Frustrerend...

06-08-2017 11:34 12 berichten
Een half jaar geleden is mijn relatie van vier haar uit gegaan door een samenloop van mijn depressie, zijn gevoelens voor een ander en leugens van zijn kant.

Die avond was ik hem zat en hij mijn depressie. Allemaal prima.

Ik heb gejankt, boze brieven naar hem geschreven (niet verstuurd) en noem maar op.

Er is geen contact meer en ondertussen heb ik een hele lieve nieuwe man leren kennen..

Maaaaar....ik krijg ex toch niet uit mijn hoofd! Vooral de laatste tijd droom ik ELKE nacht over hem, savonds lig ik te piekeren over alles wat ik (we) anders had(den) kunnen doen.

Ik wil gewoon verder, maar het lukt niet en dit frustreerd mij eindeloos. Niet te vergeten dat die stomme rot depressie er zit en mij ook niet bepaald met rust laat.

Nog handige tips en/of herkenning? Misschien wat schoppen onder mijn kont?
Niks met een ander beginnen als je nog niet over je ex heen bent. Is ook niet eerlijk tegenover die nieuwe man.
Alle reacties Link kopieren
Tijdje alleen blijven en werken aan je problemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat ben ik ook niet van plan, we zijn nog in de date fase en hij weet hoe het zit. Is gelukkig erg geduldig.

Ik hou hem niet aan het lijntje voor het geval dat gedacht gaat worden. Ik vind hem erg leuk en heb ook gezegd dat hij mag gaan als hij het wachten niet meer wilt.

en loop gelukkig bij een psycholoog en ben hard aan het werk met mezelf.
Misschien moet je je relatie met je ex nog afsluiten, voor je gevoel zeg maar
Wanneer je tegen hem zegt dat hij mag gaan wachten dan houd je hem dus wel aan het lijntje.

Ik zou je prioriteiten eens op een rijtje zetten en daar eerlijk over zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Komt het niet gewoon naar boven omdát je nu serieus aan het daten bent.
Dat je ergens bang bent dat het met deze hetzelfde af zal lopen? Vooral omdat je zo aan het piekeren bent over wat je anders had kunnen/moeten doen?
In dat geval rustig aan doordaten met deze man en blijven bespreken met psycholoog.
Over hem dromen wil niet zeggen dat je hem terug wilt en nog de juiste gevoelens voor hem hebt. Laat je daardoor dus niet in de luren leggen. In je dromen ben je vaak heel anders dan in werkelijkheid.
Verbrand de brieven ter afsluiting.
Dat zou ik ook adviseren/doen (heb ik ook gedaan trouwens): ritueel afscheid nemen. Brieven, boeken, kaartjes van hem verbranden. Het uit je leven hakken van alles wat met hem te maken heeft en je richten op jezelf en je toekomst.

Wat hier vaak geschreven wordt: 'alles wat je aandacht geeft wordt groter'.

Dus geef het één laatste volledige aandacht en sluit het daarmee bewust af.
anoniem_350701 wijzigde dit bericht op 06-08-2017 13:23
Reden: Spelling
0.26% gewijzigd
Alles wat ik had van hem (foto's en brieven) zijn pas geleden verbrand en ik wil inderdaad niet terug naar die relatie.

Viva amber; Hij maakt de keuze te gaan wachten. Ik ben heel duidelijk naar hem.
Volgens mij is dit heel normaal en heeft het niets te maken met over de ex als persoon heen zijn. Het krijgen en hebben van een nieuwe relatie maakt dat je automatisch (en zonder daarvan bewust te zijn) patronen, gevoelens en angsten terugpakt uit je oude relatie. Dit komt wellicht doordat het niet op een (voor jou) natuurlijke wijze is afgesloten met je ex. Ik denk dat je bewust worden van die gevoelens en patronen en ze daarna een plekje geven, gaat zorgen voor nieuwe ruimte voor je huidige relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven