Gamen
zondag 2 september 2018 om 16:30
Hallo,
Graag wil ik iets delen met jullie om jullie ervaringen/hoe er mee om te gaan,.. te kunnen lezen zodat deze me hopelijk helpen.
Ik woon sinds 6maanden samen met mijn vriend. Ik merk vooral de laatste maand dat hij dingen op zichzelf wil doen, hij gamed dan vooral. Hij spendeerd om te dag tijd op zijn xbox, lijkt opzich niet veel maar de overige dagen zit hij voor de tv, op zijn gsm, of zit hij uren (ja uren) op het toilet met zijn nintendo switch.
Nu, ieder zijn hobby, ik game ook wel eens (max 2dagen per week, 2u) dus dit van hem zal ik nooit afnemen.
Alleen te veel is te veel, hij spendeert geen tijd meer met mij, ofwel valt hij in slaap van verveling ofwel zit hij er bij met een zure lip. Zijn verklaring hiervoor is dat hij niet vind dat hij leuke dingen met mij moet doen omdat hij mij al dagelijks ziet. Of omdat hij nu eenmaal geen buitenmens is, ik hoef niet dagelijks buite iets leuks te gaan doen maar 7/7 binnen(buiten onze jobs) zitten is niets voor mij, toch zit ik vaker binnen voor hem dan buiten. Dat hij niet graag naar buiten gaat, oke dat kan, maar een relatie is geven en nemen? Nee? Maar als we thuis dan iets doen valt hij zoals hier boven geschreven, in slaap of zit hij met een zure lip.
Voor het huishouden sta ik ook helemaal alleen, wat opzich niet zo erg is maar ik heb al 12jaar pijn in mijn gewrichten (ze vinden niet wat het is dus het is er maar mee leren leven) dus sommige dagen kan ik niets doen thuis, hij helpt me dan niet omdat hij dan niet kan gamen. Hij zal eerder commentaar geven op het feit dat ik eens iets niet kan doen in plaats van het even zelf tedoen of me te helpen..
Nu, reacties met ''dump hem'' in heb ik niet nodig, ik zoek vooral hulp om de dingen misschien anders te zien en hoe ik er mee kan omgaan, betere regels te maken die blijven duren (meestal geeft hij na 2 weken op) dus ik ben benieuwd naar wat jullie gaan zeggen!
Alvast bedankt
Graag wil ik iets delen met jullie om jullie ervaringen/hoe er mee om te gaan,.. te kunnen lezen zodat deze me hopelijk helpen.
Ik woon sinds 6maanden samen met mijn vriend. Ik merk vooral de laatste maand dat hij dingen op zichzelf wil doen, hij gamed dan vooral. Hij spendeerd om te dag tijd op zijn xbox, lijkt opzich niet veel maar de overige dagen zit hij voor de tv, op zijn gsm, of zit hij uren (ja uren) op het toilet met zijn nintendo switch.
Nu, ieder zijn hobby, ik game ook wel eens (max 2dagen per week, 2u) dus dit van hem zal ik nooit afnemen.
Alleen te veel is te veel, hij spendeert geen tijd meer met mij, ofwel valt hij in slaap van verveling ofwel zit hij er bij met een zure lip. Zijn verklaring hiervoor is dat hij niet vind dat hij leuke dingen met mij moet doen omdat hij mij al dagelijks ziet. Of omdat hij nu eenmaal geen buitenmens is, ik hoef niet dagelijks buite iets leuks te gaan doen maar 7/7 binnen(buiten onze jobs) zitten is niets voor mij, toch zit ik vaker binnen voor hem dan buiten. Dat hij niet graag naar buiten gaat, oke dat kan, maar een relatie is geven en nemen? Nee? Maar als we thuis dan iets doen valt hij zoals hier boven geschreven, in slaap of zit hij met een zure lip.
Voor het huishouden sta ik ook helemaal alleen, wat opzich niet zo erg is maar ik heb al 12jaar pijn in mijn gewrichten (ze vinden niet wat het is dus het is er maar mee leren leven) dus sommige dagen kan ik niets doen thuis, hij helpt me dan niet omdat hij dan niet kan gamen. Hij zal eerder commentaar geven op het feit dat ik eens iets niet kan doen in plaats van het even zelf tedoen of me te helpen..
Nu, reacties met ''dump hem'' in heb ik niet nodig, ik zoek vooral hulp om de dingen misschien anders te zien en hoe ik er mee kan omgaan, betere regels te maken die blijven duren (meestal geeft hij na 2 weken op) dus ik ben benieuwd naar wat jullie gaan zeggen!
Alvast bedankt
zondag 2 september 2018 om 17:44
zondag 2 september 2018 om 17:48
Hij is er duidelijk niet leuker op geworden sinds jullie zijn gaan samenwonen. Jij bent vooral zijn huishoudster en verder moet hij niet al te veel last van je hebben. Ik zou weer apart gaan wonen en kijken wat er dan nog over is, maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat er weinig toekomst in deze relatie zit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 2 september 2018 om 18:02
Ik had zo’n ex die echt verslaafd was aan gamen. Als hij niet hoefde te werken en ik wel ging hij er tegelijk uit met mij. Dan kroop hij in zijn slaapkleding achter de pc en er kon net een doei vanaf als ik ging werken. En als ik in de avond thuis kwam zat meneer er nog steeds in dezelfde kloffie, ongedouched en was het avondeten niet klaar. Ik kon toen nog om 19.00 staan te gaan koken. Na het eten ging hij weer vrolijk verder en ging ik mijn eigen ding doen. Dit heb ik twee jaar aangekeken en toen heb ik de relatie beëindigd. We maakte afspraken maar die kwam hij nooit na en hij vond de pc gewoon leuker dan mij. Zo’n vent hoef ik niet en ik raad jouw hetzelfde aan...
zondag 2 september 2018 om 18:34
Het is duidelijk dat hij niet wil bijdragen aan het huishouden en hij ook geen aandacht wil blijven besteden aan jullie relatie. Het lijkt erop dat hij het wel best vindt nu jullie samenwonen, de buit is binnen.
Je hebt er al over gesproken met hem, zonder blijvend resultaat.
Als je per se wil omgaan met deze situatie, dan lukt dat alleen door het accepteren van deze ongelijkwaardige relatie, het accepteren dat je vriend zijn ware aard toont nu jullie samenwonen, en het accepteren dat jij alles zal doen in het huishouden.
Ik zou zeggen dat je maar 1 leven hebt en dat je leven te kort is om te spenderen als een ongelukkige sloof.
Je hebt er al over gesproken met hem, zonder blijvend resultaat.
Als je per se wil omgaan met deze situatie, dan lukt dat alleen door het accepteren van deze ongelijkwaardige relatie, het accepteren dat je vriend zijn ware aard toont nu jullie samenwonen, en het accepteren dat jij alles zal doen in het huishouden.
Ik zou zeggen dat je maar 1 leven hebt en dat je leven te kort is om te spenderen als een ongelukkige sloof.
zondag 2 september 2018 om 18:38
SilverShadow schreef: ↑02-09-2018 18:03Oh wat een schatje! Zorg dat je zo snel mogelijk zwanger van hem raakt.
Hier sluit ik me bij aan. Andere dingen wil je toch niet horen.
Komt vast goed als er een baby is.
zondag 2 september 2018 om 18:53
Werkelijk?
zondag 2 september 2018 om 19:01
En dan die regels.
Als hij voorbij de gametijd niet afgesloten heeft een week geen seks.
Wel op tijd afgesloten? Na 3x een extra pijpbeurt.
zondag 2 september 2018 om 19:03
Niet luisteren hoor TO. Deze kan duidelijk niet lezen.
zondag 2 september 2018 om 19:10
Pak zn nintendo en zn xbox en smijt ze in de kliko. Wel hard, anders zijn ze niet kapot.
Blijft alleen zn telefoon en de tv. Stop de afstandsbediening in je bh, daar ben jij de baas over en geef hem net als een klein kind schermtijd.
Afwassen: 15 min. schermtijd
Stofzuigen: 30 min.
Wc boenen: 15 min.
Badkamer: 30 min.
Koken: 30 min.
Strijken: 1 uur schermtijd (tja, is ook een tijdrovende rotklus).
Afstoffen: 30 min.
Doet hij niks, dan ook geen schermtijd.
Blijft alleen zn telefoon en de tv. Stop de afstandsbediening in je bh, daar ben jij de baas over en geef hem net als een klein kind schermtijd.
Afwassen: 15 min. schermtijd
Stofzuigen: 30 min.
Wc boenen: 15 min.
Badkamer: 30 min.
Koken: 30 min.
Strijken: 1 uur schermtijd (tja, is ook een tijdrovende rotklus).
Afstoffen: 30 min.
Doet hij niks, dan ook geen schermtijd.
ik geef mn bek ook maar een douw
zondag 2 september 2018 om 19:13