Ex verwijt me alles en maakt me zwart

19-10-2017 17:54 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem. Het is drie maanden uit met mijn ex maar in die tijd zijn we om elkaar heen blijven draaien. Onze relatie was in grote lijnen goed, maar te veel ruzies en ik reageerde in die ruzies ook te fel. Dat weten we en dus werkt het ook niet meer tussen ons. Zoveel is duidelijk en ook besproken in eerdere topics.

Heb het contact een hele tijd proberen te vermijden, maar ex die het zelf uitmaakte bleef na meerdere bloks en unbloks op oa whatsapp en facebook (van haar kant dus) toch altijd wel weer terug contact zoeken. Soms ging ik daarin mee op een zo normaal mogelijke manier, soms gaf ik aan dat we daar beter mee konden stoppen omdat ik in die tijd graag terug wilde en zij daar niet klaar voor was. Maar in die tijd bleef ze mij vooral verwijten wat ik fout had gedaan en ook dat ik 'al wel een ander' zou hebben. Iets wat helemaal niet speelt, want ben nog continu met haar bezig (ook al probeer ik mijn leven zo goed mogelijk op te pakken en lukt dat op alle andere vlakken (privé, werk etc) aardig.

Laatst kreeg ik na drie weken geblokt te zijn op whatsapp ineens een belletje via app van haar. Die miste ik, maar appte haar wat er was. Vervolgens zei ze dan dat dat per ongeluk ging (opvallend: want eerst moet de blok er af en dan nog bellen dus). Maar nu -een paar dagen later- kreeg ik weer een woedend smsje afgelopen week, omdat ik een nacht niet thuis was (we wonen op steenworp afstand van elkaar). Was gewoon voor werk weg, maar het smsje 'heb ik toch gelijk he, veel plezier met je nieuwe vriendin' wond er geen doekjes om wat haar gedachte erbij was. Lang getwijfeld wat ik terug moest sturen (had beter niks kunnen sturen), maar toen een lang smsje gestuurd waarin ik haar vertelde dat ik nog altijd om haar geef, geen ander heb en dat ik hoop dat ze ondanks alles en ook zonder mij gelukkig is/wordt. Meerdere mensen laten lezen en iedereen vond het een aardig, goed bedoeld smsje zonder dubbele intenties.

Maar ik kreeg weer een woedende sms terug over dat ik mezelf als perfect voor deed en doe alsof zij alles verkeerd doet. Wat dus helemaal niet zo is...gaf duidelijk aan haar het beste te gunnen. Paar smsjes over en weer en daarin was haar strekking: dat jij nu een ander hebt (heb ik dus niet) zegt wel dat jouw liefde voor mij veel minder was dan die van mij voor jou. Ik heb dat maar gelaten voor wat het was. Diezelfde avond zie ik haar ineens daten met een jongen (tja, nadeel dus als je uitkijkt op elkaars huis). Heb haar toen ook gezegd dat ze beter eerlijk had kunnen zijn. Eerst ontkende ze het nog, maar daarna gaf ze toe 'dat er een vriend was'.

En het is allemaal prima, heb haar ook gezegd dat we single zijn en dus vrij om te doen en laten wat we willen. Maar dan krijg ik weer het bericht 'dat dit ook wel weer aantoont dat ik mijn leven maar zomaar oppak, dat ik nooit van haar gehouden heb en dat ook nooit zal doen'. Echt waar, het is de grootste onzin en dat zie ik zelf ook.

Maar, het raakt me heel erg. Meer dan ik verwacht had. Vooral omdat het zo'n groot onrecht is. Ze mag boos op me zijn, heb me tijdens ruzies echt als een klootzak gedragen, maar dit soort verwijten raken kant noch wal. En al dit soort dingen loopt ze ook tegen anderen te vertellen (pure zwartmakerij) want van hen hoor ik dat dan weer. Na die avond dat die gozer er was, nog even gesmst en daarin kreeg ik weer te horen dat ik nooit van haar gehouden heb, haar alleen had voor het gemak (echt de grootste onzin allemaal) en toen heeft ze me op alles geblokt. En ik haar dus ook.

En nu mijn vraag: hoe zouden jullie hiermee omgaan? Want nee, ik heb geen hoop dat dit goed komt en wil dat ook niet meer. De situatie is nu als volgt: we hebben elkaar op alles geblokt, maar ik merk wel dat ik dat ontzettend kinderachtig vind. Ik heb daar de leeftijd niet meer naar (ben eind in de 20) en eigenlijk is dat mijn eer te na. Maar hoe dus om te gaan met een situatie als dit? Hoe zouden jullie dit van je afzetten etc? Ik kan het erg moeilijk verkroppen dat zij loopt te verkondigen dat ik niet van haar gehouden heb, terwijl dat echt wel zo was. En ergens kan ik ook niet geloven dat zij dat echt denkt omdat ze zelf ook wel beter weet..

Ik hoop op constructieve reacties in plaats van 'geen hoop hebben, ga door'. Want die hoop heb ik dus ook niet en probeer door te gaan. Heb genoeg afleiding, maar het spookt toch door mijn hoofd.

Thnx alvast!
Alle reacties Link kopieren
Rocket1984 schreef:
19-10-2017 18:08
Ze zoekt je wel op en verwijt je van alles betreft vriendin en dat je niet van haar gehouden hebt. Als ze niet wilt praten maar wel wilt uitzenden... Zit er niets anders op haar te negeren.

Misschien nog één keer vragen of ze echt niet wilt praten en anders helemaal links laten liggen. Kost jou ook veel te veel energie. Succes
Dank je wel voor de goede tip! Maar hoe zou je dat vragen nu dan? Weet niet of ik het ook echt ga doen, maar kan het altijd overwegen!
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 18:08
Nee, dat vind ik dus helemaal niet leuk. Maar het gevoel wat ik erbij krijg vind ik ook niet leuk..
Hoezo vraag je uberhaupt of ik dat leuk vind?
Lijkt zo.

Maar wat goed van je dat je haar nu dan toch eindelijk hebt geblokkeerd.

Het beste wat je kunt doen.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 18:13
0.75% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
honingbijtje schreef:
19-10-2017 18:05
Je kunt haar niet veranderen. Blokkeer haar, ga niet meer mee in het drama. Het is toch uit? Hou op met doen alsof je nog iets met elkaar moet, het wordt toch nooit meer leuk.

Zij verwijt jou alles wat ze zelf doet. Dat is duidelijk spiegelen wat ze doet: zeggen dat je niet slecht over haar moet praten, zeggen dat je een ander hebt, dat doet ze juist zelf.

Misschien... Spiegelt ze ook wel dat andere. Dat je nooit echt van haar gehouden hebt. Heeft zij wel ooit echt van jou gehouden? Misschien niet, als je zo'n klootzakkerig deed.
Maar waarom zou ze gaan spiegelen? Kan ze toch beter eerlijk zijn? Want als ze toch al met anderen bezig is, kan ze mij toch beter laten?
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
19-10-2017 18:11
Mocht je bij een eventuele scharrel aan je deur toch ineens weer berichtjes krijgen, niet op reageren. Geluk ermee.
Thnx!
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je ook beter uitkijken naar een andere woonplek, ver bij haar vandaan.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
19-10-2017 18:10
Daar kan ze alleen maar zelf achter komen. En je bent zo snel mogelijk van het drama af als je stopt het te voeden. Dus geen theatrale reacties op de reboundguy, gewoon 0,0 reactie op wat dan ook.
Maar daar komt ze toch nooit achter als ze zo in deze tunnelvisie blijft hangen..?
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
19-10-2017 18:12
Lijkt zo.

Maar wat goed van je dat je haar nu dan toch eindelijk hebt geblokkeerd.

Het beste wat je kunt doen.
Wat lijkt zo?

Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
19-10-2017 18:14
Misschien kun je ook beter uitkijken naar een andere woonplek, ver bij haar vandaan.
Nee, heb een heerlijk huis en ik kan makkelijk als volwassenen met elkaar omgaan. En hoop dus ook dat dat nog gaat gebeuren..
Het is niet slim van haar dat ze contact met je blijft zoeken terwijl jij in haar ogen de boosdoener bent. Ik heb toen aan mijn ex uitgelegd en toen was het voor mij ook gewoon klaar. Ik had geen zin in contact.

Snap niet zo goed waarom jouw ex dan contact blijft leggen, ze wil om één of andere reden aandacht van je. Negatieve aandacht is ook aandacht.

Jij weet de reden van het uitmaken en daar kan je iets van leren voor je volgende relatie. Of het nou jouw schuld is of die van haar, dat maakt niet uit.

Voor de rest gewoon lekker negeren, beter voor jullie allebei.
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 18:15
Nee, heb een heerlijk huis en ik kan makkelijk als volwassenen met elkaar omgaan. En hoop dus ook dat dat nog gaat gebeuren..
Precies, bewijs om die stelligheid te onderbouwen is er namelijk niet...
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 18:30
4.83% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Behoorlijk raar als je zou moeten gaan verhuizen voor je ex. Als hij er geen problemen mee heeft, waarom zou hij dan? Hij hoeft toch niet te vluchten voor haar?

Snap wel in hele ernstige gevallen dat het verstandiger kan zijn, voor deze situatie een beetje raar. En verhuizen is ook niet zo gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet nog 1 gesprek. Gewoon helemaal niks meer. Niet meer reageren en je leven verder leven.

Als het de bedoeling is dat jullie weer bij elkaar komen of vrienden worden of whatever, dan gebeurt dat later wel. Nu nog niet, in mijn ogen is dat véél te vroeg.

Uithuilen en opnieuw beginnen, en in een eventuele volgende relatie niet meer dezelfde fouten maken.

Dát zou ik doen. Sterkte en succes, TO!
Alle reacties Link kopieren
Sasja90 schreef:
19-10-2017 18:20
Behoorlijk raar als je zou moeten gaan verhuizen voor je ex. Als hij er geen problemen mee heeft, waarom zou hij dan? Hij hoeft toch niet te vluchten voor haar?

Snap wel in hele ernstige gevallen dat het verstandiger kan zijn, voor deze situatie een beetje raar. En verhuizen is ook niet zo gedaan.
Hij zegt dat hij zich echt als een klootzak heeft gedragen, denk dat zijn ex daar nu nog last van heeft en dan zie je vaak dat zo'n slachtoffer de klootzak niet kan loslaten.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Meerdere mensen laten lezen en iedereen vond het een aardig, goed bedoeld smsje zonder dubbele intenties.
Fijn. :sarcastic:
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar unblocken. En dan ook zeker niet meer gaan blocken.
Kinderachtig gedoe dat blokken.

Gaat ze weer moeilijk lopen over waar je was of wat dan ook, gewoon eerlijk antwoord geven in 1 bericht (en niet meer). Hooguit een tweede bericht erachteraan als ze blijft drammen, dat je vrij bent om te gaan en staan waar je wil nadat zij de relatie heeft beëindigd.

Verder helemaal eens met Rocket1984.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar als zij het zodanig ervaren heeft dat jij niks om haar geeft is dat niet voor niks en haar goed recht ook om dat te bespreken met haar eigen kennissen, familie en vrienden. Als jij dat al zwartmaken noemt? Jeetje!

Ze zal ook wel niet voor niks denken dat je een ander hebt. Misschien te weinig interesse getoond in haar of te weinig tijd besteed aan haar? Vind het een té eenzijdig verhaal en ik ga dus niet met de stroom van reacties mee.
anoniem_353706 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 18:42
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
19-10-2017 18:26
Fijn. :sarcastic:
Ook dit ja inderdaad. Dát is pas kinderachtig TO! Jij maakt háár zwart en ook op dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Sasja90 schreef:
19-10-2017 18:15
Het is niet slim van haar dat ze contact met je blijft zoeken terwijl jij in haar ogen de boosdoener bent. Ik heb toen aan mijn ex uitgelegd en toen was het voor mij ook gewoon klaar. Ik had geen zin in contact.

Snap niet zo goed waarom jouw ex dan contact blijft leggen, ze wil om één of andere reden aandacht van je. Negatieve aandacht is ook aandacht.

Jij weet de reden van het uitmaken en daar kan je iets van leren voor je volgende relatie. Of het nou jouw schuld is of die van haar, dat maakt niet uit.

Voor de rest gewoon lekker negeren, beter voor jullie allebei.
Ik weet de reden en heb dat ook met haar besproken. Dat is het hele punt. En ik leer ervan.

Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
19-10-2017 18:20
Nee, niet nog 1 gesprek. Gewoon helemaal niks meer. Niet meer reageren en je leven verder leven.

Als het de bedoeling is dat jullie weer bij elkaar komen of vrienden worden of whatever, dan gebeurt dat later wel. Nu nog niet, in mijn ogen is dat véél te vroeg.

Uithuilen en opnieuw beginnen, en in een eventuele volgende relatie niet meer dezelfde fouten maken.

Dát zou ik doen. Sterkte en succes, TO!
Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
19-10-2017 18:26
Fijn. :sarcastic:
Mijn ouders en beste vriend. Alleen mijn eigen, afsluitende berichtje laten lezen waarin niks negatiefs over haar staat.
Alle reacties Link kopieren
Het is voor haar wel heel onduidelijk nu.
Je zegt dat het over is maar als ze zegt dat ze je per ongeluk belde terwijl je geblokt was had je meteen moeten zeggen dat ze geen onzin moet kletsen, per ongeluk bellen voor haar onmogelijk is als ze je geblokkeerd had en stoppen je lastig te vallen.

Blijf geblokkeerd, er valt niks te praten en om nou als bijna 30-jarige bang te zijn dat een ex-vriendinnetje je zwart gaat maken..
Het klinkt wat puberaal allemaal, sorry. Ze weet waarom het uit is nu niet meer op haar gedrein reageren.

Om dit soort toestanden te krijgen heb je 2 mensen nodig. Als jij niet meer meespeelt is het spel snel afgelopen.
Gaat ze echt raar doen en dan bedoel ik voor je deur ruzie komen schoppen of raar doen als je een meisje meeneemt naar huis: politie bellen.
Weet ze meteen dat je het meent want het klinkt mij ook in de oren alsof je eigenlijk nog niet klaar bent met haar.

Dit omdat je haar toch weer lange berichten gaat sturen ipv te zeggen: Miep, het is uit en het gaat je niks aan wat ik doe. Al heb ik 7 vrouwen in mijn bed liggen. Ga verder met je leven en laat mij met rust!!!!

Is niet zielig, haar steeds hoop geven en het drama levend houden door weer te reageren of in discussie te gaan is zielig of mis ik iets?
Sterkte en doe wat je zegt. Je wilt geen contact meer dus geen contact meer. Ook niet om de bekende weg nog eens te wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Hightower schreef:
19-10-2017 18:26
Ik zou haar unblocken. En dan ook zeker niet meer gaan blocken.
Kinderachtig gedoe dat blokken.

Gaat ze weer moeilijk lopen over waar je was of wat dan ook, gewoon eerlijk antwoord geven in 1 bericht (en niet meer). Hooguit een tweede bericht erachteraan als ze blijft drammen, dat je vrij bent om te gaan en staan waar je wil nadat zij de relatie heeft beëindigd.

Verder helemaal eens met Rocket1984.
Dat blokken vind ik dus ook kinderachtig, maar weet aan de andere kant niet of unblocken verstandig is. Daar twijfel ik dus zo over!
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 18:47
Mijn ouders en beste vriend. Alleen mijn eigen, afsluitende berichtje laten lezen waarin niks negatiefs over haar staat.
Blijft kinderachtig en hét bewijs dat jij haar juist zwart maakt. Zelfs je ouders betrekken bij jullie relatieproblenen jezus! En stel het had goed gekomen hadden je ouders en vriend haar niet meer gemogen ook toch? Jeetje wat een onkunde.

Blijf elkaar maar lekker blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
silversky schreef:
19-10-2017 18:41
Sorry, maar als zij het zodanig ervaren heeft dat jij niks om haar geeft is dat niet voor niks en haar goed recht ook om dat te bespreken met haar eigen kennissen, familie en vrienden. Als jij dat al zwartmaken noemt? Jeetje!

Ze zal ook wel niet voor niks denken dat je een ander hebt. Misschien te weinig interesse getoond in haar of te weinig tijd besteed aan haar? Vind het een té eenzijdig verhaal en ik ga dus niet met de stroom van reacties mee.
Nou, ik denk eerlijk gezegd dat dat meer over haar dan over mij zegt hoor. Want ze weet dondersgoed dat ik om haar gaf. Al mijn tijd ging naar haar, ik was nooit met andere vrouwen bezig en had altijd interesse. Dus nee, ze mag boos zijn, maar het is gewoon niet waar dat ik niet om haar geef. Zo simpel is dat punt gewoon. En ze mag het bespreken, maar ga dan niet zeggen dat je zo bang bent dat ik dat doe?
Alle reacties Link kopieren
silversky schreef:
19-10-2017 18:42
Ook dit ja inderdaad. Dát is pas kinderachtig TO! Jij maakt háár zwart en ook op dit forum.
Ik maak haar bij niemand zwart en jullie kennen haar niet. Ik vraag om advies geloof ik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven