ex vrouw

03-06-2017 16:13 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej, ik wil toch even mijn verhaal delen en ik hoop op wat tips of misschien ervaringen.

Ik heb dus sinds december een relatie met een ontzettend leuke man. Ik ben nu 2,5 jaar alleen en heb 2 kids. Hij heeft ook 2 kids en is dik 1 jaar alleen.

Zijn ex is nogal ......bemoeizuchtig en alles moet op haar manier. Ik heb er best veel begrip voor want het is ook heel moeilijk als je ex een nieuwe relatie krijgt. Mijn ex had heel snel na onze scheiding een nieuwe relatie en dat vond ik ook moeilijk. Maar mijn ex en ik hebben een goed contact samen en ik wilde dat ook met haar. Dus ik heb wel mijn best gedaan om haar te leren kennen en het gaat gewoon goed samen. De nieuwe vriendin van mijn ex en ik hebben ook een aantal keren samen wat gedronken en zijn een keer wat gaan eten samen. Nou verwacht ik echt niet dat iedereen zo met elkaar om gaat (zou wel fijn zijn).

Maar zij bepaald soms nog het leven van mijn vriend en dat vind ik wel lastig. Ik heb gezegd dat hij en zijn ex altijd verbonden blijven vanwege de kinderen en ik zou het belangrijk vinden om het goed te kunnen vinden met elkaar.

Ze zegt dingen als....dat de kinderen niet in het weekend naar een speeltuin mogen omdat het te druk is voor de kinderen. (raar toch?). Ik vroeg ook al aan mijn vriend. Gaat dat altijd zo of komt het nu omdat ik met mijn kinderen dan meegaan....soort jaloezie.

Hij weet het ook niet.

Ik vind best moeilijk nu. Wie herkent dit en hoe ga je hiermee om? Ik ben eindelijk weer eens gelukkig en wil dit ook niet zomaar opgeven maar ik vind het ook wel moeilijk.
MoirenPhae schreef:
03-06-2017 20:06
Er is dus nog geen probleem, maar jij bedenkt vast een probleem voor als het misschien ene probleem gaat worden. Tsja.
Dit.

Veel problemen zijn op te lossen door er simpelweg geen probleem van te maken.
Echt, helpt mij enorm dat af en toe eens mezelf voor te houden.
blijfgewoonbianca schreef:
03-06-2017 19:03
Is het zo'n weekendvader die alleen maar leuke dingen doet en niet op voedt? En dan in dat ene weekend dat hij zijn kinderen ziet moeten jij en jouw kinderen ook nog mee?
Ik snap best dat kinderen van zo'n weekend waarin ze enorm verwend worden, amper "nee "te horen krijgen ( want zo zielig en zo ) en ineens te delen hebben met een vriendin van papa en de daarbij horende kinderen stuiterballend bij moeders op de bank zitten.

Dit was ook mijn gedachte.

Je vriend vond haar ooit leuk genoeg voor een relatie en kinderen en je hoort het verhaal alleen van zijn kant. Nu is zij de boeman. Misschien goed om eens haar kant te horen, je vriend is vast ook niet alleen maar leuk, lief en gezellig geweest in hun relatie. Maar ik zou het lekker bij hen laten en haar niet eens ontmoeten. Als zij samen door één deur kunnen is het vroeg genoeg voor een ontmoeting. Ik zou geen zin hebben om betrokken te worden in hun strijd.
Logisch dat zij jou een keer wil ontmoeten. Jullie kunnen elkaar de hand schudden als zij de kinderen een keer komt brengen of halen.
Amaqanda schreef:
03-06-2017 22:29
Dit.

Wel mooi gezegd, zit waarheid in.
Al is het wel lastig dit in zo'n situatie in te zetten.
Ksenija schreef:
04-06-2017 10:27
Wel mooi gezegd, zit waarheid in.
Al is het wel lastig dit in zo'n situatie in te zetten.
In deze situatie waar geen probleem is moet het toch niet zo lastig zijn.
Toch ligt dit gevoelig. Je hebt het over een andere vrouw, hoor. Dit zal ool niet beter worden, juist erger. Je kunt ook niet alles accepteren, je gevoel uitzetten voor de lieve vrede.
Zo zwart wit is het natuurlijk niet. Ik kan hier niet alle details gaan vertellen natuurlijk over hoe mijn vriend is en hoe zijn ex is.

Er zijn meerdere kanten aan een verhaal en op een forum kun je nooit helemaal alles uitleggen. Ik kan wel vertellen dat mijn vriend echt niet zo'n vader is. Wat ik overigens wel zou begrijpen want dat zie ik bij mijn ex ook. Alleen in het weekend daar (om het weekend ook nog) en dan leuke dingen doen. Logisch want hij heeft zelf ook weekend.
Maar goed....zijn kinderen zijn elk weekend daar en ik heb zelf de kinderen om het weekend (en door de week altijd). Dus ik zit daar niet elk weekend. Ik heb zelf ook kinderen en we willen het sowieso rustig aan doen.

Maar wij willen ook beide een relatie opbouwen. Dus uiteraard spreken we zoveel mogelijk af zonder kinderen. Maar dat is moeilijk voor mij aangezien ik de kinderen altijd heb. Dus je krijgt vroeg of laat dat de gezinnen samen komen en daarom wil ik graag een goed contact.

En ik weet ook wel dat niet iedereen zo zal doen als ik het nu doe met de nieuwe vriendin van mijn ex. Maar ik zou het wel fijn vinden. Ik bespreek zelf ook nog veel met mijn ex, ik vind dat normaal....waarom ruzie. Je bent 15 jaar samen geweest.

Maar goed.....

Ik vind de situatie met mijn vriend en zijn ex gewoon lastig. Omdat mijn vriend dus aangeeft dat zij heel erg veranderd is en gewoon moeilijk is geworden en dat zie ik ook en hoor ik ook van andere uit mijn omgeving. Maar ik vind het dus normaal om haar te leren kennen en te zien. Met verjaardagen kom je elkaar toch tegen.

Ik wou hier mee ff van me afschrijven dat ik het spannend vind om haar komende week te ontmoeten en ik ben zelf niet iemand die direct een woordje klaar heeft en al helemaal geen 'bitchy' antwoord.

Bovendien heeft mijn jongste zoontje in het begin ook vaak gezegd waarom de nieuwe vriendin van mijn ex altijd nu daar is en papa nooit alleen is. Niet leuk om te horen maar ik ga die gedachte niet voeden van mijn zoon. Ik probeer dat positief om te draaien voor hem. En zo is zijn ex dus niet. Dat is het probleem. Ze bemoeit zich nog te veel met hem. Wat ik ook begrijp want in het begin van mijn scheiding vond ik dat ook lastig dat we ieder ons leven hebben.
Laat die kinderen er zoveel mogelijk buiten, jullie hebben nog geen half jaar een relatie. Dat jij jouw kinderen altijd hebt is natuurlijk ook raar. Tijd om andere afspraken te maken met je ex?
S-Meds schreef:
04-06-2017 13:05
Laat die kinderen er zoveel mogelijk buiten, jullie hebben nog geen half jaar een relatie. Dat jij jouw kinderen altijd hebt is natuurlijk ook raar. Tijd om andere afspraken te maken met je ex?
Dit dus.
En hou je voor ogen dat je het verhaal maar van 1 kant hoort.
Een man die negatief over zijn ex praat is bij mij al meteen exit, het zegt namelijk ook heel veel over de man in kwestie.
TO ik snap dat je bang bent. Ik was ook super zenuwachtig toen ik mevrouw ex voor de eerste keer zou zien. Vooral door wat ik hoorde van vriend en zijn kinderen.

Die angst bleek volledig terecht in mijn geval. Ik weiger vanaf nu ook elke vorm van contact om mezelf te sparen. Desondanks weet ze mij toch te "bereiken" via de kinderen en moet er toch minstens 1 smsje/mailtje aan mijn vriend per week over mij gaan. De kinderen hebben mij gelukkig gewoon graag maar soms merk ik gewoon wanneer hun moeder weer wat over mij gezegd heeft.

Heel vermoeiend was dat maar tegenwoordig blok ik het allemaal af in mijn hoofd. Ik maak mij er niet meer druk in. Ik ben gelukkiger zo :)

Dus, als je haar moet ontmoeten, zorg er dan voor dat die ontmoeting niet te lang hoeft te duren. Dus niet gaan lunchen ofzo. Dan kan je het afkappen indien nodig. Valt het mee, des te beter. Valt het tegen dan beperk je toekomstige ontmoetingen tot het minimum.

Succes!
1981Bloem schreef:
04-06-2017 13:01
Zo zwart wit is het natuurlijk niet. Ik kan hier niet alle details gaan vertellen natuurlijk over hoe mijn vriend is en hoe zijn ex is.

Er zijn meerdere kanten aan een verhaal en op een forum kun je nooit helemaal alles uitleggen. Ik kan wel vertellen dat mijn vriend echt niet zo'n vader is. Wat ik overigens wel zou begrijpen want dat zie ik bij mijn ex ook. Alleen in het weekend daar (om het weekend ook nog) en dan leuke dingen doen. Logisch want hij heeft zelf ook weekend.
Maar goed....zijn kinderen zijn elk weekend daar en ik heb zelf de kinderen om het weekend (en door de week altijd). Dus ik zit daar niet elk weekend. Ik heb zelf ook kinderen en we willen het sowieso rustig aan doen.

Maar wij willen ook beide een relatie opbouwen. Dus uiteraard spreken we zoveel mogelijk af zonder kinderen. Maar dat is moeilijk voor mij aangezien ik de kinderen altijd heb. Dus je krijgt vroeg of laat dat de gezinnen samen komen en daarom wil ik graag een goed contact.

En ik weet ook wel dat niet iedereen zo zal doen als ik het nu doe met de nieuwe vriendin van mijn ex. Maar ik zou het wel fijn vinden. Ik bespreek zelf ook nog veel met mijn ex, ik vind dat normaal....waarom ruzie. Je bent 15 jaar samen geweest.

Maar goed.....

Ik vind de situatie met mijn vriend en zijn ex gewoon lastig. Omdat mijn vriend dus aangeeft dat zij heel erg veranderd is en gewoon moeilijk is geworden en dat zie ik ook en hoor ik ook van andere uit mijn omgeving. Maar ik vind het dus normaal om haar te leren kennen en te zien. Met verjaardagen kom je elkaar toch tegen.

Ik wou hier mee ff van me afschrijven dat ik het spannend vind om haar komende week te ontmoeten en ik ben zelf niet iemand die direct een woordje klaar heeft en al helemaal geen 'bitchy' antwoord.

Bovendien heeft mijn jongste zoontje in het begin ook vaak gezegd waarom de nieuwe vriendin van mijn ex altijd nu daar is en papa nooit alleen is. Niet leuk om te horen maar ik ga die gedachte niet voeden van mijn zoon. Ik probeer dat positief om te draaien voor hem. En zo is zijn ex dus niet. Dat is het probleem. Ze bemoeit zich nog te veel met hem. Wat ik ook begrijp want in het begin van mijn scheiding vond ik dat ook lastig dat we ieder ons leven hebben.
Maar waarom probeer je iets glad te strijken wat je zoontje anders voelt. Dat hoef je toch niet te doen voor je ex. Je kunt toch gewoon zeggen dat jij dat ook niet weet.
Ksenija schreef:
03-06-2017 16:39
Er zullen nog meer irritaties bijkomen. Zoek een vriend zonder verleden is mijn advies.
pf dat wordt een heel jong vriendje jaar of 18 zonder verleden ;-(
you go girl
Vanaf 18 zijn het allemaal vaders?!
Ksenija schreef:
04-06-2017 19:52
Vanaf 18 zijn het allemaal vaders?!
Het ging niet om dat ze vaders zijn maar mannen zonder een verleden of hebben alleen vaders een verleden?
you go girl
Bloem, wat fijn dat ook jij gelukkig mag zijn met een nieuwe man.
Als jouw vriend zijn kinderen heeft dan heeft de moeder van zijn kinderen daar niks over te zeggen.
Dat zal voor jou moeilijk geweest zijn en nu is het voor haar moeilijk.
Zij moet loslaten en erop vertrouwen dat de vader van HUN kinderen zijn verantwoordelijkheid neemt ook al zal dat anders zijn dan zij graag zou willen.
Wees jezelf bij dat gesprek met ex en laat merken dat je haar begrijpt. Ik neem aan dat jij het wel herkent toen jouw ex een nieuwe relatie kreeg.
jeansjacket schreef:
04-06-2017 20:01
Het ging niet om dat ze vaders zijn maar mannen zonder een verleden of hebben alleen vaders een verleden?
Je snapt toch wel dat ik vaders bedoelde? Dat verleden, is ook het heden en de toekomst.

Een ex daarentegen niet.
Ksenija schreef:
04-06-2017 21:03
Je snapt toch wel dat ik vaders bedoelde? Dat verleden, is ook het heden en de toekomst.

Een ex daarentegen niet.
dan ken je de stellen niet die hun vrienden nog delen en de hond enz enz
you go girl
Lieve Bloem... Met alle respect maar zijn ex heeft niet veel te zeggen over jullie tijdsinvulling. Dat zou wat zijn zeg! Kom op zeg. Kijk, als jullie nu naakt rondlopen in huis, zijn kids meeneemt naar feestjes tot 23 uur 's avonds, dan vind ik het een ander verhaal, maar om nu niet een speeltuin te mogen omdat zij dan drukke kinderen krijgt, dat is te gek voor woorden.

Zijn ex zou juist blij moeten zijn dat haar ex iemand gevonden heeft... Ik bedoel, mijn ex had al binnen een maand een andere vriendin en HALLELUJA, I love her... als zij er niet was zaten ze denk de hele zaterdag in de voetbalkantine of de hele dag op de IPad.

Kortom, niet onzeker zijn, je komt op me over als een lieve leuke meid, straal dat ook uit, dan dimt ze vanzelf wel in.
1981Bloem schreef:
03-06-2017 17:47
Ik zeg ook niets. Maar als hij ervoor kiest om wel naar haar te luisteren (wat hij tot nu toe dus niet doet) heeft dat wel invloed op onze relatie.

En ik vind het wel normaal om haar te ontmoeten. Ik vond het ook heel prettig om de vriendin van mijn ex te ontmoeten. Ik wilde ook graag weten wie er bij mijn kinderen is. Vind ik wel normaal en dat snap ik ook van haar. Het is dan meer haar persoonlijkheid waar ik bang voor bang. Als mijn vriend al aangeeft dat hij niet tegen haar op kan (en geloof me het is geen watje) dan word ik daar wel bang van ja.
Ach kom op zeg! Laat je toch niet bang maken. Jullie zijn volwassen mensen. Je zit toch niet meer in de brugklas samen?

Als je gewoon netjes en fatsoenlijk bent en blijft, wat kan er gebeuren? Als ze lelijk gaat doen hou de eer aan jezelf en neem afscheid. Maar wees alsjeblieft niet bang. En wat ze ook zegt; het is aan jou wat je ermee doet.

Mooie boedistische gedachte; als iemand jou een kado geeft maar je neemt het niet aan, van wie is het kado dan?

Dus wat ze jou ook geeft; als je het niet aanneemt is het ook niet van jou :)
1981Bloem schreef:
04-06-2017 13:01
Met verjaardagen kom je elkaar toch tegen.
Bij wie dan?

Bovendien heeft mijn jongste zoontje in het begin ook vaak gezegd waarom de nieuwe vriendin van mijn ex altijd nu daar is en papa nooit alleen is. Niet leuk om te horen maar ik ga die gedachte niet voeden van mijn zoon. Ik probeer dat positief om te draaien voor hem.

Je zou ook tegen zijn vader kunnen zeggen dat ze hem ook graag eens alleen willen zien. En wat voor jouw zoon geldt, geldt vast ook voor de kinderen van je vriend; die zitten echt niet op jou en je kinderen te hopen die ene keer dat ze hun pa zien.

En zo is zijn ex dus niet. Dat is het probleem. Ze bemoeit zich nog te veel met hem. Wat ik ook begrijp want in het begin van mijn scheiding vond ik dat ook lastig dat we ieder ons leven hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
6 maanden verkering en de kinderen zijn al volop betrokken in de relatie, pff

nou ja ik denk dat je eigenlijk wel genoeg adviezen hebt gehad,

en ben het eens met anderen, je hoort maar 1 verhaal,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
mamsvan schreef:
05-06-2017 08:49
6 maanden verkering en de kinderen zijn al volop betrokken in de relatie, pff

nou ja ik denk dat je eigenlijk wel genoeg adviezen hebt gehad,

en ben het eens met anderen, je hoort maar 1 verhaal,
Lijkt me lastig om die kinderen geheel niet te betrekken ze zijn er nu eenmaal het is meer de manier waarop!
you go girl
Hoezo kom je elkaar op verjaardagen tegen?
Komt ex ook nog bij haar ex-schoonfamilie, jouw schoonfamilie nu dus?
jeansjacket schreef:
06-06-2017 09:07
Lijkt me lastig om die kinderen geheel niet te betrekken ze zijn er nu eenmaal het is meer de manier waarop!
Men kan een lat relatie hebben en elkaar alleen zien als kinderen weg zijn bij vader of oppas, zo zou ik het doen namelijk, maar goed daar heeft To niks aan :geek:
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Amaqanda schreef:
03-06-2017 22:29
Dit.

Dit. Als je de ex wilt ontmoeten, hou dan in je achterhoofd wat je vriend gezegd heeft en verder niks. Kijk hoe het loopt. Het is niet voor niks uit tussen die twee en wellicht overdrijft hij. En als dat niet zo is: het ene oor in, het andere oor uit. Blijf neutraal, drink je koffie op, zeg "fijn dat we een keer gepraat hebben" en ga je eigen gang.

Wat betreft de speeltuin: laat het bij je vriend. Als ex nee zegt en vriend gaat daarmee akkoord, dan is dat jammer maar helaas. Ga in een ander weekend met je eigen kids naar de speeltuin.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven