gearrangeerd huwelijk.

27-02-2012 18:59 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders willen dat ik ga trouwen. Hij is 41, is getrouwd geweest en gescheiden, geen kinderen. Goede baan, eigen huis en auto en al die dingen. Ik ben 23 net klaar met mijn studie. Mijn ouders vinden het echt een goede kans. Ik ben immers al 23 en bijna overtijd, in mijn cultuur trouw je toch niet later dan 20. 25 is vaak te oud.

Ik zal ooit toch moeten trouwen, met iemand van dezelfde afkomst. En liefde daar zal geen sprake van zijn. waarom niet nu? Het leeftijdsverschil vind ik nog niet het ergste. Gewoon dat er geen gevoel is. Toen ik hem zag, we mochten een half uur alleen met elkaar praten, voelde ik niks. Geen klik, niet eens een vriendschappelijke. Moet ik met deze man mijn leven, het bed delen? Andere kant ik weet zeker dat mijn ouders zwaar teleurgesteld zullen zijn.

Ik heb met hem de volgende punten besproken.

Ik wil kunnen werken ook als er eventueel kinderen zijn.

Ik wil ook dingen kunnen doen met mijn vriendinnen, natuurlijk op gepaste tijden en gepaste locaties.

Daar ging hij mee akkoord.

Nu twijfel ik enorm. Zal ik het doen? Ga ik spijt krijgen? Als ik naar mijn ouders kijk die zijn echt gelukkig. Mijn moeder heeft mijn vader pas gezien op de dag van de bruiloft. Ik denk dat liefde kan groeien.

Wat denken jullie hierover. Ik weet dat het moeilijk is voor jullie om het te begrijpen maar zou toch een eerlijke mening willen.
je zegt dat je in die eerste en enige korte ontmoeting hebt aangegeven te willen blijven werken en je vriendinnen wil blijven zien. Geloof jij dat hij zich daaraan houdt? Hij zal de eerste niet zijn die als een blad aan de boom omslaat als ie eenmaal getrouws is en jij zijn eigendom bent.

Wat als je aan je ouders aangeeft hem niet te willen?
Ik denk echt dat je het beste naar de ex kunt kijken. Zoals hij haar behandelt, zo zal hij jou ook behandelen.
Ok, een hele malle hier....na een jaar al getrouwd! Het zat gewoon hartstikke goed en nu zijn we over een paar maandjes 25 jaar getrouwd.

Alles kan....koffie kan, thee kan, en ga zomaar door

Nu moet ik er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat mijn oudste tmet een jongen huis komt en na een jaar wil trouwen, hoezo hypcriet....
Optimist tot in de kist!
@ qalbi, mag je ook vaker met hem optrekken voordat je ja zegt op het aanzoek? In de cultuur die ik van dichtbij ken is het gebruikelijk dat je pas met elkaar op kunt trekken zodra het huwelijk "gepland" is en je een soort van verloofd bent en dan is het niet zo makkelijk meer om je terug te trekken want een dame die haar verloving verbreekt daar zal ook wel van alles aan mankeren.
qalbi, je bent echt niet bijna overtijd

Ben je bang dat als je hem afwijst de volgende kandidaat helemaal niets is?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:ster89 schreef op 27 februari 2012 @ 20:25:

Dat bepaal ik zelf wel Purplesky. Dat mag namelijk op een openbaar forum. Als jij niet kan lezen nie in ieder geval.

Inderdaad, als je geen normen en waarden hebt meegekregen is dat de manier waarop je anderen aanspreekt.

Ik snap het.
Love...miss..will never forget you..
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 27 februari 2012 @ 20:27:

Ok, een hele malle hier....na een jaar al getrouwd! Het zat gewoon hartstikke goed en nu zijn we over een paar maandjes 25 jaar getrouwd.

Alles kan....koffie kan, thee kan, en ga zomaar door

Nu moet ik er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat mijn oudste tmet een jongen huis komt en na een jaar wil trouwen, hoezo hypcriet....

Ik zeg ook niet dat het niet kan. In de meeste gevallen is het echter verstandig om niet te doen.

En dat zou ik ook mijn kind aanraden.
Ach, ik lees in ieder geval voordat ik oordeel
Qalbi, sterkte met je keuze.

Maar nogmaals last je niet pushen door dat anderen vinden dat je overtijd zou zijn.
Love...miss..will never forget you..
Jammer dat TO zich straks door een boel geruzie heen moet worstelen.
Daar is de negeer-knop voor uitgevonden.
Oei.

Heel goed gaan afwegen waarvan je het minst ongelukkig gaat worden:

- de rest van je leven delen met een veel oudere man waar je mogelijk nooit een klik mee gaat krijgen, maar wel seks mee moet hebben

- tegen je ouders ingaan / vragen om een kandidaat die meer bij je past / zelf als de wiedeweerga op zoek gaan naar een geschikte kandidaat

Het is geen van tweeen ideaal, dus wordt het kiezen uit twee kwaden. Dan zou ik gaan voor hetgene waar je het minst ongelukkig van denkt te worden.

Alleen jij weet hoe belangrijk die familieband voor je is, en hoe belangrijk je vrijheid. Jij weet waar je je eigenwaarde uit behaald, wanneer je gelukkig bent.

Beide opties kunnen met een hoop wilskracht en doorzettingsvermogen goed uitpakken denk ik. Beide opties zullen ook vast en zeker verdriet met zich meebrengen.
quote:purplesky schreef op 27 februari 2012 @ 20:04:

[...]

Nou echt wel, ken er een aantal en die zijn door middel van een gearrangeerd huwelijk getrouwd.

TO, het feit dat je hier een topic over opent geeft wel aan dat het niet je keuze is, althans de man in kwestie is niet je keuze.

Doe het svp niet alleen omdat je denkt dat men dat van je verwacht, zou verkeerd uitgangspunt zijn.

En een huwelijk is niet voor even....

dat is niet waar.

I.i.g geen verband met geloof en ik kan dat weten, hoor!
quote:NouEvenNiet schreef op 27 februari 2012 @ 20:22:

[...]

sommige wel hoor. Ik ken een man met wie ik in de klas heb gezeten, die heeft zijn vrouw zelfs laten uitzoeken door de kerkeraad, niet eens door familie. Maar dat was een nogal sektarisch gezelschap.sectes zijn wat anders, he...
quote:helene31 schreef op 27 februari 2012 @ 20:19:

[...]

Geen huwelijk is perfect, noch met een ander te vergelijken.tuurlijk wel
quote:Ksenija schreef op 27 februari 2012 @ 20:38:

[...]

dat is niet waar.

I.i.g geen verband met geloof en ik kan dat weten, hoor!Ik heb anders nog nooit gehoord van atheïsten waarbij dit speelde.
mag je scheiden, of word je dan ook verstoten/met de nek aangekeken? Kan hij wel kinderen maken? ( waarom is zijn vorige huwelijk gestrand?) mag je anticonceptie gebruiken, nee zeggen tegen seks, mag hij je slaan?

Dit zijn zomaar wa vragen die mij te binnen schieten als nitwit.
quote:mariamena schreef op 27 februari 2012 @ 20:47:

mag je scheiden, of word je dan ook verstoten/met de nek aangekeken? Kan hij wel kinderen maken? ( waarom is zijn vorige huwelijk gestrand?) mag je anticonceptie gebruiken, nee zeggen tegen seks, mag hij je slaan?

Dit zijn zomaar wa vragen die mij te binnen schieten als nitwit.Precies, en wat vindt hij geschikte locaties voor jou en geschikte tijden?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Ik begrijp uit je openingspost dat je wel van plan bent op deze manier ooit te trouwen. Als dat het geval is denk ik: trek met hem op in de komende maanden en kijk hoe het je bevalt. Je hebt dan veel meer een beeld van hem. Ik denk ook dat het goed is om te weten waarom hij is gescheiden.

Maar ik weet niet of dit wel mogelijk is, ik ben niet opgegroeid in een cultuur waar gearrangeerde huwelijken normaal zijn. Ik weet dus niet goed wat wel en niet toegestaan is.
quote:helene31 schreef op 27 februari 2012 @ 20:40:

[...]

Ik heb anders nog nooit gehoord van atheïsten waarbij dit speelde.

wie noemt hun dan?!

Ik schrijf over mijn eigen geloof en achtergrond en ken die aardig.

Hoef jij me niks over te vertellen.
quote:Ksenija schreef op 27 februari 2012 @ 20:55:

[...]

wie noemt hun dan?!

Ik schrijf over mijn eigen geloof en achtergrond en ken die aardig.

Hoef jij me niks over te vertellen.

Jij roept dat geloof er niks mee te maken heeft. Ik zeg dat dat niet zo is.

Ik maak het helemaal niet persoonlijk, want het gaat niet over jou hier.
quote:Ksenija schreef op 27 februari 2012 @ 20:00:

Ik ken een paar families en die leven echt perfect, waar geen NL aan kan tippen.

Dit klinkt ook een beetje weird, want gaan mensen jou alles vertellen? Kom jij dagelijks checken of het allemaal wel perfect gaat, nee toch?

Er bestaat ook nog zoiets als uiterlijke schijn.

Maar het wil niet zeggen dat deze mensen niet erg gelukkig zijn, maar perfect dat geloof ik niet zo snel.
Ja en?
jeetje wat moeilijk voor je zeg.....

Even een voorbeeld,mijn schoonzusje heeft haar man 1x gezien voor hun trouwen,ze zijn heel erg gelukkig samen en hebben 4 kinderen,hij is ook wat ouder als haar,dus het kan wel goed gaan hoor.

Ik denk dat liefde ook moet groeien.....

heel veel sterkte met het maken van een keuze,doe wat je hart je ingeeft,je bent nog jong en hebt nog een heel leven voor je.....
quote:helene31 schreef op 27 februari 2012 @ 21:01:

[...]

Jij roept dat geloof er niks mee te maken heeft. Ik zeg dat dat niet zo is.

Ik maak het helemaal niet persoonlijk, want het gaat niet over jou hier.

Ik ken mijn eigen geloof vast beter dan jij of niet?

Dus nee, het is onjuist.

(nooit van gehoord zelfs)

Maar Libanon en Syrie zijn ook geen christelijk orthodoxen,zoals we die (dichterbij huis) kennen

*einde uitleg*
quote:snoopylynn schreef op 27 februari 2012 @ 21:02:

[...]

Dit klinkt ook een beetje weird, want gaan mensen jou alles vertellen? Kom jij dagelijks checken of het allemaal wel perfect gaat, nee toch?

Er bestaat ook nog zoiets als uiterlijke schijn.

Maar het wil niet zeggen dat deze mensen niet erg gelukkig zijn, maar perfect dat geloof ik niet zo snel.

Nee, die zijn echt gelukkig en ze leven als prinsessen.

Waarom dat niet geloven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven