Feest van vriend verpest...

04-03-2011 15:15 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Graag wil ik horen wat ik nu moet doen, want ik moet me inhouden om niet te bellen of 1000x te smsen en het zo nog erger te maken...

Het zit zo. Volgende week is mijn vriend jarig, maar morgen geeft ie een feest. Daarvoor heeft hij ook een meisje uitgenodigd dat hem heel leuk vindt. En toen ik dat hoorde, heb ik niet zo leuk gereageerd... Ik word daar nl. nogal onzeker van, ook al weet ik dat mijn vriend níks met haar wil. Hiermee heb ik hem heel boos gemaakt, hij heeft geen zin meer in zijn feest en ik voel me zo schuldig! Ik baal dat ik zo'n onzekere muts ben! Ik wilde dat ik niks had laten merken, want ik wéét (nou ja, wist...) dat het goed zit tussen ons. Maar dat heb ik dus wel gedaan en nu is het gewoon een rotsituatie.

Wat moet ik doen? Hem bellen, naar hem toe gaan, niks doen? Naar dat meisje gaan en met haar praten erover? En wordt zijn verjaardag nu wel leuk, hoe kan ik het wel zo leuk mogelijk nog maken? En vanavond zie ik hem bij de muziekvereniging, maar ik ben zo bang dat dat heel ongemakkelijk wordt... Dus, please help..!
Hoelang hebben jullie al een relatie? En wat is jullie leeftijd, als ik vragen mag?

Ik verbaas me er nog steeds dagelijks over, ondanks alle geopende topics hier, dat iedereen hun partner zo wantrouwd, helemaal wanneer hier geen reden voor is!

Ik zou niet eens met mezelf zo willen leven. Vreselijk.
Er zullen altijd leukere, knappere, interessantere dames zijn dan jij. Probeer daar mee te dealen en wees niet zo wantrouwend, anders heb je idd geen leven. Bied je excuses aan en doe er luchtig over.
Ik zou mijn excuses aanbieden voor de manier waarop je heb gereageerd tegenover hem. En de volgende keer op je gedrag letten over dit onderwerp. Daarna zou ik misschien iets leuks/liefs doen voor zijn verjaardag om het een beetje goed te maken.

Hij krijgt echt wel weer zin in zijn verjaardag, dat trekt wel weer bij. Tuurlijk word zijn verjaardag nog wel leuk, als je er niet weer moeilijk over gaat doen of er een gespannen sfeertje hangt.

Ik zou wel eerst naar hem toe gaan en face to face je excuses aanbieden voordat je naar de muziekvereniging gaat. Verder zou ik dat meisje er niet bij betrekken die heeft misschien geen flauw benul en zo kan het alleen nog maar erger worden.
waarom zou je met dat meisje moeten gaan praten??

je moet excuus aanbieden bij je vriend na een afkoelperiode.....
Bijna 7 maanden, ik ben 24 en hij wordt 28.

Ik wilde ook dat wat makkelijker met alles om kon gaan, ik vind het zo vreselijk van mezelf... En achteraf wéét ik wel dat ik verkeerd zit, dat ik me belachelijk gedraag. Maar op zo'n moment ben ik gewoon niet in staat om helder te denken ofzo, zit alleen dat in mijn hoofd. Ik werk hier wel aan, maar ik wilde dat het wat sneller ging en dat ik in de tussentijd niet zo deed.

Alleen, voor nu wil ik graag weten wat ik moet doen, want ik weet het echt even niet. Alles lijkt verkeerd, met naar hem toe gaan leg ik er druk op en met haar praten lijkt me ook niet te helpen voor morgen. Heb je daar ook tips voor, thesecret?
Zit er vandaag iets in het water ofzo?

Nou ja, gewoon telefoon oppakken of -beter nog- langsgaan en hem zeggen wat je voelt en dat je je hebt aangesteld. Wanneer je reden hebt om je aan te stellen, dan is het vroeg genoeg om je aan te stellen. Tot die tijd is jouw onzekerheid jouw probleem en moet je die zien op te lossen voordat je je relatie verpest.
Je bent 24 jaar. Gedraag je dan ook als zodanig. Als je haar niet kent, dan zeg je morgen gewoon hallo, stel je jezelf voor en bied je haar een drankje aan.
Ik weet natuurlijk niet wat er precies allemaal voorgevallen is, maar dat je vriend nu geen zin meer heeft in zijn feest lijkt me ook een beetje overdreven van zijn kant?

Ik zou voorlopig even niks doen, je zo normaal mogelijk gedragen, niet meer erover praten.

Waarschijnlijk loopt het wel los toch, als het feest eenmaal aan de gang is? Lijkt me ook raar van hem als hij zijn verjaardag hier door laat verpesten.
Ik vind jou onvolwassen en ik vind hem ook onvolwassen dat ie om een ruzie geen zin meer heeft in zijn feest.
Welgemeende excuses aanbieden. Vertellen waarom je zo reageerde, maar ook aangeven, dat dat geen reden mag zijn je zo te misdragen. Flink het boetekleed aan.

En vooral NIET, ik herhaal NIET met dat meisje gaan praten. Zij staat helemaal buiten jullie relatie.
excuses aan hem bieden! Hij heeft niets verkeerd gedaan..
quote:Madelin schreef op 04 maart 2011 @ 15:22:

Bijna 7 maanden, ik ben 24 en hij wordt 28.

Ik wilde ook dat wat makkelijker met alles om kon gaan, ik vind het zo vreselijk van mezelf... En achteraf wéét ik wel dat ik verkeerd zit, dat ik me belachelijk gedraag. Maar op zo'n moment ben ik gewoon niet in staat om helder te denken ofzo, zit alleen dat in mijn hoofd. Ik werk hier wel aan, maar ik wilde dat het wat sneller ging en dat ik in de tussentijd niet zo deed.

Alleen, voor nu wil ik graag weten wat ik moet doen, want ik weet het echt even niet. Alles lijkt verkeerd, met naar hem toe gaan leg ik er druk op en met haar praten lijkt me ook niet te helpen voor morgen. Heb je daar ook tips voor, thesecret?

Net zoals de andere hier zeggen; bied je excuses aan. Als je hem vanavond met sporten ziet, neem hem even apart en zeg tegen hem dat je misschien wat overdreven en heftig reageerde, en dat je dat spijt. Wees eerlijk en als hij weet dat je hier moeite mee hebt (of wat jaloers bent), zal hij er ook wel wat begrip voor hebben. Probeer alleen hier niet in door te draven, want dat kan je misschien uiteindelijk wel je relatie kosten.

Waar komt die onzekerheid vandaan?
sms sturen:

Lieverd, sorry dat ik zo moeilijk deed. We gaan er een gezellig verjaardagsfeest van maken!
Alleen je excuses aanbieden is voldoende.

Meer dan dat moet je ook echt niet gaan doen. Met praten en zeker met haar gaan praten, maak je het onnodig dramatisch.

Sowieso zet je jezelf daarmee behoorlijk te kakken.

Doe ook iets aan die onzekerheid, niets zo onaantrekkelijk als een onzeker iemand.
En weet die meid dat jullie een relatie hebben? Wat kan ze doen in dat geval. Trek je mooiste outfit aan op het feest en ga af en toe eens lekker om je vent heenhangen, nou als het dan nog niet duidelijk is voor die andere meid?! Je mag best laten blijken dat jullie samen zijn want met die brutale types tegenwoordig moet je niet te bescheiden zijn zeg maar. Zou jij lekker op de achtergrond blijven en een ander pogingen gaan doen bij je vriend, wat toch niet lukt volgens je vriend maar dat kan al reden zijn om je rot te voelen tijdens het feest. Niet de hele tijd op zijn lip hangen natuurlijk, hij moet ook kunnen feesten. Op het feest kun je altijd nog een gesprek beginnen met de andere dame, zo van heeeee leuk dat je er bent, en in het gesprek laat je een paar keer een en ander doorschemeren. Verzin wat desnoods, dat jullie binnenkort een weekend naar Parijs gaan ofzo of dat je het zo leuk vindt dat je vriend van die gezellige vrienden heeft. Dus niet bescheiden zijn, lekker in the picture, voel je maar lekker ff een goedaardige bitch. Succes!
quote:toffifee schreef op 04 maart 2011 @ 15:26:

