou ik inderdaad helemaal niet meer als mijn rol moeten zien..
Alle reacties Link kopieren
Misschien vat ik "echt een klootzak" wel te letterlijk op. Is ze een keer door hem uitgescholden voor watje en dat noemt een keurig man dan huftergedrag oid.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
19-10-2017 19:05
Misschien vat ik "echt een klootzak" wel te letterlijk op. Is ze een keer door hem uitgescholden voor watje en dat noemt een keurig man dan huftergedrag oid.
Nee, in ruzies ben ik echt te fel geweest. In de zin van dat ik echt gemene opmerkingen kon maken en ook kon schelden. Nooit fysiek geweld of dreigementen, maar verbaal wel te grof in de mond geweest. Daar ben ik eerlijk in en ik snap ook dat ze dat niet meer wil.

Maar het is meer hoe ik nu mijn draai moet vinden in alles wat er momenteel gebeurt..
Alle reacties Link kopieren
Wat adviseren jouw ouders je in dezen?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Ik zou haar deblokkeren en verder gaan met mijn leven. Ik weet zeker dat ze dan weer contact met je gaat zoeken. Ga dan niet in op haar berichten maar reageer heel koel. Zeg haar dat je niet gediend bent van haar berichten en dat je niet onterecht beschuldigd wenst te worden en ze zelf ook wel weet hoe het zit. Als ze ziet dat het je niet meer raakt zal het snel stoppen. Of het je raakt of niet, laat het niet merken.

Ze klinkt zelf erg in de war...... denk dat het goed is dat je er vanaf bent.
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 19:07
Nee, in ruzies ben ik echt te fel geweest. In de zin van dat ik echt gemene opmerkingen kon maken en ook kon schelden. Nooit fysiek geweld of dreigementen, maar verbaal wel te grof in de mond geweest. Daar ben ik eerlijk in en ik snap ook dat ze dat niet meer wil.

Maar het is meer hoe ik nu mijn draai moet vinden in alles wat er momenteel gebeurt..
Besef je wel dat ook alleen iemand verrot schelden en gemene opmerkingen toewerpen mishandeling is en bedreigend kan voelen voor, in dit geval, je ex? Mensen die veel online leven vergeten dat wel eens.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
19-10-2017 19:13
Ik zou haar deblokkeren en verder gaan met mijn leven. Ik weet zeker dat ze dan weer contact met je gaat zoeken. Ga dan niet in op haar berichten maar reageer heel koel. Zeg haar dat je niet gediend bent van haar berichten en dat je niet onterecht beschuldigd wenst te worden en ze zelf ook wel weet hoe het zit. Als ze ziet dat het je niet meer raakt zal het snel stoppen. Of het je raakt of niet, laat het niet merken.

Ze klinkt zelf erg in de war...... denk dat het goed is dat je er vanaf bent.
Maar waarom dan deblokkeren? Ik wil dat ergens ook wel hoor, omdat ik me dus niet fijn voel bij dat kinderachtige blokken, maar aan de andere kant weet ik dus niet zo goed of het verstandig is.

Eventueel koel reageren kan ik nu wel, zo ver ben ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
19-10-2017 19:13
Besef je wel dat ook alleen iemand verrot schelden en gemene opmerkingen toewerpen mishandeling is en bedreigend kan voelen voor, in dit geval, je ex? Mensen die veel online leven vergeten dat wel eens.
Absoluut besef ik me dat. En daar heb ik spijt van, ben er niet trots op en heb mijn excuus aangeboden. Ben al veel naar een psych geweest om te kijken waar dat vandaan komt en maak dus echt stappen.

Maar nogmaals, dat is het punt niet. Het gaat mij nu om haar gedrag naar mij en vooral hoe ik daar mee moet omgaan. Mijn ouders adviseren: gewoon niks van aantrekken en je eigen leven leiden. Dat probeer ik ook, maar vind ik erg lastig. Vooral omdat ik wel degelijk ontzettend van haar heb gehouden, helemaal los van het gedrag dat ik tijdens ruzies soms vertoonde.
blok haar & neem goede gordijnen en doe die in avond dicht zodat ze niet inkijkt in je huis.

Verder, haar verwijten zegt meer over haar, is negatief en draagt niet bij aan jou geluk, je welzijn, je eigenwaarde, je band met haar. Ze maakt alleen maar meer stuk van wat er is. Waarom? Omdat ze schijtsbenauwd is, en bang, maar ook niet er uit komt, en vast blijft zitten in stuk woede en angst. Niet jouw probleem, zolang je haar maar blokt. Heeft niets met liefde te maken voor jou, maar heeft alles te maken dat ze zelf nu even emotioneel labiel is en dan is ze dus zo, naar en verwijtend.
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 19:17
Absoluut besef ik me dat. En daar heb ik spijt van, ben er niet trots op en heb mijn excuus aangeboden. Ben al veel naar een psych geweest om te kijken waar dat vandaan komt en maak dus echt stappen.

Maar nogmaals, dat is het punt niet. Het gaat mij nu om haar gedrag naar mij en vooral hoe ik daar mee moet omgaan. Mijn ouders adviseren: gewoon niks van aantrekken en je eigen leven leiden. Dat probeer ik ook, maar vind ik erg lastig. Vooral omdat ik wel degelijk ontzettend van haar heb gehouden, helemaal los van het gedrag dat ik tijdens ruzies soms vertoonde.
Zit weinig anders op dan het advies van je ouders opvolgen. Kreeg je hier ook van talloze anderen, dus waarom blijft het zo moeilijk voor je om daaraan te geloven? Waarom kun je haar niet met rust laten? Wees de verstandige. Met haar lijkt het niet zo goed te gaan en je maakt het alleen maar erger met elk contact dat er tussen jullie is.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
19-10-2017 19:20
blok haar & neem goede gordijnen en doe die in avond dicht zodat ze niet inkijkt in je huis.

Verder, haar verwijten zegt meer over haar, is negatief en draagt niet bij aan jou geluk, je welzijn, je eigenwaarde, je band met haar. Ze maakt alleen maar meer stuk van wat er is. Waarom? Omdat ze schijtsbenauwd is, en bang, maar ook niet er uit komt, en vast blijft zitten in stuk woede en angst. Niet jouw probleem, zolang je haar maar blokt. Heeft niets met liefde te maken voor jou, maar heeft alles te maken dat ze zelf nu even emotioneel labiel is en dan is ze dus zo, naar en verwijtend.
Thnx voor de tip. Wat bedoel je met schijtsbenauwd? Waarvoor dan? En bang voor wat?
Alle reacties Link kopieren
silversky schreef:
19-10-2017 18:41
Sorry, maar als zij het zodanig ervaren heeft dat jij niks om haar geeft is dat niet voor niks en haar goed recht ook om dat te bespreken met haar eigen kennissen, familie en vrienden. Als jij dat al zwartmaken noemt? Jeetje!

Ze zal ook wel niet voor niks denken dat je een ander hebt. Misschien te weinig interesse getoond in haar of te weinig tijd besteed aan haar? Vind het een té eenzijdig verhaal en ik ga dus niet met de stroom van reacties mee.
Precies, helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
19-10-2017 19:21
Zit weinig anders op dan het advies van je ouders opvolgen. Kreeg je hier ook van talloze anderen, dus waarom blijft het zo moeilijk voor je om daaraan te geloven? Waarom kun je haar niet met rust laten? Wees de verstandige. Met haar lijkt het niet zo goed te gaan en je maakt het alleen maar erger met elk contact dat er tussen jullie is.
Ja, ik wil niet vervelend overkomen, maar volgens mij zet ik dat al in openingsbericht. Ik vraag vooral: hoe kan ik daar mee omgaan. Hoe zet ik het van me af dat ze zo over me denkt en praat. Want ik vind dat dus vervelend, of dat nou raar is of niet. Ik zoek geen contact, zoek geen toenadering, zoek alleen een manier om het wat makkelijker te maken..
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 19:23
Thnx voor de tip. Wat bedoel je met schijtsbenauwd? Waarvoor dan? En bang voor wat?
Verwarde mensen zijn vaak ook erg angstig, je bent vaak als een gek tegen haar tekeergegaan, dus wat verwacht je dan?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 19:24
Ja, ik wil niet vervelend overkomen, maar volgens mij zet ik dat al in openingsbericht. Ik vraag vooral: hoe kan ik daar mee omgaan. Hoe zet ik het van me af dat ze zo over me denkt en praat. Want ik vind dat dus vervelend, of dat nou raar is of niet. Ik zoek geen contact, zoek geen toenadering, zoek alleen een manier om het wat makkelijker te maken..
Ik vind het normaal dat ze slecht over een echte klootzak denkt en praat. Ik kan je verder ook niet helpen, Succes.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
19-10-2017 19:26
Verwarde mensen zijn vaak ook erg angstig, je bent vaak als een gek tegen haar tekeergegaan, dus wat verwacht je dan?
Ik ben nooit als een gek tekeer gegaan. Ik heb kwetsende dingen gezegd, maar ben nooit als een gek tekeer gegaan. Dus nee, ze hoeft nergens bang voor te zijn en ze zal ook geen angst hebben dat ik ineens langskom om haar wat dan ook aan te doen. Weet ik echt zeker. Vandaar dat ik vraag wat hij/zij bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
19-10-2017 19:28
Ik vind het normaal dat ze slecht over een echte klootzak denkt en praat. Ik kan je verder ook niet helpen, Succes.
Ik vind het bijna 'grappig' hoe je praat zonder dat je mij kent en zonder dat je waarde hecht aan de dingen die ik vertel en uitleg. Jammer hoor! :)
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 18:12
Dank je wel voor de goede tip! Maar hoe zou je dat vragen nu dan? Weet niet of ik het ook echt ga doen, maar kan het altijd overwegen!

Ik zou op de vrouw af vragen wat ze wilt bereiken met dat getrapt. Letterlijk trappen is het. Ik denk dat ze aandacht wil want als het haar zo weinig kan schelen waarom dan die appjes over wat je allemaal doet.. Of je weg bent? Het interesseert haar wel degelijk.

Wat ik zou vragen is...
Zullen we een keer goed praten over wat ons dwars zit/zat? Als ze niet wilt praten dan zou ik vragen of ze dan wilt ophouden met vragen stellen over wat je doet en of je een ander hebt. Ze mag blij zijn dat je nog antwoord geeft. Vaak is het verdriet en woede en kan ze het niet juist overbrengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven