gebrek aan rustige 'mannelijkheid', meer 'in het nu leven'

05-11-2025 21:16 155 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even van me afschrijven: enkele maanden geleden kwam ik (40-er, man) een bijzondere vrouw tegen, ik kwam net uit een relatie van meerdere jaren, ook zij had net een vorige relatie achter de rug.

Naar elkaar toe gezegd het voorzichtig te willen doen, stap voor stap, maar ook: smoorverliefd op elkaar, heeft me naar een next level niveau weten triggeren, qua verbinding, levensvreugde, warmte… ik voel me er erg goed bij, het is een bijzonder warme vrouw, knuffels, naast een heerlijk plagerige en speelse kant, schoonheid, chemie, IQ EQ, is een supermama voor haar kinderen.
Afgelopen maanden zagen we elkaar meermaals per week, er was veel positieve vibe, sterke kracht, positief effect op elkaars ontwikkeling, dagen elkaar uit, kunnen elkaars kwetsbaarheden delen, ze geeft aan zich veilig en begrepen te voelen bij mij, wat ik echt heel fijn vind om te horen.

Tegelijkertijd ook een duidelijke voorzichtigheid naar relatie, we zaten niet in een echte volle uitgesproken relatie, maar wel een intensieve ‘dating’ (met o.a. seksuele exclusiviteit). En voorzichtig de deur open naar elkaar meenemen bij vrienden (geen familie).

Afgelopen week gingen we met elkaar op vakantie, was een beetje spannend omdat het toch een hele week samen was.
Op zich was het een heel fijne vakantie, veel momenten van verbondenheid, avontuur, gelachen…

Tegelijkertijd was ook mijn kant van veel praten en dingen benoemen, proberen begrijpen naar boven gekomen, wat te weinig ‘in het nu’. Ze gaf aan mij terug dat ze een stukje ‘mannelijkheid’ mist, die van de rustigheid, niet altijd alles benoemen.
Dat is een stuk dat ik herken, en waarin ik ook zoekende was/ben, maar ook pijnlijk om te horen, omdat dit wel misschien meespeelt in onze zoektocht naar ‘worden we echt een koppel, of niet?’.

Graag tips om hierin te groeien, wil dit echt graag.
“naast een heerlijk plagerige en speelse kant”

Alsof ik een goedkoop romannetje zit te lezen :rofl:
wijstoen schreef:
05-11-2025 21:16
Tegelijkertijd was ook mijn kant van veel praten en dingen benoemen, proberen begrijpen naar boven gekomen, wat te weinig ‘in het nu’. Ze gaf aan mij terug dat ze een stukje ‘mannelijkheid’ mist, die van de rustigheid, niet altijd alles benoemen.
Dat is een stuk dat ik herken, en waarin ik ook zoekende was/ben, maar ook pijnlijk om te horen, omdat dit wel misschien meespeelt in onze zoektocht naar ‘worden we echt een koppel, of niet?’.
Als jij niet het hier en nu kan zitten, alles aan het over-analyseren bent en zij eigenlijk in een masculiene rol terecht komt, dan is er nog wat te doen voor je. Je bent geen 20 of zelf 30 meer dus wees niet zo zenuwachtig en probeer wat zelfverzekerder te zijn. Als er iets niet aantrekkelijk is voor vrouwen is een onzekere man. Op je werk, sport of bij vrienden ben je waarschijnlijk wél zelfbewust en zeker van je zelf. Probeer zo ook te zijn bij haar. Misschien gewoon meer je mond houden en haar meer laten praten. Of zo.
Froezel2 schreef:
06-11-2025 16:14

Echt he, ik zou hier zo ontzettend op afknappen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Quincy2 schreef:
06-11-2025 15:47
Vooral filosofische bespiegelingen lijken me irritant.
Na die zin over dat iets voelt als een cadeautje vermoed ik dat het allemaal iets verder gaat dan 'hee, daar staat een boom' en dat eventueel bijkomend geneuzel niet hoeft van zijn vriendin.

Ik kan me er iets bij voorstellen. Als het af en toe gebeurt, fair enough. Maar als je iedere gedachtescheet laat vliegen, zou ik er ook snel kriegel van worden. Wat niet wil zeggen dat jij jezelf moet veranderen TO, maar vaak gaat het over aanwezig zijn in jezelf, lijfelijk, ipv in je hoofd leven en zo alle 'hier en nu' vol lullen.
Friezin71 schreef:
06-11-2025 16:52
Ik kan me er iets bij voorstellen. Als het af en toe gebeurt, fair enough. Maar als je iedere gedachtescheet laat vliegen, zou ik er ook snel kriegel van worden. Wat niet wil zeggen dat jij jezelf moet veranderen TO, maar vaak gaat het over aanwezig zijn in jezelf, lijfelijk, ipv in je hoofd leven en zo alle 'hier en nu' vol lullen.
Ik denk dat het dat mss idd wat is, wel iets mee te doen.
Quincy2 schreef:
06-11-2025 15:47
Vooral filosofische bespiegelingen lijken me irritant.
Na die zin over dat iets voelt als een cadeautje vermoed ik dat het allemaal iets verder gaat dan 'hee, daar staat een boom' en dat eventueel bijkomend geneuzel niet hoeft van zijn vriendin.
Het leest allemaal wel erg Happinez-met-yoga-vieze-kruidenthee-en-zweetvoeten.
Gebruik je ook termen als “ in je kracht gaan staan/ een stukje onzekerheid / dat triggert mijn…..blablabla “ en zo ?

Als zij daar niet van houdt moeten jullie elkaar lekker loslaten. Vooral lekker blijven zweefteven en navelstaren, hoor.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 06-11-2025 22:27
16.26% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Froezel2 schreef:

Mannen die graag plagen, brr
wijstoen schreef:
06-11-2025 21:58
Ik denk dat het dat mss idd wat is, wel iets mee te doen.

Haptonomie kan helpen.
Friezin71 schreef:
06-11-2025 22:30
Haptonomie kan helpen.
Of een klankschalensessie .
blijfgewoonbianca schreef:
06-11-2025 22:18
Het leest allemaal wel erg Happinez-met-yoga-vieze-kruidenthee-en-zweetvoeten.
Gebruik je ook termen als “ in je kracht gaan staan/ een stukje onzekerheid / dat triggert mijn…..blablabla “ en zo ?

Als zij daar niet van houdt moeten jullie elkaar lekker loslaten. Vooral lekker blijven zweefteven en navelstaren, hoor.
nee, gebruik ik niet
06-11-2025 22:37
Of een klankschalensessie .
Stel je niet zo aan.
Friezin71 schreef:
06-11-2025 22:39
Stel je niet zo aan.
Koop een grotere maat panty.
06-11-2025 22:40
Koop een grotere maat panty.
Heb je niet iets te googlen?
Friezin71 schreef:
06-11-2025 22:41
Heb je niet iets te googlen?
Nee, op het moment niet.
Jij hebt ook niks nuttigs te doen, zo te zien.
06-11-2025 22:42
Nee, op het moment niet.
Jij hebt ook niks nuttigs te doen, zo te zien.
Ik gaf advies en mijn analyse klopte, volgens TO. Weer een verdomd nuttige avond op t forum.
Friezin71 schreef:
06-11-2025 22:43
Ik gaf advies en mijn analyse klopte, volgens TO. Weer een verdomd nuttige avond op t forum.
O, meid, je bent geweldig !
Wat zal jij lekker slapen vannacht.
wijstoen schreef:
06-11-2025 13:42
Dat is mijn eigen uitdaging mss, dat ik soms wat doorschiet, en soms ook eens wat meer in het nu moet komen (?).
En het idd geen aantrekkelijke eigenschap (meer) is.

Ik vind dit wel mijn eigen zoektocht waard.

Als ik dan de 15% kan aanvullen, mooi.

Maar sowieso voor mezelf...
Waarom?! Dit is gewoon wie je bent. Een vrouw zoeken die daar bij past is een snellere en doeltreffendere oplossing dan jezelf na 40 jaar gaan proberen blijvend te veranderen.
06-11-2025 22:46
O, meid, je bent geweldig !
Wat zal jij lekker slapen vannacht.
Thanks! :flirting:
TO, als jij tegen haar ook uitspreekt dat ze zo lekker ondeugend of plagerig is, dan begrijp ik haar helemaal. Je beschrijving in je OP geeft mij al een cringe-gevoel, laat staan als je dat soort iew-gedachtes hardop uit gaat spreken, dat vindt een vrouw meestal niet zo tof.
Froezel2 schreef:

Ik weet niet hoe het in NL zit maar in B staat dit in de meerderheid van de datingprofielen van mannen letterlijk vermeld bij wat ze zoeken in een partner.
Wees jezelf. De toekomst zal uitwijzen of jullie een match zijn. Je leert in een relatie altijd van elkaar en verandert daardoor ook een beetje. Ik vind het onaardig van haar te stellen dat je 85%goed bent. Liefde is juist van elkaar houden, ondanks dat je niet perfect bent. Waarom dat gevoel er wel of niet is is geen optelsom van eigenschappen.
Ze voelt het gewoon niet zo. En verzint er vervolgens een reden bij. Want hoe kan je nou niks voelen als het zo gezellig is samen?

TO je bent wie je bent. Als dat niet genoeg is houdt het op.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Attraverso schreef:
07-11-2025 06:51
Ik weet niet hoe het in NL zit maar in B staat dit in de meerderheid van de datingprofielen van mannen letterlijk vermeld bij wat ze zoeken in een partner.
En hij is Belg, want hij gebruikte het woord 'effectief'. Ik vroeg me al af of zijn wat aparte taalgebruik daar vandaan kwam of dat het ook voor een Belg ietwat afweek.
Waren jullie niet gewoon lekker aan het wandelen en dat zij naar de vogeltjes wilde luisteren en dat jij haar de oren van de kop kletste?
jorchugh_jor schreef:
07-11-2025 08:49
Waren jullie niet gewoon lekker aan het wandelen en dat zij naar de vogeltjes wilde luisteren en dat jij haar de oren van de kop kletste?
Beetje overdreven misschien, dat oren van de kop kletsen, maar ik praat meer dan zij ja

Ik ben Belg ja

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven