Gamende partner
woensdag 14 oktober 2020 om 20:25
Wie van de dames/heren heeft ook te maken met een gamende partner?
Beïnvloed het jullie relatie en hoe gaan jullie hiermee om?
Mijn partner gamed redelijk veel, om maar een voorbeeld te geven: hij gamed in de ochtend/middag, zorgt ondertussen wel voor de boodschappen /afwas/ koken (Als ik er niet aan toe kom). En gaat dan verder rond 20:00 en kan zo doorgaan tot 02:00 in de nacht. Ik doe dan mijn eigen ding, zoals tv kijken / boek lezen, maar toch heb ik hierdoor het gevoel dat wij langs elkaar heen leven. Ik heb dit vaker met hem besproken maar dit leidt alleen maar tot een ruzie.
Herkent iemand zich hierin, zo ja hoe ga je hiermee om?
Beïnvloed het jullie relatie en hoe gaan jullie hiermee om?
Mijn partner gamed redelijk veel, om maar een voorbeeld te geven: hij gamed in de ochtend/middag, zorgt ondertussen wel voor de boodschappen /afwas/ koken (Als ik er niet aan toe kom). En gaat dan verder rond 20:00 en kan zo doorgaan tot 02:00 in de nacht. Ik doe dan mijn eigen ding, zoals tv kijken / boek lezen, maar toch heb ik hierdoor het gevoel dat wij langs elkaar heen leven. Ik heb dit vaker met hem besproken maar dit leidt alleen maar tot een ruzie.
Herkent iemand zich hierin, zo ja hoe ga je hiermee om?
donderdag 15 oktober 2020 om 09:55
Ik game ook. Man ook, maar wel minder dan ik. Regelmatig spelen we ook tegen elkaar. Nu werk ik wel 5,5 dag in de week, dus voor mij is het even lekker ontspannen na werk. Al sport ik ook nog 3 avonden in de week en is het daarna soms nog 2 uurtjes. Op zondag kan het ook rustig 9 a 10 uur achter elkaar zijn (al doe ik wel de was enzo tussendoor). En nu in mijn zwangerschapsverlof (wachtend tot de kleine komt) is het ook heel veel. Maar als ik aan het gamen ben en man geeft aan dat hij gezellig samen een serie of film wil kijken, dan rond ik af waar ik mee bezig ben en dan zet ik het uit. Quality time gaat hier boven gamen.
Hij werkt niet aangezien hij ook overdag uren aan het gamen is? Dan zou je de afspraak kunnen maken dat hij overdag lekker gamet en dat 's avonds quality time voor jullie is.
Hij werkt niet aangezien hij ook overdag uren aan het gamen is? Dan zou je de afspraak kunnen maken dat hij overdag lekker gamet en dat 's avonds quality time voor jullie is.
donderdag 15 oktober 2020 om 10:02

donderdag 15 oktober 2020 om 10:02
Als dat elke dag/nacht zo gaat zou ik er ook geen zin meer in hebben. Is dit 2/3x per week. Prima.
Ik heb zo mijn hobby's en mijn partner ook en soms kost dat meerdere avonden per week.
Als hij zijn helft van huishouden doet, avonden vrijhoud om met jou door te brengen dan zie ik het probleem niet. En een beetje flexibiliteit is ook wel wenselijk.
Is dit de hele week of kan er niets meer spontaan, dan zou ik daar afspraken over willen maken en anders ermee stoppen.
En overdag gamen? Werkt hij vanuit huis?
Ik heb zo mijn hobby's en mijn partner ook en soms kost dat meerdere avonden per week.
Als hij zijn helft van huishouden doet, avonden vrijhoud om met jou door te brengen dan zie ik het probleem niet. En een beetje flexibiliteit is ook wel wenselijk.
Is dit de hele week of kan er niets meer spontaan, dan zou ik daar afspraken over willen maken en anders ermee stoppen.
En overdag gamen? Werkt hij vanuit huis?
donderdag 15 oktober 2020 om 10:10
Waarom leidt het bespreken ervan tot ruzie? Kun je het niet eens worden over hoeveel tijd er naast gamen voor elkaar moet zijn? Wil je dat hij vroeger naar bed komt? Wat is voor jou voldoende tijd voor elkaar?
Mijn partner is ook een gamer en ik vind het niet boeiend. Door mijn hobby ben ik soms hele weekenden weg en dat vindt hij ook niet per se gezellig (maar wel prima, want dan kan hij de hele dag ongestoord gamen).
Mijn partner is ook een gamer en ik vind het niet boeiend. Door mijn hobby ben ik soms hele weekenden weg en dat vindt hij ook niet per se gezellig (maar wel prima, want dan kan hij de hele dag ongestoord gamen).
donderdag 15 oktober 2020 om 10:10
Mijn partner gamed ook elke avond.
We eten samen, kijken onze gezamenlijke serie.
Dan gaat hij lekker gamen en ik lekker douchen en met mijn telefoon in bed liggen. Hij kruipt later lekker naast mij. We knuffelen nog even en dan slapen.
Oftewel, ik heb er totaal geen last van.
We eten samen, kijken onze gezamenlijke serie.
Dan gaat hij lekker gamen en ik lekker douchen en met mijn telefoon in bed liggen. Hij kruipt later lekker naast mij. We knuffelen nog even en dan slapen.
Oftewel, ik heb er totaal geen last van.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©

donderdag 15 oktober 2020 om 10:20
Wij gamen allebei, hij achter de pc en ik achter de console. Moet zeggen dat vriend wel echt extra oplet dat hij mij niet het gevoel geeft alleen maar met gamen bezig te zijn. Ik vind dat reuze meevallen. Het is zijn hobby, moet ie lekker doen. Scheelt dat de pc in dezelfde kamer staat als de tv, dus je bent niet volledig bij mekaar uit het oog.
Zolang hij zelf niet verslonst of gamen prioriteit krijgt op andere dingen, zie ik er geen probleem in.
Zolang hij zelf niet verslonst of gamen prioriteit krijgt op andere dingen, zie ik er geen probleem in.
donderdag 15 oktober 2020 om 10:25
donderdag 15 oktober 2020 om 11:43
Dank jullie wel voor alle reacties! Ik vind het gewoon even fijn om dit te bespreken met mensen die in dezelfde situatie zitten.
Hij werkt wel, maar in wisselende diensten. Momenteel hebben wij vakantie, waar ik de avonden gewoon saai vind. Veel vrienden van mij zijn gesetteld, hebben kinderen etc. Daar spreek je ook spontaan niet elke avond mee af, vooral niet doordeweeks.
We zouden hierover afspraken kunnen maken, maar dat voelt gelijk zo geforceerd. Af en toe geef ik aan bijvoorbeeld een filmavond te houden, we liggen samen op de bank en vervolgens krijg ik de afstandsbediening in de handen geduwd. Ik moet altijd de keuze maken. Als ik vraag wat hij graag wilt kijken maakt het hem dat allemaal niets uit. (Hij is verder niet gehumeurd en ligt er niet als een verveeld persoon bij) Maar het voelt dan toch een beetje alsof hij alleen maar voor mij meekijkt, de gezelligheid is er dan ook een beetje af. En als ik dan bijvoorbeeld aangeef dat ik het gevoel heb dat hij liever gamed dan schiet hij meteen in de verdediging en dan begint de woordenwisseling.
Zodra de film af is gelopen, wordt gelijk de laptop weer geopend.
Ik denk uiteindelijk dat ik een ander beeld heb van een relatie. Soms mis ik de tijden van vroeger, waar je als gezin samen op de bank (dan ook wel weer voor een beeldscherm) de avond doorbracht.
Hij werkt wel, maar in wisselende diensten. Momenteel hebben wij vakantie, waar ik de avonden gewoon saai vind. Veel vrienden van mij zijn gesetteld, hebben kinderen etc. Daar spreek je ook spontaan niet elke avond mee af, vooral niet doordeweeks.
We zouden hierover afspraken kunnen maken, maar dat voelt gelijk zo geforceerd. Af en toe geef ik aan bijvoorbeeld een filmavond te houden, we liggen samen op de bank en vervolgens krijg ik de afstandsbediening in de handen geduwd. Ik moet altijd de keuze maken. Als ik vraag wat hij graag wilt kijken maakt het hem dat allemaal niets uit. (Hij is verder niet gehumeurd en ligt er niet als een verveeld persoon bij) Maar het voelt dan toch een beetje alsof hij alleen maar voor mij meekijkt, de gezelligheid is er dan ook een beetje af. En als ik dan bijvoorbeeld aangeef dat ik het gevoel heb dat hij liever gamed dan schiet hij meteen in de verdediging en dan begint de woordenwisseling.
Ik denk uiteindelijk dat ik een ander beeld heb van een relatie. Soms mis ik de tijden van vroeger, waar je als gezin samen op de bank (dan ook wel weer voor een beeldscherm) de avond doorbracht.
donderdag 15 oktober 2020 om 11:50
De tijden van vroeger: toen was je kind.Solange11 schreef: ↑15-10-2020 11:43Dank jullie wel voor alle reacties! Ik vind het gewoon even fijn om dit te bespreken met mensen die in dezelfde situatie zitten.
donderdag 15 oktober 2020 om 12:14
Mijn vriend gamet ook wel veel, ik heb een hoekje in zijn gamehoek gemaakt zodat ik bij hem kan zitten als ik er behoefte aan heb. Soms kijk ik mee en speel ik ook. We hebben wel de afspraak gemaakt dat we samen eten en dat hij zijn slaappatroon bewaakt. Vroeger zaten we ook maar te gapen voor tv, althans zo herinner ik het mij toch.
donderdag 15 oktober 2020 om 14:44
Mijn vriend gamet ook elke avond. We eten samen, kijken een serie en dan doen we elk ons eigen ding. Hij gamet, ik kijk een serie, lees een boek, ga in bad etc. Vind het heerlijk om ook zo “samen-alleen” te kunnen zijn. En als we er behoefte aan hebben om samen iets te doen dan spelen we een bordspel, of gaan we uit eten (pre corona) ofzo. Ik vind die afwisseling wel fijn!

donderdag 15 oktober 2020 om 14:48
Ik zou dit zelf niet fijn vinden en snap dat je hier tegen aanloopt. Gamen mag maar er zijn ook grenzen. Maar ik denk dat het probleem meer is dat het ten koste gaat van jullie tijd samen, hij is er wel maar ook weer niet. Een langdurige relatie is alleen fijn wanneer jullie beide een beetje moeite doen voor elkaar en rekening met elkaar houden. Als iemand zo erg in het spel zit spendeer je niet veel tijd samen, je leeft dan langs elkaar, waarin vroeger zonder alle laptops, telefoons en games dit anders was.
Om dit goed te bespreken kan ik je alleen aanraden om na te gaan wat maakt dat je dit zo vervelend vind. Wat zou je van hem willen, wat mis je in je relatie en hoe zou je het liever willen zien en wat zou je zelf kunnen doen.
Zodra je het bespreekt moet je opletten dat je dat doet op een moment dat hij er helemaal bij is. Ga even aan de tafel of op de bank zitten en spreek vanuit jezelf. Wie begint met 'Jij doet dit en dit' zal waarschijnlijk een ruzie uitlokken. Spreek in de ik-vorm, vertel wat jij voelt en niet wat hij fout doet. Misschien dat dan het gesprek beter verloopt.
Om dit goed te bespreken kan ik je alleen aanraden om na te gaan wat maakt dat je dit zo vervelend vind. Wat zou je van hem willen, wat mis je in je relatie en hoe zou je het liever willen zien en wat zou je zelf kunnen doen.
Zodra je het bespreekt moet je opletten dat je dat doet op een moment dat hij er helemaal bij is. Ga even aan de tafel of op de bank zitten en spreek vanuit jezelf. Wie begint met 'Jij doet dit en dit' zal waarschijnlijk een ruzie uitlokken. Spreek in de ik-vorm, vertel wat jij voelt en niet wat hij fout doet. Misschien dat dan het gesprek beter verloopt.

donderdag 15 oktober 2020 om 14:55
Bbubbels schreef: ↑15-10-2020 14:44Mijn vriend gamet ook elke avond. We eten samen, kijken een serie en dan doen we elk ons eigen ding. Hij gamet, ik kijk een serie, lees een boek, ga in bad etc. Vind het heerlijk om ook zo “samen-alleen” te kunnen zijn. En als we er behoefte aan hebben om samen iets te doen dan spelen we een bordspel, of gaan we uit eten (pre corona) ofzo. Ik vind die afwisseling wel fijn!
Hier gaat het precies hetzelfde, en ik vind het ook heerlijk. Alleen als ik eens behoefte heb aan meer 'contact' 's avonds dan zeg ik gewoon tegen hem 'morgenavond samen filmavond?' zijn antwoord is dan 'ja leuk, doen we!' Dus hier geen gezeur.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
donderdag 15 oktober 2020 om 14:58
het feit, dat hij geen zin in tijd met jou heeft, lijkt me niet oke
wij zijn allebei druk, zien elkaar vaak overdag niet door werk, en dan na het eten ook allebei weer drukt. Maar zoals gisteravond, spreken we tijdens het eten af:
zien we elkaar straks om 21.30 op de bank?
maandag werkten we samen thuis, hebben we even een lunchwandeling gemaakt samen
wij zijn allebei druk, zien elkaar vaak overdag niet door werk, en dan na het eten ook allebei weer drukt. Maar zoals gisteravond, spreken we tijdens het eten af:
zien we elkaar straks om 21.30 op de bank?
maandag werkten we samen thuis, hebben we even een lunchwandeling gemaakt samen
donderdag 15 oktober 2020 om 16:01
Ik vind dat je ook wel raar reageert... Hij kijkt een film met je... En dan ga je miepen dat jij het moet uitzoeken en dat je het gevoel hebt dat hij liever gamet... ja en? Hij kijkt toch film met jou wat jij wilde? Maar jij wilt dat hij uit zichzelf liever met jou film kijkt dan met hem... Maar dat is gewoon niet zo. Daar kan je kwaad om worden... Maar daar verandert zijn voorkeur niet van.
donderdag 15 oktober 2020 om 16:21
Hier zou ik zelf ook geen probleem van maken! 2-3 uur op een dag is niks haha.
Ik kan mij prima alleen vermaken en heb ook zeer zeker tijd voor mijzelf nodig, net als ieder ander persoon. Alleen is het zo dat hij zo in het spel zit opgeslokt (online gamen met vrienden) waarmee hij de hele avond kletst en daarbij het ook nog eens tot heel laat maakt. Ik wil dan niet als een moeder optreden en hem vertellen dat hij naar bed moet komen..
Ik moet wel zeggen dat hij vaak genoeg het initiatief neemt om bijvoorbeeld te gaan uiteten. Het is verder ook een lieve jongen, hij staat altijd voor mij klaar etc. ik wil daarom graag dat het werkt, maar merk af en toe dat ik moeite heb met zijn leefstijl. Vandaar dat ik hier om tips vraag van mensen die er ook zo eentje hebben thuiszitten

donderdag 15 oktober 2020 om 16:25
Ilham22 schreef: ↑15-10-2020 14:48Ik zou dit zelf niet fijn vinden en snap dat je hier tegen aanloopt. Gamen mag maar er zijn ook grenzen. Maar ik denk dat het probleem meer is dat het ten koste gaat van jullie tijd samen, hij is er wel maar ook weer niet. Een langdurige relatie is alleen fijn wanneer jullie beide een beetje moeite doen voor elkaar en rekening met elkaar houden. Als iemand zo erg in het spel zit spendeer je niet veel tijd samen, je leeft dan langs elkaar, waarin vroeger zonder alle laptops, telefoons en games dit anders was.
Dank je wel voor je begrip! Ik ga het op die manier aanpakken en proberen het gesprek niet op een verwijtende manier te laten verlopen..
donderdag 15 oktober 2020 om 16:33
Het is toch niet vreemd om te verwachten dat je partner het leuk vindt om tijd met jou door te brengen en zelf ook eens initiatief neemt voor de invulling daarvan?abracadabra schreef: ↑15-10-2020 16:01Ik vind dat je ook wel raar reageert... Hij kijkt een film met je... En dan ga je miepen dat jij het moet uitzoeken en dat je het gevoel hebt dat hij liever gamet... ja en? Hij kijkt toch film met jou wat jij wilde? Maar jij wilt dat hij uit zichzelf liever met jou film kijkt dan met hem... Maar dat is gewoon niet zo. Daar kan je kwaad om worden... Maar daar verandert zijn voorkeur niet van.
Als het iemands voorkeur is om alleen tijd met mij door te brengen wanneer ik dat wil en initieer, heb ik liever geen relatie.
donderdag 15 oktober 2020 om 17:01
Je hebt de verkeerde instelling.
Gaming is voor jouw man een stuk ook sociaal aspect en een stuk hobby.
Als jij de hele avond TV zou kijken, van GTST naar GTST rerun zou zappen en tussendoor jouw complete aandacht in een boek zou hebben zitten, dan is er voor jouw man ook niets aan om zo te leven wanneer hij graag meer contact met jou zou hebben. Met Gamen is hij tenslotte nog ergens mee bezig, een doel en misschien zelfs wel mensen die op hem rekenen voor dat doel.
Maak dus afspraken, maar ga niet verwachten dat hij stil op de bank gaat zitten kijken naar jou wanneer jij een boek leest of naar een TV kijkt waar hij niets mee kan. En hij laat jou waarschijnlijk de Films kiezen omdat hij al de ervaring heeft dat datgene dat hij leuk vindt door jou met een hoop gesteun en geklaag wordt afgekraakt, of dat hij dat al lang heeft gezien.
Jij wilt dat hij stopt met zijn hobby, maar wat moet hij dan doen? Het is nu niet zo dat jij dan stopt met jouw bezigheden. En hij doet toch wat er nodig is in het huis, dus wat wil je nu precies van hem en probeer dat eens concreet te verwoorden voordat je hem van zijn bezigheden afhaalt waarna hij niets heeft.
Gaming is voor jouw man een stuk ook sociaal aspect en een stuk hobby.
Als jij de hele avond TV zou kijken, van GTST naar GTST rerun zou zappen en tussendoor jouw complete aandacht in een boek zou hebben zitten, dan is er voor jouw man ook niets aan om zo te leven wanneer hij graag meer contact met jou zou hebben. Met Gamen is hij tenslotte nog ergens mee bezig, een doel en misschien zelfs wel mensen die op hem rekenen voor dat doel.
Maak dus afspraken, maar ga niet verwachten dat hij stil op de bank gaat zitten kijken naar jou wanneer jij een boek leest of naar een TV kijkt waar hij niets mee kan. En hij laat jou waarschijnlijk de Films kiezen omdat hij al de ervaring heeft dat datgene dat hij leuk vindt door jou met een hoop gesteun en geklaag wordt afgekraakt, of dat hij dat al lang heeft gezien.
Jij wilt dat hij stopt met zijn hobby, maar wat moet hij dan doen? Het is nu niet zo dat jij dan stopt met jouw bezigheden. En hij doet toch wat er nodig is in het huis, dus wat wil je nu precies van hem en probeer dat eens concreet te verwoorden voordat je hem van zijn bezigheden afhaalt waarna hij niets heeft.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.