Feest van vriend verpest...

04-03-2011 15:15 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Graag wil ik horen wat ik nu moet doen, want ik moet me inhouden om niet te bellen of 1000x te smsen en het zo nog erger te maken...

Het zit zo. Volgende week is mijn vriend jarig, maar morgen geeft ie een feest. Daarvoor heeft hij ook een meisje uitgenodigd dat hem heel leuk vindt. En toen ik dat hoorde, heb ik niet zo leuk gereageerd... Ik word daar nl. nogal onzeker van, ook al weet ik dat mijn vriend níks met haar wil. Hiermee heb ik hem heel boos gemaakt, hij heeft geen zin meer in zijn feest en ik voel me zo schuldig! Ik baal dat ik zo'n onzekere muts ben! Ik wilde dat ik niks had laten merken, want ik wéét (nou ja, wist...) dat het goed zit tussen ons. Maar dat heb ik dus wel gedaan en nu is het gewoon een rotsituatie.

Wat moet ik doen? Hem bellen, naar hem toe gaan, niks doen? Naar dat meisje gaan en met haar praten erover? En wordt zijn verjaardag nu wel leuk, hoe kan ik het wel zo leuk mogelijk nog maken? En vanavond zie ik hem bij de muziekvereniging, maar ik ben zo bang dat dat heel ongemakkelijk wordt... Dus, please help..!
Nou als ze niet weet of hij single is vraag ik me af hoe goed ze elkaar kennen. Meeste mensen die je uitnodigd weten toch wel of je een relatie hebt.
Ik zou ook geen zin meer hebben als Meneer Janssens zo duidelijk zou laten merken dat ie me niet vertrouwd.

Daarbij zegt die wantrouwendheid ook iets over jou: ben jij wel te vertrouwen met een leuke kerel in de buurt?
quote:toots schreef op 04 maart 2011 @ 15:46:

Heb het ook niet over bijzonder overdreven Secret, bijzonder subtiel kan ook.Subtiel vertellen dat je samen naar Parijs gaat terwijl je dat uit je mouw staat te schudden vind ik bijzonder overdreven
quote:Madelin schreef op 04 maart 2011 @ 15:43:

Bedankt voor jullie reacties.

[...]

Ik hoop het, want hij kan heel lang in zo'n boze bui blijven hangen...

@thesecret en anderen: ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik ben er mee bezig. Ik wil niet zo onzeker zijn, en meestal gaat het heel goed. Maar soms is er zoiets wat mij van streek maakt en dan reageer ik zó overdreven. Ik werk eraan, met een psycholoog. Dus mijn vriend weet dat ik er echt mee bezig ben en meestal is hij dan heel begripvol en wil hij ook helpen, maar nu ging het dan te ver of zo.

Goed, ik zal dus niet met haar praten. Maar wel voor vanavond naar hem toe gaan om mijn excuses aan te bieden. En daarna luchtig en normaal doen, en er vooral niet weer over beginnen.

Ik snap jullie reacties over onvolwassenheid e.d. heel goed, ik baal op dit soort momenten ook enorm van mezelf.

Het is in ieder geval een goed begin dat je erover praat met iemand, en je negatieve gevoelens zo onder de knie kunt krijgen.

En ik zou met haar gewoon een praatje maken, maar niet hierover natuurlijk. Stel je voor, geef haar een hand en bied een drankje en/of hapje aan! Veel leuker dan je druk te moeten maken, toch? Jíj bent samen met je vriend, en het zit prima tussen jullie. Je moet haar dan ook niet als concurrentie zien, en er zijn genoeg mannen en vrouwen op deze aardkloof dus je zal inderdaad nooit de enige zijn die je vriend leuk vind. Probeer je er niet zo druk om te maken, en geniet van je vriend! Jij hebt een relatie met hem, en niemand anders.
quote:Solveig schreef op 04 maart 2011 @ 15:37:

[...]

Dat laatste kan ik me anders goed voorstellen. Hij moet de hele avond gaan opletten of hij niet met de verkeerde persoon praat en hij weet dat hij gewantrouwd en in de gaten gehouden wordt.

Hoe kan ik aan hem duidelijk maken dat hij zich hier echt geen zorgen over hoeft te maken?

Want op het moment zelf voelde ik me heel onzeker en rot erover, maar nu ben ik rustiger en zie ik in dat ik overdreven en heftig heb gereageerd, en denk ik dat het niet écht een probleem gaat worden. Alleen het idee eraan maakte dat ik me onzeker voelde.

Maar goed, dit is te laat, want ik heb het dus al bij hem verpest en het is moeilijk om met een geheel schone lei morgen dat feest te vieren.
Als verrassing voor zijn verjaardag dan hé Liselore, natuurlijk weet haar vriend dat dan nog niet.
quote:Madelin schreef op 04 maart 2011 @ 15:50:

[...]

Hoe kan ik aan hem duidelijk maken dat hij zich hier echt geen zorgen over hoeft te maken?

Want op het moment zelf voelde ik me heel onzeker en rot erover, maar nu ben ik rustiger en zie ik in dat ik overdreven en heftig heb gereageerd, en denk ik dat het niet écht een probleem gaat worden. Alleen het idee eraan maakte dat ik me onzeker voelde.

Maar goed, dit is te laat, want ik heb het dus al bij hem verpest en het is moeilijk om met een geheel schone lei morgen dat feest te vieren.Dat kun je niet duidelijk maken, alleen door daadwerkelijk niet op hem te letten en geen commentaar te geven. Ik zou bovenstaande gewoon tegen hem zeggen, zeggen dat je spijt hebt van je reactie, dat je weet dat het vervelend voor hem is, en dat je ook wel ziet dat er niets aan de hand is. En dan het er niet meer over hebben en gewoon een leuke avond hebben.
quote:jansenenjanssens schreef op 04 maart 2011 @ 15:48:

Ik zou ook geen zin meer hebben als Meneer Janssens zo duidelijk zou laten merken dat ie me niet vertrouwd.

Daarbij zegt die wantrouwendheid ook iets over jou: ben jij wel te vertrouwen met een leuke kerel in de buurt?Dat zegt over haar dat ze onzeker is. En of zij wel te vertrouwen is met een leuke kerel in de buurt? Is dat aan de orde nu? Nee.
quote:toots schreef op 04 maart 2011 @ 15:51:

Als verrassing voor zijn verjaardag dan hé Liselore, natuurlijk weet haar vriend dat dan nog niet.Waarom moet ze van jou zichzelf groter en beter en spannender voordoen dan ze is, alleen om een 'concurrent' af te schrikken? Misschien is die dame wel helemaal niet geinteressseerd, vindt ze de man in kwestie leuk, maar is ze niet van plan om daar íets mee te doen omdat hij bezet is. Dan komt het nogal debiel over, jezelf een beetje gaan staan opblazen uit onzekerheid.

Als verrassing voor zijn verjaardag dan hé Liselore, natuurlijk weet haar vriend dat dan nog niet.Dat vind ik pas bijzonder overdreven.

Als verrassing voor zijn verjaardag dan hé Liselore, natuurlijk weet haar vriend dat dan nog niet.

Jaja als jij denkt dat dat de manier is,... Ik hou meer van eerlijke en oprechte mensen, niet die een beetje nep popiejopie bij mijn vrienden gaan doen, subtiel om mijn nek gaan hangen om hun territorium af te baken en ze moeten al helemaal geen kletskoek op gaan hangen.....

weken na verjaardag.....

He hoe was Parijs?

Parijs?

Ja je vriendin heeft je toch mee genomen naar Parijs voor je verjaardag?

Euh nee?

Oh dat zei ze dat ze dat als verassing geboekt had?
Vind het vreemd dat hij daar zo boos over wordt en dat hij in die boze bui blijft hangen.

Ik vind hem zich dus ook een beetje aanstellen. Feest verpest? Pfff, drama king.
quote:Solveig schreef op 04 maart 2011 @ 15:54:

[...]

Waarom moet ze van jou zichzelf groter en beter en spannender voordoen dan ze is, alleen om een 'concurrent' af te schrikken? Misschien is die dame wel helemaal niet geinteressseerd, vindt ze de man in kwestie leuk, maar is ze niet van plan om daar íets mee te doen omdat hij bezet is. Dan komt het nogal debiel over, jezelf een beetje gaan staan opblazen uit onzekerheid.inderdaad, ze is toch geen kikker
Ik vind dat jouw vriend ook zwaar overdrijft als de zin in zijn feestje afhankelijk is van of jij onzeker doet over een meisje dan gedraagt hij zich erg flauw.

Als jij normaal gesproken niet onzeker bent dan moet hij rekening houden met jouw gevoel daarover. I
quote:Aubrey schreef op 04 maart 2011 @ 15:54:

Vind het vreemd dat hij daar zo boos over wordt en dat hij in die boze bui blijft hangen.

Ik vind hem zich dus ook een beetje aanstellen. Feest verpest? Pfff, drama king.Nou, ik weet niet hoe TO het heeft gedaan, maar ik kan me zomaar voorstellen dat wanneer je op hysterische wijze wordt beschuldigd van alles en nogwat, alleen omdat je iemand hebt uitgenogid, en wanneer je partner er van overtuigd is dat je onbetrouwbaar bent en vreemdgaat, dat je daar dan best even boos om bent en dat de lol er wel een beetje af is ja. Zeker als die onzekerheid al zo lang speelt en je daar altijd al rekening mee moet houden. Het zou voor mij een keer klaar zijn iig.
Het kan al helpen als je vriend zelf ook duidelijk is naar haar toe.

Zo had mijn vriend laatst iemand die hem wel Erg Leuk vond. Hij vond haar ook wel leuk, maar ook niet méér dan dat: gewoon leuk. Ik had hem er op gewezen dat zij hem wel wat meer dan alleen maar leuk vond. Vervolgens is hij direct bij de eerstvolgende gelegenheid dat zij elkaar zagen naar haar toegegaan en haar gevraagd of hij misschien verkeerde signalen had afgegeven, want dit wilde hij absoluut niet. Hij heeft (nog een keer) gezegd dat hij hartstikke happy met mij is en dat hij niet zou willen dat zij zich straks evt rot zou voelen.

Zo is het voor iedereen gelijk duidelijk: zij weet waar ze staat, vriendlief drukt evt. gedachtes van haar direct de kop in en daarnaast geeft hij mij ook gelijk een enorme bevestiging. Super vond ik dat!

En wat ik zelf wel eens doe als ik zie dat een andere vrouw mijn vriend wel erg leuk vindt: ik laat het dan een tijdje gaan, gun haar even wat tijd met mijn vriend en loop dan op enig moment naar ze toe en ga erbij staan. En dan zeg ik even later: 'Leuk is ie, he?", geef mijn vriend dan een kus en zeg: 'Doei schat' en vertrek weer.

Mijn vriend vindt dit een geweldige actie en de vrouw in kwestie staat vaak echt even te kijken, ha ha.
quote:thesecret schreef op 04 maart 2011 @ 15:53:

[...]

Dat zegt over haar dat ze onzeker is. En of zij wel te vertrouwen is met een leuke kerel in de buurt? Is dat aan de orde nu? Nee.Nee, dat zegt dat ze zelf ook niet te vertrouwen is. Anders zou ze zo niet denken over d'r vriend en dat meisje.
Dus als madame x misschien niet weet dat vriend TO een relatie heeft en zich wellicht wel overdreven gaat gedragen tegenover vriend TO dan moet TO als een zacht eitje aan de zijlijn blijven staan omdat er nou eenmaal nog meer vrouwen zijn die haar vriend leuk vinden? Tis echt de omgekeerde wereld tegenwoordig. Dat je alles maar moet tolereren onder het mom van hij is toch met mij. Nou dacht t niet. Begrijp heel goed dat er tegenwoordig zoveel relaties naar de knoppe gaan.
quote:jansenenjanssens schreef op 04 maart 2011 @ 15:58:

[...]

Nee, dat zegt dat ze zelf ook niet te vertrouwen is. Anders zou ze zo niet denken over d'r vriend en dat meisje.Wat een kortzichtige gedachte, zeg. Misschien zelf een rot ervaring gehad ofzo?
quote:toots schreef op 04 maart 2011 @ 15:58:

Dus als madame x misschien niet weet dat vriend TO een relatie heeft en zich wellicht wel overdreven gaat gedragen tegenover vriend TO dan moet TO als een zacht eitje aan de zijlijn blijven staan omdat er nou eenmaal nog meer vrouwen zijn die haar vriend leuk vinden? Tis echt de omgekeerde wereld tegenwoordig. Dat je alles maar moet tolereren onder het mom van hij is toch met mij. Nou dacht t niet. Begrijp heel goed dat er tegenwoordig zoveel relaties naar de knoppe gaan.

Waar lees jij dat???

Als die dame zich overdreven gedraagt daar , dan is vriend in staat daar wat van te zeggen, als dat niet afdoende is van TO kan zij haar vriend aanspreken daar wat van te zeggen......
Rhodos66, zo mag ik het graag zien!

Dus als madame x misschien niet weet dat vriend TO een relatie heeft en zich wellicht wel overdreven gaat gedragen tegenover vriend TO dan moet TO als een zacht eitje aan de zijlijn blijven staan omdat er nou eenmaal nog meer vrouwen zijn die haar vriend leuk vinden? Tis echt de omgekeerde wereld tegenwoordig. Dat je alles maar moet tolereren onder het mom van hij is toch met mij. Nou dacht t niet. Begrijp heel goed dat er tegenwoordig zoveel relaties naar de knoppe gaan.volgens mij leef jij een beetje in de omgekeerde wereld. In mijn wereld gaan we met elkaar om met respect. Dat betekent niet liegen en daarin komt het ook niet voor dat iemand zich overdreven gaat gedragen tegen over mijn vriend. En iemand die dat wel doet, die maakt zich belachelijk. Daar wil ik niet bij staan. En tegen over zo iemand hoef ik al helemaal niet op te boksen.

Dus als madame x misschien niet weet dat vriend TO een relatie heeft en zich wellicht wel overdreven gaat gedragen tegenover vriend TO dan moet TO als een zacht eitje aan de zijlijn blijven staan omdat er nou eenmaal nog meer vrouwen zijn die haar vriend leuk vinden? Tis echt de omgekeerde wereld tegenwoordig. Dat je alles maar moet tolereren onder het mom van hij is toch met mij. Nou dacht t niet. Begrijp heel goed dat er tegenwoordig zoveel relaties naar de knoppe gaan.Je hoeft het helemaal niet te tolereren. Maar volgens jou moet je je eigenlijk helemaal uitsloven en jezelf voor lul zetten? Alles voor je relatie, zeg maar? No fucking way. Vertrouwen hebben in je partner. Waarschijnlijk heb je zelf een kut ervaring gehad of iets dergelijks, en dat is niet rot bedoelt. Maar projecteer dit niet op TO, want jouw eigen ervaring en beleving wil niet zeggen dat dat de enige is, en de juiste.
quote:thesecret schreef op 04 maart 2011 @ 16:00:

[...]

Wat een kortzichtige gedachte, zeg. Misschien zelf een rot ervaring gehad ofzo?

Waarom kortzichtig? Ik geloof die onzekerheid nooit zo, dat is zo'n makkelijke smoes, daar om je altijd mee weg.

En nee, nooit meegemaakt dat mijn geliefde vreemd ging. Zelf ook nooit vreemd gegaan fyi
quote:Solveig schreef op 04 maart 2011 @ 15:57:

[...]

Nou, ik weet niet hoe TO het heeft gedaan, maar ik kan me zomaar voorstellen dat wanneer je op hysterische wijze wordt beschuldigd van alles en nogwat, alleen omdat je iemand hebt uitgenogid, en wanneer je partner er van overtuigd is dat je onbetrouwbaar bent en vreemdgaat, dat je daar dan best even boos om bent en dat de lol er wel een beetje af is ja. Zeker als die onzekerheid al zo lang speelt en je daar altijd al rekening mee moet houden. Het zou voor mij een keer klaar zijn iig.Dat eerste is niet het geval hoor, ik heb hem verteld hoe ik me erbij voelde en hem nergens van beschuldigd of wat dan ook. Het is wel dat laatste, dat het al wat langer speelt. Niet dat er wekelijks wat aan de hand is, maar soms komt die onzekerheid wel naar boven. En meestal, eigenlijk altijd, reageert hij dan heel lief en wil hij graag helpen en rekening met mij houden. Nu is het dus te ver gegaan of te vaak gebeurd. Ik hoop dat het niet een reden is voor hem om er helemaal mee te stoppen..! :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven