Fout gemaakt
zaterdag 4 mei 2019 om 13:39
zaterdag 4 mei 2019 om 13:39
Ja zeker waar, heb je helemaal gelijk in en dit is dus precies waarom ik hem ook ergens snap. De reacties van jullie allemaal helpen me wel om de boel een beetje te relativeren dus dankjewel!Someonenew schreef: ↑04-05-2019 13:34Dan had je dan van die zoen met zijn collega toch ook gewoon kunnen vertellen?
Ja hij reageert misschien dramatisch nu, maar snap van zijn kant ook wel dat hij zich nu voor lul voelt staan. Nu iedereen het al wist behalve hij, jouw vriend..
Ook al is het voor jullie tijd gebeurd daar heeft hij inderdaad niks mee te maken. Maar toch vreemd dat je dan alle scharrels en relaties kunt bespreken met hem, maar een zoen met een collega niet. En dat is nog iemand in directe kring zeg maar. Bedoel je komt elkaar elke dag tegen, dus je had er rekening mee kunnen houden dat dit zou gaan gebeuren, dat het uit is gekomen.. Niet zo slim
En ja waarom ik het niet verteld had... omdat ik het eigenlijk het moment dat we serieuzer werden had moeten vertellen en dat toen niet heb gedaan wat enorm dom was want dan was er niks aan de hand geweest. Vanaf dat moment voelde het alsof ik gelogen had en was ik bang dat het einde verhaal zou zijn als het uit zou komen.
zaterdag 4 mei 2019 om 13:41
Jullie laten elkaar vrij. En als je terugkomt? Vertel je dan met wie, waar, hoe laat, waarom?Jasmiene34 schreef: ↑04-05-2019 13:24Terwijl het juist wel enorm leuk, spontaan en ongedwongen is. We laten elkaar heel vrij, wat iets is wat we beiden als belangrijk zien, maar dit is iets voor hem wat ik eerlijk had moeten vertellen. Dat het gebeurt is is niet erg, maar de eerlijkheid... ja die was er niet in dit geval.
Stuurt hij 'lieve' berichtjes dat hij 'bezorgd' om je is en dat hij graag weet 'waar je bent' voor als je hulp nodig hebt?
Ik zal mijn man ook lang niet alles hebben verteld. Is ook niet nodig. Hij weet dat ik al meer dan 10 jaar zijn betrouwbare partner ben. Dat is genoeg.
zaterdag 4 mei 2019 om 13:46
je kent elkaar pas een jaar of acht maanden, hij zit je nu al emotioneel te chanteren. En jij voelde dat al aankomen daarom heb je hem zelf ingelicht, hij heeft dus al eerder duidelijk gemaakt dat hij geen “fouten” (wat in zijn ogen fout is) tolereert. Dat is een ongezonde machtsstrijd, en heeft werkelijk niks te maken met liefde of vertrouwenJasmiene34 schreef: ↑04-05-2019 13:35Op dit moment straft hij me zeker maar in het jaar dat we elkaar kennen is er nooit een situatie als dit geweest en heb ik nooit het gevoel gehad dat hij me zou beklemmen of niet vrij laat. Tuurlijk hebben we weleens wat dingetjes gehad zoals in iedere relatie voorkomt maar daar praten we dan ook heel open en rustig over, waarna het weer goed is
zaterdag 4 mei 2019 om 13:47
Ik snap het beeld wat jij (en anderen) hebben/ krijgen maar zo is het niet. Als ik zeg dat we elkaar vrij laten, bedoel ik ook echt vrij laten. Voorbeeld: allebei flirten we nog weleens (binnen de lijntjes natuurlijk) en dit is prima en wordt als logisch gezien. Hebben een gezamenlijke vriendengroep waar we dingen mee doen maar ook ons eigen ding. Gaan regelmatig los van elkaar op stap en gunnen elkaar dat 100 procent.Doreia* schreef: ↑04-05-2019 13:41Jullie laten elkaar vrij. En als je terugkomt? Vertel je dan met wie, waar, hoe laat, waarom?
Stuurt hij 'lieve' berichtjes dat hij 'bezorgd' om je is en dat hij graag weet 'waar je bent' voor als je hulp nodig hebt?
Ik zal mijn man ook lang niet alles hebben verteld. Is ook niet nodig. Hij weet dat ik al meer dan 10 jaar zijn betrouwbare partner ben. Dat is genoeg.
zaterdag 4 mei 2019 om 13:47
Helemaal dit.S-Meds schreef: ↑04-05-2019 13:46je kent elkaar pas een jaar of acht maanden, hij zit je nu al emotioneel te chanteren. En jij voelde dat al aankomen daarom heb je hem zelf ingelicht, hij heeft dus al eerder duidelijk gemaakt dat hij geen “fouten” (wat in zijn ogen fout is) tolereert. Dat is een ongezonde machtsstrijd, en heeft werkelijk niks te maken met liefde of vertrouwen
zaterdag 4 mei 2019 om 13:48
Nee hoor, dat vind híj met name. Wat Roos al zegt, de enige fout die je hebt gemaakt is meegaan in zijn 'ik wil álles weten'. Bovendien heeft hij je zover dat je je nu vreselijk schuldig voelt. Kom op joh, om te beginnen gaat het om zoenen, niet om een complete affaire, nog voor je vriendje je vriendje werd. Dan ook nog met iemand van wie je van te voren niet wist dat het een collega van je toekomstige vriendje zou zijn. Ik vind dit echt iets van 'oeps, shit happens'.Jasmiene34 schreef: ↑04-05-2019 13:39Ja zeker waar, heb je helemaal gelijk in en dit is dus precies waarom ik hem ook ergens snap. De reacties van jullie allemaal helpen me wel om de boel een beetje te relativeren dus dankjewel!
En ja waarom ik het niet verteld had... omdat ik het eigenlijk het moment dat we serieuzer werden had moeten vertellen en dat toen niet heb gedaan wat enorm dom was want dan was er niks aan de hand geweest. Vanaf dat moment voelde het alsof ik gelogen had en was ik bang dat het einde verhaal zou zijn als het uit zou komen.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 4 mei 2019 om 13:48
Alsjeblieft zeg.
Wat is het probleem? Het was een zoentje in een ver verleden. Je vriend is inderdaad een jaloerse dramaqueen. Het is echt onzinnig om ‘clarity’ op dat niveau te eisen.
Beter is het om er ex-vriend van te maken. Dit gaat anders een lange lijdensweg worden:
Zo perfect is je relatie namelijk niet, en zo vrij word je ook niet gelaten.
Wat is het probleem? Het was een zoentje in een ver verleden. Je vriend is inderdaad een jaloerse dramaqueen. Het is echt onzinnig om ‘clarity’ op dat niveau te eisen.
Beter is het om er ex-vriend van te maken. Dit gaat anders een lange lijdensweg worden:
Zo perfect is je relatie namelijk niet, en zo vrij word je ook niet gelaten.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
zaterdag 4 mei 2019 om 13:50
en jij moet je straks in alle bochten wringen en hem om vergiffenis vragen en je zal geen enkele kans krijgen om duidelijk te maken dat hij overdrijft en dat je er weinig vertrouwen in hebt als hij om dit soort futiliteiten zo’n drama gaat maken. Ja en voor je het weet zit je er diep in en ben je overgeleverd aan het ego van deze kerel
zaterdag 4 mei 2019 om 13:55
Het is niet alleen nu want je was van tevoren al bang om het te vertellen en je hebt maandenlang oeverloze gesprekken gehad over elk ander detail dat hij 'zou moeten weten' om al zijn twijfels en onzekerheden weg te nemen omdat hij al beschadigd was voor jou.
Vriend heeft vanuit verleden erg moeite gehad met het vertrouwen van vrouwen en dus heeft het bij ons ook even geduurd voordat dat vertrouwen er enigszins was. Veel gesprekken over gehad, hem geholpen waar ik kon door alle vragen te beantwoorden en tijd te nemen en ook in woorden aan te geven dat hij me kan vertrouwen en ik niet zo ben.
We weten alle dingen die we zouden moeten weten van elkaar
Klinkt helemaal niet als een gezellig begin.
Vriend heeft vanuit verleden erg moeite gehad met het vertrouwen van vrouwen en dus heeft het bij ons ook even geduurd voordat dat vertrouwen er enigszins was. Veel gesprekken over gehad, hem geholpen waar ik kon door alle vragen te beantwoorden en tijd te nemen en ook in woorden aan te geven dat hij me kan vertrouwen en ik niet zo ben.
We weten alle dingen die we zouden moeten weten van elkaar
Klinkt helemaal niet als een gezellig begin.
zaterdag 4 mei 2019 om 13:55
zaterdag 4 mei 2019 om 13:56
Precies! En daarnaast heeft het ook iets manipulatiefs. Jij hebt iets gedaan wat hem niet zint En hij wil je gedrag corrigeren door je te straffen, zodat je voortaan netjes in zíjn pas loopt.Vesper- schreef: ↑04-05-2019 13:32Wat een drama queen jouw vriend.
Dat wordt voorgoed op je tenen lopen en vooral niks verkeerds doen, mocht jullie relatie nog goed komen.
Ik vind het erg manipulatief van zijn kant dat hij jou nog steeds het gevoel geeft dat je hem met zijden handschoentjes moet behandelen vanwege issues uit vorige relaties.
Arrogant ook. Wie heeft er nou geen issues.
Leen je hier niet voor. Hij heeft helemaal geen totaalrecht op alle informatie over jouw leven vóór hij in beeld kwam en heeft er dus geen reet mee te maken. Hij is je aan het africhten!
zaterdag 4 mei 2019 om 13:57
Je bent zijn gedrag aan het verdedigen, weet je dat?Jasmiene34 schreef: ↑04-05-2019 13:55Klopt... Maar ook omdat ik zelf ook van de eerlijkheid ben. Als de rollen waren omgedraaid en hij met een collega van mij had gezoend die we regelmatig zien en waar ik elke dag mee werk en mij dat niet verteld had, terwijl dat prima had gekund, was ik ook niet enorm blij met hem geweest. Ik was zeker niet weggelopen, was het gesprek met hem aangegaan en had het waarschijnlijk die dag of binnen een paar dagen uitgepraat maar toch.
zaterdag 4 mei 2019 om 13:58
Hij heeft je dus al een eind gemanipuleerd. Je hebt het verzwegen omdat je dat beloofd had. Klaar.Jasmiene34 schreef: ↑04-05-2019 13:55Klopt... Maar ook omdat ik zelf ook van de eerlijkheid ben. Als de rollen waren omgedraaid en hij met een collega van mij had gezoend die we regelmatig zien en waar ik elke dag mee werk en mij dat niet verteld had, terwijl dat prima had gekund, was ik ook niet enorm blij met hem geweest. Ik was zeker niet weggelopen, was het gesprek met hem aangegaan en had het waarschijnlijk die dag of binnen een paar dagen uitgepraat maar toch.
zaterdag 4 mei 2019 om 13:59
het gaat echt nergens over, al had je de hele postafdeling afgewerkt voordat je met hem was, het doet er niet toe. Eerlijkheid gaat over over erop kunnen vertrouwen dat een ander je accepteert en serieus neemt. Als je vriend zoveel wantrouwen heeft (maandenlange gesprekken) en zo idioot reageert dan is deze relatie gewoon kutJasmiene34 schreef: ↑04-05-2019 13:55Klopt... Maar ook omdat ik zelf ook van de eerlijkheid ben. Als de rollen waren omgedraaid en hij met een collega van mij had gezoend die we regelmatig zien en waar ik elke dag mee werk en mij dat niet verteld had, terwijl dat prima had gekund, was ik ook niet enorm blij met hem geweest. Ik was zeker niet weggelopen, was het gesprek met hem aangegaan en had het waarschijnlijk die dag of binnen een paar dagen uitgepraat maar toch.
zaterdag 4 mei 2019 om 14:00
Ik ben me er bewust van ja, haha! Goed dat je het even benadrukt
dit is niet zomaar een ruzie, dit gaat over controle en macht en hij wil je in zijn macht hebben. Dat zegt dat deze man niet geschikt is voor een relatieJasmiene34 schreef: ↑04-05-2019 13:58Jullie hebben gelijk, ik denk inderdaad dat zijn principes te veel nagestreefd worden en er ruimte is voor zwart en wit maar geen grijs. Tegelijkertijd hou ik enorm veel van hem, heeft iedereen zijn mindere kanten en is dit de eerste echte ruzie die we hebben in meer dan een jaar tijd dat ik hem ken. Dat zegt toch ook wel iets?
Het zou ook kunnen zeggen dat jij al 8 maanden op je tenen loopt voor hem.Jasmiene34 schreef: ↑04-05-2019 13:58Jullie hebben gelijk, ik denk inderdaad dat zijn principes te veel nagestreefd worden en er ruimte is voor zwart en wit maar geen grijs. Tegelijkertijd hou ik enorm veel van hem, heeft iedereen zijn mindere kanten en is dit de eerste echte ruzie die we hebben in meer dan een jaar tijd dat ik hem ken. Dat zegt toch ook wel iets?
zaterdag 4 mei 2019 om 14:01
ja hoor, dat zegt wel iets. Als jij je gewoon volledig naar zijn nukken schikt, zul je heus nauwelijks ruzie hebben.Jasmiene34 schreef: ↑04-05-2019 13:58Jullie hebben gelijk, ik denk inderdaad dat zijn principes te veel nagestreefd worden en er ruimte is voor zwart en wit maar geen grijs. Tegelijkertijd hou ik enorm veel van hem, heeft iedereen zijn mindere kanten en is dit de eerste echte ruzie die we hebben in meer dan een jaar tijd dat ik hem ken. Dat zegt toch ook wel iets?
zaterdag 4 mei 2019 om 14:02
Ik betwijfel na alles wat je schrijft, of je je daar ook echt van bewust ben.Jasmiene34 schreef: ↑04-05-2019 14:00Ik ben me er bewust van ja, haha! Goed dat je het even benadrukt
Ik zie vooral een to die zichzelf probeert te overtuigen dat zijn reacties normaal zijn, want 'nou, als ik.....zou ik ook niet blij zijn enz.'
zaterdag 4 mei 2019 om 14:05
Klopt, maar dat doe ik zeker niet. Geloof me als ik zeg dat er geen sprake is van een ongezonde relatie met problemen, ondanks dat de situatie nu wel enorm ongezond is. We zijn juist voor de mensen om ons heen en voorbeeld, als ik hun allemaal mag geloven.