Fout gemaakt

04-05-2019 13:17 146 berichten
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-05-2019 10:18
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
0.00% gewijzigd
Jufjoke schreef:
04-05-2019 13:56
Precies! En daarnaast heeft het ook iets manipulatiefs. Jij hebt iets gedaan wat hem niet zint En hij wil je gedrag corrigeren door je te straffen, zodat je voortaan netjes in zíjn pas loopt.
Leen je hier niet voor. Hij heeft helemaal geen totaalrecht op alle informatie over jouw leven vóór hij in beeld kwam en heeft er dus geen reet mee te maken. Hij is je aan het africhten!
Dankjewel, en iedereen, voor jullie reacties! Helpt me om deze situatie op een gezonde manier te bekijken en voel me inderdaad niet meer schuldig.
anoniem_640ccc2e0b71f wijzigde dit bericht op 04-05-2019 14:07
0.83% gewijzigd
Jasmiene34 schreef:
04-05-2019 14:05
Klopt, maar dat doe ik zeker niet. Geloof me als ik zeg dat er geen sprake is van een ongezonde relatie met problemen, ondanks dat de situatie nu wel enorm ongezond is. We zijn juist voor de mensen om ons heen en voorbeeld, als ik hun allemaal mag geloven.
als je van mening bent dat de situatie nu wel ongezond is (terwijl je dat niet was toen je je topic opende) wat zegt dat dan over die perfecte relatie?

En: “We zijn een voorbeeld voor mensen om ons heen”
seriously? Dit vinden jullie belangrijk? Mensen om je heen zien alleen de buitenkant, ze weten niet dat jij nu op je wang zit te kauwen omdat je denkt dat je een Grote Fout hebt gemaakt die hem van je heeft weggejaagd
Jasmiene34 schreef:
04-05-2019 14:06
Dankjewel, en iedereen, voor jullie reacties! Helpt me om deze situatie op een gezonde manier te bekijken en voel me inderdaad niet meer schuldig.
ik hoop dat je gaat nadenken over de vraag waarom jij de schuld op je neemt, waarom je je laat manipuleren en chanteren en waarom je blijft geloven in een perfecte relatie die in feite een pakketje schroot is met een dun laagje chroom
S-Meds schreef:
04-05-2019 14:07
als je van mening bent dat de situatie nu wel ongezond is (terwijl je dat niet was toen je je topic opende) wat zegt dat dan over die perfecte relatie?

En: “We zijn een voorbeeld voor mensen om ons heen”
seriously? Dit vinden jullie belangrijk? Mensen om je heen zien alleen de buitenkant, ze weten niet dat jij nu op je wang zit te kauwen omdat je denkt dat je een Grote Fout hebt gemaakt die hem van je heeft weggejaagd
Ik zeg niet dat ik dit belangrijk vind, ik probeer te schetsen hoe mensen onze relatie zien die dichtbij staan en wel de ins en outs weten.

En waarom ik van mening ben dat de situatie ongezond is, door jullie en de mensen die ik gesproken heb. Ik ging zelf heel erg van verdrietig zijn naar de relativerende kant die zei dat dit soort dingen erbij horen en het zijn foute manier van denken is naar de boze kant.
Jasmiene34 schreef:
04-05-2019 14:05
We zijn juist voor de mensen om ons heen en voorbeeld, als ik hun allemaal mag geloven.
Vast. maar van wat?
Jasmiene34 schreef:
04-05-2019 14:10
Ik zeg niet dat ik dit belangrijk vind, ik probeer te schetsen hoe mensen onze relatie zien die dichtbij staan en wel de ins en outs weten.

En waarom ik van mening ben dat de situatie ongezond is, door jullie en de mensen die ik gesproken heb. Ik ging zelf heel erg van verdrietig zijn naar de relativerende kant die zei dat dit soort dingen erbij horen en het zijn foute manier van denken is naar de boze kant.
maar wat andere mensen denken doet er niet toe, zij zien alleen het chroom aan de buitenkant.
het lijkt mij dat je best verdrietig mag zijn om een mislukte relatie, dat je geloofde in iets dat er niet was. Goed dat hij zijn spullen al heeft meegenomen, dat scheelt weer een pijnlijk moment.
Alle reacties Link kopieren
To ik heb het idee dat jij jezelf een beetje ziet als die ene vrouw die wel te vertrouwen is en zijn vertrouwen in relaties wel even terug brengt. Die missie ben je begonnen en ergens onderweg heb je voor jezelf besloten iets niet te vertellen en daar mee jezelf van dat perfecte voetstuk af gestoten hebt (een voetstuk waar zeker jij, maar waarschijnlijk ook hij jou op geplaatst heeft).

Als je echt had geïnvesteerd in eerlijk zijn, had je gesprekken gevoerd over juist het maken van fouten (want dat doen we allemaal). Nu doen jullie beiden dramatisch (ook jij, alleen al de manier waarop je aangeeft hoe je het vertelt hebt is al drama) en hebben jullie blijkbaar geen idee hoe je daarmee om moet gaan.

Jij bent van jouw onrealistische voetstuk afgedonderd.

De eerste twee jaar van een relatie ofzo, moet vanzelf gaan en heeft niks met hard werken te maken. Als je al begint met een soort missie, wordt het echt nooit leuk.
Murrmurr schreef:
04-05-2019 14:11
Vast. maar van wat?
een voorbeeld van geslaagde manipulatie
Dit is niet jullie eerste gedoetje toch?
En heb je zelf ook moeite met vertrouwen?

Ook al heb je de OP van je vorige topic gewist, het is nog wel duidelijk waarover het ging..
Dus om iets wat voor jullie was gebeurd is hij nu boos, je had toen geen vriend? Heb wel iemand gezoend die een vriendin had, maar ben zelf dus nooit ontrouw geweest naar iemand. Je hebt dit geheim gehouden omdat jullie dat hadden afgesproken, en gezien hun collega’s zijn vond je het in dit geval niet gepast om het je vriend te vertellen, want jullie hadden een afspraak hierover.

Dit geeft aan dat je gewoon trouw bent, daar in tegen geeft dit aan dat de andere niet trouw is (collega van je vriend) en dat je ook nog te vertrouwen bent met een geheim en deze noodgedwongen ook voor je vriend geheim moest houden omdat dat de afspraak is, je houd je dus ook aan beloftes en afspraken welke je met mensen maakt.

Als je vriend daarvoor je wilt verlaten, dan heeft hij hulp nodig met vertrouwen etc.
*
anoniem_640ccc2e0b71f wijzigde dit bericht op 05-05-2019 11:41
Reden: Herkenbaarheid
0.00% gewijzigd
*
anoniem_640ccc2e0b71f wijzigde dit bericht op 05-05-2019 11:41
0.00% gewijzigd
oh ja, de loep laat zien dat de “perfecte relatie, een voorbeeld voor ieder” al veel langer scheuren vertoont
Overigens ben ik ook van mening dat iets van voor de relatie bewust niet vertellen niks te maken heeft met betrouwbaar zijn. Als je realistisch bent dan weet je dat je niet alles van je partner weet.

Totaal niet relevant voor hem om te weten wie jij allemaal gezoend zou hebben voor je relatie. Dat een bepaalde flirt wel eens ter sprake komt dat is logisch, maar je bent niet onbetrouwbaar omdat je iets niet vertelt.
Jasmiene34 schreef:
04-05-2019 14:21
Ja klopt maar dat waren kleine dingen die ik als moeilijk te accepteren kon zien vanuit een bepaald perfectionisme, wat ook nu weer terug komt (ik mag geen fouten maken van mezelf). Die dingen waren in ieder geval niet te vergelijken met deze kwestie gelukkig.
dan is hij dus de meest slecht partner voor jou
Wacht even, waar gaat het je vriend nou eigenlijk om?

- Dat je met iemand gezoend hebt in het verleden?
- Dat je met een collega van hem gezoend hebt in het verleden?
- Dat je in het verleden met iemand gezoend hebt die destijds een relatie had?
- Dat hij voelt dat bovenstaande actief verzwegen is om één of andere reden?
- Dat hij vindt dat hij alles van je moet weten, met wie je allemaal iets gedaan hebt voordat je een relatie had met hem?
*
anoniem_640ccc2e0b71f wijzigde dit bericht op 05-05-2019 11:42
0.00% gewijzigd
*
anoniem_640ccc2e0b71f wijzigde dit bericht op 05-05-2019 11:42
0.00% gewijzigd
Jasmiene34 schreef:
04-05-2019 14:34
Puur om het stukje dat bovenstaande actief is verzwegen. De rest maakt allemaal niet uit.
Je hebt liegen en verzwijgen. wat is actief verzwijgen? Dat lijkt me wanneer hij zegt okay Jasmiene, als je ooit met een collega van me hebt gezoend moet je het NU zeggen. En dat jij dan stil bent. Ging het zo?

Of heeft hij gewoon je hele verleden maandenlang lopen doorlichten in een serie Gestapoverhoren en heb je dit ene detail verzwegen omdat jij al wist dat hij uit zou flippen?
Jasmiene34 schreef:
04-05-2019 14:36
Als dat zo was geweest, was ik niet al een jaar super gelukkig met hem. Dit moment is helemaal kut natuurlijk en het vorige topic ging om een periode van 1 maand waarin er een paar onbenullige dingen waren gebeurd waarover ik te veel ging nadenken vanuit dat perfecti
je bent niet supergelukkig met hem, in februari hadden jullie al vertrouwensissues en nu is hij weg en zijn spullen ook. Om niets.
Waarom hemel jij die relatie zo op? Is hij de laatste man op aarde?
Jullie hebben in ieder geval een gemeenschappelijk doel: van jou een perfect mens maken.
S-Meds schreef:
04-05-2019 14:38
je bent niet supergelukkig met hem, in februari hadden jullie al vertrouwensissues en nu is hij weg en zijn spullen ook. Om niets.
Waarom hemel jij die relatie zo op? Is hij de laatste man op aarde?
Ik begrijp dit niet zo goed. Waarom blijf jij maar doorhameren op je gelijk, hij deugt niet, hun relatie deugt niet, je loept en volhardt?
Jasmiene34 schreef:
04-05-2019 14:36
Als dat zo was geweest, was ik niet al een jaar super gelukkig met hem. Dit moment is helemaal kut natuurlijk en het vorige topic ging om een periode van 1 maand waarin er een paar onbenullige dingen waren gebeurd waarover ik te veel ging nadenken vanuit dat perfectionisme. Ik denk dat het gesprek wat we gaan hebben ergens deze dagen gaat bepalen of hij wel of geen goede partner is voor mij door zijn houding en zijn manier en mate van (kunnen) kijken naar verschillende perspectieven.
Oké, dus je vindt nu ook dat een beetje flirten los staat van wat je met je partner hebt, ondanks dat je boos was en vond dat hij erover loog. Je hebt je dus aan zijn idee daarover aangepast want voor jou lag het toch wat gevoeliger.
We gaan weer vrolijk verder....
Nu doet hij hetzelfde nl. boos worden om iets onbenulligs, een toestand maken, en moet (of ga) jij je wéér naar hem voegen?
Want zo leest het voor mij wel.
There is always something happening, and it's usually right now
TanteNina schreef:
04-05-2019 14:41
Ik begrijp dit niet zo goed. Waarom blijf jij maar doorhameren op je gelijk, hij deugt niet, hun relatie deugt niet, je loept en volhardt?
Eens nina, dankjewel. Ik weet dat deze jongen mij enorm gelukkig heeft gemaakt het laatste jaar, ongeacht of we wel of geen ruzies hebben gehad. Als ik 1 ding besef door jullie is het wel dat perfectie niet bestaat en niet hoeft te bestaan in relaties en mensen dus dat hij en ik dat ook niet hoeven te zijn. Zegt niks over wel/ niet gelukkig zijn
Murrmurr schreef:
04-05-2019 14:39
Jullie hebben in ieder geval een gemeenschappelijk doel: van jou een perfect mens maken.

Aargh, dit ja!
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven