ex vrouw

03-06-2017 16:13 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej, ik wil toch even mijn verhaal delen en ik hoop op wat tips of misschien ervaringen.

Ik heb dus sinds december een relatie met een ontzettend leuke man. Ik ben nu 2,5 jaar alleen en heb 2 kids. Hij heeft ook 2 kids en is dik 1 jaar alleen.

Zijn ex is nogal ......bemoeizuchtig en alles moet op haar manier. Ik heb er best veel begrip voor want het is ook heel moeilijk als je ex een nieuwe relatie krijgt. Mijn ex had heel snel na onze scheiding een nieuwe relatie en dat vond ik ook moeilijk. Maar mijn ex en ik hebben een goed contact samen en ik wilde dat ook met haar. Dus ik heb wel mijn best gedaan om haar te leren kennen en het gaat gewoon goed samen. De nieuwe vriendin van mijn ex en ik hebben ook een aantal keren samen wat gedronken en zijn een keer wat gaan eten samen. Nou verwacht ik echt niet dat iedereen zo met elkaar om gaat (zou wel fijn zijn).

Maar zij bepaald soms nog het leven van mijn vriend en dat vind ik wel lastig. Ik heb gezegd dat hij en zijn ex altijd verbonden blijven vanwege de kinderen en ik zou het belangrijk vinden om het goed te kunnen vinden met elkaar.

Ze zegt dingen als....dat de kinderen niet in het weekend naar een speeltuin mogen omdat het te druk is voor de kinderen. (raar toch?). Ik vroeg ook al aan mijn vriend. Gaat dat altijd zo of komt het nu omdat ik met mijn kinderen dan meegaan....soort jaloezie.

Hij weet het ook niet.

Ik vind best moeilijk nu. Wie herkent dit en hoe ga je hiermee om? Ik ben eindelijk weer eens gelukkig en wil dit ook niet zomaar opgeven maar ik vind het ook wel moeilijk.
Ik gebruik mijn vriend regelmatig om tegen te zeuren. Ik kan dan echt helemaal "leeglopen". Hij hoort het dan allemaal aan en toont begrip. Maar goed. In ons geval is de relatie tussen hem en zijn ex helemaal verziekt. Dus vaak zeurt hij dan terug en dan kunnen we er weer tegen. :proud:

Mijn beste vriendin is ook wel eens het slachtoffer. Ze vindt dat helemaal prima en doet lekker mee :) je moet dat gewoon doen TO. Daar dienen vrienden voor.

Het kan niet altijd rozegeur en maneschijn zijn.

Het loopt na verloop van tijd wel los. Iedereen moet zijn plaats vinden in deze "nieuwe" situatie. Dat vergt tijd en veel gesprekken. Deel je gevoelens dus zeker met je vriend. Communicatie is de sleutel. Blijven praten! Niets gaat vanzelf en als je vriend niet weet waar je mee zit kan hij er ook geen rekening mee houden. Voor zover hij weet ben jij perfect gelukkig.
1981Bloem schreef:
25-06-2017 17:18
Jawel dat gevoel heb ik wel. Hij is echt heel druk, werkt van 's morgens tot 's avonds. En in de vrije tijd komt hij naar mij of heeft hij zijn kinderen.
Dus dat geloof ik ook echt wel. Maar ik vind dit met zijn ex gewoon lastig. Ook omdat ik gewoon anders ben. Ik vind het prima als de nieuwe vriendin van mijn ex meegaat of mee komt.

Ik weet het niet. Zouden jullie dit bespreken met mijn vriend....in mijn geval dan?

Los van jouw specifieke situatie vind ik het wel heel belangrijk dat je in een relatie het gevoel hebt dat je alles kunt delen. Ik twijfel nooit of mijn behoeften wel legitiem zijn maar leg ze gewoon neer, zeker na een half jaar.
blue as ice
Hi Bloem, ga voor jezelf eens na hoe JIJ het wil. niet hoe het hoort en wat volgens het boekje het beste zou moeten zijn...Maar wat Jij gewoon voelt over dit alles en wat jij graag wil.
En raar he, hoe jouw vriend eerst over zijn ex praatte tegen jou, en nu gaat hij een dagje met haar en hun kinderen op pad...
Ik zou dat ook niet zo snappen en misschien ook wel onzeker worden maar ik kan dat dan niet voor mij houden. Dus had ik echt gevraagd waarom?? Het is wel iets waar ik van mijzelf soms van baal, ik gooi alles eruit! maar daarentegen heb ik wel geleerd dat ik niet perfect hoef te zijn, en soms heb ik gelijk en soms stel ik mij aan of zie ik spoken. Gelukkig kan ik alles bij vriend kwijt.
En gelukkig weet hij mij altijd weer gerust te stellen.
Mijn advies is dus, niet jouw gevoelens opkroppen om de lieve vrede te bewaren hoor...als jij samen met hem leuke dingen doen mist, dan is dat gewoon echt! dan moet hij dat weten vind ik.

Mijn vriend heeft ook een aanwezige ex, hun zoontje woont 50% van de tijd bij ons en de andere 50% bij haar.
Ik ontmoet haar soms bij de wissel van zoon bij de deur. Of als zoontje een uitvoering of afzwemmen heeft ofzo. dit is voor mij voldoende.
Zij voeden hun zoontje op en ik wil er zo weinig mogelijk tussen zitten, werkt voor mij het beste.
Dank jullie wel meiden.

Ik ben nu ook boos en dan twijfel ik gewoon of dat terecht is. Hij is dus gisteravond op stap geweest, en nogmaals dit doet hij echt zelden....hij is sowieso 10 jaar ouder dan mij (en verstandig wil ik daarmee zeggen). Vanmiddag op pad met de kids geweest en hij zou vanavond naar mij komen.

Maar nu appt hij dat moe is. Ik ben echt wel boos hierom. Ik weet ook niet wat ik hiermee moet. Ik heb me net omgekleed en opgemaakt en eigenlijk ben ik echt boos. Maar ben altijd bang dat ik onredelijk ben ofzo.

Ik heb verder niemand waar ik tegenaan kan zeuren of me veilig genoeg voel om dat te doen....behalve mijn ex dan....maar dat is ook raar ;-) .
1981Bloem schreef:
25-06-2017 19:05
Dank jullie wel meiden.

Ik ben nu ook boos en dan twijfel ik gewoon of dat terecht is. Hij is dus gisteravond op stap geweest, en nogmaals dit doet hij echt zelden....hij is sowieso 10 jaar ouder dan mij (en verstandig wil ik daarmee zeggen). Vanmiddag op pad met de kids geweest en hij zou vanavond naar mij komen.

Maar nu appt hij dat moe is. Ik ben echt wel boos hierom. Ik weet ook niet wat ik hiermee moet. Ik heb me net omgekleed en opgemaakt en eigenlijk ben ik echt boos. Maar ben altijd bang dat ik onredelijk ben ofzo.

Ik heb verder niemand waar ik tegenaan kan zeuren of me veilig genoeg voel om dat te doen....behalve mijn ex dan....maar dat is ook raar ;-) .
Dat ligt eraan.
Zegt hij vaak af?
Je bent het vijfde wiel aan de wagen.
Tijd om beslissingen te nemen. Je laat dit zelf zo gebeuren.
het is misschien 3 x voorgekomen maar ik voel me inderdaad het 5e wiel.

Moet ik dit tegen hem zeggen?
1981Bloem schreef:
25-06-2017 19:23
het is misschien 3 x voorgekomen maar ik voel me inderdaad het 5e wiel.

Moet ik dit tegen hem zeggen?
Ik zou het niet zeggen.
Dit is wat voor kan komen als je beiden een gezin hebt.
Als je dat niet kunt accepteren kun je er beter mee stoppen.
Voor je zelf kiezen! Zie mijn onderschrift.
Ze kent hem een half jaar!
Dan hoef je toch niet al met de heup aan elkaar vastgeplakt te zitten?
Iedereen betrokken moet zijn weg nog vinden.
Niet accepteren.....kan ik wel. Maar op het laatste moment afzeggen omdat je moe bent heeft weinig met een gezin te maken. Vind ik zelf.

Ik weet het gewoon niet. Hij zou bv een keer komen kijken naar voetbal van mijn jongste en kwam toen niet. Ik durf nu niets tegen mijn kinderen te zeggen omdat ik hun niet wil teleurstellen.

Ik wil me ook belangrijk voelen
1981Bloem schreef:
25-06-2017 19:05
Dank jullie wel meiden.

Heeft hij net afgezegd terwijl jij je net opgemaakt en omgekleed hebt?
Dan had hij aan mij een goeie gehad.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ja loop al de hele dag in mijn jogging.
Dus had me net klaar gemaakt.

Is het terecht dat ik pissig ben?
Zo vlak ervoor vind ik ook niet kunnen. Hij zou adrenaline moeten krijgen voor zijn geliefde. En hij zou naar voetballen komen kijken van jouw zoontje en kwam niet. Nou, nou. Dat is niet leuk. Beloofd is beloofd.
Dan weet je toch genoeg?
Ik was er niet mee door gegaan.
Geen parel.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Tja als je een afhankelijk persoon bent ben je niet altijd in staat je relaties op hun juiste waarde in te schatten. Angst om alleen te zijn is jouw relatiedrive. Niet de liefde.
Waarom ga je niet met een vriendin op stap of alleen?
Het is nog vroeg.

Ooh excuus, je bent met je kinderen. Lees het nu pas.
Maak het gezellig met ze. :heart:
eslarealidad wijzigde dit bericht op 25-06-2017 19:55
38.53% gewijzigd
S-Meds schreef:
25-06-2017 19:51
Tja als je een afhankelijk persoon bent ben je niet altijd in staat je relaties op hun juiste waarde in te schatten. Angst om alleen te zijn is jouw relatiedrive. Niet de liefde.
Eens
Ik zou toch wel even zeggen dat je teleurgesteld bent. Hopelijk gaat hij daar dan rekening mee houden in de toekomst.
S-Meds schreef:
25-06-2017 19:51
Daar ben ik het niet mee eens. Ben 3 jaar alleen geweest. Ik hou juist wel van hem. Ben niet bang om alleen te zijn. Ben wel bang dat het mis gaat vanwege de kids en om weer teleurgesteld te worden.

Afhankelijk.....ik hou me aan mijn afspraken en ik kijk uit naar hem. En als iemand dat niet doet of moe is.....ben ik echt teleurgesteld.
1981Bloem schreef:
25-06-2017 20:16
Daar ben ik het niet mee eens. Ben 3 jaar alleen geweest. Ik hou juist wel van hem. Ben niet bang om alleen te zijn. Ben wel bang dat het mis gaat vanwege de kids en om weer teleurgesteld te worden.

Afhankelijk.....ik hou me aan mijn afspraken en ik kijk uit naar hem. En als iemand dat niet doet of moe is.....ben ik echt teleurgesteld.
Misschien is het omdat je verliefd bent, je een afhankelijkheid hebt opgebouwd. Verblind.
Je bent afhankelijk van zijn liefde.
En daarom ben je teleurgesteld.
Je krijgt het niet terug.
Jij stopt meer in de relatie.
Nee dat vind ik echt niet.

Ben wel teleurgesteld hoor. Maar zijn kids wilde langer bij hem zijn.....moet ik daar kwaad om zijn?
Bloem, ik vind het heel opvallend dat je bij elk gevoel dat je hebt, aan ons vraagt of je dat wel mag voelen. Misschien eens aan de slag met jezelf, als je dat nog niet doet? Bijvoorbeeld in gesprek met de praktijkondersteuner van de huisarts?
blue as ice
Hij vraagt wel of ik in augustus mee ga naar een bbq dus hij is wel serieus neem ik dan aan
1981Bloem schreef:
25-06-2017 20:16

je bent niet zijn prioriteit, wat ga je daar dan mee doen?
1981Bloem schreef:
25-06-2017 20:39
Nee dat vind ik echt niet.

Ben wel teleurgesteld hoor. Maar zijn kids wilde langer bij hem zijn.....moet ik daar kwaad om zijn?
Dat vertel je nu pas?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven