ga ik het eindelijk inzien?

30-09-2011 21:35 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen zit ik volop te lezen op het forum, en heb besloten om nu zelf ook wat te plaatsen.

Ik ben een vrouw van boven de 50, en heb veel meegemaakt in mijn leven als het om foute relaties gaat. Daarom ben ik ook al heel lang single. Steeds als ik toch weer een relatie aanging, dan kreeg ik al snel moeite met mijn vertrouwen naar mannen toe. Dus dan haakte ik weer snel af. De dingen waar ik tegenaan loop zijn o.a. de manier hoe mannen naar vrouwen kijken, b.v. het gekwijl van mannen van middelbare leeftijd als ze een jonge meid zien.

Kortom, ik denk dat het voor mij nu beter is om niet meer te hopen/verwachten dat ik ooit nog gelukkig kan worden met een man. En eerlijk gezegd, voel ik mezelf ook altijd veel gelukkiger in mn eentje, afgezien dan van de eerste verliefdheidsperiode, die helaas ook altijd weer snel voorbij gaat.

Zijn er vrouwen hier die er ook zo over denken?
quote:lavan568 schreef op 30 september 2011 @ 21:51:

dankewel Zamm, voor je snelle, aardige reactie.

Ik denk echter niet dat er iemand is die bij mij past, ik heb het wel zo allemaal gezien. Afgezien van de foute mannen die ik heb gekend, waren er ook heus aardige bij, maar 1 ding hebben ze gemeen. Ze denken/voelen heel anders over vrouwen als dat ik zou willen. En ik kan/wil daar geen vrede meer mee hebben.

Wat is dan je probleem

Je bent gelukkig alleen, wat je aan mannen treft deugt niet

of denkt zo anders dan jij dat je er geen vrede mee kan hebben

dus is singel blijven toch DE oplossing.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
En wat is dan het probleem?
Beter een half motto....
Single zijn is gewoon ook niet zo leuk?
You know how I know? Because I reeaally think so!
@lavan

Je zegt dat je veel hebt meegemaakt en dat je daardoor veel mensenkennis hebt gekregen. En vervolgens ben je daarbij tot de conclusie bent gekomen dat mannen niet deugen?

Ik denk, op basis van jouw redeneringen, dat je ongetwijfeld veel hebt meegemaakt, en dat je daarbij het vertrouwen in mannen bent verloren. Dat is wezenlijk iets anders dan beschikken over mensenkennis. Met mensenkennis weet je juist de goeden van de kwaden te scheiden, in plaats van iedereen voor goed of kwaad aan te zien. En met mensenkennis realiseer je je ook dat er tussen zwart en wit nog heel veel tinten grijs zitten.

Als jij graag een leuke relatie zou willen (je zegt van niet, maar het lijkt toch van wel?) dan denk ik echt dat je bij jezelf moet beginnen. Kun jij al die negatieve gedachten en je wantrouwen los laten? Durf je dat? Wil je dat? Om een ooit een leuke man tegen te kunnen komen, zul je er toch op zijn minst in moeten geloven dat die ook echt wel bestaan.
Lavan, dat klinkt wel triest. Lees dit maar eens. Mannen kijjken altijd naar andere vrouwen. Ze moeten wel.

http://relatie.blog.nl/on ... vrouwen-blijven-kijken-ii
Als je alles een beetje in perspectief ziet, kom je er al heel anders in te staan. Mannen en vrouwen verschillen nou eenmaal en hebben andere denkpatronen, daar ben ik inmiddels wel van overtuigd.

Kwijlen naar een jonge meid of sowieso naar een vrouw vind ik jakkes. Doe dat discreet. Maar dat een man kijkt vind ik niks mis mee. Ik kijk ook graag naar mooie dingen op allerlei gebied. Zie regelmatig mannen van de leeftijd van mijn zoons die ik prachtig vind en kijk daar graag naar, zo ook naar vrouwen van die leeftijd.
De man die mij verwijt dat 'alle vrouwen' van 'hun' centen shoppen zal ik even heel fijntjes wijzen op de machts- en eigendomsverhoudingen in de wereld. Waarschijinlijk zal de ego-booster het niet snappen, en (dus) zal hij niet in mijn lijf mogen winkelen, mocht die gedachte er zijn.

Veel mannen zullen tot hun dood naar vrouwen kijken. Voor veel vrouwen is dat (onbewust) een zegen. Het houdt hen overeind in hun gevoel van eigenwaarde, wat je daar ook van mag denken. Hoeveel moeite je met dat gegeven hebt hangt, merk ik, af van je opvattingen over jezelf en van je relatie met de ouder wordende snoeper. En hoe dat kijker er practisch gesproken uitziet.

Betrek ik dit op mezelf en mijn huwelijk van bijna. dertig jaar, dan zijn er wat opmerkelijkheden.Mijn partner kijkt graag naar vrouwen - net als ik - zonder dat hij er iets mee wil. Niet zijn hormonen zijn leidend, maar wat hij zelf wil, en dat beperkt zich tot kijken. Van ons beiden ben ik degeen die het meeste van buiten naar binnen heeft gesleept en ervaringen zocht bij anderen (niet stiekum overigens). Ik ben overspeliger dan hij, als je het met die termen zou willen zeggen.

Wat dat winkelen in mijn lijf betreft: mijn fysiek doet niet onder is volgens mannelijke normen zo dat er nog wat te halen valt.

Tegelijk geloof ik graag dat het niet makkelijk is om een aardige evenwichtige oudere man met een hedendaagse emotionaliteit te vinden. Iemand die zelf open en openend is. Veel mensen zijn onderweg naar hun ouderdom harder gekneusd geraakt dan het lijkt. Samen met de moderne mythe van geluk, die zegt dat geluk moet, dat je het kan afdwingen en er eigenlijk recht op hebt,toch?, heb je de ingredienten voor een teleurstelling in je hand liggen. Het is (levens) kunst daar iets lekkers van te maken. Ik hoop dat het je gaat lukken, voor zover je er behoefte aan hebt, Lavan!
Ik vrees dat je gelijk hebt. Ik denk dat álle mannen naar mooie (jonge) vrouwen kijken, ook die lieve getrouwde. Dat zit er gewoon in vrees ik. Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb sterk het vermoeden dat als ik een relatie heb ik ook zeker niet plotsklaps blind ben voor mooie mannen. Het is wel belangrijk dat 'ie het subtiel doet ja, niet dat ie iemand helemaal gaan na-kijken als jij ernaast loopt.

Het gaat erom denk ik wat hier eerder al wordt gezegd, hoe je er zelf mee omgaat. Als je het accepteert dat het nu eenmaal zo is dat je er dan misschien makkelijker mee kunt omgaan. Wel binnen de grenzen natuurlijk, je hoeft niet alles te pikken.

Maar het is heel goed dat je vrede hebt met je single zijn. Als je er niet op zoek naar bent komt het op je af, dus ik denk dat er nog wel een man zou kunnen komen.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
quote:lavan568 schreef op 30 september 2011 @ 23:12:

Weet je wat het is Zamm? Ik denk dat er niet veel goede mannen van mijn leeftijd over zijn, de meeste zijn al afgedankt door andere vrouwen.....?

En verder blijven de goeie mannen uiteraard nog gewoon getrouwd, en die laat ik dus gewoon lekker met rust.

Wat een onzin.

Dus de vrouwen over een bepaalde leeftijd die single zijn, zijn ook afgedankt door hun man?

Het zijn niet enkel de zielepoten die single zijn toch.
quote:Kier_V schreef op 01 oktober 2011 @ 10:45:

[...]

Wat een onzin.

Dus de vrouwen over een bepaalde leeftijd die single zijn, zijn ook afgedankt door hun man?

Het zijn niet enkel de zielepoten die single zijn toch.Hier toch even een opmerking over: er zijn ( vind ik ) meer leuke single vrouwen dan leuke single mannen.
quote:lavan568 schreef op 30 september 2011 @ 21:55:

was ik aan het typen, heb ik ineens nog meer antwoorden gekregen, waarvoor dank.

Of ik echt blij ben zonder relatie, is natuurlijk niet altijd zo, maar over het algemeen genomen wel.

Het hebben van een relatie vind ik gewoon zo vreselijk complex, met al die pijntje erbij, en daar heb ik geen zin meer in.

Verder ben ik ook van mening dat elke man altijd op jacht is naar een ander, m.a.w. het gras zal altijd elders groener zijn........dit idee had ik vroeger toen ik jong was ook al hoor, en bleek ook vaak te kloppen helaas.

Als je als mening hebt dat iets een feit is, zeg je dat je oogkleppen op hebt en alleen ziet wat je wil zien.

Als jij daar gelukkig mee bent, mooi toch? Ik vind wel grappig dat er mensen zijn die reageren met dat je (sommige) mannen tekort doet. Je zou die mannen pas echt tekort doen als je met je gezichtsvernauwing nog in een relatie zou stappen. Dat jij graag zit te mokken over "alle mannen", daar heeft echt geen enkele man last van.
quote:hollebollegijs schreef op 30 september 2011 @ 23:17:

[...]

Wat is dan je probleem

Je bent gelukkig alleen, wat je aan mannen treft deugt niet

of denkt zo anders dan jij dat je er geen vrede mee kan hebben

dus is singel blijven toch DE oplossing.Het leven kan zo simpel zijn
quote:zammm schreef op 01 oktober 2011 @ 10:57:

[...]

Hier toch even een opmerking over: er zijn ( vind ik ) meer leuke single vrouwen dan leuke single mannen.

Nou weet ik niet... vraag het eens aan de single man van over de 50.

Die heeft weer een andere mening :-)

Het gaat mij erom dat je niet per definitie uitgerangeerd bent wanneer je boven de 50 zou zijn.
quote:mrsstanleywalker schreef op 30 september 2011 @ 23:27:

Single zijn is gewoon ook niet zo leuk?

Niet?

Bedankt dat je me daarop wijst. Vanaf nu ga ik het dan maar niet leuk hebben.
Liever elitair dan een pauper!
Kalliope, ik vraag me af waarom jij je persoonlijk aangesproken voelt als ik reageer op wat nou het probleem is voor TO? Geldt het dan ook voor jou?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Mijn vader is weduwe, inmiddels al 16 jaar alleen (vanaf 44). Nog nooit kwijlend naar een vrouw zien kijken o.i.d. In zijn hart nog getrouwd met mijn moeder denk ik......ook nooit op zoek geweest naar een partner. Ik post dit maar even om te laten weten dat lang niet alle mannen zo zijn, maar jammer genoeg kom je de goede zo weinig tegen he :(
sorry dat ik nu pas reageer (en nog bedankt voor alle verdere reacties), maar ik heb alles even voor mezelf een plek moeten geven.
anoniem_132361 wijzigde dit bericht op 12-11-2011 10:41
Reden: privacy
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven