financiële verdeling

04-09-2018 09:56 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang meelezen, zoeken naar hoe anderen het doen, kan ik eigelijk nergens een situatie zoals die van ons vinden.
Hier mijn/ons verhaal en vraag mij dus vooral af hoe anderen het doen in soortgelijke situaties.

Ik, vrouw van 31 met een dochter van 7 uit huwelijk met ex-man. Werk momenteel 32-40 uur in wisseldiensten (13.30-22.00 of 21.30 - 06.00, wisseldiensten dus (plus 2 uur reistijd per dag) verdien helaas niet zo gek veel (1551 bruto op basis van de 32 uur)
Geen alimentatie, ex heeft verschrikkelijk veel schulden gecreëerd tijdens ons huwelijk in gemeenschap van goederen, dat deze op nihil is gesteld, zodat hij deze gaat afbetalen ( al 6 jaar dus geen alimentatie, hij betaald ze minimaal af) en regelmatig komen ze hier langs met als gevolg dat ik ze moet betalen. Ik hamerde dus al op een samenlevingscontract om zijn bezittingen te beschermen voor ik bij hem introk.

Mijn partner met wie ik sinds 2 jaar samen woon, verdient bruto 4x zoveel.
Woonsituatie ; in zijn koopwoning met een hypotheek, ongeveer gelijk aan mijn oude huurwoning (647eu) toen, kreeg ik alleen allerlei toeslagen, vrijstelling gemeentelijke heffingen..
Nu ging het al enige tijd zo :

Boodschappen 50/50 (hij bodybuilder, eet veel, ik maak dat natuurlijk elke dag voor hem klaar voor de dag erop)
Vaste lasten (hypotheek, gwl, gemeentelijke heffingen etc ; 50/50
Leuke dingen : 50/50

Overigens sta ik nergens als erfgename of iets ook vermeld, ‘zijn ouders erfen het, en ik mag er dus dan blijven wonen tot ik een ander huis heb’ dan vraag ik mij dus af, zouden ze geduldiger zijn als er ook een kleinkind van hun woont? Het beeld, alsof het niet erg genoeg is dat je je partner verliest, dat je in je achterhoofd meteen weet dat als dat gebeurt je ook mag verhuizen, met de tijd dan.. maar de termijn staat niet in steen geschreven, ik vind dat dus een naar idee waar ik best wakker van kan liggen. Misschien had ik me harder moeten opstellen voor ik introk!?

De persoonlijke uitgaven zoals zorgverzekering, auto (heb ik niet), zijn motor, kleding, ook echt alles dus ook alles wat mijn dochter nodig heeft : eigen rekening
Vakantiekosten ; 50/50
Met als gevolg dat wij vaak niet op vakantie kunnen, mijn budget voldoet niet aan zijn wensen (Mexico, dominicaanse, Cuba, et) en hij wilt niet naar de landen die voor mij betaalbaar zijn.

In de relatie met zijn ex deed zijn moeder het huishouden hier, betaald, ze aten vaak daar ; ex was een ransbak😂 (waterkoker vol groene aanslag en een koelkast vol overdatum producten van haar) toen ik hier kwam nam ik dat al snel over, vond her belachelijk dat zij dit op haar 70+leeftijd nog moest doen(al dit ze dit vast met liefde hoor) met als gevolg dat dit zo is gebleven, naast mijn baan van wisseldiensten (en dus ook de zorg van mijn dochter, maak ik belachelijk lange dagen) de discussies erover, want zelfs het kleinste klusje ‘vergeet’ hij. vermoeien mij, want heb ik dit zelf gedaan? Of snapt hij niet dat ik mij gebruikt voel als goedkope huishoudster?

Stel hem dan ook vaak de vraag hoe hij dit voor zich ziet als er een kleine van ons geboren zou mogen worden?
Ik, of alle uren blijven werken.. (leeglopen op de opvang, want ook die zal vast gedeeld worden terwijl ik, voor mijn dochter toen ik alleen was nog maar een schijntje hoefde te betalen) of minder werken, en dan helemaal niets meer overhouden?
Ik wil absoluut niet stoppen met werken, al zou een dagje minder fijn zijn als er wel een 2e zou mogen komen. Maar ik weet niet hoe ik het hem aan zijn verstand krijg dat hij zich financieel als een samen moet gaan zien, ipv elk zelf maar zien hoe je je broek ophoud?
Heb hem al gevraagd of hij ooit zn vader heeft horen zeggen tegen moeders ; we kunnen niet op vakantie, want jij heb geen geld? Ze zorgt immers voor het gehele huishouden al haar hele leven (dit doe ik dus naast mijn baan in de wisseldiensten)
Is het raar dat ik er graag iets van een compensatie voor zou zien, al is het maar dat hij bijv zomers het deel wat wij missen, bij zijn dure vakantie wensen en mijn lage inkomen en dus ook in verhouding lagere vakantie geld, deze inlegt? Ik heb hem nog nooit gevraagd iets voor mij te betalen, sterker nog, hij schoof al vanaf dag 1 aan bij mijn thuiskapster, welke ik voor hem betaalde.. en er nooit iets van heb teruggevraagd (15 euro per 5 weken a ruim een jaar...) het frustreert me.. enorm! Dat zal duidelijk zijn na dit enorm lange verhaal..
Madeliefjees schreef:
04-09-2018 10:36
Ik snap t nu een beetje. Je woont bij hem, hebt nergens recht op, betaald overal de helft van, doet heel het huishouden en koken enz. En hij spekt met zn dikke salaris zn spaarrekening.
Ok...... heeft hij goed geregeld. En jij bent zo stom om bij hem in te trekken onder deze voorwaarden. Wat een eikel.
Neem geen kind samen!!!!!
+1
Dus eigenlijk, mocht je vertrekken heb je de helft minder werk in huis, meer geld over waarmee ook jij met je kind op vakantie kunt. Het gaat dan toch om tijd met elkaar door te brengen en niet hoe luxe de bestemming is?

Ik zou sowieso voor je eigen huis gaan en dan kun je altijd nog een lat relatie hebben of niet 😊
Geen seks meer zonder condoom én pil.
Beter dubbel safe dan een kind.

Raak niet zwanger van deze man en zorg dat je zo snel mogelijk je eigenwaarde terugvindt en op jezelf gaat wonen.

Want deze relatie gaat op termijn uitdraaien op niets.
Totaal ongelijkwaardig en ik zie hem niet ineens 180 graden draaien.

En dan sta je daar als alleenstaande met 2 kinderen van 2 vaders die allebei een financieel drama zijn.
(Zij het dat vader 2 nog wel de centen heeft.)

Zal wel aan mij liggen, maar zo slecht betaald vind ik 1550 euro voor 32 uur niet.
Man had een paar jaar geleden quasi hetzelfde, maar dan wel voor voltijds en shiften.

Natuurlijk zijn er beter betaalde jobs, maar daar moet je maar net voor gestudeerd hebben en aangenomen worden.
En daar moet je ook maar zonder auto geraken én moet te combineren zijn met een kind.
Wat een afknapper zo’n gierigaard zeg :pukey:

Zou hem een factuur voor al je diensten geven!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Tornacense schreef:
04-09-2018 18:12

Zal wel aan mij liggen, maar zo slecht betaald vind ik 1550 euro voor 32 uur niet.
Man had een paar jaar geleden quasi hetzelfde, maar dan wel voor voltijds en shiften.

Natuurlijk zijn er beter betaalde jobs, maar daar moet je maar net voor gestudeerd hebben en aangenomen worden.
En daar moet je ook maar zonder auto geraken én moet te combineren zijn met een kind.
Bruto schrijft TO, als dat inclusief onregelmatigheidstoeslag is vind ik het slecht betaald. Dan blijft er netto niet bijzonder veel over..
Annie31 schreef:
04-09-2018 12:32
Mening over ex is puur gebaseerd over wat ik aantrof toen ik hier voor het eerst was. Zij ging weg, nam enkel dr kleding mee, liet dr katten achter en kwam soms binnen waaien voor de post.
Weigerde mee te werken verkoop huis aan hem omdak ze meer wilde dan er uit de taxaties kwam ( ik snap ergens wel dat hij daarom meer op zn centjes zit vanwege hoe zij hem heeft uitgekleed, daar ging ook alles 50/50, maar zij had een goedbetaalde baan, net als hij, dr overige geld ging gewoon op aan hobby, hoeft hij niet voor op te draaien vind ik) ik daarin voel me gestraft met deze regel voor mijn lagere inkomen.
Schoonmoeder deed dus de grote klussen, hij de rest, ex niks.
En op basis van jouw ervaringen met hem geloof je dat hij de rest van het huishouden deed?

Hoe heeft ex hem uitgekleed, als alles 50.50 ging? Laat me raden: zij was niet bereid om de rest van haar geld ook in te leveren om zijn leven goedkoper te maken? Maakte niet zijn lunches klaar alsof hij een kind van vijf was? Wilde op dure vakanties die hij het geld niet waard vond en wilde niet voor hem betalen?

Je woont samen met een klein verongelijkt kind to. Succes met het gesprek.
turquasi schreef:
04-09-2018 10:32
hoi, ik denk dat je weer op jezelf moet gaan wonen en dat je wel een fijnere vent kan vinden
Duidelijk dit....
Tornacense schreef:
04-09-2018 18:12
Geen seks meer zonder condoom én pil.
Beter dubbel safe dan een kind.

Raak niet zwanger van deze man en zorg dat je zo snel mogelijk je eigenwaarde terugvindt en op jezelf gaat wonen.

Want deze relatie gaat op termijn uitdraaien op niets.
Totaal ongelijkwaardig en ik zie hem niet ineens 180 graden draaien.

En dan sta je daar als alleenstaande met 2 kinderen van 2 vaders die allebei een financieel drama zijn.
(Zij het dat vader 2 nog wel de centen heeft.)

Ik vind het echt zielig weinig.
ts, hou je ons op de hoogte, hoe het gesprek gegaan is? En wat je doet?
Ik kijk de uren vandaag weg op mijn werk, ben helaas pas rond 23 thuis, en kan dus dan pas het gesprek aanknopen. Al voelt hij wel aan zijn water dat er iets komen gaat
Annie31 schreef:
04-09-2018 21:16
Ik kijk de uren vandaag weg op mijn werk, ben helaas pas rond 23 thuis, en kan dus dan pas het gesprek aanknopen. Al voelt hij wel aan zijn water dat er iets komen gaat
Als hij een beetje normaal of redelijk in elkaar steekt, voelt hij ook wel dat er iets goed scheef zit. Jammer van dat werk vandaag... Ik wens je sterkte. Hou je poot stijf, want jij bent NIET onredelijk.
Sterkte, TO. Ik hoop dat je rustig kunt vertellen wat er is en dat jullie goed kunnen praten, zonder dat het uitloopt in een te heftige ruzie.
Ik heb eigenlijk maar één vraag. Waarom ben je nog niet bij hem weg?
Hij verdient 4x zo veel en laat jou de helft van alle lasten betalen?! Wat is dat voor vent?

Ik verdien ook veel meer dan mijn vriend. Het idee dat wij onze kosten niet naar rato zouden verdelen is volstrekt idioot. Dat is niet eens in ons opgekomen als optie.
Die man is een krent, wil graag verzorgd worden daarnaast. Een echte man gedraagt zich niet zo.
“(hij bodybuilder, eet veel, ik maak dat natuurlijk elke dag voor hem klaar voor de dag erop)”

Ik dacht eerst dat dit sarcastisch was en moest lachen! OMG! :woa:
iones schreef:
04-09-2018 21:40
Als hij een beetje normaal of redelijk in elkaar steekt, voelt hij ook wel dat er iets goed scheef zit. Jammer van dat werk vandaag... Ik wens je sterkte. Hou je poot stijf, want jij bent NIET onredelijk.
Lees dit nog een keer of 10 TO.
Hey skat zoek n andere reisgenoot laat je niet beperken door je partner
hoe hij dit voor zich ziet als er een kleine van ons geboren zou mogen worden?

Niet doen. Gewoon echt NIET.
Dit is geen gezonde gelijkwaardige relatie en jij begint het nu een beetje te zien maar zo te lezen ben je er nog lang niet.
Zijn ex nam alleen haar kleren mee? Wel logisch dat ze nog wat extra geld wilde, inboedel etc zal ook van haar geweest zijn
TO, hoe is het nog gegaan gisterenavond?
Ik kwam ook even lezen hoe het gegaan is. Hoop dat het redelijk gaat TO 🌸
julius schreef:
04-09-2018 19:50
En op basis van jouw ervaringen met hem geloof je dat hij de rest van het huishouden deed?

Hoe heeft ex hem uitgekleed, als alles 50.50 ging? Laat me raden: zij was niet bereid om de rest van haar geld ook in te leveren om zijn leven goedkoper te maken? Maakte niet zijn lunches klaar alsof hij een kind van vijf was? Wilde op dure vakanties die hij het geld niet waard vond en wilde niet voor hem betalen?

Je woont samen met een klein verongelijkt kind to. Succes met het gesprek.
@Julius: scherpe analyse🙂
Mijn ex-man had dezelfde parasitaire instelling. Hij eiste de helft van mijn salaris, weigerde voor een baas te gaan werken, omdat hij immers een zelfstandige grafisch ontwerper was (zonder opdrachtgevers welliswaar).

Hij liet zijn moeder voor onze net geboren baby zorgen, zijn vader kookte, ik werkte 40 uur als juridisch medewerker en hij zat overdag in de sportschool om z’n lichaam te boetseren.

Ik was ook te inschikkelijk en naïef.
Hij wilde het onderste uit de kan. Een schaamteloze profiteur.

Ik werk nog steeds aan mijn zelfrespect en assertiviteit op mijn 40e. Hier heb ik professionele hulp bij gehad.

Beter laat dan nooit.

Ik moet er niet aan denken dat mijn dochter zich later ook zo slaafs gaat opstellen t.o.v. degene waar ze verliefd op is. Ik moet haar het goede voorbeeld geven.

Mijn huwelijk duurde 11 maanden.

TO succes met dit geval. Volgens mij vind je vriend het wel best zo.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 08:34
8.11% gewijzigd
Ik hoop dat to nog een update komt geven. Ik gun je zo een beter leven dat dit to!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven