Gamende partner
woensdag 14 oktober 2020 om 20:25
Wie van de dames/heren heeft ook te maken met een gamende partner?
Beïnvloed het jullie relatie en hoe gaan jullie hiermee om?
Mijn partner gamed redelijk veel, om maar een voorbeeld te geven: hij gamed in de ochtend/middag, zorgt ondertussen wel voor de boodschappen /afwas/ koken (Als ik er niet aan toe kom). En gaat dan verder rond 20:00 en kan zo doorgaan tot 02:00 in de nacht. Ik doe dan mijn eigen ding, zoals tv kijken / boek lezen, maar toch heb ik hierdoor het gevoel dat wij langs elkaar heen leven. Ik heb dit vaker met hem besproken maar dit leidt alleen maar tot een ruzie.
Herkent iemand zich hierin, zo ja hoe ga je hiermee om?
Beïnvloed het jullie relatie en hoe gaan jullie hiermee om?
Mijn partner gamed redelijk veel, om maar een voorbeeld te geven: hij gamed in de ochtend/middag, zorgt ondertussen wel voor de boodschappen /afwas/ koken (Als ik er niet aan toe kom). En gaat dan verder rond 20:00 en kan zo doorgaan tot 02:00 in de nacht. Ik doe dan mijn eigen ding, zoals tv kijken / boek lezen, maar toch heb ik hierdoor het gevoel dat wij langs elkaar heen leven. Ik heb dit vaker met hem besproken maar dit leidt alleen maar tot een ruzie.
Herkent iemand zich hierin, zo ja hoe ga je hiermee om?
vrijdag 16 oktober 2020 om 16:09
Ah zo! Dan had ik het verkeerd opgevat. Zou ik het misschien kunnen vergelijken met het kijken naar een spannende film? Waar je ook in opgeslokt kan worden
vrijdag 16 oktober 2020 om 16:11
T-Bag schreef: ↑16-10-2020 16:08Niet dat ik weet... Alleen ADHD/ADD.
Hij vind het overigens zelf niet problematisch. Ik wel want het stoort mij ook. Vooral omdat hij de HELE dag ook nog eens aan het bellen is met vrienden/(schoon)broer. Ook als ik online les heb of een zoom meeting met met stage. Hij doet dan wel zachter, maar alsnog.
Hij vind het gamen niet zo'n probleem en snapt niet waarom ik me er aan stoor.
Hmm vervelend T Bag! En stel jij geeft aan tijd te willen spenderen, hoe reageert hij dan?
vrijdag 16 oktober 2020 om 16:14
Niet. Eigenlijk zit een gesprek voeren er amper in de laatste tijd, zonder mensen die meeluisteren bedoel ik dan.
Gisteren in de auto wel even heel kort gepraat, maar gesprek niet afgemaakt.
Hij ziet niet in dat ik geen zin heb om om zijn tijd/aandacht te moeten vragen of smeken. Ik vind dat het ook wel uit jezelf mag komen. Net als het huishouden, klaagt erover, maar voert zelf weinig uit. Ik heb geen zin om alles op me te nemen, en erover praten heeft tot nu toe nergens tot geleid.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier word er ook flink wat geld doorheen gejaagd voor het gamen. Iets met uitbreidingen ofzo? Laatst in een week voor bijna €150.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
vrijdag 16 oktober 2020 om 17:24
Zo gaat het hier ook.Bbubbels schreef: ↑15-10-2020 14:44Mijn vriend gamet ook elke avond. We eten samen, kijken een serie en dan doen we elk ons eigen ding. Hij gamet, ik kijk een serie, lees een boek, ga in bad etc. Vind het heerlijk om ook zo “samen-alleen” te kunnen zijn. En als we er behoefte aan hebben om samen iets te doen dan spelen we een bordspel, of gaan we uit eten (pre corona) ofzo. Ik vind die afwisseling wel fijn!
vrijdag 16 oktober 2020 om 18:00
Uiteraard, dat gaat zo bij verslaafden. Die vinden zelf niet dat ze verslaafd zijn.T-Bag schreef: ↑16-10-2020 16:08Niet dat ik weet... Alleen ADHD/ADD.
Hij vind het overigens zelf niet problematisch. Ik wel want het stoort mij ook. Vooral omdat hij de HELE dag ook nog eens aan het bellen is met vrienden/(schoon)broer. Ook als ik online les heb of een zoom meeting met met stage. Hij doet dan wel zachter, maar alsnog.
Hij vind het gamen niet zo'n probleem en snapt niet waarom ik me er aan stoor.

vrijdag 16 oktober 2020 om 18:06
Ja. Alleen is een film veel meer moeite omdat ik me "gewoon" moet concentreren en bij het gamen doe ik iets.
En bij adhd heb je natuurlijk de hyperfocus. Klinkt leuker dan het is.
vrijdag 16 oktober 2020 om 18:39
Pff.. zoiets kan een relatie echt kapotmaken. Het lijkt erop alsof hij zich helemaal niet meer wil inzetten voor de relatie en alleen het gamen nog maar belangrijk vindt.T-Bag schreef: ↑16-10-2020 16:14Niet. Eigenlijk zit een gesprek voeren er amper in de laatste tijd, zonder mensen die meeluisteren bedoel ik dan.
Hij ziet niet in dat ik geen zin heb om om zijn tijd/aandacht te moeten vragen of smeken. Ik vind dat het ook wel uit jezelf mag komen. Net als het huishouden, klaagt erover, maar voert zelf weinig uit. Ik heb geen zin om alles op me te nemen, en erover praten heeft tot nu toe nergens tot geleid.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier word er ook flink wat geld doorheen gejaagd voor het gamen. Iets met uitbreidingen ofzo? Laatst in een week voor bijna €150.
Hij doet dus ook helemaal niks in het huishouden?
Qua geld wordt hieraan niet veel besteedt. Weet wel dat er een nieuwe console aankomt, maargoed, hij werkt ervoor / kan het missen en ik geef net zo goed maandelijks geld uit aan bijvoorbeeld kleding.
Ik begrijp heel goed je frustratie en ik hoop dat hij toch op de een of andere manier tot inzicht komt.
vrijdag 16 oktober 2020 om 18:58
T-Bag schreef: ↑16-10-2020 16:14Niet. Eigenlijk zit een gesprek voeren er amper in de laatste tijd, zonder mensen die meeluisteren bedoel ik dan.
Wat ik persoonlijk een goeie tip vond; afspraken maken: Dit moet wel van beide kanten komen en hij moet meewerken om de relatie leuk te houden voor beide. Als hij hieraan niet meewerkt en de interesse om aan de relatie te werken komt uiteindelijk maar van 1 kant, dan zou het voor mij snel afgelopen zijn.
Daarnaast zal ik ook eens wat interesse proberen te tonen in zijn games. Om op die manier misschien te kunnen begrijpen wat hem zo bezighoudt.. ik denk dat dat wel op prijs wordt gesteld en het goed zal zijn om tot elkaar te komen.
Wanneer je met hem in gesprek gaat dat je gefrustreerd bent over het gamen, probeer het dan misschien anders te formuleren, door alleen eens te zeggen: ik wil graag wat meer tijd met je doorbrengen (begin dan niet gelijk met: Aangezien je zoveel gamed, heb je geen tijd meer voor mij en je andere verantwoordelijkheden of iets dergelijks). Laat het gamen dus even weg uit het gesprek. Aangezien gamers zich snel aangevallen kunnen voelen wanneer het om “teveel” gamen gaat...
vrijdag 16 oktober 2020 om 21:12
Mijn ex gamede ook veel en ik had daar geen probleem mee.
We hebben een kleine meid samen en Hij vond het prima dat ik doordeweeks 3 avonden ging sporten.
Dan zat hij lekker te gamen en voelde ik me niet lullig dat hij de 3 avonden thuis zat.
Wel was het op vrijdagavond tm zondag zo dat hij niet gamede , tenzij ik met kleine op pad was ofzo.
Hij hield wel rekening met ons.
En daardoor ben je zelf ook makkelijker terug.
We hebben een kleine meid samen en Hij vond het prima dat ik doordeweeks 3 avonden ging sporten.
Dan zat hij lekker te gamen en voelde ik me niet lullig dat hij de 3 avonden thuis zat.
Wel was het op vrijdagavond tm zondag zo dat hij niet gamede , tenzij ik met kleine op pad was ofzo.
Hij hield wel rekening met ons.
En daardoor ben je zelf ook makkelijker terug.
zaterdag 17 oktober 2020 om 01:07
Af en toe voelt het wel zo ja (wanneer het het gamen betreft) op andere vlakken is hij juist meer volwassen dan ik en is hij gelukkig ook verantwoordelijk ingesteld. Zoals ik eerder aangaf; hij denkt nog aan de huishoudelijke taken, koken etc. Daarnaast heeft hij ook zoveel positieve kwaliteiten waarop ik kan uitmaken dat hij op zijn manier zijn best doet. Ik zie daarom wel echt potentie in onze relatie en wil ik het niet zomaar opgeven. Alleen is het soms moeilijk om samen de juiste balans te vinden.Babette2017 schreef: ↑16-10-2020 23:24Zijn jullie uberhaupt nog wel intiem? Klinkt alsof je samenwoont met je tienerzoon ipv je geliefde...
Want wanneer er zoveel tijd in wordt gestoken kun je je voorstellen dat dit ook wel een beetje ten koste gaat van onze intimiteit.

zaterdag 17 oktober 2020 om 03:05
Vreselijk als het zo veel tijd in beslag neemt, het is ook een irritant geluid, die toon waarop gesproken wordt door de headset met elkaar. De volwassen buurjongens van ons klinken verschrikkelijk op die momenten en ik zou niet zo n partner willen, kinderachtig en onvolwassen.
Af en toe eens gamen of zelfs uren achter elkaar kan gewoon een leuke hobby zijn maar dagelijks gaat toch echt wel te ver. Niemand doet zijn hobby dagelijks meerdere uren normaal gesproken.
Af en toe eens gamen of zelfs uren achter elkaar kan gewoon een leuke hobby zijn maar dagelijks gaat toch echt wel te ver. Niemand doet zijn hobby dagelijks meerdere uren normaal gesproken.
zaterdag 17 oktober 2020 om 14:34
Zulke dingen kunnen een relatie inderdaad kapot maken.Solange11 schreef: ↑16-10-2020 18:58Wat ik persoonlijk een goeie tip vond; afspraken maken: Dit moet wel van beide kanten komen en hij moet meewerken om de relatie leuk te houden voor beide. Als hij hieraan niet meewerkt en de interesse om aan de relatie te werken komt uiteindelijk maar van 1 kant, dan zou het voor mij snel afgelopen zijn.
Daarnaast zal ik ook eens wat interesse proberen te tonen in zijn games. Om op die manier misschien te kunnen begrijpen wat hem zo bezighoudt.. ik denk dat dat wel op prijs wordt gesteld en het goed zal zijn om tot elkaar te komen.
Wanneer je met hem in gesprek gaat dat je gefrustreerd bent over het gamen, probeer het dan misschien anders te formuleren, door alleen eens te zeggen: ik wil graag wat meer tijd met je doorbrengen (begin dan niet gelijk met: Aangezien je zoveel gamed, heb je geen tijd meer voor mij en je andere verantwoordelijkheden of iets dergelijks). Laat het gamen dus even weg uit het gesprek. Aangezien gamers zich snel aangevallen kunnen voelen wanneer het om “teveel” gamen gaat...
Hij heeft een beetje lak aan afspraken. Laatst waren we een half jaar samen, en gingen we een dagje de stad in en daarna uiteten (allemaal coronaproof uiteraard).
Ik gaf ruim van te voren al aan dat ik het wel leuk zou vinden als hij die dag het gamen zou laten voor wat het is en we dan bijvoorbeeld thuis samen nog een filmpje ofzo konden kijken. Nope, hij had de hele dag niet gegamed en we waren al de hele dag samen, dus direct weer dat ding aan.
Hij verteld soms ook heel enthousiast over zijn games, maar ik kan er gewoon niet leuk op reageren. Waarom weet ik ook niet. We hebben wel 1 ding dat we samen leuk vinden en dat is Pokémon go. Dit deden we ook nog wel eens samen, bijvoorbeeld buiten lekker wandelen.
Gisteren vond hij dat ik raar deed, beetje afstandelijk. Hij zei daarvoor ook wel van "Sorry als ik soms stom doe maar ik vind je echt heel lief, weet je wel toch?"
En op app deed die ook wel wat lieve dingen zeggen. Maar ik heb gewoon niet zo heel veel aan lieve woorden. Hij zou vandaag ook gaan opruimen had hij gezegd, maargoed hij is nu toch echt weer aan het gamen...
Hier gaat het trouwens ook zwaar ten kosten van intimiteit.
zaterdag 17 oktober 2020 om 14:56
tulpje21 schreef: ↑16-10-2020 13:532 of 3 uur op een zaterdag of zondag vind ik persoonlijk best veel. Maar ik ken het ook totaal niet, gamen. Ook met mooi weer? Mijn man is dan juist in de tuin bezig bijv, of gaat bij zn ouders helpen klussen, heeft thuis klusjes te doen, doet een boodschap, speelt met de kinderen of we ondernemen iets met het gezin. 3 uur (Of meer dus bij jou) achter de pc op zaterdag vind ik echt wel veel. Als het regent en iedereen verveelt zich, ok, maar met mooi weer zou het mij wel beetje (een beetje veel) storen. Heb liever een wat actievere man.
Overigens zit man hier doordeweeks wel regelmatig achter de computer. Nog wat overwerken of klusjes doen voor de vereniging waar hij lid van is. Ik kijk dan tv of lees een boek. Helemaal prima. Hoef niet vanaf 20 uur samen op de bank te zitten elke avond. Maar zo rond 22 uur komt ie wel altijd bij me zitten en kijken we samen tv met een drankje erbij.
Ik vind de tijd die de meeste gamers aan het gamen besteden nogal uit de klauwen lopen eerlijk gezegd. Maar bij jouw beschrijving lees ik erg veel 'klusjes' doen, alsof ook je vrije tijd benut moet worden met nuttige zaken.
Mijn vriend gamed in zijn vrije tijd trouwens ook. Maar (ik ben een ochtenmens en hij een avond mens) hij doet dat met name als ik naar bed ben. Ik vind het ook wel gezellig om mee te kijken hoe hij iedereen neerknalt, zit ik te lezen of te viva-forummen, vind ik wel gezellig. Maar het is met mate en er blijft nog genoeg tijd voor andere zaken over. Ik denk dat belans het toverwoord is. En wanneer sprake van balans is is voor een ieder natuurlijk persoonlijk
zaterdag 17 oktober 2020 om 15:00
Wil je dan wel doorgaan met deze relatie? Uit de dingen die jij schrijft is hij meer geïnteresseerd in het gamen dan in jou en het gaat ook ten koste van de financiën. Wie financiert de dingen die hij koopt?T-Bag schreef: ↑17-10-2020 14:34Zulke dingen kunnen een relatie inderdaad kapot maken.
Hij heeft een beetje lak aan afspraken. Laatst waren we een half jaar samen, en gingen we een dagje de stad in en daarna uiteten (allemaal coronaproof uiteraard).
Ik gaf ruim van te voren al aan dat ik het wel leuk zou vinden als hij die dag het gamen zou laten voor wat het is en we dan bijvoorbeeld thuis samen nog een filmpje ofzo konden kijken. Nope, hij had de hele dag niet gegamed en we waren al de hele dag samen, dus direct weer dat ding aan.
Hij verteld soms ook heel enthousiast over zijn games, maar ik kan er gewoon niet leuk op reageren. Waarom weet ik ook niet. We hebben wel 1 ding dat we samen leuk vinden en dat is Pokémon go. Dit deden we ook nog wel eens samen, bijvoorbeeld buiten lekker wandelen.
Gisteren vond hij dat ik raar deed, beetje afstandelijk. Hij zei daarvoor ook wel van "Sorry als ik soms stom doe maar ik vind je echt heel lief, weet je wel toch?"
En op app deed die ook wel wat lieve dingen zeggen. Maar ik heb gewoon niet zo heel veel aan lieve woorden. Hij zou vandaag ook gaan opruimen had hij gezegd, maargoed hij is nu toch echt weer aan het gamen...
zaterdag 17 oktober 2020 om 15:02
En waarom ben jij dan in zijn leven, je bent immers geen game? Niet lullig bedoelt hoor, maar dit is echt van de ratten besnuffeld. Wat is jouw toegevoegde waarde voor hem dan? En voor jou, wachten tot hij eventjes tijd heeft, tussen de games door? Ik vind het echt rot voor je, hier kan je toch geen fijn gevoel van krijgen.T-Bag schreef: ↑16-10-2020 15:23Yep, hier eentje.
De dag gaat letterlijk zo, en dan overdrijf ik absoluut niet. Dit is gewoon werkelijkheid:
- wordt wakker en staat op
- gaat naar de wc en douchen
- start game op
- gamet continu door, gaat soms tussendoor naar de winkel voor wat kleine dingetjes, gamet door, sluit game af om even 1 of 2 afleveringen van serie te kijken, gamet door, gaat slapen of kijkt nog 1 aflevering van een serie.
Met uitzondering van het weekend, dan werkt hij een paar uurtjes, dit is max 8 uur per week.
Heb er geen tips voor, kan er zelf niet echt mee omgaan dus alle tips helpen hier.
zaterdag 17 oktober 2020 om 15:26
T-Bag schreef: ↑17-10-2020 14:34Zulke dingen kunnen een relatie inderdaad kapot maken.
Wat rot allemaal..
Ik begrijp het, wanneer gamen juist tussen jullie in staat is het ook lastig daar enthousiast over te kunnen zijn.
Hij had dus gisteren wel door dat jij ergens mee zat. Diep van binnen weet hij ook dat jij hiermee gekwetst wordt, vandaar zijn lieve woorden.. maar deze moet hij ook waar kunnen maken. Een verslaving is zo moeilijk te verhelpen.
Wat zijn voor jou de redenen om bij hem te blijven? Wat zijn bijvoorbeeld zijn positieve punten?
zaterdag 17 oktober 2020 om 15:57
@Sjaantje37
Ik ben op dit moment in twijfel. We financieren het allebei, momenteel doen we samen qua geldzaken. Ik heb wel aangegeven dat ik dit wel meer wil gaan splitten, omdat ik niks overhoud voor mezelf.
@Whateffa
Ik heb geen idee. Ik ben wel lekker makkelijk, met een beetje doordrammen krijg je uiteindelijk wel je zin. Financieel is het ook wel makkelijker (voor beide partijen). En als ik niet chagrijnig ben dan ben ik tussendoor ook nog wel lief. Verder geen idee. Ik krijg er zeker geen fijn gevoel van, maar als hij dan wel aandacht geeft heb ik zoiets van: dit komt niet uit jezelf maar puur omdat ik erom heb moeten zeiken of omdat je je beseft dat het inderdaad wel lang geleden is dat je een beetje tijd aan me hebt besteed.
@Solange11
Hij heeft zeker wel door dat er iets aan de hand is. Hij doet er alleen vrij weinig mee op een paar lieve woordjes na. Zijn positieve punten:
- hij is lief
- steunt me, en zorgt ervoor dat ik makkelijker voor mezelf opkom bij anderen. Opent mijn ogen vaak omdat ik vaak goedgelovig ben.
- we kunnen ook goed met elkaar lachen
- ik kan soms een stresskip zijn en hij stresst nooit, dus kan me soms wel goed kalmeren
Maargoed, de helft van deze punten kan ik ook wel bij vrienden/familie neerzetten. Daar heb ik niet per se een vriend voor nodig.
Pfff lastig allemaal. Hoe is het nu bij jou? Heb je al met jouw partner gepraat?
Ik ben op dit moment in twijfel. We financieren het allebei, momenteel doen we samen qua geldzaken. Ik heb wel aangegeven dat ik dit wel meer wil gaan splitten, omdat ik niks overhoud voor mezelf.
@Whateffa
Ik heb geen idee. Ik ben wel lekker makkelijk, met een beetje doordrammen krijg je uiteindelijk wel je zin. Financieel is het ook wel makkelijker (voor beide partijen). En als ik niet chagrijnig ben dan ben ik tussendoor ook nog wel lief. Verder geen idee. Ik krijg er zeker geen fijn gevoel van, maar als hij dan wel aandacht geeft heb ik zoiets van: dit komt niet uit jezelf maar puur omdat ik erom heb moeten zeiken of omdat je je beseft dat het inderdaad wel lang geleden is dat je een beetje tijd aan me hebt besteed.
@Solange11
Hij heeft zeker wel door dat er iets aan de hand is. Hij doet er alleen vrij weinig mee op een paar lieve woordjes na. Zijn positieve punten:
- hij is lief
- steunt me, en zorgt ervoor dat ik makkelijker voor mezelf opkom bij anderen. Opent mijn ogen vaak omdat ik vaak goedgelovig ben.
- we kunnen ook goed met elkaar lachen
- ik kan soms een stresskip zijn en hij stresst nooit, dus kan me soms wel goed kalmeren
Maargoed, de helft van deze punten kan ik ook wel bij vrienden/familie neerzetten. Daar heb ik niet per se een vriend voor nodig.
Pfff lastig allemaal. Hoe is het nu bij jou? Heb je al met jouw partner gepraat?

zaterdag 17 oktober 2020 om 15:58
Ik vind sommige verhalen best heftig hoor, wat erg dat het ten koste gaat van sommige relaties,
Ik herken het wel hoor, dat was bij ons ook zo jaren geleden.
Man en ik zijn beide gamer geweest, man iets minder dan ik, maar toch.
We hebben jaren geleden een periode gehad dat we langs elkaar heen leefde en alles wat onze quality-time in de weg stond, deden we beide te veel,
op het eerste gezicht waren het onschuldige stoorzenders, vooral werk, eigen hobbies, games, andermans problemen onze avonden laten verstoren etc,
Maar zo onschuldig was het uiteindelijk helemaal niet, we waren elkaar echt een beetje kwijt geraakt.
Dat nooit weer, daarvoor vinden we elkaar veel te leuk, en we hebben dat radicaal omgegooid.
'S avonds wordt er hier niet gegamed, geen telefoons in de kamer, geen laptops of andere afleiding, 's avond zijn wij alleen samen, en weg met die buitenwereld.
We doen dan alles samen, zelfs al is het een film of serie, we kletsen tussendoor evenveel, en we kijken het echt samen, geen egogedoe of wat dan ook.
No way dat hij met een laptop of telefoon in zijn klauwen naast mij op de bank hoeft te gaan zitten, dan kun je net zo goed meteen weggaan, want dan ben je er toch niet met je hoofd bij,
dat hoef ik trouwens ook niet te doen, hij vindt dat net zo vervelend.
Ik zou er echt wat van gaan zeggen, en er zelfs een dikke ruzie voor over hebben, dit is toch helemaal niet leuk zo?
Ik herken het wel hoor, dat was bij ons ook zo jaren geleden.
Man en ik zijn beide gamer geweest, man iets minder dan ik, maar toch.
We hebben jaren geleden een periode gehad dat we langs elkaar heen leefde en alles wat onze quality-time in de weg stond, deden we beide te veel,
op het eerste gezicht waren het onschuldige stoorzenders, vooral werk, eigen hobbies, games, andermans problemen onze avonden laten verstoren etc,
Maar zo onschuldig was het uiteindelijk helemaal niet, we waren elkaar echt een beetje kwijt geraakt.
Dat nooit weer, daarvoor vinden we elkaar veel te leuk, en we hebben dat radicaal omgegooid.
'S avonds wordt er hier niet gegamed, geen telefoons in de kamer, geen laptops of andere afleiding, 's avond zijn wij alleen samen, en weg met die buitenwereld.
We doen dan alles samen, zelfs al is het een film of serie, we kletsen tussendoor evenveel, en we kijken het echt samen, geen egogedoe of wat dan ook.
No way dat hij met een laptop of telefoon in zijn klauwen naast mij op de bank hoeft te gaan zitten, dan kun je net zo goed meteen weggaan, want dan ben je er toch niet met je hoofd bij,
dat hoef ik trouwens ook niet te doen, hij vindt dat net zo vervelend.
Ik zou er echt wat van gaan zeggen, en er zelfs een dikke ruzie voor over hebben, dit is toch helemaal niet leuk zo?

zondag 18 oktober 2020 om 10:51
Als mijn vriend vrij is gamed hij zo'n beetje de hele dag, en ik vaak ook. Tussendoor kijken we wel samen een serie of zoiets. Gamen samen ook weleens. Ik zou bijvoorbeeld vragen om regelmatig samen een aflevering of zo van een serie te kijken of een film.
Verder is het vind ik juist goed om lekker je eigen ding te doen. Meestal als ik klaar ben met gamen ga ik lekker lezen of iets anders doen en dan gaat hij nog door tot soms 3 uur in de nacht. Moet kunnen vind ik.
Verder is het vind ik juist goed om lekker je eigen ding te doen. Meestal als ik klaar ben met gamen ga ik lekker lezen of iets anders doen en dan gaat hij nog door tot soms 3 uur in de nacht. Moet kunnen vind ik.
zondag 18 oktober 2020 om 10:54
Maar dan zijn jullie er allebei tevreden mee en is er geen probleem, voor anderen die hier schrijven is het wel een probleem.MadnessInWonderland schreef: ↑18-10-2020 10:51Als mijn vriend vrij is gamed hij zo'n beetje de hele dag, en ik vaak ook. Tussendoor kijken we wel samen een serie of zoiets. Gamen samen ook weleens. Ik zou bijvoorbeeld vragen om regelmatig samen een aflevering of zo van een serie te kijken of een film.

zondag 18 oktober 2020 om 11:05
Dat begrijp ik heel goed inderdaad. Toen mijn vriend een paar jaar geleden verslaafd was aan een game was het ook echt niet leuk. Maar daarom gaf ik ook aan dat het wellicht handig is om 'afspraken' te maken om bijvoorbeeld ook samen iets te doen al is het maar een uur of zo.Sjaantje37 schreef: ↑18-10-2020 10:54Maar dan zijn jullie er allebei tevreden mee en is er geen probleem, voor anderen die hier schrijven is het wel een probleem.
Moet dat natuurlijk wel kunnen zonder ruzie. Wat bij mij goed werkte tijdens zijn gameverslaving was wachten met erover praten tot een moment waarop hij niet aan het gamen was.