Fout gemaakt
zaterdag 4 mei 2019 om 14:54
Tja, ik zal wel gek zijn, maar ik denk dat jullie die zgn eerlijkheid over werkelijk alles echt enorm overschatten.Jasmiene34 schreef: ↑04-05-2019 14:52In dat topic ging het opnieuw over het stukje: eerlijk zijn over flirten. Niet over het flirten zelf. Groot verschil en zegt dus alleen maar dat die eerlijkheid voor mij net zo belangrijk is.
Ik vind het erg beklemmend allemaal.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 4 mei 2019 om 14:55
.Jasmiene34 schreef: ↑04-05-2019 14:34Puur om het stukje dat bovenstaande actief is verzwegen. De rest maakt allemaal niet uit.
Waarom is dat belangrijk voor hem?
zaterdag 4 mei 2019 om 14:56
Ja dit. Dit besef ik me ook heel erg.Grobbekuiken_ schreef: ↑04-05-2019 14:54Tja, ik zal wel gek zijn, maar ik denk dat jullie die zgn eerlijkheid over werkelijk alles echt enorm overschatten.
zaterdag 4 mei 2019 om 14:57
Ik ben het eens met de rest, ik vind je vriend ook een enorme dramaqueen en zijn reactie zwaar buiten proportie. Dat het voor hem lullig is om er pas na maanden achter te komen terwijl de rest het al weet, dat kan hij zo voelen, maar dat heeft hij in mijn ogen aan zichzelf te danken door zo enorm wantrouwend te zijn. Als je het wel meteen had verteld, was de kans ook groot dat hij een heel drama had gemaakt.
Overigens vind ik helemaal niet dat hij het recht heeft om het te weten, het was nota bene voor zijn tijd.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit verder een leuke, ongedwongen relatie is. Volgens mij is het vooral leuk en ongedwongen zolang je hem maar constant bevestiging en geruststelling geeft. Hij klinkt als een zeer vermoeiend persoon.
Het allerlaatste wat ik zou doen is door het stof kruipen, maar ik vrees dat hij dat wel van je verwacht. Ik hoop dat je zo sterk bent om daar niet in mee te gaan.
Overigens vind ik helemaal niet dat hij het recht heeft om het te weten, het was nota bene voor zijn tijd.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit verder een leuke, ongedwongen relatie is. Volgens mij is het vooral leuk en ongedwongen zolang je hem maar constant bevestiging en geruststelling geeft. Hij klinkt als een zeer vermoeiend persoon.
Het allerlaatste wat ik zou doen is door het stof kruipen, maar ik vrees dat hij dat wel van je verwacht. Ik hoop dat je zo sterk bent om daar niet in mee te gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 4 mei 2019 om 14:58
De enige fout die jij hebt gemaakt, is jezelf er enorm van overtuigen dat je de perfecte relatie had.
Zijn reactie is zwaar overtrokken en als je nog met hem verder wil/gaat, zou ik hem ook duidelijk maken dat dit kinderachtige gedrag niet nog eens hoeft voor te komen.
En ja eerlijkheid en vertrouwen binnen een relatie is heel belangrijk, maar je partner een lijst moeten overhandigen met alles wat je ooit in je leven gedaan hebt, slaat nergens op.
Zijn reactie is zwaar overtrokken en als je nog met hem verder wil/gaat, zou ik hem ook duidelijk maken dat dit kinderachtige gedrag niet nog eens hoeft voor te komen.
En ja eerlijkheid en vertrouwen binnen een relatie is heel belangrijk, maar je partner een lijst moeten overhandigen met alles wat je ooit in je leven gedaan hebt, slaat nergens op.
zaterdag 4 mei 2019 om 14:58
Precies dit dus.
zaterdag 4 mei 2019 om 15:00
Dit dus, maar dan wat duidelijker.Susan schreef: ↑04-05-2019 14:57Ik ben het eens met de rest, ik vind je vriend ook een enorme dramaqueen en zijn reactie zwaar buiten proportie. Dat het voor hem lullig is om er pas na maanden achter te komen terwijl de rest het al weet, dat kan hij zo voelen, maar dat heeft hij in mijn ogen aan zichzelf te danken door zo enorm wantrouwend te zijn. Als je het wel meteen had verteld, was de kans ook groot dat hij een heel drama had gemaakt.
zaterdag 4 mei 2019 om 15:18
Eens, heel beklemmend.Grobbekuiken_ schreef: ↑04-05-2019 14:54Tja, ik zal wel gek zijn, maar ik denk dat jullie die zgn eerlijkheid over werkelijk alles echt enorm overschatten.
zaterdag 4 mei 2019 om 15:26
Dit is toch helemaal het punt niet?
Vriend is toch niet boos over wat TO, en met wie, ze voor de relatie allemaal heeft uitgespookt? Snap niet dat jullie daar nu zo over vallen.
TO’s vriend is boos omdat hij het NU pas hoort. Dat is waar hij zo door geraakt is.
En op zich is het natuurlijk ook gek dat TO en vriend daar nooit over gesproken hebben (terwijl het iemand is die vriend dagelijks in zijn werk tegenkomt) maar dat er vervolgens wel over alle andere relaties en issues is gesproken die zich ooit in ieders leven hebben afgespeeld.
Dat is op zijn minst opvallend.
Maar TO heeft er een plausibele verklaring voor (vind ik).
Maar bij vriend raakt het allemaal aan heel veel oud zeer en schiet hij hiermee weer in een kramp van wantrouwen en “zie je wel, vrouwen/TO zijn niet te vertrouwen”
En dat is natuurlijk veel te kort door de bocht.
Het handelen (weggaan, niet reageren en spullen meenemen) is ook zwaar overtrokken.
Misschien heeft hij zijn issues nog niet goed verwerkt waardoor hij getriggerd wordt tot dit soort gedrag/reacties.
Maar de vraag is of jij dit moet accepteren.
Jij legt uit waarom je hebt gehandeld zoals je hebt gedaan. Je onderbouwt je keuzes en kan hij daar vervolgens niet mee leven of op een volwassen manier erover praten om er vervolgens overheen te stappen dan is dat vooral zijn probleem. Jij zou jezelf niet in allerlei bochten moeten wringen omwille van zijn onvermogen.
Het is dan ook een teken aan de wand. Het maakt een gezonde volwaardige en vooral gelijkwaardige relatie bijna onmogelijk.
Ik hoop dat hij in staat is om dit voorval met de juiste dosis zelfreflectie te zien: Hij heeft overduidelijk nog last van zaken uit het verleden en is daarbij ook nog niet goed bij machte dit op een volwassen en juiste manier op te lossen.
En laat het voor jou een realitycheck zijn dat je dicht bij jezelf moet blijven. Niet teveel je handelen aan willen passen naar zijn gebreken.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
zaterdag 4 mei 2019 om 15:32
Heb ook eens ooit een relatie gehad met een man die het 'vertrouwen' in vrouwen was kwijtgeraakt. Hij was altijd bang dat ik met anderen aan het flirten was of dat een ander mij wilde versieren. Ik hield daar rekening mee en dacht op een gegeven moment dat het mij gelukt was hem dat vetrouwen te geven. Achteraf besef ik dat ik me gewoon had aangepast aan zijn grillen en mezelf kwijt was. Pas daarvoor op, zo'n man heeft gewoon issues waarvoor jij je niet in bochten moet gaan wringen.
zaterdag 4 mei 2019 om 15:36
Ik vind dat wel degelijk deels het punt, want het heeft ook te maken hoeveel gewicht hij aan die hele gebeurtenis hangt. Het is bij hem ook niet zo dat ze tussen neus en lippen door had kunnen zeggen: 'Ook toevallig dat je samenwerkt met Hans van Dijk, ik heb nog eens met hem gezoend' o.i.d. dus dan wordt het meteen alweer een zware bekentenis waar je tegenaan gaat zitten hikken, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo zou moeten zijn.
zaterdag 4 mei 2019 om 15:43
Waarom zou je vriend alles moeten weten van jouw voormalige relaties? Dat heeft niets met vertrouwen te maken maar alles met controle willen hebben over.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Misschien bij jezelf te rade gaan of zo'n partner / relatie voor jou wel werkt. Eerlijk zijn is een groot goed en een van de belangrijkste pijlers in een relatie. Te eerlijk zijn en letterlijk alles willen weten kan een relatie juist kapot doen gaan.
Als jouw vriend jou 'straft' vanwege een zoen met een collega uit het verleden...... hoe veilig voel jij je dan nog?
Mijn relatie zou het niet zijn.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Misschien bij jezelf te rade gaan of zo'n partner / relatie voor jou wel werkt. Eerlijk zijn is een groot goed en een van de belangrijkste pijlers in een relatie. Te eerlijk zijn en letterlijk alles willen weten kan een relatie juist kapot doen gaan.
Als jouw vriend jou 'straft' vanwege een zoen met een collega uit het verleden...... hoe veilig voel jij je dan nog?
Mijn relatie zou het niet zijn.
zaterdag 4 mei 2019 om 15:45
Mooi voorbeeld van wat ik bedoel met je voegen naar hem TO. Dat sluipt er in, en je hebt het zelf niet eens door.Margootje83 schreef: ↑04-05-2019 15:32Heb ook eens ooit een relatie gehad met een man die het 'vertrouwen' in vrouwen was kwijtgeraakt. Hij was altijd bang dat ik met anderen aan het flirten was of dat een ander mij wilde versieren. Ik hield daar rekening mee en dacht op een gegeven moment dat het mij gelukt was hem dat vetrouwen te geven. Achteraf besef ik dat ik me gewoon had aangepast aan zijn grillen en mezelf kwijt was. Pas daarvoor op, zo'n man heeft gewoon issues waarvoor jij je niet in bochten moet gaan wringen.
zaterdag 4 mei 2019 om 15:52
Dan denk ik, hoe gaat dit gesprek worden wanneer je straf erop zit?
Wie neemt het initiatief voor de after-straf evaluatie ?
Wie heeft hier nu schuld, waarvan eigenlijk?
Hij vindt zichzelf ok en jou niet ok want anders had hij niet zijn spullen gepakt en radiostilte afgekondigd.
Dus grote kans dat je jezelf straks mag gaan verantwoorden voor het verschrikkelijke onrecht wat je hem hebt aangedaan.
Ik vind het nogal ongelijkwaardig, helemaal als ik lees waar het nu uiteindelijk over gaat.
Ik denk dat je dit gedrag rigoureus de kop in moet drukken of hem met zijn drama lekker moet laten zitten waar hij nu zit.
Er is niemand dood, er staat niets in de fik, er is geen oorlog, je hebt ooit gezoend met iemand en je hebt het hem niet verteld.
Tjonge jonge wat een misdaad !
Wie neemt het initiatief voor de after-straf evaluatie ?
Wie heeft hier nu schuld, waarvan eigenlijk?
Hij vindt zichzelf ok en jou niet ok want anders had hij niet zijn spullen gepakt en radiostilte afgekondigd.
Dus grote kans dat je jezelf straks mag gaan verantwoorden voor het verschrikkelijke onrecht wat je hem hebt aangedaan.
Ik vind het nogal ongelijkwaardig, helemaal als ik lees waar het nu uiteindelijk over gaat.
Ik denk dat je dit gedrag rigoureus de kop in moet drukken of hem met zijn drama lekker moet laten zitten waar hij nu zit.
Er is niemand dood, er staat niets in de fik, er is geen oorlog, je hebt ooit gezoend met iemand en je hebt het hem niet verteld.
Tjonge jonge wat een misdaad !
Thats about all I got to say bout that.
zaterdag 4 mei 2019 om 15:56
Ik weet trouwens zeker dat hij in het gesprek aangeeft verder met je te willen nadat jij diep door het stof bent gegaan en hem praktisch smeekt om nog een kans. En daarna laat hij je nog een tijd lang voelen dat je gefaald hebt. Zo een type is zo een man namelijk
where ever you go, go with your heart
zaterdag 4 mei 2019 om 15:57
Hij heeft zelf natuurlijk nooit met iemand gezoend voordat jullie iets kregen..pff! Waarschijnlijk heeft hij zich een slag in de rondte geneukt. Maar dat is iets heel anders natuurlijk.
Enige wat helpt: spiegelen! Zodra hij iets vertelt over een scharrel, gelijk vertrekken en hem negeren.
Nee, niet doen. Dan is het einde zoek. En spelletjes horen niet in een relatie thuis maar ik zou nogal recalcitrant worden van zo iemand
Enige wat helpt: spiegelen! Zodra hij iets vertelt over een scharrel, gelijk vertrekken en hem negeren.
Nee, niet doen. Dan is het einde zoek. En spelletjes horen niet in een relatie thuis maar ik zou nogal recalcitrant worden van zo iemand
zaterdag 4 mei 2019 om 15:57
Dit denk ik ook.
zaterdag 4 mei 2019 om 16:19
Die ‘silent treatment’ is natuurlijk ook te belachelijk voor woorden.
Heb er laatst nog een heel stuk over gelezen. Is uiteraard een zwaar psychologisch onderbouwde verklaring voor.
Maar feit blijft natuurlijk dat het een akte van onvermogen is. Onvolwassen en gebrek aan lef om zaken op een constructieve manier op te lossen.
Heb er laatst nog een heel stuk over gelezen. Is uiteraard een zwaar psychologisch onderbouwde verklaring voor.
Maar feit blijft natuurlijk dat het een akte van onvermogen is. Onvolwassen en gebrek aan lef om zaken op een constructieve manier op te lossen.
vera8 wijzigde dit bericht op 04-05-2019 17:01
1.68% gewijzigd
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.