Frustrerend

26-11-2018 17:28 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Viva-forumleden,

Graag jullie advies..
Recent heb ik een man leren kennen, waar het in de eerste instantie direct mee klikte en waar van beide kanten een sterke aantrekking was. De eerste paar dates waren gezellig, leuk en luchtig. Ik merkte dat hij harder van stapel liep dan ik (wat betreft gevoel en uiting daarvan, hartjes sturen/koosnaampjes etc).
Dit heb ik benoemd, omdat ik rustig aan wil doen. In het verleden heb ik de nodige afwijzingen gehad, eenzijdige liefde, wat ook het risico in het daten is natuurlijk..
Onbereikbare mannen vond ik het meest interessant en ik ben mij ervan bewust dat dit mijn valkuil is.
Hierdoor besef ik maar al te goed hoe fijn het is om iemand te daten die bereikbaar is, zich helemaal openstelt en voor mij gaat. Op papier de perfecte man, in meerdere karaktereigenschappen vult hij mij precies aan en vind ik hem een heel aantrekkelijke man.
Inmiddels 7 dates verder, hebben we het nog steeds fijn samen maar zit ik met m’n handen in het haar.
Het ene moment vind ik hem heel leuk, het andere moment voel ik de vlinders ontbreken..
Jullie kunnen ook niet in de toekomst kijken of deze nog komen, maar wil hem tegelijkertijd niet aan het lijntje houden. Hij laat duidelijk merken dat hij een toekomst samen ziet zitten en verliefd is.
Op het moment ben ik 3,5 jaar vrijgezel en zou ik een relatie écht weer leuk vinden, maar wil ik niet hierom een relatie beginnen. Wat is jullie ervaring met verliefdheid of vlinders die later kwamen, of groeide?
Ik wil deze man niet kwetsen (hoe onvermijdelijk dat misschien is) en ook geen spijt krijgen van m’n beslissing omdat wat hij te bieden heeft heel waardevol is voor mij..
rupikaur wijzigde dit bericht op 13-07-2019 08:16
Reden: Privacy
0.45% gewijzigd
Als je er niet aan toe ben ben je er niet aan toe... Klinkt heel simpel i know maar ik zou toch ook ff aan jezelf denken.
Rustig doorgaan met daten, als je dat wilt, en kijken waar het naar toe gaat. Vooral niet te hard van stapel lopen 🙂
.
Wat wil jij met deze man?

Draai het eens om...je hebt zelf in het verleden vaak geïnvesteerd in iemand die jou maar zo zo vond en daar heb je pijn van gehad. Toch overweeg jij om zelf ook iemand aan het lijntje te houden op wie je niet verliefd bent. Wanneer jij vanaf het begin eerlijk gedrag verwacht van een ander; doe het dan ook zelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
7 dates is nog niet veel. Je kent hem ook nog niet zo goed. Ik word zelf ook niet zo snel verliefd. Ik zou er niet zo de focus op leggen en gewoon genieten ;)
Soms moet liefde groeien.

Als het verder leuk klikt, gun jezelf een leuke tijd samen met deze man en verwacht er niet teveel van. Maar ...... wees hier wel eerlijk in naar je date toe! Kan en wil hij je die ruimte geven, zo niet, laat hem gaan.
Blijf bij je standpunt en doe het rustig aan met daten!
Neem helemaal de tijd, zoals het bij je past.
Zet geen verwachtingen. Vertel je date dit ook, dat je echt rustig aan wil doen, en dat dat heel belangrijk voor je is.
Als hij jou leuk vindt dan heeft hij dat er wel voor over.
Als hij het heeft over de toekomst zeg je: zullen we weer naar het nu moment gaan? (met een lach)
Ga ook eens daten en dat jullie iets heel luchtigs doen,wat je beiden leuk vindt en waarbij je veel moet lachen.
Show, pretpark etc.
Bij mij werkt dat niet zo, gevoelens die later komen. Ik wist al vrij snel (na de 2e date) in het begin dat dit de man is waar ik dolverliefd op zou gaan worden en waar ik mee wilde trouwen.

Maar dat is voor iedereen anders denk ik? Je kan t toch rustig aankijken mar wees er wel eerlijk over tegen hem ... ik denk eerlijk gezegd dat dit m niet voor je is.
Ik heb nooit vlinders in mijn buik gehad van mijn vriend. Maar ik voelde wel na een stuk of 5 dates dat ik me fijn voelde bij hem, dat het klikte, dat we lol hadden, dat ik hem aantrekkelijk vond, kortom alles had om mijn partner te zijn. Toen gebeurde er iets heftigs in mijn leven, hij steunde me en ineens hadden we een relatie die bestand bleek tegen grote tegenslagen. Van daaruit is de liefde gegroeid en groeit na 5 jaar nog steeds.

Moraal van het verhaal: staar je niet blind op vlinders in je buik, maar kijk naar wat er in je hart gebeurt en wat je samen kan laten ontstaan. Uiteindelijk wil je een partner, geen object die kriebels geeft. Ok, af en toe wel natuurlijk.
kindrebel schreef:
27-11-2018 08:43
Ik heb nooit vlinders in mijn buik gehad van mijn vriend. Maar ik voelde wel na een stuk of 5 dates dat ik me fijn voelde bij hem, dat het klikte, dat we lol hadden, dat ik hem aantrekkelijk vond, kortom alles had om mijn partner te zijn. Toen gebeurde er iets heftigs in mijn leven, hij steunde me en ineens hadden we een relatie die bestand bleek tegen grote tegenslagen. Van daaruit is de liefde gegroeid en groeit na 5 jaar nog steeds.

Moraal van het verhaal: staar je niet blind op vlinders in je buik, maar kijk naar wat er in je hart gebeurt en wat je samen kan laten ontstaan. Uiteindelijk wil je een partner, geen object die kriebels geeft. Ok, af en toe wel natuurlijk.
Maar vind je dat dan niet jammer dat je de verliefde gevoelens nooit hebt gehad?? Ik bedoel, ik vind het zo fijn om terug te denken naar de eerste periode aan hoe gek verliefd we op elkaar waren, ik krijg dan meteen weer vlinders in m'n buik... ik snap dat dit voor jou zo werkt
maar voor mij zou dat echt niet werken op de lange termijn. Na jaren vrijgezel wilde ik alleen een relatie met iemand aangaan waar ik echt smoorverliefd op zou zijn en bij wie dit wederzijds was.
diamantje123 schreef:
27-11-2018 09:31
Maar vind je dat dan niet jammer dat je de verliefde gevoelens nooit hebt gehad?? Ik bedoel, ik vind het zo fijn om terug te denken naar de eerste periode aan hoe gek verliefd we op elkaar waren, ik krijg dan meteen weer vlinders in m'n buik... ik snap dat dit voor jou zo werkt
maar voor mij zou dat echt niet werken op de lange termijn. Na jaren vrijgezel wilde ik alleen een relatie met iemand aangaan waar ik echt smoorverliefd op zou zijn en bij wie dit wederzijds was.
Dat vind ik wel jammer ja. Wij hebben ook nooit die spanning gehad van teasen en stoute appjes en dat soort dingen. Het was van “He wat leuk” naar “Ik hoor bij jou” in een hele korte periode. Ik ben wel verliefd, maar vlinders zijn er niet geweest.

Maar het is was het is. Wij weten vanaf het prille begin wat we aan elkaar hebben en dat is heel wat waard. Er zijn ook stellen die na jaren ontdekken dat hun relatie ondanks de heftige verliefdheid niet bestand is tegen tegenslagen.

Denk niet dat je op voorhand kan besluiten wat wel of niet werkt. Het leven loopt zoals het loopt.
Bedankt voor jullie reacties zover!
Ik kijk het nog aan zonder een deadline te stellen (deed ik onbewust)..
Naar liefde keek ik altijd heel zwart/wit: het is er, of niet.. als ik met iemand de rest van mijn leven ga delen wil ik daar niet over getwijfeld hebben, maar ik ondervind dat dat wel iets genuanceerder ligt dan dat.
Update; ik heb het tzt iets langer de tijd gegeven waarna ik overvallen ben met verliefdheid voor deze man en inmiddels zijn we een half jaar samen :)
Blij dat ik niet te snel een punt er achter heb gezet!
Wat fijn voor je Rupikaur!
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Aaahh leuk!! 🥰
.
Hey wat cool!! Ik had niet door dat dit een oud topic was tot ik bij je update kwam. Want ik wilde ook al reageren met: kijk het nog even aan. Niet alle verliefdheden komen snel.

En niet alle verliefdheden zijn betrouwbare voorspellers voor een goede relatie.

Ik leerde op een gegeven moment dat als ik heftig verliefd werd op iemand, dat dat geheid betekende dat hij niet goed voor me was. Bij mijn huidige man werd ik na 4 maanden pas verliefd, en ook op een hele andere manier dan voorheen. Meer gewoon heel blij met hem, dan die allesoverheersende knikkende knieën spannende misselijkmakende verliefdheid. Want die heeft vaak met onzekerheid te maken (‘hij vindt mij toch wel net zo leuk hè, joepie een appje die dat bevestigt, shit het duurt nu wel lang met appjes’ en dat dan 16x per dag). En bij mijn huidige man was er gewoon 0 twijfel. Geen kriebels, maar wel gelijk een hele diepe diepe warmte.

Het eerste jaar heb ik me daarover nog wel eens druk gemaakt. Zou ik me niet meer zus of zo moeten voelen? Hoor ik niet verliefder te zijn? Maar ik was en ben zo intens gelukkig met hem en ons leven samen, dat ik daar nu (5 jaar later) echt nooit meer over twijfel.
Evenaar wat mooi verwoord, heel vergelijkbaar en zo waar!!
Yeahhhhhh :heart:
Wat goed om te horen en wat een leuk bericht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven