Fucking eenzaam
zaterdag 29 september 2018 om 21:24
Ik heb een baal zaterdagavond! Voel me ronduit zielig en eenzaam! Ik. 37 jaar. Latrelatie. Geen kids, werk fulltime. Baal van mijn sociale leven en dat komt op zo'n zaterdagavond goed naar voren. Mijn partner gaat elk weekend op stap. Ik ben zelf slecht ter been ivm een ziekte, kan geen hele avonden staan en heb vaak de puf niet meer. Dus ik ga eigenlijk nooit mee. Heb genoeg vriendinnen maar met een gezin en een instelling van het weekend is voor mijn gezin (snap ik ook). Partner is zondag moe van het stappen en heeft geen puf meer om dan iets te ondernemen. Gevolg is eigenlijk dat ik elk weekend alleen doorbreng. En dat vind ik kut. Doordeweeks zie ik mijn partner vaak maar is voor mijn gevoel niet echt quality time (koken, eten, bank, naar bed want weer werken).
Ik voel me af en toe zo fucking eenzaam. En dan baal ik. Duurt een paar uurtjes. Tot de volgende zaterdagavond. Vervelende is dat ik merk dat ik er opstandig van wordt naar partner toe. Die kan het tenslotte ook niet helpen. Maar ik reageer het wel op hem af.
Ik onderneem wel dingen in mijn eentje hoor. Maar voel me toch een kneus. Ik zou me niet zo moeten voelen, zit verdorie in de bloei van mijn leven. Nu werk ik, en in het weekend voel ik me rot, en dan werk ik weer. Blegh.
Ik voel me af en toe zo fucking eenzaam. En dan baal ik. Duurt een paar uurtjes. Tot de volgende zaterdagavond. Vervelende is dat ik merk dat ik er opstandig van wordt naar partner toe. Die kan het tenslotte ook niet helpen. Maar ik reageer het wel op hem af.
Ik onderneem wel dingen in mijn eentje hoor. Maar voel me toch een kneus. Ik zou me niet zo moeten voelen, zit verdorie in de bloei van mijn leven. Nu werk ik, en in het weekend voel ik me rot, en dan werk ik weer. Blegh.
zaterdag 29 september 2018 om 21:46
Waarom heb je een relatie als je partner andere dingen met zijn vrije tijd wil dan jij? Als je niet kan staan kun je nog wel uit eten gaan en naar de bios. Als je vriend dat niet wil, wat moet je er dan nog mee? Zou hem dumpen en zelf op zoek gaan naar kindvrije vriendinnen om mee te borrelen en 'n film te kijken.
zaterdag 29 september 2018 om 21:47
Zelf leuke dingen plannen (al dan niet overdag in het weekend) waarbij je onder de mensen komt. Een leuke cursus doen. Helpen in het asiel (of iets waarbij je niet hoeft te staan en lopen). Jezelf aparte dingen leren koken. Een boekenclubje opzetten.
Wat sjeu aan je weekend geven (of gewoon nieuwe dingen ondernemen) kan al veel helpen.
En ik zou toch ook eens gewoon vantevoren wat leuks op zondag met partner plannen zodat hij misschien zich niet een kater drinkt of zo. Of eens een weeekendje weg samen doen.
Wat sjeu aan je weekend geven (of gewoon nieuwe dingen ondernemen) kan al veel helpen.
En ik zou toch ook eens gewoon vantevoren wat leuks op zondag met partner plannen zodat hij misschien zich niet een kater drinkt of zo. Of eens een weeekendje weg samen doen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 29 september 2018 om 21:49
Nieuwe vriendinnen vind ik lastig. Ik leg niet zo heel makkelijk contact. Wel van alles geprobeerd. Sporten, cursussen etc. Partner gaat niet elk weekend. Vaak 8 weken wel ofzo en dan 1 weekend niet.Lilli-Putter schreef: ↑29-09-2018 21:43En wat wil je precies? Nieuwe vriendinnen?
Is je partner trouwens elk weekend stappen? Dat zou ik persoonlijk niet oke vinden.
zaterdag 29 september 2018 om 21:53
Heb ik uiteraard besproken. Hij vindt dat het niet zijn probleem is dat mijn vriendinnen wat meer gesetteld zijn en dat ben ik wel met hem eens. We gaan wel samen op vakantie bijvoorbeeld en zien elkaar dus doordeweeks ook vaak dus ik kan ook niet zeggen dat hij niets met me onderneemt. Hetgeen ik stappen noem is overigens meer naar concerten/bandjes gaan. Is echt een hobby van hem. Dus gun ik hem ook.
zaterdag 29 september 2018 om 21:54
Hij kooktredbulletje schreef: ↑29-09-2018 21:49Kookt hij door de week voor jou of vindt hij jou wel 'n makkelijk adresje om aan te kunnen schuiven en 'n wip te kunnen maken door de week?
zaterdag 29 september 2018 om 22:00
Dit... hij kan met jou ook leuke dingen doen in het weekend.redbulletje schreef: ↑29-09-2018 21:49Kookt hij door de week voor jou of vindt hij jou wel 'n makkelijk adresje om aan te kunnen schuiven en 'n wip te kunnen maken door de week?
Dit wil je niet horen, sterkte!
zaterdag 29 september 2018 om 22:07
Elke week! Dat is niet leuk en niet wat ik onder een relatie versta.SjaanRoeispaan schreef: ↑29-09-2018 21:58Dus je man vindt stappen leuker dan tijd met jou doorbrengen?
zaterdag 29 september 2018 om 22:08
zaterdag 29 september 2018 om 22:13
+1redbulletje schreef: ↑29-09-2018 21:49Kookt hij door de week voor jou of vindt hij jou wel 'n makkelijk adresje om aan te kunnen schuiven en 'n wip te kunnen maken door de week?
zaterdag 29 september 2018 om 22:18
Als er 0,0 aandacht voor elkaar is, dan lijkt het hier wel op.redbulletje schreef: ↑29-09-2018 21:49Kookt hij door de week voor jou of vindt hij jou wel 'n makkelijk adresje om aan te kunnen schuiven en 'n wip te kunnen maken door de week?
Je kunt best iemand vinden die dezelfde dingen leuk vindt als jij en niet weg is of op de bank hangt, ook als je niet alles kunt.
zaterdag 29 september 2018 om 22:23
Nee, ik wil geen gezin