Exen, wat is hun probleem?
woensdag 12 november 2008 om 23:49
Hoi, mijn partner is voordat wij een relatie kregen getrouwd geweest met een ander. Om mij heen gebeurt dit vaker, relaties na een eerder huwelijk. Maar wat me opvalt is dat het áltijd gezeik is met de ex vrouw in kwestie. Bij een sportmaatje van me is het elke keer hommeles met de exvrouw van haar vriend (en ja er zijn kinderen bij betrokken) en ook hier loopt het zwaar niet op rolletjes. Waarom gaan deze exvrouwen niet gewoon lekker verder met hun leven? Wat is dat nou voor kul om verbitterd je exman een hak proberen te zetten. Move on. In mijn geval zijn ze al 5 jaar uit elkaar maar nog is het de kinderen opstoken en het geknakte vrouwtje uithangen, onze plannen dwarsbomen etc.
vrijdag 14 november 2008 om 09:56
Gelukkig kan het ook anders, toevallig komen er bij mij in de zaak, sinds gisteren, een "stel". Zij komen een ander gedeelte van de zaak weer nieuw leven inblazen, en ze blijken al ruim 12 jaar gescheidden te zijn, maar omwille van hun oudste, die medicijnen is gaan studeren, Werken ze samen om de studie kosten te kunnen betalen. Hij is in de tussentijd opnieuw getrouwd en heeft ook met haar kinderen.
Geweldig dat het wel kan dus.
Geweldig dat het wel kan dus.
vrijdag 14 november 2008 om 12:39
Lonki het kan ook anders.
Hoewel ik een zeer moelijk start had met de nieuwe vriendin van mijn ex.
In het begin had zij erg veel moeite met mij en negeerde mij.
Ook had ze veel moeite met mijn kinderen en ja dat liet mij af en toe steigeren.
Ex had toen een betere rol daarin moeten spelen.
Maar...de aanhouder wint en ik bleef haar positief benaderen.
Uiteindelijk kwam het goed (en nu zij zijn exvrouw is inmiddels heel goed)
Ik heb een goede co ouderschap en goed contact met ex.
En hun dochter komt regelmatig met mijn jongste zoon spelen.
Of ik neem alle kids eens ergens mee naar toe.
Het vraagt wat van iedereen,maar het is zo fijn om goed met elkaar om te gaan.
Hoewel ik een zeer moelijk start had met de nieuwe vriendin van mijn ex.
In het begin had zij erg veel moeite met mij en negeerde mij.
Ook had ze veel moeite met mijn kinderen en ja dat liet mij af en toe steigeren.
Ex had toen een betere rol daarin moeten spelen.
Maar...de aanhouder wint en ik bleef haar positief benaderen.
Uiteindelijk kwam het goed (en nu zij zijn exvrouw is inmiddels heel goed)
Ik heb een goede co ouderschap en goed contact met ex.
En hun dochter komt regelmatig met mijn jongste zoon spelen.
Of ik neem alle kids eens ergens mee naar toe.
Het vraagt wat van iedereen,maar het is zo fijn om goed met elkaar om te gaan.
vrijdag 14 november 2008 om 13:07
Poezewoes, ja vind t heel erg voor allebei, al zouden ze elkaar maar af en toe zien maar dat is al een half jaar niet gebeurd.
Maar zijn zoon krijgt nu verkeerde inlichtingen en ze geeft nu geen toestemming om opnieuw met hem te praten.
Er is ons wel beloofd dat hoe dan ook zijn dochter weer contact gaat krijgen met haar broer en hij ook weer met zijn zoon. Maar ze werkt nergens aan mee, en binnenkort wordt de zaak weer met de rechter besproken.
Bepaalde dingen die hij heeft opgelegd, legt ze naast zich neer, en de raad heeft al gezegd dat er wel zorgpunten zijn en zijn nu een extra onderzoek gestart.
Daarna volgt de definitieve uitspraak vd rechter.
Zijn dochter is nu extra gevoelig, en ik doe extra lief voor haar, werk zelf ook nog maar samen komen we er wel uit.
Ze praat er gelukkig wel over, maar maakt zich zorgen om haar broer. Ik kan helaas niet die ongerustheid wegnemen, juist omdat de raad ook ziet dat er wel problemen daar zijn.
Praat er met haar over, maar meestal alleen als ze er zelf over begint, of als we iets weten wat van belang is over de zaak. Probeer haar verder af te leiden, ze heeft gelukkig leuke vriendinnen, die haar ook steunen en op school heeft ze ook een aanspreekpunt voor als ze t ineens te moeilijk heeft.
Dat overvalt haar met vlagen.
Wil ze gewoon een fijne jeugd geven, met alleen maar probleempjes als huiswerk vriendjes enzo
Maar zijn zoon krijgt nu verkeerde inlichtingen en ze geeft nu geen toestemming om opnieuw met hem te praten.
Er is ons wel beloofd dat hoe dan ook zijn dochter weer contact gaat krijgen met haar broer en hij ook weer met zijn zoon. Maar ze werkt nergens aan mee, en binnenkort wordt de zaak weer met de rechter besproken.
Bepaalde dingen die hij heeft opgelegd, legt ze naast zich neer, en de raad heeft al gezegd dat er wel zorgpunten zijn en zijn nu een extra onderzoek gestart.
Daarna volgt de definitieve uitspraak vd rechter.
Zijn dochter is nu extra gevoelig, en ik doe extra lief voor haar, werk zelf ook nog maar samen komen we er wel uit.
Ze praat er gelukkig wel over, maar maakt zich zorgen om haar broer. Ik kan helaas niet die ongerustheid wegnemen, juist omdat de raad ook ziet dat er wel problemen daar zijn.
Praat er met haar over, maar meestal alleen als ze er zelf over begint, of als we iets weten wat van belang is over de zaak. Probeer haar verder af te leiden, ze heeft gelukkig leuke vriendinnen, die haar ook steunen en op school heeft ze ook een aanspreekpunt voor als ze t ineens te moeilijk heeft.
Dat overvalt haar met vlagen.
Wil ze gewoon een fijne jeugd geven, met alleen maar probleempjes als huiswerk vriendjes enzo