Fucking eenzaam

29-09-2018 21:24 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een baal zaterdagavond! Voel me ronduit zielig en eenzaam! Ik. 37 jaar. Latrelatie. Geen kids, werk fulltime. Baal van mijn sociale leven en dat komt op zo'n zaterdagavond goed naar voren. Mijn partner gaat elk weekend op stap. Ik ben zelf slecht ter been ivm een ziekte, kan geen hele avonden staan en heb vaak de puf niet meer. Dus ik ga eigenlijk nooit mee. Heb genoeg vriendinnen maar met een gezin en een instelling van het weekend is voor mijn gezin (snap ik ook). Partner is zondag moe van het stappen en heeft geen puf meer om dan iets te ondernemen. Gevolg is eigenlijk dat ik elk weekend alleen doorbreng. En dat vind ik kut. Doordeweeks zie ik mijn partner vaak maar is voor mijn gevoel niet echt quality time (koken, eten, bank, naar bed want weer werken).

Ik voel me af en toe zo fucking eenzaam. En dan baal ik. Duurt een paar uurtjes. Tot de volgende zaterdagavond. Vervelende is dat ik merk dat ik er opstandig van wordt naar partner toe. Die kan het tenslotte ook niet helpen. Maar ik reageer het wel op hem af.

Ik onderneem wel dingen in mijn eentje hoor. Maar voel me toch een kneus. Ik zou me niet zo moeten voelen, zit verdorie in de bloei van mijn leven. Nu werk ik, en in het weekend voel ik me rot, en dan werk ik weer. Blegh.
Waarom deze man TO? Er zijn ook mannen die in hun vrije tijd graag iets ondernemen met hun vriendin, ook als die niet kan staan of lopen. Er zijn mannen die niet meer ieder weekend op zaterdag zoveel drinken dat de zondag naar de knoppen is.
Waarom neem jij genoegen met een schijnrelatie waarin jij je eenzaam voelt?
Tja lastig. Als het echt zijn hobby is snap ik wel dat hij vaak gaat maar hij laat jou wel bijna elk weekend alleen zitten.
strontvlieg schreef:
29-09-2018 22:31
Even loepen voor de reacties van TO.
God, wat is dit toch een kutsysteem.

TO, heb je wel eens met je lief besproken dat je je eenzaam voelt?
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 22:32
God, wat is dit toch een kutsysteem.

TO, heb je wel eens met je lief besproken dat je je eenzaam voelt?
Ja, dat heb ik wel besproken. Er is niet echt iets veranderd. Het wordt ook een soort cirkeltje natuurlijk. Ik ben niet helemaal op en top gelukkig en word daar zelf ook geen leuker mens van. Soms begin ik dan de grens te missen van wat wel en niet reëel is, word er onzeker van. Maar ben wel van mening dat je in een relatie ook je eigen ding moet kunnen doen en snap dan ook dat een bandje leuker is dan bij je eenzame zeurderige vriendin op de bank te ploffen ;-)
Hij kan best lief zijn, maar jij zit wel heel veel zaterdagen alleen en vervolgens wil hij zondags niets doen, want brak. Waarom kan dat niet om het weekend? Tijd met jou doorbrengen zou hij toch ook erg leuk moeten vinden?
Gatinmijnsok schreef:
29-09-2018 22:42
Hij kan best lief zijn, maar jij zit wel heel veel zaterdagen alleen en vervolgens wil hij zondags niets doen, want brak. Waarom kan dat niet om het weekend? Tijd met jou doorbrengen zou hij toch ook erg leuk moeten vinden?
Misschien weet die beste man wel helemaal niet dat TO zich zo voelt.
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 22:49
Dan nog wil je toch samen zijn, tijd met elkaar doorbrengen? TO werkt fulltime, dus zoveel tijd is er doordeweeks niet.
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 22:49
Dat heb ik wel met hem besproken hoor! Maar hij moet niet uit een soort van medelijden bij me blijven, dat zou ik verschrikkelijk vinden. Hij moet dat oprecht zelf leuk vinden! En dat zal ik eens met hem gaan bespreken. Als ik jullie reacties zo lees ontbreekt het daar een beetje aan. En dat is heel jammer voor mij. Maar dan ben ik inderdaad weer liever alleen. Ik had om eerlijk te zijn meer reacties verwacht van mens, zeur niet zo. Ga zelf iets ondernemen, get a life.
Gatinmijnsok schreef:
29-09-2018 22:53
Dan nog wil je toch samen zijn, tijd met elkaar doorbrengen? TO werkt fulltime, dus zoveel tijd is er doordeweeks niet.
Geen idee, iedereen heeft andere behoeftes.
Ik heb TO nu 2x gevraagd of ze er met hem over gesproken heeft, maar geen antwoord.

Oh, mss in de loep.
Oh, wel besproken dus, maar nooit direct gezegd dat je dit zo echt niet wil en hem vaker wil zien in het weekend.
Zeker bespreken!
Als hij geen concessies wil doen weet je ook genoeg toch?
Wat raar, ik zie TO's reacties alleen als ik haar loep? Raar!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Bespreken. Letterlijk zeggen hoe eenzaam je je voelt. Past hij zijn stapgedrag niet aan, dan zou het wat mij betreft einde oefening zijn.
Waarom ga je geen leuke filmpjes kijken op Youtube? Je houd je gewoon enige uren bezig totdat ze om zijn en morgen is er weer een dag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
boebezoebe schreef:
29-09-2018 22:59
Wat raar, ik zie TO's reacties alleen als ik haar loep? Raar!
De mod moet tegenwoordig eerst alles goedkeuren. Debiele regel.
Neem Pathé Unlimited of een abonnement op een filmhuis. Zoek in je omgeving of er boeken of -kookclubs zijn waar je je kan aansluiten. Ga op een talencursus of iets creatiefs doen (breien, borduren). Misschien is er wel leuk vrijwilligerswerk voor het weekend wat je ook kan doen met je beperking.
violetskies wijzigde dit bericht op 29-09-2018 23:12
26.32% gewijzigd
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
violetskies schreef:
29-09-2018 23:10
Neem Pathé Unlimited of een abonnement op een filmhuis. Zoek in je omgeving of er boeken of -kookclubs zijn waar je je kan aansluiten. Ga op een talencursus of iets creatiefs. Misschien is er wel leuk vrijwilligerswerk voor het weekend wat je ook kan doen met je beperking.
Ze wil wat met haar partner doen.
Als hij van de 9 weekeinden er 1 met jou doorbrengt, is er iets mis.
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 23:11
Ze wil wat met haar partner doen.
Ga met hem dan gezellig naar de bios , musea of uiteten. Desnoods in een rolstoel.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
violetskies schreef:
29-09-2018 23:12
Ga met hem dan gezellig naar de bios.
Zolang hij nog nietsvermoedend elk weekend uit gaat, gaat dat wat lastig.
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 23:13
Zolang hij nog nietsvermoedend elk weekend uit gaat, gaat dat wat lastig.
Dan moet ze hem gewoon is confronteren en desnoods de afspraak maken dat hij 1 x per twee weken uitgaat en het andere weekend samen wat doen. Het is allemaal niet zo moeilijk, maar een kwestie van communiceren en er eventueel een consequentie aan hangen. "Houd je nooit rekening met mij, dan einde relatie."
violetskies schreef:
29-09-2018 23:16
Dan moet ze hem gewoon is confronteren en desnoods de afspraak maken dat hij 1 x per twee weken uitgaat en het andere weekend samen wat doen. Het is allemaal niet zo moeilijk, maar een kwestie van communiceren en er eventueel een consequentie aan hangen. "Houd je nooit rekening met mij, dan einde relatie."
Waarom confronteren? Waarom straf voor iemand die zich van geen kwaad bewust is?

Ze kan ook volwassen doen, bespreken dat ze zich eenzaam voelt en graag in het weekend meer tijd met hem doorbrengt. Dan kunnen ze kijken of ze samen tot een fijne balans komen. Wil hij daar niet aan meewerken kan ze de keuze maken dit te accepteren of bij hem weg te gaan.
"Nientje68 29-09-2018 22:58
Snap jij dan ook waarom mijn reacties niet zichtbaar worden?? Irritant! Ik ga dit zeker bespreken. Dank voor je hulp en advies! "

Bij nieuwe forummers moeten de eerste zoveel reacties goedgekeurd worden door de mods.
Dit is ingevoerd toen er, met name in de weekend, twintig topics tegelijk geopend werden door TO's (of machines) uit Aziatische of Arabische landen.
We staften ons helemaal suf.
Als je het forum opende, zag je alleen maar Koreaanse tekens staan. (Of een andere taal, daar wil ik vanaf zijn.)

P.S. Als je de reacties van TO wil zien: even loepen.
Nientje68 schreef:
29-09-2018 21:24
Latrelatie. Geen kids, werk fulltime. Baal van mijn sociale leven en dat komt op zo'n zaterdagavond goed naar voren.
Je hebt tenminste nog een latrelatie. Maar wel apart dat hij elke weekend er vandoor gaat zonder jou.
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 00:14
0.00% gewijzigd
Blankepit schreef:
30-09-2018 00:09
Je hebt tenminste nog een latrelatie. Maar wel apart dat hij elke weekend er vandoor gaat zonder jou.
Wat bedoel je?
Nientje68 schreef:
29-09-2018 22:40
Ik ben niet helemaal op en top gelukkig en word daar zelf ook geen leuker mens van. Soms begin ik dan de grens te missen van wat wel en niet reëel is, word er onzeker van.
Wat bedoel je hier mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven