Exen, wat is hun probleem?

12-11-2008 23:49 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mijn partner is voordat wij een relatie kregen getrouwd geweest met een ander. Om mij heen gebeurt dit vaker, relaties na een eerder huwelijk. Maar wat me opvalt is dat het áltijd gezeik is met de ex vrouw in kwestie. Bij een sportmaatje van me is het elke keer hommeles met de exvrouw van haar vriend (en ja er zijn kinderen bij betrokken) en ook hier loopt het zwaar niet op rolletjes. Waarom gaan deze exvrouwen niet gewoon lekker verder met hun leven? Wat is dat nou voor kul om verbitterd je exman een hak proberen te zetten. Move on. In mijn geval zijn ze al 5 jaar uit elkaar maar nog is het de kinderen opstoken en het geknakte vrouwtje uithangen, onze plannen dwarsbomen etc.
Mmm ik heb met mijn ex man ook wel eens gesproken over dat hij bepaalde uitspraken zou hebben gedaan die ik niet leuk vond

En dan blijkt dat kinderen het soms wel eens kunnen overdrijven

En ja als mijn ex man dat zegt dan geloof ik hem, ik ken hem nog van eerder
quote:Siobhan1983 schreef op 13 november 2008 @ 00:28:

[...]

Ehm, omdat het dan best wel klote is als iemand de relatie verbreekt (zwak uitgedrukt). Het is begrijpelijk van zijn kant uit maar ow wat een verdriet heb ik er van gehad destijds.Verdriet is wat anders dan verbitterd. Als jij wel kinderen had gewild, en hij niet, maar hij krijgt ze vervolgens wel met de volgende vriendin..... dan pas praat je over bitter.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 november 2008 @ 00:29:

Zou het meespelen dat de ex van je partner er niet zelf voor gekozen heeft om te scheiden ( ik doe maar even een gok ) , of dat ze zelf nog geen nieuwe liefde heeft ?

Precies, wat was de reden voor de scheiding. Hadden jullie bijvoorbeeld al een affaire?

Ik gok ook zomaar dat hij degene is geweest die de scheiding ingezet heeft.

Feit blijft dat toen ze trouwden ze graag samen oud werden. Dat gebeurde niet en ik begrijp best dat het heel moeilijk is als je wereld ineens in elkaar stort.

Dat neemt niet weg dat ook exen met en zonder kinderen zelf verantwoordelijk zijn om daarna nog iets van hun leven te maken.
quote:Siobhan1983 schreef op 13 november 2008 @ 00:33:

Ja ik spreek voornamelijk nieuwe partners haha. Meiden die in hetzelfde schuitje zitten. En waar we het altijd weer over eens zijn is Je kan als ex nóg zo verbolgen zijn over de ander, de kinderen laat je erbuiten! Al is je vent vreemdgegaan met zijn secretaresse en is het de grootste lulhannes ter wereld het blijft hun papa. Punt.

Ben je nooit benieuwd wat die exen collectief zeggen ?

Want wat een hexen het in jullie ogen ook zijn , het blijven toch hun mama's .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee, zij is vreemdgegaan (lees ik in een van TO's posts), daarom is de relatie beëindigd en ze zijn 5 jaar uit elkaar en TO is 4 jaar samen met hem. Dus 1 jaar na de breuk.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 november 2008 @ 00:35:

[...]

Ben je nooit benieuwd wat die exen collectief zeggen ?

Want wat een hexen het in jullie ogen ook zijn , het blijven toch hun mama's .
quote:Siobhan1983 schreef op 13 november 2008 @ 00:33:

Ja ik spreek voornamelijk nieuwe partners haha. Meiden die in hetzelfde schuitje zitten. En waar we het altijd weer over eens zijn is Je kan als ex nóg zo verbolgen zijn over de ander, de kinderen laat je erbuiten! Al is je vent vreemdgegaan met zijn secretaresse en is het de grootste lulhannes ter wereld het blijft hun papa. Punt.Ja, en de ex blijft hun moeder. Het zou jullie 'meiden' sieren om de moeder van de kinderen van je vent eens wat positiever proberen te benaderen.

Ooit vond jouw vent haar geweldig. Zo geweldig dat hij met haar trouwde. Zo geweldig dat hij een kind, nee, meer kinderen met haar kreeg. Ze moet toch wel iets leuks hebben, anders is jouw vent wel een hele grote sufferd.
quote:Poezewoes schreef op 13 november 2008 @ 00:32:

[...]

Als je samen geen kinderen hebt is het een stuk makkelijker om geen wrok te koesteren. Er wordt namelijk niet getornd aan dat wat jouw achilleshiel is: het gevoel voor je kinderen.

Ik zou daar niet te makkelijk overheen walsen. We waren al sinds mijn 16e bij elkaar, allebei leuke baan, huisje gekocht.. ik was nog steeds stapel verliefd en we hadden het weleens over kinderen maar ik dacht joh ben ik nog te jong voor, dat gesprek hebben we nog weleens. Tot we op een avond echt heel eerlijk zijn gaan praten en ik zoiets had van de komende 10 jaar wil ik ECHT geen kinderen. Mijn toenmalige vriendje was iets ouder dan ik was en wist zeker dat hij ze wel wilde. Dat hij (in mijn ogen voorbarig) de stekker eruit trok was een giga dreun in mijn gezicht!
quote:Charlotte69 schreef op 13 november 2008 @ 00:37:

Nee, zij is vreemdgegaan (lees ik in een van TO's posts), daarom is de relatie beëindigd en ze zijn 5 jaar uit elkaar en TO is 4 jaar samen met hem. Dus 1 jaar na de breuk.Ja ik lees het, postings liepen elkaar mis
Ik weet zeker dat ik in de ogen van de nieuwe vrouw van ex ook een bitch en alle scheldwoorden ben.

Doet me niets, ik kom op voor mijn eigen kinderen
Boos, teleurgesteld etc, heel begrijpelijk. Maar je gaat mij niet vertellen dat dit rechtvaardigt om je leven totaal in de pauzestand te zetten en 5 jaar na dato bij de kassa van de supermarkt nog steeds dezelfde verbolgen praat te verkondigen als die van 3 weken na de scheiding.
quote:mika65 schreef op 13 november 2008 @ 00:38:

Ik weet zeker dat ik in de ogen van de nieuwe vrouw van ex ook een bitch en alle scheldwoorden ben.

Doet me niets, ik kom op voor mijn eigen kinderenVraagje, als jij verder niet stookt, niet naar doet over haar tegen je kinderen en ze niet met volwassen zaken opzadelt waarom zou de nieuwe vrouw van ex jou dan een bitch vinden?
Siobhan , je hoort de verhalen over haar van een wel heel bevooroordeeld iemand ; namelijk haar éx . Die - neem ik aan - niet zal gaan zitten pochen over wat een etterbuil het misschien wel geweest is tijdens zijn huwelijk . De reden waarom dat huwelijk op de klippen liep zal vast niet 100 % het verhaal zijn wat je partner jou vertelt . En als hij er wat van geleerd heeft pluk jij daar nu de vruchten van , wat zou kunnen betekenen dat hij nu een veel leukere partner is dan hij ooit voor haar geweest is . Je zou van minder zuur worden ....
Een moeder van een jeugdvriendin van mij was trouwens wel zo'n echte zure ex. Die zat alleen maar thuis bijstand te trekken en vieze mentholsigaretten te roken en kwaad te spreken over haar ex (zo;n leuke vent, ik ben wel een paar keer meegeweest op logeerweekeinde).

Na heel veel jaar kon ze echt geen reden meer aannemelijk maken om in de bijstand te blijven en moest ze werken. Helaas werkte ik in hetzelfde bedrijf...werkelijk geen positief woord kwam uit haar...had ik een huis gekocht en vertelde ik dat trots in de kantine, kwam zij weer met een zeikverhaal over instortende huizenmarkten, banen die je kon verliezen, gedwongen verkoop etc.

Bah, naar mens. Ik snapte acuut waarom haar ex homo was geworden nadat hij van haar af was.
quote:Siobhan1983 schreef op 13 november 2008 @ 00:37:

[...]

Ik zou daar niet te makkelijk overheen walsen. We waren al sinds mijn 16e bij elkaar, allebei leuke baan, huisje gekocht.. ik was nog steeds stapel verliefd en we hadden het weleens over kinderen maar ik dacht joh ben ik nog te jong voor, dat gesprek hebben we nog weleens. Tot we op een avond echt heel eerlijk zijn gaan praten en ik zoiets had van de komende 10 jaar wil ik ECHT geen kinderen. Mijn toenmalige vriendje was iets ouder dan ik was en wist zeker dat hij ze wel wilde. Dat hij (in mijn ogen voorbarig) de stekker eruit trok was een giga dreun in mijn gezicht!Ik denk daar helemaal niet makkelijk over. Mijn grote liefde en ik zijn om die reden uit elkaar gegaan. Ik heb een kind samen met iemand die bij verre die liefde niet benaderde, maar die ex is toch heel wat problematischer dan mijn grote liefde-ex. Puur omdat we een kind hebben, waar we beiden heel erg veel van houden en die we buiten een relatie toch samen op moeten en willen voeden.
quote:Siobhan1983 schreef op 13 november 2008 @ 00:41:

[...]

Vraagje, als jij verder niet stookt, niet naar doet over haar tegen je kinderen en ze niet met volwassen zaken opzadelt waarom zou de nieuwe vrouw van ex jou dan een bitch vinden?Miss heb je die bericht niet gelezen hoe zij soms tegen mijn kinderen doet. En daar spreek ik haar over aan. En dat vind mevrouw niet leuk. Mijn dochter van 14 gaat al niet meer naar papa toe om haar
quote:Starshine schreef op 13 november 2008 @ 00:42:

Bah, naar mens. Ik snapte acuut waarom haar ex homo was geworden nadat hij van haar af was. Misschien was ze wel verbitterd ....................wilde zij graag in alle standen anaal genomen worden en wilde hij dat niet . En na hun scheiding werd hij homo, ofzo.....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 november 2008 @ 00:44:

[...]

Misschien was ze wel verbitterd ....................wilde zij graag in alle standen anaal genomen worden en wilde hij dat niet . En na hun scheiding werd hij homo, ofzo.....
Lieve schat, jij opent na 4 jaar een relatie te hebben met een man van wie je wist dat hij gescheiden was en kinderen had, een verbolgen topic over zijn ex!

Ik begrijp je frustratie, maar er zijn twee mensen die dit gebekvecht in stand houden (ik hou jou voor het gemak er maar buiten). Als je man tegen zijn ex tekeergaat (en v.v.) over de kinderen, dan houdt hij het daarmee in stand. Hij kan ook een andere houding kiezen en gewoonweg stoppen met ruziezoeken.

Ja, dat kan, ik heb het ook gedaan en niet omdat mijn ex is gestopt met provoceren, manipuleren en moeilijk doen. De kinderen varen er wel bij.
Ga in therapie!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 november 2008 @ 00:44:

[...]

Misschien was ze wel verbitterd ....................wilde zij graag in alle standen anaal genomen worden en wilde hij dat niet . En na hun scheiding werd hij homo, ofzo.....

en ze was hartstikke preuts ook...we hadden voor de grap eens de conceptiedatum van mijn vriendin uitgerekend; dat bleek rond zijn verjaardag te liggen, alsof hij als verjaarscadeau er een keer bovenop mocht.
Ik kreeg pas een relatie met hem toen ze al een jaar uit elkaar waren. Waar er twee vechten hebben er uiteraard twee schuld. Hij wilde haar niet terug zij hem wel heb ik begrepen. Tot zover wat ik van hem heb gehoord. De rest baseer ik op mijn aanvaringen met haar en de gekke verhalen die ik om ons heen hoor. Als zij gewoon normaal zou doen was er niets aan het handje geweest. Maar ze hangt gewoon op als ik de telefoon aanneem, kijkt in de supermarkt kwaad de andere kant op en die verhalen van de kinderen over hoe zwaar ze het schijnbaar heeft komen toch ook niet uit hun grote duim gezogen?
Ik heb vaak het idee dat de nieuwe partners vinden dat hun vent de opvoeding van zijn kinderen uit zijn eerdere relatie er wel zo'n beetje " bij kan doen " ipv zich ervan bewust te zijn , te accepteren dat hij voor de volle 100 % vader is en blijft .

Die stellen zichzelf ook boven die kinderen .
Uit eigen ervaring weet ik trouwens dat hex-vrouwen echt bestaan. Gelukkig niet uit eerste hand maar mijn broer heeft echt een hex van een ex. Dat mens is echt knettergek. Toch probeer ik mijn broer altijd te coachen om zijn geduld te bewaren. Die zielige snoetjes van die kindjes als ze aanwezig zijn bij een ruzie-telefoongesprek tussen pappa en mamma~.. dat breekt mijn hart. Gelukkig heeft mijn broer nu wel een verstandige en slimme vriendin. Die probeert altijd de boel te sussen en gaat zo zakelijk mogelijk met de situatie om. Met de jongens is ze gelukkig helemaal niet zakelijk maar juist heel warm en liefdevol. Zij is de buffer tussen Pa en Ma en niet degene die het vuurtje nog eens opstookt.

Ik hoop dat jij dat ook kan Siobhan!
quote:Starshine schreef op 13 november 2008 @ 00:46:

[...]

en ze was hartstikke preuts ook...we hadden voor de grap eens de conceptiedatum van mijn vriendin uitgerekend; dat bleek rond zijn verjaardag te liggen, alsof hij als verjaarscadeau er een keer bovenop mocht.Niet alleen preuts , ook nog hardstikke gierig !
lol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven