Fucking eenzaam

29-09-2018 21:24 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een baal zaterdagavond! Voel me ronduit zielig en eenzaam! Ik. 37 jaar. Latrelatie. Geen kids, werk fulltime. Baal van mijn sociale leven en dat komt op zo'n zaterdagavond goed naar voren. Mijn partner gaat elk weekend op stap. Ik ben zelf slecht ter been ivm een ziekte, kan geen hele avonden staan en heb vaak de puf niet meer. Dus ik ga eigenlijk nooit mee. Heb genoeg vriendinnen maar met een gezin en een instelling van het weekend is voor mijn gezin (snap ik ook). Partner is zondag moe van het stappen en heeft geen puf meer om dan iets te ondernemen. Gevolg is eigenlijk dat ik elk weekend alleen doorbreng. En dat vind ik kut. Doordeweeks zie ik mijn partner vaak maar is voor mijn gevoel niet echt quality time (koken, eten, bank, naar bed want weer werken).

Ik voel me af en toe zo fucking eenzaam. En dan baal ik. Duurt een paar uurtjes. Tot de volgende zaterdagavond. Vervelende is dat ik merk dat ik er opstandig van wordt naar partner toe. Die kan het tenslotte ook niet helpen. Maar ik reageer het wel op hem af.

Ik onderneem wel dingen in mijn eentje hoor. Maar voel me toch een kneus. Ik zou me niet zo moeten voelen, zit verdorie in de bloei van mijn leven. Nu werk ik, en in het weekend voel ik me rot, en dan werk ik weer. Blegh.
En wat wil je precies? Nieuwe vriendinnen?
Is je partner trouwens elk weekend stappen? Dat zou ik persoonlijk niet oke vinden.
Heb je dit al eens met je partner besproken?
Waarom heb je een relatie als je partner andere dingen met zijn vrije tijd wil dan jij? Als je niet kan staan kun je nog wel uit eten gaan en naar de bios. Als je vriend dat niet wil, wat moet je er dan nog mee? Zou hem dumpen en zelf op zoek gaan naar kindvrije vriendinnen om mee te borrelen en 'n film te kijken.
Zelf leuke dingen plannen (al dan niet overdag in het weekend) waarbij je onder de mensen komt. Een leuke cursus doen. Helpen in het asiel (of iets waarbij je niet hoeft te staan en lopen). Jezelf aparte dingen leren koken. Een boekenclubje opzetten.

Wat sjeu aan je weekend geven (of gewoon nieuwe dingen ondernemen) kan al veel helpen.

En ik zou toch ook eens gewoon vantevoren wat leuks op zondag met partner plannen zodat hij misschien zich niet een kater drinkt of zo. Of eens een weeekendje weg samen doen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Vindt hij niet leuk om ook eens een zaterdagavond met jou door te brengen? Wel lief dat je hem dit gunt maar leuk is het inderdaad niet.
Lilli-Putter schreef:
29-09-2018 21:43
En wat wil je precies? Nieuwe vriendinnen?
Is je partner trouwens elk weekend stappen? Dat zou ik persoonlijk niet oke vinden.
Nieuwe vriendinnen vind ik lastig. Ik leg niet zo heel makkelijk contact. Wel van alles geprobeerd. Sporten, cursussen etc. Partner gaat niet elk weekend. Vaak 8 weken wel ofzo en dan 1 weekend niet.
Kookt hij door de week voor jou of vindt hij jou wel 'n makkelijk adresje om aan te kunnen schuiven en 'n wip te kunnen maken door de week?
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 21:45
Heb je dit al eens met je partner besproken?
Heb ik uiteraard besproken. Hij vindt dat het niet zijn probleem is dat mijn vriendinnen wat meer gesetteld zijn en dat ben ik wel met hem eens. We gaan wel samen op vakantie bijvoorbeeld en zien elkaar dus doordeweeks ook vaak dus ik kan ook niet zeggen dat hij niets met me onderneemt. Hetgeen ik stappen noem is overigens meer naar concerten/bandjes gaan. Is echt een hobby van hem. Dus gun ik hem ook.
Eens met wat redbulletje zegt.
redbulletje schreef:
29-09-2018 21:49
Kookt hij door de week voor jou of vindt hij jou wel 'n makkelijk adresje om aan te kunnen schuiven en 'n wip te kunnen maken door de week?
Hij kookt ;-)
Dus je man vindt stappen leuker dan tijd met jou doorbrengen?
redbulletje schreef:
Dit... hij kan met jou ook leuke dingen doen in het weekend.
Dit wil je niet horen, sterkte!
Ik vind niet dat haar vriend elk weekend met haar moet doorbrengen. Maar om het weekend kan best wel zodat to zich niet eenzaam voelt.
Dames, geen zorgen. Hij kookt. En is ook oprecht een lieve vent. Hij vindt het gewoon leuk om bandjes/concerten te kijken (ik noem het stappen), dat is zijn hobby, En dat misgun ik hem niet.
SjaanRoeispaan schreef:
29-09-2018 21:58
Dus je man vindt stappen leuker dan tijd met jou doorbrengen?
Elke week! Dat is niet leuk en niet wat ik onder een relatie versta.
Ik kan ook niet lang staan, maar dan gaan we samen uit eten, naar de bios, naar de sauna of een concert met zitplaatsen. Vind het raar dat hij echt elk weekend zonder jou gaat stappen. Hij is toch geen 18 meer?
ik geef mn bek ook maar een douw
Aan deze relatie heb je dus niks. Ik zou hier geen zin in hebben
redbulletje schreef:
+1
redbulletje schreef:
Als er 0,0 aandacht voor elkaar is, dan lijkt het hier wel op.
Je kunt best iemand vinden die dezelfde dingen leuk vindt als jij en niet weg is of op de bank hangt, ook als je niet alles kunt.
En het is beter alleen zonder frustratie dan eenzaam in een relatie hoor..
laverneb schreef:
29-09-2018 22:18
En het is beter alleen zonder frustratie dan eenzaam in een relatie hoor..
Ja of dan maar alleen met frustraties (zonder relatie dus). Verder helemaal eensch.
Wil je een gezin TO?
Koffiekop1 schreef:
29-09-2018 22:22
Wil je een gezin TO?
Nee, ik wil geen gezin
Even loepen voor de reacties van TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven