Exen, wat is hun probleem?

12-11-2008 23:49 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mijn partner is voordat wij een relatie kregen getrouwd geweest met een ander. Om mij heen gebeurt dit vaker, relaties na een eerder huwelijk. Maar wat me opvalt is dat het áltijd gezeik is met de ex vrouw in kwestie. Bij een sportmaatje van me is het elke keer hommeles met de exvrouw van haar vriend (en ja er zijn kinderen bij betrokken) en ook hier loopt het zwaar niet op rolletjes. Waarom gaan deze exvrouwen niet gewoon lekker verder met hun leven? Wat is dat nou voor kul om verbitterd je exman een hak proberen te zetten. Move on. In mijn geval zijn ze al 5 jaar uit elkaar maar nog is het de kinderen opstoken en het geknakte vrouwtje uithangen, onze plannen dwarsbomen etc.
Je blaast nogal hoog van de toren, beetje geirriteerd of zo of gewoon PMS.

Probeer gewoon beleefd te blijven en je niet te ergeren, ze gaat echt nergens heen ofzo, ze hebben kinderen.
Klopt, maar ik heb ook exen en doe gewoon normaal tegen ze en ook tegen hun nieuwe lief. Het is niet voor niets over. Maar ik word er een beetje moe van. De kids zijn de hefboom..altijd dat geklaag. Alles via de kinderen spelen, overal commentaar op hebben, ons zwart maken bij anderen...altijd dat gezeur om geld (is er iets mis met werken??) altijd de kids opstoken om lelijk tegen mij te doen. Zucht. Get a life denk ik dan. En om me heen hoor ik wel meer van zulke verhalen. Ik ben niet de enige nieuwe liefde van een man die met een onmogelijke ex geconfronteerd word. Trouwens wij zijn nu 4 jaar bij elkaar dus je zou zeggen dat ze inmiddels wel eens een keer aan het idee gewend is.
Hoezo, jullie plannen dwarsbomen? Wat doet ze dan? Staat ze er soms op dat haar ex de kinderen ook wel eens weekeinde heeft, ook als jullie willen stappen?

Even duidelijker zijn aub.
ik zou zeggen, vraag haar eens waarom ze zo doet.
Misschien is het net even anders als degene die de vader van je kinderen is je ex is , degene die je leuk genoeg vond om mee te trouwen en je voort te planten , diegene die de helft van zijn genen door heeft gegeven aan jouw vleesenbloedjes , degene waar je nooit meer van af komt omdat er kinderen zijn , degene die een andere ( jij ) mede-opvoedster voor je kinderen heeft en daar nu misschien ook wel weer nazaat mee gaat maken , degene die misschien eerst héél erg en nu een stuk minder betrokken is bij jouw ( en zijn ) kinderen ....... zou dat kunnen , dat dat het voornaamste verschil is met hoe jij met je eksies omgaat en hoe het vaak gaat als er kinderen in het spel zijn ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Plannen dwarsbomen als in op de enige vrije avond die wij in 4 weken samen hebben ineens kind voor de deur te zetten met de mededeling "ik moet wat regelen" (zonder overleg vantevoren) Een week voordat we voor het eerst samen op vakantie gaan zonder kinderen (de 3 jaar ervoor zijn we wel met ze geweest) roepen dat ze zéker weet dat ze die week nog bij ons zouden zijn (terwijl dit meerdere malen tegen haar is gezegt) Spullen voor de kinderen expres niet inpakken (de oordoppen van dochter kwijtmaken zodat ze niet mee kan zwemmen) Kinderen gewoon niet op komen halen als ze wéét dat we die avond ergens heen moeten etc etc.

En vragen waarom ze zo doet? Ze wil nieteens tegen mij praten dan doet ze alsof ik onzichtbaar ben.
Goh, met zo'n houding van nieuwe vriendin zou iedere ex een hex worden vrees ik.

Er zijn kinderen in het spel en er spelen dus altijd belangen mee die niet de belangen zijn van een nieuwe partner. Helaas pindakaas, niks meer aan te doen.

Even jou nadoen: nieuwe partners lopen altijd te zuchten en te steunen over verplichtingen die hun partner nog heeft ten opzichte van zijn kinderen en hun moeder, degene die voor zijn kinderen zorgt. Ook denken ze altijd te weten hoe de ex-partners hun financieen moeten regelen. Zoooooo irritant!

Aupairs die voor kinderen zorgen worden vaak nog beter behandeld dan moeders die voor hun kinderen zorgen na een scheiding. Bij aupairs heet het werk. Moeders wordt verweten dat ze niet werken. Hoe krom.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Oja, er is niets mis met werken, maar de kinderopvang is zo bedroevend slecht geregeld in Nederland dat het voor veel moeders bijna niet te doen is er een volledige baan op na te houden (vooral niet als je alleenstaand bent)
En ik ben niet de enige waarbij dit soort dingen gebeurt. Hoor zat horror verhalen om me heen van exvrouwen die constant hun ex voor de rechter dagen om geld, die de kinderen opstoken en die er alles aan doen om vooral niet verder te gaan met hun leven. Een collega van me heeft zo'n ex haha. Die noemt zijn nieuwe vriendin Kutwijf tegen de kinderen en dat soort ongein.
Niet mee eens Starshine. Gewoon de vaders meer inzetten in de zorg en dan krijgen de moeders ook meer ruimte om te werken.

Helaas is het maar al te vaak zo dat je niet aan de heilige fulltime baan van de vader mag komen.
Bekijk het eens van de andere kant Siobhan

Ik ben ook zo'n "zeurende ex"

Vader om het weekend de kids halen, belt ie vrijdags dat het zaterdag wordt want hij heeft een wedstrijd

Alimentatie betalen, was al een half jaar achterstand, elke keer er om vragen en toen heb ik het LBIO maar ingeschakeld

Zijn nieuwe vrouw, slaat mijn dochter met slagroom op het toetje over want dochter is al aan de stevige kant. Nou kwaaier kun je mij niet krijgen hoor en dan roep ik mevrouw echt wel op het matje

Zo kan het dus ook gaan
Ehhhh.... vraagje??!!!!... waarom hebben mannen zo veel moeite hun ex serieus te nemen... na bijna een jaar heeft de mijne pas door dat ik (al een jaar) serieus ben... Mannen reageer...... Ik begrijp het niet!!!!!! Ik verhuis al een half jaar elk weekend naar moeder/vrienden.... (hij werkt door de week in het buitenland).... Ik snap werkelijk niet wat ik duidelijker moet doen....
hmm, ik begrijp je wel een beetje denk ik, maar vergeet niet dat er inderdaad twee kanten aan elk verhaal zitten.

Hoe en waarom zijn je man en zijn ex bijvoorbeeld uit elkaar gegaan? Heeft zij voor hem haar carriere- of andere plannen aan de kant geschoven (maw de beste jaren van haar leven ingeleverd) . Houden jullie er opvoedmethodes op na, die niet stroken met haar opvattingen?

Ik begrijp dat de communicatie niet optimaal verloopt, jammer, want de kinderen zijn het meest de dupe hiervan.
quote:Poezewoes schreef op 13 november 2008 @ 00:01:

Aupairs die voor kinderen zorgen worden vaak nog beter behandeld dan moeders die voor hun kinderen zorgen na een scheiding. Bij aupairs heet het werk. Moeders wordt verweten dat ze niet werken. Hoe krom.Héle goeie !
Ach Siobhan, tegenover elk horrorverhaal over een ex staat een horrorverhaal over de nieuwe vriendin. De waarheid ligt altijd meestal in het midden.
Exen die kinderen over en weer tegen elkaar opstoken zijn allebei altijd fout bezig in mijn ogen.

Negatief over elkaar praten zadelt de kinderen met een loyaliteitsprobleem op, want ze houden van papa en mama, maar mama is verdrietig als het kind van papa houdt en andersom.
Toen ze nog getrouwd waren deed ze thuiswerk. Ook als hij op zijn werk was. Ik zie niet in waarom dat nu niet meer kan. De kinderen zitten op de middebare school dus welke kinderopvang? Mijn moeder werkte ook en ik had de sleutel en ging altijd prima. Het zijn geen kleuters meer.

Met haar financien bemoei ik me niet, en dat hij kinderen heeft met een ander vind ik geen enkel probleem. Bovendien zijn ze de helft van de week bij ons, maar er word hier meteen van uitgegaan dat zij het arme schaap is wat voor de volle mep voor de kinderen opdraait en dat mijn man een luie weekendvader is.

Het gaat me er om dat ze gewoon totaal geen leven heeft, altijd maar loopt te zeiken en te stoken tegen de kinderen terwijl wij nooit wat geks over haar zeggen en ik het ten opzichte van de kids maar langs me heen laat glijden. De kids vinden het zelf ook vervelend maar als die er wat van zeggen tegen hun moeder dan heeft papa hun weer opgestookt etc.
quote:Poezewoes schreef op 13 november 2008 @ 00:05:

Niet mee eens Starshine. Gewoon de vaders meer inzetten in de zorg en dan krijgen de moeders ook meer ruimte om te werken.

Helaas is het maar al te vaak zo dat je niet aan de heilige fulltime baan van de vader mag komen.

Ik kreeg ook de volledige voogdij over mijn kinderen omdat vader fultime werkt. Toen ik ging werken moest ik alles regelen oppas enzo. En daarbij komt dat als de moeder volledige voogdij over de kinderen krijgt de vader alle touwtjes in zijn handen heeft. Als hij de kinderen een weekend niet ophaalt dan zit ik al. Heb ik afspraken gemaakt moet ik die weer afzeggen. Is echt verschijdene keren gebeurt hoor. En ik zet mijn kinderen echt dan niet bij hem op de stoep.

Zo kunnen vaders ook zijn, er zijn niet alleen maar slechte exen!!
quote:Siobhan1983 schreef op 13 november 2008 @ 00:09:

Toen ze nog getrouwd waren deed ze thuiswerk. Ook als hij op zijn werk was. Ik zie niet in waarom dat nu niet meer kan. De kinderen zitten op de middebare school dus welke kinderopvang? Mijn moeder werkte ook en ik had de sleutel en ging altijd prima. Het zijn geen kleuters meer.

Met haar financien bemoei ik me niet, en dat hij kinderen heeft met een ander vind ik geen enkel probleem. Bovendien zijn ze de helft van de week bij ons, maar er word hier meteen van uitgegaan dat zij het arme schaap is wat voor de volle mep voor de kinderen opdraait en dat mijn man een luie weekendvader is.

Het gaat me er om dat ze gewoon totaal geen leven heeft, altijd maar loopt te zeiken en te stoken tegen de kinderen terwijl wij nooit wat geks over haar zeggen en ik het ten opzichte van de kids maar langs me heen laat glijden. De kids vinden het zelf ook vervelend maar als die er wat van zeggen tegen hun moeder dan heeft papa hun weer opgestookt etc.

Tja, ik wist niet dat ze niet meer zo klein waren. Maarre, als ze al op de middelbare school zitten kunne ze best hun eigen tasje en oordoppen inpakken, dan is dat probleem alvast uit de wereld. Vervolgens kunnen ze ook heel goed een eigen agenda bijhouden wanneer ze waar zijn, dus geen onverwachte weekeindjes meer. Bovendien hoeven ze niet op stel en sprong bij jullie als de moeder weg is, ze kunnen best alleen thuis.

Bovendien begrijp ik haar ook wel beter nu. Als jij inderdaad 25 bent in je man heeft puberkinderen, dan ben jij gewoon het cliche jonge blaadje waarmee hij als ouwe bok vandoor is.
Vind het wel grappig om te zien dat er gelijk dingen als kinderopvang bij gehaald worden en fulltime werkende vaders. Maar ja dat is het stereotiep he.
Siobhan , ooit , eens , een poosje geleden vond jouw vent zijn ex de leukste vrouw op de hele wereld . Zo leuk , dat hij kinderen met haar kreeg . ( vergeet het neuken wat eraan vooraf ging ook niet ) ..... hij komt zijn hele leven niet meer van haar af , zal heel veel dingen met haar het eerste gedaan hebben en nóg doen ( opa en oma worden bijvoorbeeld ) ....is dat wat nieuwe vrouwen vaak zo stoort ?
quote:Siobhan1983 schreef op 13 november 2008 @ 00:14:

Vind het wel grappig om te zien dat er gelijk dingen als kinderopvang bij gehaald worden en fulltime werkende vaders. Maar ja dat is het stereotiep he.Uuh sorry hoor, maar dat is gewoon in 95% van de gevallen zo. En als jij het niet verteld hier, weten wij het ook niet. Hoef je niet verongelijkt te zitten doen.
Mijn man is 34 en de kinderen zitten in de eerste en de tweede van de middelbare school dus die zijn 11 en 12. Nu kunnen ze inderdaad alleen thuis blijven maar 4 jaar geleden waren ze stukke minder zelfstandig. En een 11 en 12 jarige is nog niet oud genoeg om maar constant alleen thuis te laten. Ze zitten beetje tussen tafellaken en servet.
quote:Siobhan1983 schreef op 13 november 2008 @ 00:09:

Toen ze nog getrouwd waren deed ze thuiswerk. Ook als hij op zijn werk was. Ik zie niet in waarom dat nu niet meer kan. De kinderen zitten op de middebare school dus welke kinderopvang? Mijn moeder werkte ook en ik had de sleutel en ging altijd prima. Het zijn geen kleuters meer.Je bemoeit je er dus wel mee.

Het zijn hun kinderen. Ze hebben in het verleden daar afspraken over gemaakt en moeten dat ook nu nog samen doen.Als jij het niet eens bent met die afspraken moet je je vent boos aankijken, niet haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven