Ex wil daten met iemand anders, maar [...] - OP verwijderd

02-02-2020 17:09 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-02-2020 16:32
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
99.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:47
Hij weet nog niet zeker of hij dus met mij een hernieuwde relatie wil hebben. Misschien wel maar misschien ook niet.
Heb het idee dat hij eerst wil uitzoeken of hij mij mist of gewoon een relatie over het algemeen.
Toen ik vroeg wat hij precies in een relatie mist, kon hij me dat ook niet vertellen.
Met de psycholoog heb ik gelukkig morgen een afspraak. Voel me echt niet goed zo
Het gaat niet om hem, het gaat om jou!
Het gaat er niet om of hij nog wel iets met jou zou willen hebben, maar dat JIJ niet meer iets met HEM zou moeten willen!
Deze man is niet goed voor jou en al helemaal niet voor je eigenwaarde!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:33
Ik moet eerlijk toegeven, ik was altijd echt te jaloers. Daarin had hij wel echt een punt. Ik vond het bijv. moeilijk als hij 1 op 1 met ze af ging spreken. Aangezien deze vriendin hem 100x per dag op facebook tagde, dacht ik dat er meer tussen hun was. Hij was er ook een keer mee uit eten geweest, zonder dat hij me dat van tevoren verteld had. Dat vertelde hij me pas achteraf.

-> Inmiddels heeft dat meisje een vriend en taggen ze elkaar nooit meer.

Maar ik had altijd van die eigen gedachtes, dat ik zelf mijn eigen waarheid ging bedenken. Daarvoor ben ik naar de psycholoog toegegaan.
Is die vriend niet toevallig ook jouw ex-vriend (dus dezelfde man) ? Zo nee, dan is 'dingetje' net zo fout. Hoe dan ook, verkeren alle contact met die lul en zoek een echte vent die niet aan paralleldating doet.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
02-02-2020 17:44
Vrijgezel is geen synoniem voor hufter hoor. Toen ik toen ik nog single was een ex had die maar naar me bleef smachten ging ik daar echt niet meer mee naar bed en daarna doodleuk bespreken dat ik leuk contact had met dingetje.
Dat deed ik niet eens met vage collega's die me meer dan leuk vonden, dat is gewoon vals gedrag.
Ben jij een man of vrouw?:)
Maar ik vond het aan de andere kant ook wel weer eerlijk van hem, dan wist ik iig hoe het zat.
Aan de andere kant heeft hij geen idee dat mij dit pijn doet, hij vind dat het gewoon moet kunnen aangezien we geen relatie meer hebben.
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:53
Ben jij een man of vrouw?:)
Maar ik vond het aan de andere kant ook wel weer eerlijk van hem, dan wist ik iig hoe het zat.
Aan de andere kant heeft hij geen idee dat mij dit pijn doet, hij vind dat het gewoon moet kunnen aangezien we geen relatie meer hebben.

Het gaat niet om hem. Het gaat om jou en of jij het vindt kunnen. Waarom negeer je alle vragen over wat jij wil en wat jij vindt?
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:53
Ben jij een man of vrouw?:)
Maar ik vond het aan de andere kant ook wel weer eerlijk van hem, dan wist ik iig hoe het zat.
Aan de andere kant heeft hij geen idee dat mij dit pijn doet, hij vind dat het gewoon moet kunnen aangezien we geen relatie meer hebben.

Wat een ongelofelijke hufter joh!
Het is ook ongelofelijk eigenlijk, dat jij hierin trapt.
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:47
Hij weet nog niet zeker of hij dus met mij een hernieuwde relatie wil hebben. Misschien wel maar misschien ook niet.
Heb het idee dat hij eerst wil uitzoeken of hij mij mist of gewoon een relatie over het algemeen.
Toen ik vroeg wat hij precies in een relatie mist, kon hij me dat ook niet vertellen.
Met de psycholoog heb ik gelukkig morgen een afspraak. Voel me echt niet goed zo
het is uit, wees blij, nu heb je de kans om een leuke man te leren kennen. Deze kerel deugt niet en dat weet je zelf ook wel.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
02-02-2020 17:48
Iedereen hier is vrij eensgezind, maar wat ga jij nu doen?
Ja klopt inderdaad. Toen ik eerder toen ik nog in de relatie zat, af een toe een topic opende over mijn jaloezie / situaties die ik had meegemaakt met zijn beste vriendinnen en mijj, toen leek het erop dat de meningen veel meer waren verdeeld. Veel mensen vonden mijn jaloezie toen wel onterecht.

Morgen ga ik naar de psycholoog toe, daar ben ik erg blij mee dat het kan.
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:53
Ben jij een man of vrouw?:)
Maar ik vond het aan de andere kant ook wel weer eerlijk van hem, dan wist ik iig hoe het zat.
Aan de andere kant heeft hij geen idee dat mij dit pijn doet, hij vind dat het gewoon moet kunnen aangezien we geen relatie meer hebben.
Hij heeft toch wel iets van hersenen of niet dan? Het interesseert hem gewoond niks, dat is wat anders.
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:53
Maar ik vond het aan de andere kant ook wel weer eerlijk van hem, dan wist ik iig hoe het zat.
Aan de andere kant heeft hij geen idee dat mij dit pijn doet, hij vind dat het gewoon moet kunnen aangezien we geen relatie meer hebben.
In je therapie zal je hopelijk leren en ervaren dat als je eigenwaarde stijgt je beseft dat JIJ degene bent die de regie over jouw leven heeft. Niet HIJ!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
02-02-2020 17:55
Het gaat niet om hem. Het gaat om jou en of jij het vindt kunnen. Waarom negeer je alle vragen over wat jij wil en wat jij vindt?
Ik vind het zelf moeilijk om in te schatten wat wel en niet kan, want ik ben nog nooit in deze situatie geweest. En momenteel ben ik enorm in de war (aangezien ik echt dacht dat het beter tussen ons ging).
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:58
Ik vind het zelf moeilijk om in te schatten wat wel en niet kan, want ik ben nog nooit in deze situatie geweest. En momenteel ben ik enorm in de war (aangezien ik echt dacht dat het beter tussen ons ging).

En weer draai je eromheen. Het gaat er niet om wat wel en niet kan. Het gaat erom wat jij wil. En als je dat niet weet, is het handig om daar (samen met een psycholoog) achter te komen en in de tussentijd even niet te daten.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat ook beter met hem. Hij heeft nu jou en zijn vrijheid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je ex weet dat je jaloers bent. Je ex weet dat jij hem terug wilt. Je ex zegt dat hij met jou én een ander meisje gaat daten.

TO dit is geen eerlijkheid of een test van hem. Als hij van je hield dan begreep hij het jaloezie probleem en zou hij er alles aan doen om jou gerust te stellen. Het tegenovergestelde is waar. Dit is echt echt echt geen leuke jongen en hij zal veel schade aanrichten.
Alle reacties Link kopieren
Ja en hij gaat je niet uit de war helpen. Dus doe dat zelf. Zeg hem dat het voor eens en altijd klaar is. Overleg deze situatie morgen met je psycholoog.
Heel veel sterkte. Kies voor jezelf, echt. :hug:
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:53
Ben jij een man of vrouw?:)
Maar ik vond het aan de andere kant ook wel weer eerlijk van hem, dan wist ik iig hoe het zat.
Aan de andere kant heeft hij geen idee dat mij dit pijn doet, hij vind dat het gewoon moet kunnen aangezien we geen relatie meer hebben.
Vrouw.
Maar dan nog: je gaat heel erg uit van wat hij normaal vindt. Maar het gaat erom wat jij normaal vindt.
Je moet mensen leren hoe ze met je om moeten gaan. Hij geeft aan wat hij normaal vindt, en jij geeft aan wat jij wenst.
Als wat jij wenst wordt gezien als iets dat je met een professional moet bespreken of als jouw probleem is dat geen teken dat iemand het goed met je voor heeft.
Dan is het 'wat kan ik doen', jouw houding dus eigenlijk. Jij kunt niet in je eentje deze relatie dragen door maar te veranderen.
Hij hoort van je te houden zoals je bent en als er echt is iets met je aan de hand is zoek je SAMEN een oplossing. en die is niet: ik maak het uit zodat ik onder het mom van ik ben vrijgezel kan doen waar ik zin in heb en jij je bek moet houden.
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:58
Ik vind het zelf moeilijk om in te schatten wat wel en niet kan, want ik ben nog nooit in deze situatie geweest. En momenteel ben ik enorm in de war (aangezien ik echt dacht dat het beter tussen ons ging).
Wat hij doet KAN NIET, NOOIT!
Dacht jij nu heus, dat hij een leuke betrouwbare partner zou worden, als hij uiteindelijk voor jou zou kiezen?
Deze man ontbeert elke empathie, als hij denkt dat het wel kan om 2 vrouwen uit te proberen voor hij kiest.
Het is een lompe engnek.
anoniem_393038 wijzigde dit bericht op 02-02-2020 18:04
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
parasol2000 schreef:
02-02-2020 17:58
Ik vind het zelf moeilijk om in te schatten wat wel en niet kan, want ik ben nog nooit in deze situatie geweest. En momenteel ben ik enorm in de war (aangezien ik echt dacht dat het beter tussen ons ging).
Deze man is gif voor je gedachten en zal je alleen nog maar meer in de war brengen.
Het zal niet beter tussen jullie gaan omdat HIJ niet deugt en dat gaat niet veranderen.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
02-02-2020 18:02
Maar dan nog: je gaat heel erg uit van wat hij normaal vindt. Maar het gaat erom wat jij normaal vindt.
Je moet mensen leren hoe ze met je om moeten gaan. Hij geeft aan wat hij normaal vindt, en jij geeft aan wat jij wenst.
Als wat jij wenst wordt gezien als iets dat je met een professional moet bespreken of als jouw probleem is dat geen teken dat iemand het goed met je voor heeft.
Dan is het 'wat kan ik doen', jouw houding dus eigenlijk. Jij kunt niet in je eentje deze relatie dragen door maar te veranderen.
Hij hoort van je te houden zoals je bent en als er echt is iets met je aan de hand is zoek je SAMEN een oplossing. en die is niet: ik maak het uit zodat ik onder het mom van ik ben vrijgezel kan doen waar ik zin in heb en jij je bek moet houden.
Helemaal goed samengevat. Amen!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die je zo'n rotgevoel over jezelf geeft, zodat je aan jezelf gaat twijfelen, is geen leuke partner. Nog afgezien van wie er feitelijk gelijk heeft over wat dan ook allemaal - dat is bijzaak, hij geeft jou geen vrolijk en rustig gevoel, dus laat maar gaan.
Wat eten we vanavond?
maar hoe kan het dat hij jou zo heeft weten te manipuleren dat jij denkt dat het aan jou ligt?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het ook zien hoe het altijd geweest is, hij heeft je vanaf het begin psychisch in de knoop geholpen door steeds zo close met meiden om te gaan, en jouw vervolgens de schuld geven dat je jaloers bent, hij heeft je al kapot gemaakt, ben je niet boos? En nu loopt ie je weer te gebruiken en maakt je weer in de knoop door te vertellen dat hij iemand anders wil :nut:
Waar houdt het op, het gaat niet beter, het wordt steeds erger, je wil alsnog iets met hem terwijl je bij hem weer een treetje lager staat en nog minder om je geeft.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
02-02-2020 18:08
maar hoe kan het dat hij jou zo heeft weten te manipuleren dat jij denkt dat het aan jou ligt?
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Was beter geweest als je contact helemaal verbroken had na de breuk. Doe dat alsnog maar.
Blijkbaar was je jaloers met een reden.
S-Meds schreef:
02-02-2020 18:08
maar hoe kan het dat hij jou zo heeft weten te manipuleren dat jij denkt dat het aan jou ligt?
Oh! Oh! Mag ik het zeggen? Gaslighting!!

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven