Forumvriendinnen

25-09-2009 10:01 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een paar (8). Ooit had ik er meer.

Maar aangezien ik me heel erg vergiste in 1 van die vriendinnen, raakte ik anderen kwijt en daar baal ik van.

Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
Ik denk dat de ellende al bij het blog begon HPL. Dit topic is slechts een reactie op een topic op een topic....
Iris, dat vind ik te makkelijk. Wat je ook over die blog van sanne denkt, iedereen heeft zelf haar verantwoordelijkheid over hoe daarmee om te gaan.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
HPL: dit topic is tot nu toe vrij van gerel. Zullen we dat zo houden?
@HPL: Daar ben ik het uiteraard over met je eens. Jij koos om een Pro topic te openen, Charlotte koos om een Contra topic te openen en Livre koos om te vertrekken. En dat allemaal als reactie op de blog van Sanne, die koos dit blog te schrijven en het te laten staan. Allemaal keuzes en eigen verantwoordelijkheden.

Dit zijn de feiten, los van alle emoties waar ik uiteraard veel begrip voor heb en die ik ontzettend naar vind, want in dit gevecht zijn er alleen maar verliezers....
Sorry Fiba, ik hou gelijk op, je hebt gelijk, want dit is niet de plek.
Dames kan er weer ontopic gegaan worden, het was juist een mooi topic aan het worden
Iris
kan ik die ook die bewegende knipoogjes (is voor het eerst dat ik dat zie)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Je kunt even via google zoeken op gifjes en dan wink. Als in knipoog. En die dan als plaatje hier plakken. Dan kun je ze ook gebruiken Its.
Of gebruik maken van deze site bv:

klik

Je kunt ze dan direct in het reageerscherm plakken (code kopieren en plakken maar)

aaaaah zo dus, thanks
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
You're welcome
Die ik gebruikte is gewoon van viva zelf Itsme

: smile : zonder spaties.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 25 september 2009 @ 16:46:

Wat een rotstreek dit topic CharlotteGelieve je grieven elders te deponeren waarvoor mijn dank.
Çharlotte, had je het achteraf denk je eerder kunnen weten? Deze vraag is net ook al gesteld geloof ik, maar heb je het idee dat je het eerder misschien al aanvoelde of kwam het echt als een donderslag bij heldere hemel? Dat laatste kan natuurlijk, als je het geluk hebt mensen snel te vertrouwen loop je ook een groter risico daarin beschaamd te worden (zeg je dat zo?).
quote:dubiootje schreef op 25 september 2009 @ 14:44:

Lieve Charlotte, ik vind het lastig om de juiste woorden te vinden, maar ga het toch proberen "Vertrouwen en veiligheid" waren de sleutelwoorden. Dat, en "ziel en zaligheid" - die werden uitgestort dankzij dat gevoel van vertrouwen en veiligheid.

Ik denk niet dat je ooit de garantie zult krijgen dat je iemand kunt vertrouwen. Het zou handig zijn als bij nieuwe vriendinnen een garantiecertificaat werd aangeleverd, maar helaas werkt het zo niet :-) Uiteindelijk is vertrouwen deels gebaseerd op ervaring - je ervaring met die persoon - en deels op intuïtie. Het vertrouwen op basis van ervaring is niet zo solide: dat kan met één verkeerde actie kapotgemaakt zijn. Je kan dus beter afgaan op je intuïtie. Je intuïtie zegt je meestal of iemand rechtdoorzee en authentiek, of anders gezegd, zichzelf is.

Iemand anders vertrouwen heeft dus veel te maken met vertrouwen op je eigen intuïtie. En daarom is het goed om eens terug te denken: heb je goed naar je intuïtie geluisterd? Waren er momenten waarop je dacht: hier klopt iets niet? Gingen er soms alarmbellen rinkelen? Had je soms een vaag unheimisch gevoel?

Als dat zo is, dan hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken of je goed kunt inschatten of mensen te vertrouwen zijn. Je intuïtie werkt dan. Het probleem is dat je de signalen die je kreeg hebt genegeerd en niet naar je intuïtie hebt geluisterd. Hoe dat kwam, is een volgende vraag. Misschien werden er bij jou gevoelige punten geraakt waardoor je vatbaar werd voor manipulatie. Dat is een vraag die je alleen zelf kan beantwoorden.

Neem jezelf dit nu alsjeblieft niet kwalijk. Het kan écht iedereen overkomen. Probeer er iets van te leren, over jezelf, over waarom je jezelf hebt laten manipuleren en hoe je dat in de toekomst kan voorkomen.

Mooie post Dubio, ik ga erover nadenken!
quote:dorinke schreef op 25 september 2009 @ 18:02:

Çharlotte, had je het achteraf denk je eerder kunnen weten? Deze vraag is net ook al gesteld geloof ik, maar heb je het idee dat je het eerder misschien al aanvoelde of kwam het echt als een donderslag bij heldere hemel? Dat laatste kan natuurlijk, als je het geluk hebt mensen snel te vertrouwen loop je ook een groter risico daarin beschaamd te worden (zeg je dat zo?).

Nou, zolang het allemaal pais en vree was, had ik niets in de gaten. Pas toen er 2 vriendinnen het met elkaar aan de stok kregen, voelde ik wel aan dat ik de één meer geloofde dan de ander. Helaas heb ik toen de rol van mediator op me genomen en werd ik geacht neutraal te blijven. Neutraal blijven kan gezien worden als partij kiezen. En dat heeft mij (en anderen) dus een aantal forumvriendinnen gekost.

Ben wel blij dat ze hier allemaal even hun neus hebben laten zien. Gelukkig blijkt hier: beter laat dan nooit.
quote:Charlotte69 schreef op 25 september 2009 @ 17:49:

[...]

Gelieve je grieven elders te deponeren waarvoor mijn dank.Ik heb gezegd wat ik wilde en dat vind ik dus nog steeds. .
.
En hoe weet je zo zeker of je zélf zo integer was?
Pippi, in dit geval weet ik heel zeker dat jij alles uit de tweede hand hebt en ik niet. Ik vind het heel goed dat je voor je vriendin opkomt, echt waar, en ik vind haar ook lief, maar ze is niet onfeilbaar. Je hebt geen hoor en wederhoor toegepast en dat zou je wel moeten doen voordat je overduidelijk partij kiest. Daar gaat dit topic nou juist over.
Ik ga hier de discussie over Liev en FV niet aan Koor. Ergens anders ook niet trouwens.

Mijn vraag van 18:21 is gewoon weer ontopic.
Ik heb altijd geloofd dat ik een grote mensenkennis had, en naar aanleiding van de post van dubio ben ik daar aan gaan twijfelen. Ook ik ben ooit mee gaan schrijven in een topic waar ik 14 hele leuke vrouwen leerde kennen. Degene naar wie mijn hart uitging, die ik heb geprobeerd te helpen, maar bovenal degene die ik vertrouwde, bleek niet zo zuiver te zijn.

Ik was al geen forummer, maar sindsdien doe ik er vrijwel helemaal niet meer aan. Via het internet kun je niet 'voelen' wie je voor je hebt, hoe goed het ook voelt. Jammer...

Wendela, mevrouw Landzaad, je ruled!!!! X
quote:HoiPippiLangkous schreef op 25 september 2009 @ 18:31:

Ik ga hier de discussie over Liev en FV niet aan Koor. Ergens anders ook niet trouwens.

Mijn vraag van 18:21 is gewoon weer ontopic.Okee, dan begreep ik hem verkeerd.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 25 september 2009 @ 18:21:

En hoe weet je zo zeker of je zélf zo integer was?Bij deze wil ik graag officieel een verklaring afleggen dat charlotte integer is. (aan de andere kant; schreef ik net niet iets over mijn mensenkennis...?! )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven