ex vrouw
zaterdag 3 juni 2017 om 16:13
Heej, ik wil toch even mijn verhaal delen en ik hoop op wat tips of misschien ervaringen.
Ik heb dus sinds december een relatie met een ontzettend leuke man. Ik ben nu 2,5 jaar alleen en heb 2 kids. Hij heeft ook 2 kids en is dik 1 jaar alleen.
Zijn ex is nogal ......bemoeizuchtig en alles moet op haar manier. Ik heb er best veel begrip voor want het is ook heel moeilijk als je ex een nieuwe relatie krijgt. Mijn ex had heel snel na onze scheiding een nieuwe relatie en dat vond ik ook moeilijk. Maar mijn ex en ik hebben een goed contact samen en ik wilde dat ook met haar. Dus ik heb wel mijn best gedaan om haar te leren kennen en het gaat gewoon goed samen. De nieuwe vriendin van mijn ex en ik hebben ook een aantal keren samen wat gedronken en zijn een keer wat gaan eten samen. Nou verwacht ik echt niet dat iedereen zo met elkaar om gaat (zou wel fijn zijn).
Maar zij bepaald soms nog het leven van mijn vriend en dat vind ik wel lastig. Ik heb gezegd dat hij en zijn ex altijd verbonden blijven vanwege de kinderen en ik zou het belangrijk vinden om het goed te kunnen vinden met elkaar.
Ze zegt dingen als....dat de kinderen niet in het weekend naar een speeltuin mogen omdat het te druk is voor de kinderen. (raar toch?). Ik vroeg ook al aan mijn vriend. Gaat dat altijd zo of komt het nu omdat ik met mijn kinderen dan meegaan....soort jaloezie.
Hij weet het ook niet.
Ik vind best moeilijk nu. Wie herkent dit en hoe ga je hiermee om? Ik ben eindelijk weer eens gelukkig en wil dit ook niet zomaar opgeven maar ik vind het ook wel moeilijk.
Ik heb dus sinds december een relatie met een ontzettend leuke man. Ik ben nu 2,5 jaar alleen en heb 2 kids. Hij heeft ook 2 kids en is dik 1 jaar alleen.
Zijn ex is nogal ......bemoeizuchtig en alles moet op haar manier. Ik heb er best veel begrip voor want het is ook heel moeilijk als je ex een nieuwe relatie krijgt. Mijn ex had heel snel na onze scheiding een nieuwe relatie en dat vond ik ook moeilijk. Maar mijn ex en ik hebben een goed contact samen en ik wilde dat ook met haar. Dus ik heb wel mijn best gedaan om haar te leren kennen en het gaat gewoon goed samen. De nieuwe vriendin van mijn ex en ik hebben ook een aantal keren samen wat gedronken en zijn een keer wat gaan eten samen. Nou verwacht ik echt niet dat iedereen zo met elkaar om gaat (zou wel fijn zijn).
Maar zij bepaald soms nog het leven van mijn vriend en dat vind ik wel lastig. Ik heb gezegd dat hij en zijn ex altijd verbonden blijven vanwege de kinderen en ik zou het belangrijk vinden om het goed te kunnen vinden met elkaar.
Ze zegt dingen als....dat de kinderen niet in het weekend naar een speeltuin mogen omdat het te druk is voor de kinderen. (raar toch?). Ik vroeg ook al aan mijn vriend. Gaat dat altijd zo of komt het nu omdat ik met mijn kinderen dan meegaan....soort jaloezie.
Hij weet het ook niet.
Ik vind best moeilijk nu. Wie herkent dit en hoe ga je hiermee om? Ik ben eindelijk weer eens gelukkig en wil dit ook niet zomaar opgeven maar ik vind het ook wel moeilijk.
zaterdag 3 juni 2017 om 16:43
Hij zegt dat hij niet tegen haar op kan, dat ze altijd een antwoord terug heeft. Ze heeft ook met heel veel mensen ruzie oa met familie. Wat ik van haar hoor en de dingen die ik gelezen heb.....word ik bang van haar.
Ik ben dat niet gewend ook. Ik bespreek nog normaal dingen met mijn ex. Tuurlijk was de scheiding niet makkelijk en hebben we ook ruzie gehad en gehuild en weet ik het. Maar voor de kinderen wil je toch een normale omgang?
Zijn ex heeft wel aangeven om een keer kennis te maken met mij. Wat ik begrijp. Maar mijn vriend zegt ook......ik heb je gewaarschuwd, ze kan dingen zeggen waardoor je wakker gaat liggen (geen idee wat), ze kan goed manipuleren schijnbaar.
Ik ben van mezelf rustig en heb niet zo 1 2 3 een bijdehand antwoord klaar.
Dus voor die ontmoeting ben ik wel bang.
En aan de andere kant denk ik ook....doe normaal!
Ik ben dat niet gewend ook. Ik bespreek nog normaal dingen met mijn ex. Tuurlijk was de scheiding niet makkelijk en hebben we ook ruzie gehad en gehuild en weet ik het. Maar voor de kinderen wil je toch een normale omgang?
Zijn ex heeft wel aangeven om een keer kennis te maken met mij. Wat ik begrijp. Maar mijn vriend zegt ook......ik heb je gewaarschuwd, ze kan dingen zeggen waardoor je wakker gaat liggen (geen idee wat), ze kan goed manipuleren schijnbaar.
Ik ben van mezelf rustig en heb niet zo 1 2 3 een bijdehand antwoord klaar.
Dus voor die ontmoeting ben ik wel bang.
En aan de andere kant denk ik ook....doe normaal!
zaterdag 3 juni 2017 om 16:50
Waar zeg ik dat zij geen verleden heeft?!aatjuhh123 schreef: ↑03-06-2017 16:48Grappig. TO is zelf ook gescheiden met kids. Maar dat noem je geen verleden hebben ???
Dan wil nog niet zeggen dat zij niet voor iets anders kan kiezen.
zaterdag 3 juni 2017 om 16:50
Ik vind het heel lief dat jullie reageren maar zo snel ga ik niet opgeven, Er is ook nog niets gebeurd. Ik wilde graag ervaringen horen van jullie.
Hij kiest ook zijn eigen dingen, hij luistert wat dat betreft niet naar haar. Maar ze zegt wel die dingen maar ik ken haar verder dus niet. En het is de bedoeling dat ik haar as week ga ontmoeten maar ik word er gewoon bang van. Ik vind iemand die zo altijd een antwoord terug heeft én mij een rot gevoel kan bezorgen (geen idee waarover) gewoon niet fijn.
Er is trouwens verder niets mis met zijn kinderen. Zij vindt alleen dat als hij leuke dingen doet in het weekend zij drukke kinderen terug krijgt op zondagavond.
Hij kiest ook zijn eigen dingen, hij luistert wat dat betreft niet naar haar. Maar ze zegt wel die dingen maar ik ken haar verder dus niet. En het is de bedoeling dat ik haar as week ga ontmoeten maar ik word er gewoon bang van. Ik vind iemand die zo altijd een antwoord terug heeft én mij een rot gevoel kan bezorgen (geen idee waarover) gewoon niet fijn.
Er is trouwens verder niets mis met zijn kinderen. Zij vindt alleen dat als hij leuke dingen doet in het weekend zij drukke kinderen terug krijgt op zondagavond.
zaterdag 3 juni 2017 om 17:05
Ik zou het gescheiden houden. Hij verzorgt het contact met de kinderen met zijn ex. En jij mag je lekker daar buiten houden.
Zegt zij ze mogen niet naar een speeltuin. Dan zegt hij toch daar houdt ik mij aan. En dan ga jullie toch. De kinderen zijn toch dan bij je ex. Zolang het geen ernstige zaken zijn. Waarom dan naar haar luisteren. Pa is toch de baas in zijn eigen tijd met de kinderen.
Laat je man zijn ex niet naar jouw komen met woorden. Laat het hem zelf oplossen. En wat is bang.
En doe lekker rustig aan waarom voorstellen aan haar. Als de situatie zich er niet voor leent. Waarom je er dan in storten.
Zegt zij ze mogen niet naar een speeltuin. Dan zegt hij toch daar houdt ik mij aan. En dan ga jullie toch. De kinderen zijn toch dan bij je ex. Zolang het geen ernstige zaken zijn. Waarom dan naar haar luisteren. Pa is toch de baas in zijn eigen tijd met de kinderen.
Laat je man zijn ex niet naar jouw komen met woorden. Laat het hem zelf oplossen. En wat is bang.
En doe lekker rustig aan waarom voorstellen aan haar. Als de situatie zich er niet voor leent. Waarom je er dan in storten.
zaterdag 3 juni 2017 om 17:47
Ik zeg ook niets. Maar als hij ervoor kiest om wel naar haar te luisteren (wat hij tot nu toe dus niet doet) heeft dat wel invloed op onze relatie.
En ik vind het wel normaal om haar te ontmoeten. Ik vond het ook heel prettig om de vriendin van mijn ex te ontmoeten. Ik wilde ook graag weten wie er bij mijn kinderen is. Vind ik wel normaal en dat snap ik ook van haar. Het is dan meer haar persoonlijkheid waar ik bang voor bang. Als mijn vriend al aangeeft dat hij niet tegen haar op kan (en geloof me het is geen watje) dan word ik daar wel bang van ja.
En ik vind het wel normaal om haar te ontmoeten. Ik vond het ook heel prettig om de vriendin van mijn ex te ontmoeten. Ik wilde ook graag weten wie er bij mijn kinderen is. Vind ik wel normaal en dat snap ik ook van haar. Het is dan meer haar persoonlijkheid waar ik bang voor bang. Als mijn vriend al aangeeft dat hij niet tegen haar op kan (en geloof me het is geen watje) dan word ik daar wel bang van ja.
zaterdag 3 juni 2017 om 18:02
Als je bang bent. Dat moet je helemaal geen ondergeschikte bij zijn ex willen spelen. Laat het gewoon gaan.1981Bloem schreef: ↑03-06-2017 17:47Ik zeg ook niets. Maar als hij ervoor kiest om wel naar haar te luisteren (wat hij tot nu toe dus niet doet) heeft dat wel invloed op onze relatie.
Laat het bij hem. En laat hem jouw niet meer bang maken. Met zij is de baas enzo. Hij balast jouw alleen maar. Soms neem je iemand in bescherming door niks aan jouw te vertellen. En jij vraagt er ook niet na. Soms moet je jezelf een beetje dom houden. Voor je eigen gemoed.
zaterdag 3 juni 2017 om 18:09
TO, ik vind het voor je spreken dat je een fijne, warme omgeving voor de kinderen wilt creëren, zonder gedoe en drama. Je zou het een kans kunnen geven door haar uit te nodigen voor een gezellige get-together zoals een BBQ of picknick voor de familie, waar zij uiteraard bijhoort, maar als je aandringt zou je haar nog verder van je af kunnen duwen, geen probleem als je een vasthoudend en gedreven persoon bent. Grappig dat je ex op een vrouw is gevallen met net zo'n relaxte houding daarin als jij.
zaterdag 3 juni 2017 om 18:19
1981Bloem schreef: ↑03-06-2017 17:47Ik zeg ook niets. Maar als hij ervoor kiest om wel naar haar te luisteren (wat hij tot nu toe dus niet doet) heeft dat wel invloed op onze relatie.
Wat is het probleem dan precies?
Misschien moet je stoppen met projecteren. En niet voor een ander denken.
zaterdag 3 juni 2017 om 18:31
1981Bloem schreef: ↑03-06-2017 16:50Ik vind het heel lief dat jullie reageren maar zo snel ga ik niet opgeven, Er is ook nog niets gebeurd. Ik wilde graag ervaringen horen van jullie.
Dit is wel een ander verhaal dan zij wil niet dat de kinderen leuke dingen doen.Jullie willen toch ook niet dat de kinderen zo uit hun doen zijn als ze thuis komen? Dan gaat je vriend toch even in overleg met zijn ex waar het hem in zit? Ipv ingewikkelde constructies meet bbq enz
zaterdag 3 juni 2017 om 18:55
Ik vind dat je je er moet op vertrouwen dat de vader ervoor zorgt dat zijn nieuwe vriendin goed omgaat met jullie kinderen. Stel dat je haar ontmoet en ze staat je niet aan, wat dan? En door met haar te gaan eten weet je niet hoe ze met hen omgaat.
Ik zou er geen zin in hebben, ik hoef niet goedgekeurd te worden door ex.
Ik zou er geen zin in hebben, ik hoef niet goedgekeurd te worden door ex.
zaterdag 3 juni 2017 om 19:03
Is het zo'n weekendvader die alleen maar leuke dingen doet en niet op voedt? En dan in dat ene weekend dat hij zijn kinderen ziet moeten jij en jouw kinderen ook nog mee?
Ik snap best dat kinderen van zo'n weekend waarin ze enorm verwend worden, amper "nee "te horen krijgen ( want zo zielig en zo ) en ineens te delen hebben met een vriendin van papa en de daarbij horende kinderen stuiterballend bij moeders op de bank zitten.
Ik snap best dat kinderen van zo'n weekend waarin ze enorm verwend worden, amper "nee "te horen krijgen ( want zo zielig en zo ) en ineens te delen hebben met een vriendin van papa en de daarbij horende kinderen stuiterballend bij moeders op de bank zitten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 3 juni 2017 om 19:55
Pffff klinkt als mijn ex. Blij dat ik er vanaf ben. Hij Kon ook niet tegen haar op. Vastgesteld bipolair, bijstandsuitkering vanwege steeds ruzie maken met leidinggevenden en collega's. Zo sneu voor zijn meiden. Hij betaalde zelfs haar schulden en vierde kerst zonder mij omdat zij niet wilde dat we dat samen met alle kinderen zouden vieren. Ontiegelijk jaloers toen ik zwanger was. Hij een zwakke lul.
Kortom: Run forest run!!!!! Hij blijft altijd met haar verbonden en heeft zelfs een zwak voor haar, weet dat.
Kortom: Run forest run!!!!! Hij blijft altijd met haar verbonden en heeft zelfs een zwak voor haar, weet dat.
zaterdag 3 juni 2017 om 20:10
ja, dat. De nieuwe vrouw van mijn vader had ook twee kinderen, en daar moesten en zouden we mee omgaan. We moesten ze zelfs broertjes noemen. Ik vond er geen reet aan, aan die hele mislukte broertjes niet. En ik wilde ook helemaal geen broertjes opgedrongen krijgen.