foto's

29-06-2008 13:00 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonfamilie heeft in hun huis veel foto's staan/hangen. Mijn schoonouders hebben 2 kinderen, inmiddels allebei in de 30. Als ik daar ben zie ik altijd veel foto's van hun andere kind waar dat alleen op staat of babyfoto's. Mijn vriend staat alleen op foto's van familie uitstapjes, dus altijd met vader, moeder enz enz. En dat zijn er maar heel weinig. Nooit alleen op een foto en ook geen babyfoto's van hem. Laatst zag ik dat er weer foto's van hun andere kind waren bij gekomen. Ook weer aparte foto's. Ikzelf sta nergens op een foto terwijl wij toch al 7 jaar bij elkaar zijn. Ben nu aan het miepen als ik zeg dat ik dat toch niet zo leuk vind overkomen allemaal?
Hoe is het contact dan met je schoonouders? Ik denk dat je daar vooral vanuit moet gaan. Heeft je vriend problemen met zich achtergesteld voelen t.o.v. het andere kind??

Het is inderdaad apart maar als er verder geen problemen zijn, zou ik mijn schouders erbij ophalen.
Laat me raden, het andere kind is een dochter?

Mijn schoonmoeder heeft ook veel foto's in huis, ik moet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind dat ik er maar een enkele keer (en dan alleen in combinatie met man) op sta.
Leuk verjaardags kado om een foto van jou en je vriend ingelijst te geven?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Goed idee, misschien gaat er dan een lampje branden.....
quote:Blink2 schreef op 29 juni 2008 @ 13:42:

Goed idee, misschien gaat er dan een lampje branden.....

Misschien een digitaal lijstje met meerdere foto's.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Het contact is inderdaad niet heel goed tussen mij en schoonfamilie. Er heeft weleens een foto gestaan van mijn vriend en mij samen, maar die is al weer lang geleden weggehaald.

Mijn vriend heeft er geen problemen mee. Maar hij is dan ook een goedzak die nergens problemen mee heeft omdat hij alles gewoon accepteert. Wil geen ruzie enzo met mensen. Dus zegt hij nergens iets van tegen mensen.

Ik zit er zelf wel meer mee. Ik heb zelf geen leuke moeder gehad en ik had het wel leuk gevonden als andere mensen (in dit geval schoonfamilie) wel blij met me waren geweest. Omdat ik het gevoel krijg dat daar heel veel om het andere kind draait voel ik mijn vriend en mij daar vaak als onbelangrijk/afgewezen. Het zijn maar foto's. Het gaat nergens over. Maar het feit dat mijn vriend bijna nergens op een foto staat, en ik na 7 jaar op niet 1 foto sta doet toch wel verdriet omdat ik/wij voor mijn gevoel weer niet geaccepteerd wordt. En dat is het eigenlijk.
Wel een goed idee van dat fotolijstje.
Hmm, je projecteert je gemis van thuis dus op je schoonfamilie? Gevaarlijk pad...
Geven jullie , of je vriend , weleens foto's van jullie aan je schoonouders ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bij mijn vriend thuis staan alleen maar foto's van de (klein)kinderen van zijn stiefvader. Geen idee waarom, maar er zullen niet zoveel foto's van hem zijn, hij houdt ook niet van op de foto gaan. En van mij hoeft er echt geen foto van ons samen daar thuis te staan hoor, interesseert me niks.

Maar als je graag zou willen dat er een foto van jullie daar komt te staan is het een idee om er een ingelijst te geven. Vinden (schoon)ouders meestal hartstikke leuk hoor!
Het gaat niet echt om die foto's maar om het idee erachter. Mijn schoonfamillie praat bv op verjaardagen liever met andere mensen dan met mijn vriend en mij. Ik denk dat de onderwerpen waar mijn vriend het over heeft te simpel/eenvoudig voor hun zijn. (het hoeft niet zo te zijn maar dat gevoel hebben wij) Tegen hun andere kind wordt wel veel gepraat. Ook zijn er bij gelegenheden ook weleens vrienden van hun andere kind bij terwijl vrienden van mijn vriend nooit gevraagd worden. Dat soort dingen. Dat er in huis veel meer foto's van hun andere kind dan van mijn vriend staan en van mij na 7 jaar zelfs helemaal niks brengt mij weer het gevoel dat wij niet belangrijk/interessant genoeg zijn in tegenstelling tot hun andere kind. Dat is het eigenlijk. Het gaat niet om de foto's maar om het idee erachter.
Dan kun jij er met je vriend toch voor kiezen, je (schoon)ouders meer links te laten liggen? Vrienden kun je kiezen, familie niet en als het niet gezellig is of er wordt gewoon niet tegen je gepraat, zou ik het wel weten!
Ja ik zou er niet zo zwaar aan tillen.... aan die foto's dan. Of je maakt het lekker duidelijk door een leuke foto van jullie in een lijstje kado te doen of je laat het rusten.

Maar wat je in een latere posting schrijft illustreert dat het veel dieper zit bij jou en je vriend... en ja, ik denk dat je dat gevoel mss beter bij je schoonouders kunt uitspreken, zonder verwijtend te worden maar dat jullie dat zo voelen, dan hier op het forum te bespreken.

Of je moet het idee hebben dat dat geen enkele zin heeft! Als dat zo is, dan zou ik het helemaal naast mij neerleggen, erboven gan staan of wat dan ook. Maar me er in ieder geval niet meer druk om maken!

... maar dat is natuurlijk maar mijn bescheiden mening...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
.
Elske, probeer je niet druk te maken over foto's in het huis van je schoonouders.

Het zijn immers jou ouders niet. Het is aan je vriend/man om hier wat van te zeggen.

Lees ook dat je het gemis ( van je eigen ouders) zoekt bij je schoonouders..probeer dit niet te doen.

Heb zelf ook soort gelijke acties meegemaakt, altijd er boven staan. Zet lekker je eigen huis vol met gezellige kiekjes!

En hou je relatie lekker..is voor vriend/ man ook niet fijn om een mams te hebben die zo is!
Herkenbaar hoor. Het blijft een moeilijk iets. Wij geven wel foto`s aan mijn schoonouders en die van de kinderen worden opgehangen. Onze trouwfoto is naar de zolder gedegradeerd. Ach, kan me er niet druk om maken, wij hebben ook een erg slechte band en op moment hebben we even helemaal geen contact. Het is dat we kinderen hebben anders hadden we het contact voor eens en altijd definitief verbroken. Nu is er met regelmaat van de klok een aanvaring, waar ik natuurlijk altijd de schuldige van ben , en dan hebben we weer een periode van geen contact maar ja omwille van de kinderen toch maar weer proberen.

Tja, mijn schoonouders mogen mij ook niet en steken dat ook niet onder stoelen of banken, hoe dat komt geen idee, ik ga over het algemeen makkelijk met mensen om maar met hen...Het blijft een probleem die schoonouders. Als ikooit nog eens een nieuwe man krijg, is 1 van de voorwaarden dat hij een wees is, haha.

Gelukkig kom ik zelf uit een lekker gezellig warm nest, voor mijn man ook fijn.
:-)
In de slaapkamer van mijn schoonouders hangt een kader met daarin zo'n 6 tal foto's van mijn zwager (dus broer van vriend) zijn ex vriendin, met wie hij zo'n 8 maanden is samengeweest.

Ik, die al 10 jaar samen ben met mijn vriend (dus hun andere zoon), sta pas sinds dit jaar op de kast. Een foto waarop Vriend en ik staan, met onze pasgeboren zoon. En dat is het.

Vind ik ook een beetje raar, maar goed, ik hoef er ook niet op te kijken.

Enne, van mijn zoontje hangen er dan weer massa's foto's, dus dat compenseert dan wel.
Even iets anders met foto's.

Mijn vriend is voor het eerst oom geworden. Het kindje is nu 8 maanden. Toen het kindje pas geboren was zijn er helemaal geen foto's van hem gemaakt met het kindje. (ook niet van mij, maar ik ben dan geen directe familie dus dat vind ik dan niet zo erg) Volgens mij heeft hij het kindje nu nog steeds niet vastgehouden.

Het gaat mij niet om de foto's of om het vasthouden. Ik krijg door dit soort dingen het gevoel dat wij totaal niet belangrijk zijn. Ik ken ook mensen die voor het eerst oom of tante worden en dan worden er altijd foto's gemaakt met hun neefje of nichtje. Bij mijn vriend is dat niet zo. Hij kan ook zelf vragen om een foto of om het kindje vast te houden. (dit doet hij zelf ook niet) Maar ik dacht dat dit altijd spontaan vanuit de ouders van het pasgeboren kindje ging. Zeker als je ook maar 1 broer hebt.

Ligt dit nu aan mij dat ik dit raar vind overkomen?
Als ik iets naar vind dan is het wel het vasthouden van babies, helemaal als ze pasgeboren zijn. Ze zijn mij veel te kwetsbaar. Ik ga dus braaf op kraamvisite en zal de spruit uitgebreid bewonderen maar ik hou geen babies vast, ook niet als dat wordt aangeboden of gevraagd. De nieuwbakken ouders die ik heb ontmoet begrepen dat.

Dus ja, ik zou het alleen maar prettig vinden. En als je vriend er zelf ook niet om vraagt, wat is dan het probleem?
Elske, ik kan je gevoel goed begrijpen. Wij hebben bij ons thuis een stuk muur met foto's van onze kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen. We letten er altijd op dat we ongeveer een gelijk aantal foto's van iedereen hebben hangen. Bij de geboorte van een kleinkind worden er van alle ooms en tantes ook foto's gemaakt met de baby, ook als die niet onze eigen kinderen zijn. Het is onze manier om onze kinderen en schoonkinderen het gevoel te geven dat ze belangrijk voor ons zijn, dat ze erbij horen. Misschien zullen we per ongeluk soms ook wel eens iets doen, dat een van onze kinderen of schoonkinderen als een vorm van 'discriminatie' opvat, maar dat is dan niet opzettelijk en dan hopen we dat ons dat gezegd wordt, zodat we er ons bewust van worden.

Ik zou je daarom aanraden om je gevoel te uiten aan je schoonfamilie, maar op een respectvolle manier. Misschien beseffen zij zelf niet dat sommige dingen op jou zo overkomen. Het is misschien alleen maar onhandigheid, onwetendheid.

Geef je je schoonouders ook de gelegenheid om foto's van jou en je vriend te maken? Je kunt hen bijvoorbeeld op een of andere gelegenheid je fototoestel in de hand drukken en vragen om een foto te maken. Als ze geen foto's hebben, kunnen ze er ook geen ophangen. Succes!
Binnenkort een van beide jarig? Geef een leuk fotolijstje cadeau incl foto natuurlijk! De reactie hierop zal jou waarschijnlijk wel een antwoord geven....
We hebben eens 1 foto van ons samen gegeven. Ik zie hem nergens meer staan. Dus krijg ik dan weer het gevoel dat wij niet belangrijk zijn.
Heb jij ook foto's van je schoonouders thuis staan?

Het is wel hun huis. Ze moeten wonen tussen die spullen en dan kies je iets om neer te zetten waar je graag tegen aan kijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven