Fucking eenzaam
zaterdag 29 september 2018 om 21:24
Ik heb een baal zaterdagavond! Voel me ronduit zielig en eenzaam! Ik. 37 jaar. Latrelatie. Geen kids, werk fulltime. Baal van mijn sociale leven en dat komt op zo'n zaterdagavond goed naar voren. Mijn partner gaat elk weekend op stap. Ik ben zelf slecht ter been ivm een ziekte, kan geen hele avonden staan en heb vaak de puf niet meer. Dus ik ga eigenlijk nooit mee. Heb genoeg vriendinnen maar met een gezin en een instelling van het weekend is voor mijn gezin (snap ik ook). Partner is zondag moe van het stappen en heeft geen puf meer om dan iets te ondernemen. Gevolg is eigenlijk dat ik elk weekend alleen doorbreng. En dat vind ik kut. Doordeweeks zie ik mijn partner vaak maar is voor mijn gevoel niet echt quality time (koken, eten, bank, naar bed want weer werken).
Ik voel me af en toe zo fucking eenzaam. En dan baal ik. Duurt een paar uurtjes. Tot de volgende zaterdagavond. Vervelende is dat ik merk dat ik er opstandig van wordt naar partner toe. Die kan het tenslotte ook niet helpen. Maar ik reageer het wel op hem af.
Ik onderneem wel dingen in mijn eentje hoor. Maar voel me toch een kneus. Ik zou me niet zo moeten voelen, zit verdorie in de bloei van mijn leven. Nu werk ik, en in het weekend voel ik me rot, en dan werk ik weer. Blegh.
Ik voel me af en toe zo fucking eenzaam. En dan baal ik. Duurt een paar uurtjes. Tot de volgende zaterdagavond. Vervelende is dat ik merk dat ik er opstandig van wordt naar partner toe. Die kan het tenslotte ook niet helpen. Maar ik reageer het wel op hem af.
Ik onderneem wel dingen in mijn eentje hoor. Maar voel me toch een kneus. Ik zou me niet zo moeten voelen, zit verdorie in de bloei van mijn leven. Nu werk ik, en in het weekend voel ik me rot, en dan werk ik weer. Blegh.
zondag 30 september 2018 om 10:30
Mmm lastige situatie dit. Ik zou me ook niet gelukkig voelen als mijn partner 8 weekenden weg is en maar 1 weekend met mij. Zelfs al zou ik mijn vrienden zien in het weekend. En uitbrakken op zondag
. Dan moet je toch heel veel gezopen hebben als je naar een concert gaat. Ik ga ook weleens naar concerten, maar ik hoef dan niet uit te brakken.
Natuurlijk is hij vrij om zijn hobby te volgen, maar jij voelt je daar niet gelukkig bij. Jullie behoeftes lopen hier heel erg uiteen. Hij wil zijn hobby niet minderen omdat jij je eenzaam voelt.
Wat wil jij nu? Doorgaan? Alsnog proberen om meer vrienden te krijgen? Of misschien stoppen omdat jullie behoeftes te ver uiteen lopen?
Het lijkt me goed om het sowieso nog een keer aan te kaarten. En dan niet wijzen naar jouw vriendinnen. Hij is er idd niet verantwoordelijk voor dat jij je vriendinnen niet zo vaak ziet, maar je kunt toch de behoefte hebben om samen leuke dingen te doen in het weekend? Dat is geen gekke behoefte.
Natuurlijk is hij vrij om zijn hobby te volgen, maar jij voelt je daar niet gelukkig bij. Jullie behoeftes lopen hier heel erg uiteen. Hij wil zijn hobby niet minderen omdat jij je eenzaam voelt.
Wat wil jij nu? Doorgaan? Alsnog proberen om meer vrienden te krijgen? Of misschien stoppen omdat jullie behoeftes te ver uiteen lopen?
Het lijkt me goed om het sowieso nog een keer aan te kaarten. En dan niet wijzen naar jouw vriendinnen. Hij is er idd niet verantwoordelijk voor dat jij je vriendinnen niet zo vaak ziet, maar je kunt toch de behoefte hebben om samen leuke dingen te doen in het weekend? Dat is geen gekke behoefte.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
zondag 30 september 2018 om 10:43
zondag 30 september 2018 om 12:02
Misschien heb je famillie waar je zaterdag avond gezellig kan aanschuiven om te eten? Dan ben je in ieder geval niet alleen.
Je kan ook proberen om te denken. In plaats van balen, maak je er een ontspannen avondje voor jezelf van. Regel iets lekkers te eten, doe wat je leuk vind, verwen jezelf met een maskertje of zo. Misschien is het dan zo erg nog niet.
Je kan ook proberen om te denken. In plaats van balen, maak je er een ontspannen avondje voor jezelf van. Regel iets lekkers te eten, doe wat je leuk vind, verwen jezelf met een maskertje of zo. Misschien is het dan zo erg nog niet.
Onze tijd is nu.
zondag 30 september 2018 om 12:25
Ik zou aankaarten dat ik.het gevoel krijg dat hij geen ruimte heeft voor een serieuze relatie, of dat ik deze setting niet als serieuze relatie ervaar. Ik ben zelf heel erg van ook allebei eigen activiteiten en vrienden, maar een vriend die geen tijd /puf heeft voor wat leuks met mij in het weekend behalve uitbrakken op de bank zou niet in mijn plaatje van een relatie passen.
zondag 30 september 2018 om 13:59
Dat van die vriendinnen is niet zijn probleem, maar het is wel raar dat hij maar 1 keer in de 9 weken een normaal weekend met jou doorbrengt.Nientje68 schreef: ↑29-09-2018 21:53Heb ik uiteraard besproken. Hij vindt dat het niet zijn probleem is dat mijn vriendinnen wat meer gesetteld zijn en dat ben ik wel met hem eens. We gaan wel samen op vakantie bijvoorbeeld en zien elkaar dus doordeweeks ook vaak dus ik kan ook niet zeggen dat hij niets met me onderneemt. Hetgeen ik stappen noem is overigens meer naar concerten/bandjes gaan. Is echt een hobby van hem. Dus gun ik hem ook.
Komt op mij ook over alsof je er bent als een adresje voor wat verzorging en neuken.
zondag 30 september 2018 om 20:39
Foi, wat heeft de media jou weer beïnvloed zeg. Google eens op ‘maakt Facebook (on)gelukkig’ en je hebt antwoord.
En Foi wat overrate jij die zaterdag avond.
Ga op maandag uit eten en ga woensdag wat leuks doen. Ga op tijd naar bed op zaterdag en klaar.
Verdiep je is hoe een monnik leeft en waarom die gelukkig kan zijn. Juist, omdat die het niet interesseren wat er om hun heen gebeurd. Dag en nacht maakt niet uit. Alleen zijn of met meerdere mensen zijn maakt ze weinig uit.
En Foi wat overrate jij die zaterdag avond.
Ga op maandag uit eten en ga woensdag wat leuks doen. Ga op tijd naar bed op zaterdag en klaar.
Verdiep je is hoe een monnik leeft en waarom die gelukkig kan zijn. Juist, omdat die het niet interesseren wat er om hun heen gebeurd. Dag en nacht maakt niet uit. Alleen zijn of met meerdere mensen zijn maakt ze weinig uit.
zondag 30 september 2018 om 20:50
elke zaterdagavond eist hij op voor zijn hobby: bandjes en concerten.
oké , dat is op zich niet veel, 1 avond in de week.
maar daar staat tegenover dat ik vind dat jij mag eisen dat de zondag voor jou is.
Niks brak zijn en geen puf hebben, gewoon zijn verantwoording nemen, niet te veel drinken en het niet te laat maken ( een concert duurt nooit tot 4 uur snachts tenslotte.)
Dus maak duidelijk dat jij hem zijn hobby gunt ,maar dat je ook 1 dag samen met hem iets wil doen. Wil hij dat niet, dan vraag ik me af of hij wel echt geïnteresseerd is in jou of dat hij je ziet als iets vanzelfsprekends
oké , dat is op zich niet veel, 1 avond in de week.
maar daar staat tegenover dat ik vind dat jij mag eisen dat de zondag voor jou is.
Niks brak zijn en geen puf hebben, gewoon zijn verantwoording nemen, niet te veel drinken en het niet te laat maken ( een concert duurt nooit tot 4 uur snachts tenslotte.)
Dus maak duidelijk dat jij hem zijn hobby gunt ,maar dat je ook 1 dag samen met hem iets wil doen. Wil hij dat niet, dan vraag ik me af of hij wel echt geïnteresseerd is in jou of dat hij je ziet als iets vanzelfsprekends
zondag 30 september 2018 om 21:05
Ik heb nou nog steeds niet in de gaten of het grootste probleem is dat hij druk met andere dingen is, of dat je zelf verder niks in het weekend te doen hebt. Je kan ook zelf leuke dingen plannen (al dan niet met hem). En als hij naar een bandje gaat kun je dan niet samen eerst wat leuks doen op die middag? Daarbij, ik weet niet in hoeverre je ziekte je beperkt, maar als je al je sociale interactie van je vriend moet hebben dan richt je je leven wel erg eendimensionaal in. Een partner is er iet om je te vermaken. Vind ik dan.
(Bij ons is het meer andersom trouwens, ik besteed meer tijd aan hobbies en vrijwilligerswerk dan vriend. Heb een wat grotere kennissenkring en haal energie uit sociale activiteiten, terwijl het hem watmeer moeite kost en hij vooral een paar hele dikke en lange vriendschappen heeft. Ben nooit hele weekenden weg hoor, maar wel vaak dat ik zaterdag of zondag overdag iets heb. Dan doen we de andere dag weer samen iets. Of hij mag ook meehelpen bij mijn club, maar dat wil hij niet - hoeft ook helemaal niet natuurlijk. Maar dat sociale is ook wat hij leuk aan mij vindt, dus ik zou het gek vinden als hij wil dat ik het altijd het hele weekend met hem ben. Dan zou het gewoon niet werken.)
(Bij ons is het meer andersom trouwens, ik besteed meer tijd aan hobbies en vrijwilligerswerk dan vriend. Heb een wat grotere kennissenkring en haal energie uit sociale activiteiten, terwijl het hem watmeer moeite kost en hij vooral een paar hele dikke en lange vriendschappen heeft. Ben nooit hele weekenden weg hoor, maar wel vaak dat ik zaterdag of zondag overdag iets heb. Dan doen we de andere dag weer samen iets. Of hij mag ook meehelpen bij mijn club, maar dat wil hij niet - hoeft ook helemaal niet natuurlijk. Maar dat sociale is ook wat hij leuk aan mij vindt, dus ik zou het gek vinden als hij wil dat ik het altijd het hele weekend met hem ben. Dan zou het gewoon niet werken.)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”