Ik vind jou onvolwassen en ik vind hem ook onvolwassen dat ie om een ruzie geen zin meer heeft in zijn feest.Dat laatste kan ik me anders goed voorstellen. Hij moet de hele avond gaan opletten of hij niet met de verkeerde persoon praat en hij weet dat hij gewantrouwd en in de gaten gehouden wordt.
quote:toots schreef op 04 maart 2011 @ 15:36:

En weet die meid dat jullie een relatie hebben? Wat kan ze doen in dat geval. Trek je mooiste outfit aan op het feest en ga af en toe eens lekker om je vent heenhangen, nou als het dan nog niet duidelijk is voor die andere meid?! Je mag best laten blijken dat jullie samen zijn want met die brutale types tegenwoordig moet je niet te bescheiden zijn zeg maar. Zou jij lekker op de achtergrond blijven en een ander pogingen gaan doen bij je vriend, wat toch niet lukt volgens je vriend maar dat kan al reden zijn om je rot te voelen tijdens het feest. Niet de hele tijd op zijn lip hangen natuurlijk, hij moet ook kunnen feesten. Op het feest kun je altijd nog een gesprek beginnen met de andere dame, zo van heeeee leuk dat je er bent, en in het gesprek laat je een paar keer een en ander doorschemeren. Verzin wat desnoods, dat jullie binnenkort een weekend naar Parijs gaan ofzo of dat je het zoleuk vindt dat je vriend van die gezellige vrienden heeft. Dus niet bescheiden zijn, lekker in the picture, voel je maar lekker ff een goedaardige bitch. Succes!

Vriend van vriend tegen vriend: Wat leuk dat jullie naar Parijs gaan

Vriend: huh?

Vriend van vriend: JA dat zit je vriendin net te vertellen.. leuk hoor romantisch....!

Vriend: euh... Wij gaan helemaal niet Parijs....

Goede tip man!
quote:toots schreef op 04 maart 2011 @ 15:36:

En weet die meid dat jullie een relatie hebben? Wat kan ze doen in dat geval. Trek je mooiste outfit aan op het feest en ga af en toe eens lekker om je vent heenhangen, nou als het dan nog niet duidelijk is voor die andere meid?! Je mag best laten blijken dat jullie samen zijn want met die brutale types tegenwoordig moet je niet te bescheiden zijn zeg maar. Zou jij lekker op de achtergrond blijven en een ander pogingen gaan doen bij je vriend, wat toch niet lukt volgens je vriend maar dat kan al reden zijn om je rot te voelen tijdens het feest. Niet de hele tijd op zijn lip hangen natuurlijk, hij moet ook kunnen feesten. Op het feest kun je altijd nog een gesprek beginnen met de andere dame, zo van heeeee leuk dat je er bent, en in het gesprek laat je een paar keer een en ander doorschemeren. Verzin wat desnoods, dat jullie binnenkort een weekend naar Parijs gaan ofzo of dat je het zo leuk vindt dat je vriend van die gezellige vrienden heeft. Dus niet bescheiden zijn, lekker in the picture, voel je maar lekker ff een goedaardige bitch. Succes!

Dus ze moet zich ook nog eens gaan uitsloven voor die meid?

Alsjeblieft zeg. Dat is echt overdreven. Wat hiervoor ook al is gezegd; geef die meid een hand en stel je voor als je vriendin van Piet. Bied haar een lekker drankje aan en schenk voor de rest geen bijzonder overdreven aandacht aan haar.
Hoezo mag iemand niet onzeker zijn Bommi? Getuigd juist van mens zijn met alle gevoelens van dien. Persoonlijk geloof ik mensen niet die zeggen nooit onzeker te zijn. Als mijn vriend ergens onzeker over is, bijv over andere mannen, dan vind ik hem niet onaantrekkelijk hoor, sterker nog het maakt hem juist aantrekkelijker. Snap trouwens ook niet dat vriend TO een meid uitnodigd waarvan hij weet dat ze hem leuk vindt. Ik vind dat al er iets speelt tussen twee mensen ze elkaar moeten helpen met wat dan ook. Waarom moet vriend TO zo reageren, hij had er voor moeten zorgen dat zijn vriendin zich beter voelt over deze situatie en nu heeft hij zo gereageerd dat TO zich nog rotter voelt. Zo krijgt die dame waar ze zich vervelend over voelt een soort van betere positie bij haar vriend in haar ogen.
Bedankt voor jullie reacties.quote:Fristi schreef op 04 maart 2011 @ 15:21:

Hij krijgt echt wel weer zin in zijn verjaardag, dat trekt wel weer bij.

Ik hoop het, want hij kan heel lang in zo'n boze bui blijven hangen...

@thesecret en anderen: ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik ben er mee bezig. Ik wil niet zo onzeker zijn, en meestal gaat het heel goed. Maar soms is er zoiets wat mij van streek maakt en dan reageer ik zó overdreven. Ik werk eraan, met een psycholoog. Dus mijn vriend weet dat ik er echt mee bezig ben en meestal is hij dan heel begripvol en wil hij ook helpen, maar nu ging het dan te ver of zo.

Goed, ik zal dus niet met haar praten. Maar wel voor vanavond naar hem toe gaan om mijn excuses aan te bieden. En daarna luchtig en normaal doen, en er vooral niet weer over beginnen.

Ik snap jullie reacties over onvolwassenheid e.d. heel goed, ik baal op dit soort momenten ook enorm van mezelf.
En wat is er trouwens mis mee dat die meid je vriend leuk vindt? Het is nogal logisch dat er altijd andere vrouwen zullen zijn die je man interessant vinden, tenzij je één of ander gedrocht hebt uitgekozen. Dus waarom die verbazing als dat eens het geval is? Denk je dat jij de enige bent die erop valt?

En waarom moet dat een probleem zijn? Ze bespringt hem toch niet spontaan? En zelfs al doet ze dat: hij is toch mans genoeg om te zeggen dat hij een relatie heeft en dat hij geen interesse heeft?
Zal haar partner ook leuk vinden , zon vriendin die ineens zwaankleefaan is omdat er een dame in da house is die zij niet vertrouwt, of dat ze het ineens ontzettend goed met zijn vrienden kan vinden, ik denk ook niet dat hij geil wordt van dat zijn vriendin klinklare onzin staat op te hangen omdat ze zo onzeker is
quote:toots schreef op 04 maart 2011 @ 15:42:

Hoezo mag iemand niet onzeker zijn Bommi? Getuigd juist van mens zijn met alle gevoelens van dien. Persoonlijk geloof ik mensen niet die zeggen nooit onzeker te zijn. Als mijn vriend ergens onzeker over is, bijv over andere mannen, dan vind ik hem niet onaantrekkelijk hoor, sterker nog het maakt hem juist aantrekkelijker. Snap trouwens ook niet dat vriend TO een meid uitnodigd waarvan hij weet dat ze hem leuk vindt. Ik vind dat al er iets speelt tussen twee mensen ze elkaar moeten helpen met wat dan ook. Waarom moet vriend TO zo reageren, hij had er voor moeten zorgen dat zijn vriendin zich beter voelt over deze situatie en nu heeft hij zo gereageerd dat TO zich nog rotter voelt. Zo krijgt die dame waar ze zich vervelend over voelt een soort van betere positie bij haar vriend in haar ogen.

Het is erg vervelend dat TO onzeker is, en daar wordt verder niets inhoudelijks over gezegd, ook omdat ze zelf aangeeft dat ze hieraan werkt.

En haar vriend geeft toch dat feest, dus lijkt het mij logisch dat hij bepaald wie er wel en niet op zijn feest komt? Het is nogal kinderachtig om iemand niet uit te nodigen omdat dat misschien wel een bedreiging is. En buiten dat, misschien weet die meid helemaal niks van hun relatie af en denkt ze dat hij single is.
Heb het ook niet over bijzonder overdreven Secret, bijzonder subtiel kan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven