Fijn als je niets meemaakt

19-04-2018 09:32 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Las het net weer in een topic: een sneer naar mensen die een mening hebben, want “zo fijn dat je zelf nooit iets hebt meegemaakt waardoor je je je mening kan veroorloven”

Nou kan je boos worden om de onterechtheid van zo’n uitspraak, maar ik dacht dat het misschien beter werkt om eens een andere kant te laten zien. Dus, bij deze.

Ik kom al behoorlijk lang op dit forum, en ben één van de weinigen die openlijk al jaren stelt nooit te zullen scheiden. Dat levert meestal vrij bozige reacties op, alsof mensen het als een persoonlijke aanval ervaren dat ik dat zo stellig beweer. Want je kan nooit weten wat er gaat gebeuren. En wat nou als...?

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die denken dat ik makkelijk praten heb en onnozel ben omdat mijn relatie goed is. Want als je echt iets mee maakt dan beweer je niet dat je altijd bij elkaar blijft.

De wekelijkheid is toch iets anders. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik al een hele tijd diep ongelukkig ben in mijn relatie. Ook gezien onze leeftijd verwacht ik niet meer dat het ooit nog in de buurt komt van wat het was. Ik ben sinds enkele maanden pas bezig vrede te sluiten met de werkelijkheid en te aanvaarden dat het leuke deel van mijn leven gewoon voorbij is. Mijn werk maakt het nog leefbaar, en verantwoordelijkheid naar het hele gezin doet de rest. Maar het is vooral overleven en voortslepen geworden. De strijdlust is op, de uitdaging is aanvaarding geworden.

Zonder in detail te treden, ik weet vrij zeker dat als ik hier, zonder herkend te worden, mijn verhaal zou doen, ik op positieve en ondersteunendecreacties zou kunnen rekenen. Ik weet minstens zo zeker dat als mijn partner hetzelfde zou doen, dezelfde reacties zouden komen. Ofwel, we zijn beiden even fout en evenzeer slachtoffer van onszelf en elkaar. Ik ben op geen enkele manier een goed mens, laat staan een goede partner. Het enige waar ik trots op kan zijn is mijn werk, daar ben ik toevallig wel goed in, maar daar heb je verder ook niets aan.

Zou ik moeten gaan scheiden, en mogelijk zelfs een nieuwe partner zoeken om weer gelukkig te worden? Misschien. Feit is wel dat dat voor partner en kinderen een enorme impact zou hebben. Ook al verdienen we beiden genoeg om onszelf te onderhouden, alleen al de meerkosten van twee huishoudens i.p.v. één zijn toch een last.

Maar dat is niet het belangrijkste. Voor mij staat voorop: een man een man, een woord een woord. Ik heb nooit beloofd gelukkig te zijn of mijn partner gelukkig te maken. Maar ik heb me wel verbonden aan onze relatie, bij ziekte en gezondheid, in goede dagen en in slechte dagen.

Niet om te zeggen: kijk mij eens moreel hoog te paard zitten. Helemaal niet, ik ben ook maar gewoon een boerenlul die probeert de goede keuzes te maken, en ik weet dat ik onderweg mensen verdriet doe en beschadig.

Maar nee, het is niet dat ik bij gebrek aan problemen mijn mening vorm. Eerder in tegendeel. Ik snap héél goed dat mensen scheiden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
19-04-2018 10:30
:) klinkt waarschijnlijk ongezond of aanstellerig, of beide, maar ik richt me heel bewust op tevreden zijn met wat het is en niet op iets wat ik als onrealistisch zie. Weet je wat mee speelt: ik weet best van mezelf dat het met een ander niet beter wordt. Zo leuk ben ik zelf niet als mens
Er ligt natuurlijk nog een heel scala aan realistische mogelijkheden zonder dat je de ene vaste relatie zou inwisselen voor een andere.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
19-04-2018 10:34
je bent een zelfbenoemde eikel die nu in de martelaarsrol kruipt?
:rofl: ja, dat zou heel goed kunnen natuurlijk.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
19-04-2018 10:42
:rofl: ja, dat zou heel goed kunnen natuurlijk.
joh, ga aan de slag met dat minderwaardigheidscomplex.
zonder die donkere deken van;,, ik ben niet leuk,, is het leven stukken fijner.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
rechthoek schreef:
19-04-2018 10:37
Je neemt jezelf mee, das waar. Maar je bent waarschijnlijk best wel een leuk mens en helemaal als je niet gebukt hoeft te gaan onder beloften die, zoals Meds zei, niet eens meer perse gelden vandaag de dag.

Ik hoop dat je inderdaad tevreden bent met je leven nu, wat iets anders is dan aanvaarding van een ongelukkige relatie. Het ene is goed, het andere echt niet.

Mss geeft het je relatie zelfs wel lucht als er mogelijkheden worden gecreeerd. Mogelijkheid om te ontsnappen... nu zit je opgesloten.
Kan. Moet ik over nadenken, op dit moment heb ik daar geen antwoord op
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
19-04-2018 10:30
:) klinkt waarschijnlijk ongezond of aanstellerig, of beide, maar ik richt me heel bewust op tevreden zijn met wat het is en niet op iets wat ik als onrealistisch zie. Weet je wat mee speelt: ik weet best van mezelf dat het met een ander niet beter wordt. Zo leuk ben ik zelf niet als mens
Waarom ben je geen leuk mens?

Bijzonder wat je allemaal schrijft...
JollyRider schreef:
19-04-2018 10:33
Misschien moet dat inderdaad de route worden
Dit strookt dan niet met wat je in je op zegt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-04-2018 10:39
Staan jullie open voor een open relatie? Of gaat dat beiden of één van jullie te ver?
Onze relatie is zo open dat we beiden onze eigen dingen hebben, waaronder vriendschappen.

Als je seks buiten de deur bedoelt: ik heb er geen probleem mee als zij dat doet, mij boeit het niet.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
19-04-2018 10:40
Toch twijfel je over de vraag of dat een juiste keuze is, lijkt me, omdat je er hier via een omweggetje een topic over opent.

Tja, ik ben ooit weggegaan uit zo'n relatie. We waren nog steeds goede vrienden maar ik dacht dat het beter moest kunnen. Voor mij was daarvoor nodig dat ik verliefd werd op iemand anders. Dat heeft nooit enige vorm gekregen, maar het maakte wel duidelijk wat er aan gevoel ontbrak in mijn eigen relatie. Dus opeens werd het urgent.

Nu heb ik nog wel een spijt (nee, eigenlijk geen spijt want ik zou het weer zo doen, ook om de ander de kans op nieuw geluk te geven), maar een soort weemoed, en mis ik die vriendschap van een partner waar ik mee kon praten en op kon bouwen.
Ik twijfel zeker. Hoe kan je ooit weten wat de juiste keuze is?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
"ik weet best van mezelf dat het met een ander niet beter wordt. Zo leuk ben ik zelf niet als mens"
[/quote]
Oh, je blijft, omdat je ervan overtuigd bent, dat je er met een scheiding niet op vooruit gaat.
Dat kan.
anoniem_299075 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 10:49
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
19-04-2018 10:41
wat zijn dat voor zaken denk jij?

Ik voel me vaak een android lol, snap er niets van hoe mensen dat doen. Maar hey positieve noot voor jou: je vrouw vond het ooit een prima idee met jou te trouwen en kinderen mee te maken, heb je toch mooi voor elkaar :P
Ik herken een bepaalde nerdachtige blik op mensen en een wat lompe manier van dat uiten :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-04-2018 10:42
Er ligt natuurlijk nog een heel scala aan realistische mogelijkheden zonder dat je de ene vaste relatie zou inwisselen voor een andere.
Ook waar.

Vind het trouwens erg leuk hoe je reageert. Geeft stof tot nadenken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
19-04-2018 10:43
joh, ga aan de slag met dat minderwaardigheidscomplex.
zonder die donkere deken van;,, ik ben niet leuk,, is het leven stukken fijner.
Goede tip!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
19-04-2018 10:43
Waarom ben je geen leuk mens?

Bijzonder wat je allemaal schrijft...
Ik denk niet dat ik erg makkelijk ben om mee te leven. En niet erg empatisch, snel het gevoel niet gewaardeerd te worden. Een beetje een zeikerd waarschijnlijk :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wat een mooie en dappere op.
Ik denk dat dit alleen maar een realistische en volwassen kijk is. We moeten allemaal balanceren in deze tijd tussen 'voor jezelf kiezen', de beelden die je ziet van hoe geluk eruit zou moeten zien en het belang van met name je kinderen, en zo nog wel meer zaken.
Mijn moeder was al blij met een man die haar niet sloeg en een beetje aardig was, tegenwoordig moet je passies delen en vooral vaak genieten.
In een volwassen langdurige relatie moet je nu eenmaal steeds je balans weer zoeken denk ik.
Daar horen mijns inziens voor bepaalde menstypes ook fases van ongeluk in.
Ik denk zelf altijd stiekem dat mensen die dat niet ervaren oppervlakkig leven en nooit de diepte in zijn gegaan met zichzelf of bij elkaar.
Maar dat is ook weer een vooroordeel, misschien zijn er wel mensen die elkaar door en door kennen en ijs en weder dienende zichzelf en elkaar fantastisch blijven vinden, iedere minuut van de dag en dan vol passie.
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
19-04-2018 10:44
Dit strookt dan niet met wat je in je op zegt.
Hoe niet, vind je?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
19-04-2018 10:35
Maar niet iedereen die gelukkig lijkt is het ook
Ik denk dat er veel meer mensen gelukkiger zijn in hun relatie dan ongelukkiger dan jij bent in jouw relatie. De kans is veel groter dat de mensen die gelukkiger lijken, dat daadwerkelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
19-04-2018 10:48
"ik weet best van mezelf dat het met een ander niet beter wordt. Zo leuk ben ik zelf niet als mens"
Oh, je blijft, omdat je ervan overtuigd bent, dat je er met een scheiding niet op vooruit gaat.
Dat kan.
[/quote]

Dat is ook een mogelijke samenvatting ja :)

En zoals alle samenvattingen, hoewel niet onjuist wel onvolledig
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Amaqanda schreef:
19-04-2018 10:55
Ik denk dat er veel meer mensen gelukkiger zijn in hun relatie dan ongelukkiger dan jij bent in jouw relatie. De kans is veel groter dat de mensen die gelukkiger lijken, dat daadwerkelijk zijn.
Dat lijkt me een aannemelijke veronderstelling
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-04-2018 10:53
Wat een mooie en dappere op.
Ik denk dat dit alleen maar een realistische en volwassen kijk is. We moeten allemaal balanceren in deze tijd tussen 'voor jezelf kiezen', de beelden die je ziet van hoe geluk eruit zou moeten zien en het belang van met name je kinderen, en zo nog wel meer zaken.
Mijn moeder was al blij met een man die haar niet sloeg en een beetje aardig was, tegenwoordig moet je passies delen en vooral vaak genieten.
In een volwassen langdurige relatie moet je nu eenmaal steeds je balans weer zoeken denk ik.
Daar horen mijns inziens voor bepaalde menstypes ook fases van ongeluk in.
Ik denk zelf altijd stiekem dat mensen die dat niet ervaren oppervlakkig leven en nooit de diepte in zijn gegaan met zichzelf of bij elkaar.
Maar dat is ook weer een vooroordeel, misschien zijn er wel mensen die elkaar door en door kennen en ijs en weder dienende zichzelf en elkaar fantastisch blijven vinden, iedere minuut van de dag en dan vol passie.
Ik hoop het dat die mensen bestaan :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
19-04-2018 10:50
Ook waar.

Vind het trouwens erg leuk hoe je reageert. Geeft stof tot nadenken
Komt omdat je met dit topic een gevoelige kant durft te laten zien.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
19-04-2018 10:53
Ik denk niet dat ik erg makkelijk ben om mee te leven. En niet erg empatisch, snel het gevoel niet gewaardeerd te worden. Een beetje een zeikerd waarschijnlijk :)
hmmm, weet je, dat je op dit forum best empathisch overkomt?
You don't take shit, das waar (terecht ook)
Maar empathisch wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-04-2018 10:57
Komt omdat je met dit topic een gevoelige kant durft te laten zien.
Verdomd. Ik weet niet of het bewust is, maar wat een eye-opener.

Kan mezelf wel even slaan, verstandelijk een open deur, maar soms zie je de duidelijkste dingen over het hoofd.

Dank je!!
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 11:02
Reden: Eten-opener? autocorrect...
0.45% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
19-04-2018 10:34
:) als ik zeg dat de periode beter in jaren dan in weken valt uit te drukken weet je genoeg neem ik aan
ai,
ik ben een soort seksgoeroe, geloof heilig, dat er gewoon meer geneukt moet worden. :-D
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-04-2018 10:59
hmmm, weet je, dat je op dit forum best empathisch overkomt?
You don't take shit, das waar (terecht ook)
Maar empathisch wel hoor.
:) over-emotioneel dacht ik. Maar dank je
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-04-2018 11:00
ai,
ik ben een soort seksgoeroe, geloof heilig, dat er gewoon meer geneukt moet worden. :-D
Ik deel je mening. Maar alleen met partner, en graag of niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven