Ex verwijt me alles en maakt me zwart

19-10-2017 17:54 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem. Het is drie maanden uit met mijn ex maar in die tijd zijn we om elkaar heen blijven draaien. Onze relatie was in grote lijnen goed, maar te veel ruzies en ik reageerde in die ruzies ook te fel. Dat weten we en dus werkt het ook niet meer tussen ons. Zoveel is duidelijk en ook besproken in eerdere topics.

Heb het contact een hele tijd proberen te vermijden, maar ex die het zelf uitmaakte bleef na meerdere bloks en unbloks op oa whatsapp en facebook (van haar kant dus) toch altijd wel weer terug contact zoeken. Soms ging ik daarin mee op een zo normaal mogelijke manier, soms gaf ik aan dat we daar beter mee konden stoppen omdat ik in die tijd graag terug wilde en zij daar niet klaar voor was. Maar in die tijd bleef ze mij vooral verwijten wat ik fout had gedaan en ook dat ik 'al wel een ander' zou hebben. Iets wat helemaal niet speelt, want ben nog continu met haar bezig (ook al probeer ik mijn leven zo goed mogelijk op te pakken en lukt dat op alle andere vlakken (privé, werk etc) aardig.

Laatst kreeg ik na drie weken geblokt te zijn op whatsapp ineens een belletje via app van haar. Die miste ik, maar appte haar wat er was. Vervolgens zei ze dan dat dat per ongeluk ging (opvallend: want eerst moet de blok er af en dan nog bellen dus). Maar nu -een paar dagen later- kreeg ik weer een woedend smsje afgelopen week, omdat ik een nacht niet thuis was (we wonen op steenworp afstand van elkaar). Was gewoon voor werk weg, maar het smsje 'heb ik toch gelijk he, veel plezier met je nieuwe vriendin' wond er geen doekjes om wat haar gedachte erbij was. Lang getwijfeld wat ik terug moest sturen (had beter niks kunnen sturen), maar toen een lang smsje gestuurd waarin ik haar vertelde dat ik nog altijd om haar geef, geen ander heb en dat ik hoop dat ze ondanks alles en ook zonder mij gelukkig is/wordt. Meerdere mensen laten lezen en iedereen vond het een aardig, goed bedoeld smsje zonder dubbele intenties.

Maar ik kreeg weer een woedende sms terug over dat ik mezelf als perfect voor deed en doe alsof zij alles verkeerd doet. Wat dus helemaal niet zo is...gaf duidelijk aan haar het beste te gunnen. Paar smsjes over en weer en daarin was haar strekking: dat jij nu een ander hebt (heb ik dus niet) zegt wel dat jouw liefde voor mij veel minder was dan die van mij voor jou. Ik heb dat maar gelaten voor wat het was. Diezelfde avond zie ik haar ineens daten met een jongen (tja, nadeel dus als je uitkijkt op elkaars huis). Heb haar toen ook gezegd dat ze beter eerlijk had kunnen zijn. Eerst ontkende ze het nog, maar daarna gaf ze toe 'dat er een vriend was'.

En het is allemaal prima, heb haar ook gezegd dat we single zijn en dus vrij om te doen en laten wat we willen. Maar dan krijg ik weer het bericht 'dat dit ook wel weer aantoont dat ik mijn leven maar zomaar oppak, dat ik nooit van haar gehouden heb en dat ook nooit zal doen'. Echt waar, het is de grootste onzin en dat zie ik zelf ook.

Maar, het raakt me heel erg. Meer dan ik verwacht had. Vooral omdat het zo'n groot onrecht is. Ze mag boos op me zijn, heb me tijdens ruzies echt als een klootzak gedragen, maar dit soort verwijten raken kant noch wal. En al dit soort dingen loopt ze ook tegen anderen te vertellen (pure zwartmakerij) want van hen hoor ik dat dan weer. Na die avond dat die gozer er was, nog even gesmst en daarin kreeg ik weer te horen dat ik nooit van haar gehouden heb, haar alleen had voor het gemak (echt de grootste onzin allemaal) en toen heeft ze me op alles geblokt. En ik haar dus ook.

En nu mijn vraag: hoe zouden jullie hiermee omgaan? Want nee, ik heb geen hoop dat dit goed komt en wil dat ook niet meer. De situatie is nu als volgt: we hebben elkaar op alles geblokt, maar ik merk wel dat ik dat ontzettend kinderachtig vind. Ik heb daar de leeftijd niet meer naar (ben eind in de 20) en eigenlijk is dat mijn eer te na. Maar hoe dus om te gaan met een situatie als dit? Hoe zouden jullie dit van je afzetten etc? Ik kan het erg moeilijk verkroppen dat zij loopt te verkondigen dat ik niet van haar gehouden heb, terwijl dat echt wel zo was. En ergens kan ik ook niet geloven dat zij dat echt denkt omdat ze zelf ook wel beter weet..

Ik hoop op constructieve reacties in plaats van 'geen hoop hebben, ga door'. Want die hoop heb ik dus ook niet en probeer door te gaan. Heb genoeg afleiding, maar het spookt toch door mijn hoofd.

Thnx alvast!
Bolters schreef:
19-10-2017 19:23
Thnx voor de tip. Wat bedoel je met schijtsbenauwd? Waarvoor dan? En bang voor wat?
mensen die zo anderen berichtjes sturen en hysterisch beschuldigen, zijn als je het hebt over emoties

1. Liefde, 2. Angst, 3. Vreugde, 4. Woede, 5. Verdriet, 6. Verrassing/Verbazing, 7. Schaamte, 8. Walging

of korter 1) blij, 2) bedroefd, 3) bang, 4) boos

angst, woede, verdriet of bedroefd, bang en boos.
Heeft niks met jou nu te maken, maar met het loslaten van verwachtingen, dat ze nu alleen weer is, dat haar toekomst nu anders wordt, niet meer samen met jou, dat haar pijn van vroeger nu opspeelt, oude onverwerkte pijn wordt vaak getriggerd door nieuwe pijn. Vooral overtrokken reacties hebben meer met verleden situatie te maken dan met het hier en nu.
Alle reacties Link kopieren
Sta er boven. Negeer de bullshit, blijf vriendelijk en gun haar t beste.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bang dat je haar niet meer wil maar eigenlijk wil zij je niet. Maar ze verkropt het niet dat zij niet meer de belangrijkste voor je is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Rocket1984 schreef:
19-10-2017 19:35
Ik zou op de vrouw af vragen wat ze wilt bereiken met dat getrapt. Letterlijk trappen is het. Ik denk dat ze aandacht wil want als het haar zo weinig kan schelen waarom dan die appjes over wat je allemaal doet.. Of je weg bent? Het interesseert haar wel degelijk.

Wat ik zou vragen is...
Zullen we een keer goed praten over wat ons dwars zit/zat? Als ze niet wilt praten dan zou ik vragen of ze dan wilt ophouden met vragen stellen over wat je doet en of je een ander hebt. Ze mag blij zijn dat je nog antwoord geeft. Vaak is het verdriet en woede en kan ze het niet juist overbrengen.
Ja, het interesseert haar wel degelijk, dat zie ik ook wel. Overigens smst ze dan ook dat ze nog altijd de pijn voelt en continu met me bezig is. Maar verwijt na verwijt en zelf dus al aan het daten (en nogmaals, dat moet ze zelf dan maar weten).

Maar hoe ga ik vragen of ze wil praten. Inderdaad op de man af, maar ik vermoed dat ze me gewoon negeert. En als ze dus niks of nee zegt, kan ik wel vragen of ze wil stoppen, maar dan zal ze zeggen dat we elkaar toch geblokt hebben en het dus al is opgehouden.

Of zie ik dit verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
19-10-2017 19:38
mensen die zo anderen berichtjes sturen en hysterisch beschuldigen, zijn als je het hebt over emoties

1. Liefde, 2. Angst, 3. Vreugde, 4. Woede, 5. Verdriet, 6. Verrassing/Verbazing, 7. Schaamte, 8. Walging

of korter 1) blij, 2) bedroefd, 3) bang, 4) boos

angst, woede, verdriet of bedroefd, bang en boos.
Heeft niks met jou nu te maken, maar met het loslaten van verwachtingen, dat ze nu alleen weer is, dat haar toekomst nu anders wordt, niet meer samen met jou, dat haar pijn van vroeger nu opspeelt, oude onverwerkte pijn wordt vaak getriggerd door nieuwe pijn. Vooral overtrokken reacties hebben meer met verleden situatie te maken dan met het hier en nu.
Hmm, zit wat in!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-10-2017 19:41
Gewoon bang dat je haar niet meer wil maar eigenlijk wil zij je niet. Maar ze verkropt het niet dat zij niet meer de belangrijkste voor je is.
Maar hoe werkt dat in godsnaam in het brein. Als je zelf niet verder wilt, wat zal het dan boeien of de ander door wilt?
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 19:42
Ja, het interesseert haar wel degelijk, dat zie ik ook wel. Overigens smst ze dan ook dat ze nog altijd de pijn voelt en continu met me bezig is. Maar verwijt na verwijt en zelf dus al aan het daten (en nogmaals, dat moet ze zelf dan maar weten).

Maar hoe ga ik vragen of ze wil praten. Inderdaad op de man af, maar ik vermoed dat ze me gewoon negeert. En als ze dus niks of nee zegt, kan ik wel vragen of ze wil stoppen, maar dan zal ze zeggen dat we elkaar toch geblokt hebben en het dus al is opgehouden.

Of zie ik dit verkeerd?

Ze verdedigt zich tegen nog meer verdriet en probeert je misschien te vergeten door te gaan daten. Ze is nog met je bezig. Ze heeft je niet geblokt anders kan ze geen antwoord geven. Wat ik zou doen is een app of een mailtje sturen met een korte vraag of ze wilt praten. Mocht dit niet werken echt niet blokkeren maar niet meer reageren. Je zult vast wel spijt hebben van je gedrag maar dat wat ze nu zelf doet is ook iedere keer het lijntje strak houden. Ze wil op de één of andere manier dat je met haar bezig blijft. Misschien komen jullie er dan wel beter uit. Apps komen altijd anders over dan echte communicatie. Wel vind ik(mijn mening) dat je niet had moeten schelden tegen haar. Vrouwen zijn soms bloedzuigers maar dit heeft ze niet verdient. Heel veel succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
19-10-2017 19:38
mensen die zo anderen berichtjes sturen en hysterisch beschuldigen, zijn als je het hebt over emoties

1. Liefde, 2. Angst, 3. Vreugde, 4. Woede, 5. Verdriet, 6. Verrassing/Verbazing, 7. Schaamte, 8. Walging

of korter 1) blij, 2) bedroefd, 3) bang, 4) boos

angst, woede, verdriet of bedroefd, bang en boos.
Heeft niks met jou nu te maken, maar met het loslaten van verwachtingen, dat ze nu alleen weer is, dat haar toekomst nu anders wordt, niet meer samen met jou, dat haar pijn van vroeger nu opspeelt, oude onverwerkte pijn wordt vaak getriggerd door nieuwe pijn. Vooral overtrokken reacties hebben meer met verleden situatie te maken dan met het hier en nu.
Kijk, daar heb je wat aan. Heeft helemaal niks met jou nu te maken. Jij bent nu een aardige man die haar het beste gunt.
Verleden is vervelend geweest, maar niet meer relevant, that was then and this is now. Het enige wat er nog ontbreekt is een punt achter het verleden en dat jullie elkaar met rust laten. Tot zij weer een aardige vrouw tegen jou kan zijn, misschien kunnen jullie het dan eens met elkaar onder het genot van een borrel bespreken...
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
dat ze het jou niet gunt gelukkig te zijn met een ander, dat ze haar pijn nu op jou loslaat, ze voelt zich aan de kant gezet wellicht maar door negatieve emoties kan ze dat positieve naar jou toe en het vertrouwde niet combineren, het is nu chaos en komt alleen maar negatieve shit nu uit haar naar jou toe. Wellicht dat ze momenten van spijt heeft en even lief doet en rustig, maar ze zal snel weer in woede en angst terugvallen. Dat ze het uitmaakt betekend niet dat ze 100% zeker was over haar keuze, deels zal ze echt wel nog wat goeds voor je voelen, maar groot deel ook niet. En die mix komt nu op je bord eruit. Wellicht wil ze goed contact maar duidelijk is dat het haar nu niet lukt, en kan je dit als een mislukte poging tot dialoog zien. Een vat vol gemixde emoties.
Alleen als jij rustig bent en kalm en ruimte en incasseringsvermogen hebt om niet reactief te zijn, kan je nog gesprek aangaan. Maar met welk doel?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zo voor je ex dat die vriend die ze nu heeft wel normaal doet.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
19-10-2017 19:51
dat ze het jou niet gunt gelukkig te zijn met een ander, dat ze haar pijn nu op jou loslaat, ze voelt zich aan de kant gezet wellicht maar door negatieve emoties kan ze dat positieve naar jou toe en het vertrouwde niet combineren, het is nu chaos en komt alleen maar negatieve shit nu uit haar naar jou toe. Wellicht dat ze momenten van spijt heeft en even lief doet en rustig, maar ze zal snel weer in woede en angst terugvallen. Dat ze het uitmaakt betekend niet dat ze 100% zeker was over haar keuze, deels zal ze echt wel nog wat goeds voor je voelen, maar groot deel ook niet. En die mix komt nu op je bord eruit. Wellicht wil ze goed contact maar duidelijk is dat het haar nu niet lukt, en kan je dit als een mislukte poging tot dialoog zien. Een vat vol gemixde emoties.
Alleen als jij rustig bent en kalm en ruimte en incasseringsvermogen hebt om niet reactief te zijn, kan je nog gesprek aangaan. Maar met welk doel?
Mooi verwoord
Alle reacties Link kopieren
silversky schreef:
19-10-2017 18:54
Schijnheilig.

Blijft fout! En sneu.

Ze komt er nog wel achter dat ze beter af is zonder jou. Had je mij eens moeten flikken! Onze priveberichten aan je pappie en mammie laten lezen. Serieus?

Jongen ga lekker verder in slachtofferrol. Daar vallen wij vrouwen natuurlijk als een blok voor :flirting:
:facepalm:
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 19:43
Maar hoe werkt dat in godsnaam in het brein. Als je zelf niet verder wilt, wat zal het dan boeien of de ander door wilt?
Liefde is gewoon niet logisch. Als het zo makkelijk was om een periode af te sluiten deed iedereen dat. Meestal loopt het verstand op de beslissing vooruit maar dan krijg je te maken met allerlei verschillende gevoelens. Van eigendom: zij/hij was toch van mij? Van gewoonte: wat moet ik met al mijn tijd doen? Van ijdelheid: zal die andere net zo goed kussen als ik; of misschien beter? En hoewel je met je verstand die ander niet meer wil, word je onzeker en zwak. Maar door de tijd vervaagt alles. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
silversky schreef:
19-10-2017 18:54
Schijnheilig.

Blijft fout! En sneu.

Ze komt er nog wel achter dat ze beter af is zonder jou. Had je mij eens moeten flikken! Onze priveberichten aan je pappie en mammie laten lezen. Serieus?

Jongen ga lekker verder in slachtofferrol. Daar vallen wij vrouwen natuurlijk als een blok voor :flirting:
True that, veel vrouwen hebben inderdaad een zwak voor gladde praters. Zelfs al zijn ze ervoor opgeleid om daar doorheen te prikken...
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Bolters schreef:
19-10-2017 19:16
Maar waarom dan deblokkeren? Ik wil dat ergens ook wel hoor, omdat ik me dus niet fijn voel bij dat kinderachtige blokken, maar aan de andere kant weet ik dus niet zo goed of het verstandig is.

Eventueel koel reageren kan ik nu wel, zo ver ben ik wel.
Omdat ze anders geen bericht naar je kan sturen. Zodra ze dat doet dan koel reageren. Misschien doet ze het nog een keer of wat meer omdat ze merkt dat het je niet raakt maar op een gegeven moment houdt het op. Nadat je haar gezegd hebt dat je er niet van gediend bent verder niet meer reageren.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-10-2017 17:59
Nou, dan kan ze je niet meer lastig vallen. Schreeuw op een leeg strand dat ze een kutwijf is en ga verder met je leven.
Mag ook midden op een terras hoor... wij zijn wel wat gekkies gewend :proud:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon negeren enz ... Moeilijk maar het is niet anders
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Laat haar los.Dat is voor jullie allebei het beste.Negeer app, sms etc.
Kom je haar een keer tegen dan groet je kort.Jullie moeten allebei verder.Maar blijkbaar is dat voor jou ook lastig want jij hebt het ook over : ze is AL aan het daten
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met dat kinderachtige geapp en gesms. Dit soort zaken doe je niet via digitaal of de telefoon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
19-10-2017 21:25
Stoppen met dat kinderachtige geapp en gesms. Dit soort zaken doe je niet via digitaal of de telefoon.
Mee eens, misschien dat je ook wat meer rust krijgt, door deze vorm van communicatie wat af te houden nu.

Daarnaast, wil je de komende tijd besteden aan verder verzieken van jullie contact, dan vooral nu blijven communiceren, want het breekt alles meer af nu. Je ex is niet klaar voor positieve interactie namelijk.

Maar, wil je dat wat er nog is tussen jullie, eren en respecteren, geef haar de tijd om weer rustig en emotioneel weer zover dat woede verdriet angst weer verminderd is en plekje heeft, en ga dan pas weer normaal neutraal of positief contact aan.
Kan je ook gewoon tegen haar proactief zeggen, van

" he ik merk dat je nog heel erg zit met allerlei gevoelens en emoties naar mij toe. Ik ga je even wat met rust laten en de tijd geven om alles wat te laten bezinken. Weet dat ik van je hou, en dat mocht je dat willen, over paar weken wel met je wil praten, als de scherpste kantjes eraf zijn."
Alle reacties Link kopieren
Rocket1984 schreef:
19-10-2017 19:47
Ze verdedigt zich tegen nog meer verdriet en probeert je misschien te vergeten door te gaan daten. Ze is nog met je bezig. Ze heeft je niet geblokt anders kan ze geen antwoord geven. Wat ik zou doen is een app of een mailtje sturen met een korte vraag of ze wilt praten. Mocht dit niet werken echt niet blokkeren maar niet meer reageren. Je zult vast wel spijt hebben van je gedrag maar dat wat ze nu zelf doet is ook iedere keer het lijntje strak houden. Ze wil op de één of andere manier dat je met haar bezig blijft. Misschien komen jullie er dan wel beter uit. Apps komen altijd anders over dan echte communicatie. Wel vind ik(mijn mening) dat je niet had moeten schelden tegen haar. Vrouwen zijn soms bloedzuigers maar dit heeft ze niet verdient. Heel veel succes ermee.
Na haar laatste sms heeft ze me geblokt want ik kan haar niks meer versturen. En toen heb ik haar geblokt, dus we hebben elkaar nu allebei geblokt op zowel FB, Whatsapp als sms. Dus ik kan haar dan inderdaad niet bereiken. Je hebt echt gelijk dat het waarschijnlijk allemaal heel anders overkomt door app ipv normaal met elkaar te praten en ik denk ook dat ze wil dat ik met haar bezig blijf. Maar ik zie op dit moment dus geen opening een normaal contact te leggen...

Dat ik me verkeerd heb opgesteld, ben ik me heel erg van bewust en ik ben het helemaal met je eens dat ze dat niet verdiend heeft.

Thnx!
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
19-10-2017 19:51
dat ze het jou niet gunt gelukkig te zijn met een ander, dat ze haar pijn nu op jou loslaat, ze voelt zich aan de kant gezet wellicht maar door negatieve emoties kan ze dat positieve naar jou toe en het vertrouwde niet combineren, het is nu chaos en komt alleen maar negatieve shit nu uit haar naar jou toe. Wellicht dat ze momenten van spijt heeft en even lief doet en rustig, maar ze zal snel weer in woede en angst terugvallen. Dat ze het uitmaakt betekend niet dat ze 100% zeker was over haar keuze, deels zal ze echt wel nog wat goeds voor je voelen, maar groot deel ook niet. En die mix komt nu op je bord eruit. Wellicht wil ze goed contact maar duidelijk is dat het haar nu niet lukt, en kan je dit als een mislukte poging tot dialoog zien. Een vat vol gemixde emoties.
Alleen als jij rustig bent en kalm en ruimte en incasseringsvermogen hebt om niet reactief te zijn, kan je nog gesprek aangaan. Maar met welk doel?
Maar aan de kant gezet? Ik heb haar constant gezegd dat ik er spijt van heb, laten zien dat ik eraan werk en verteld dat ik haar het beste gun. Maar ze wil zelf niet meer. Hoe kun je je dan aan de kant gezet voelen?

Ja, ik snap heel goed wat je zegt. Normaal contact kan nu blijkbaar niet. Maar ik heb het daar erg moeilijk mee. Misschien omdat ik vind dat we meer waren dan dit, ofzo. En geloof het of niet: het doel voor normaal contact zou zijn dat ik rust heb, maar zij ook wat meer. Ik gun haar oprecht dit gevoel niet/deze boosheid niet..
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-10-2017 19:58
Liefde is gewoon niet logisch. Als het zo makkelijk was om een periode af te sluiten deed iedereen dat. Meestal loopt het verstand op de beslissing vooruit maar dan krijg je te maken met allerlei verschillende gevoelens. Van eigendom: zij/hij was toch van mij? Van gewoonte: wat moet ik met al mijn tijd doen? Van ijdelheid: zal die andere net zo goed kussen als ik; of misschien beter? En hoewel je met je verstand die ander niet meer wil, word je onzeker en zwak. Maar door de tijd vervaagt alles. ;-)
Heel herkenbaar, mooi geschreven!
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
19-10-2017 20:07
Omdat ze anders geen bericht naar je kan sturen. Zodra ze dat doet dan koel reageren. Misschien doet ze het nog een keer of wat meer omdat ze merkt dat het je niet raakt maar op een gegeven moment houdt het op. Nadat je haar gezegd hebt dat je er niet van gediend bent verder niet meer reageren.
Ja, maar moet ik dat nog willen dat ze dat stuurt?
Dat is ook het dubbele hoor: want ik wil eigenlijk niet dat kinderachtige blokken doen. Maar wie is er gebaat bij als ze me weer een bericht kan sturen. Denk je echt dat dat beter is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven