Gebroken door angst en verdriet, alles kwijt...

11-07-2008 14:42 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een 38 jarige man getrouwd 4 kids maar dat kan elk moment afgelopen zijn. Mijn vrouw heeft 3 weken geleden te kennen gegeven dat ze verliefd is op iemand die ze 4 keer heeft gezien. Na de 2e ontmoeting werd er al gezoend en verder is er ''niets'' gebeurd.

Hij heeft een eigen X bedrijf X is getrouwd ook voor de kerk ! en zijn relatie was al jaren waardeloos zo schijnt het. Hij zou al jaren geinvesteerd hebben in zijn vrouw maar er niets voor terug hebben gekregen. Zij zou gaan werken omdat de jongste in september 4 wordt en zou gaan meedraaien met hem. Ze viel als een blok voor zijn aandacht....

Het is allemaal volgens het boekje...de tweede ontmoeting ('zakelijk') had hij prive problemen en ging uitgebreid zitten uithuilen bij haar omdat een operatie bij zijn vrouw was mislukt....nou de rest kan elk paard verzinnen.....

Zij heeft het verteld op een moment dat we gezellig een weekend weg waren (we waren er net een uur!). Het werd een hel daar...de kinderen weten nog van niets maar zijn niet gek....zeker die van 8 niet. Dat wil ze nog niet vertellen want stel....het komt goed. Ik heb vanaf dat moment complete paniekaanvallen maar dat laat haar koud.....ik ben radeloos ze betekend echt heel veel voor me als persoon.

We hebben heel veel samen mee gemaakt de laatste jaren en vier jonge kindere (3,5,7,8) is natuurlijk ook super intensief. Mijn vrouw waar ik nog steeds zielsveel van hou is een topper waar ik altijd veel respect voor haar. Ik geloofde in haar maar dat kwam dus niet aan.....Aan de kinderen en het hoog leggen van haar lat is ze kapot gegaan maar durfde dat niet erkennen....i.pv. toegeven en erover praten met mij zocht ze ergens anders het geluk....ben er alleen van overtuigd dat ze de verkeerde keus gaat maken en dat iedereen ongelukkig zal blijven.

Persoonlijk vind ik dat je aan een relatie moet werken als er problemen zijn, geef het in iedergeval een eerlijke kans, vooral als je getrouwd bent (ook voor de kerk) en 4 kids hebt.

Nu zegt ze alleen ik moet nadenken hoe ik verder wil...daarbij zijn de kinderen en jij niet belangrijk...het gaat om mij....

Uiteindelijk had ze veel problemen met veel dingen maar heeft daar nooit open voor willen uitkomen om er samen aan te werken. Dit terwijl ik haar ooit gered heb en daar heel veel energie in heb gestoken...ze is het vergeten.

Ze ziet nu geen weg terug zegt ze..toch denkt ze nog na....of waar ik zelf bang voor ben....ze wil iets langzamer afstand nemen. Ze liegt constant over dingen ......

We hadden het allemaal zo mooi....alles kon...nu zal de woning worden verkocht in een hele slecht markt en in een heel moeilijk segment qua waarde, de kinderen gaan naar haar....en heb ik straks niets meer.

Zit vaak te denken dat ik eigenlijk wil stoppen met het leven maar dat kan nu nog niet....ik hou van mijn kinderen maar voorlopig is het ondragelijk. Ik ga op deze manier mijn baan verliezen, mijn kinderen, financieel wordt het drama....what's left.....

Zit al bij een psychotherapeut...gewoon compleet de weg kwijt..

Nu zitten ze op elkaars antwoord te wachten maar voor hem is dat niet zo moeilijk denk ik gezie de feiten...daar was alles al kansloos.

Ik hoop dat ze will inzien dat liefde alles kan overwinnen als ze dat wil...voor ons gezin. Maar ik ben bang dat het take it and leave you wordt...simpel en respectloos

Ben leeg...HELP!!!!!
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 11-07-2008 14:49
Reden: Privacy
% gewijzigd
ze zit er ook doorheen en vlucht nu weg van de waarheid...andere mensen die hhun menig geven die niet strookt met die van haar ontwijkt ze of ze negeert vragen/opmerkingen...ze is heel selectief. Hoe redt je zo iemand?
Ja, je perfect leven valt in duigen. Dat is erg moeilijk te behappen. Maar je kunt nu eenmaal niet bij elkaar blijven voor een woning. Het gaat om jullie relatie, om een basis van liefde en vertrouwen. Daar kun je zeker wel aan werken. Maar als een van de twee dat weigert (of als een van de twee alleen maar de hele tijd materiele zaken benadrukt, en geen aandacht heeft voor de eigenlijke relatie en de problemen die er spelen) dan wordt dat lastig.

En dan zul je dat dus achter je moeten laten, en je blik op de toekomst moeten richten. OK, dan heb ik dit huis niet meer. Maar wat wel? 4 prachtige kinderen. Een carriere die een goede basis biedt om een baan te zoeken die bij mijn nieuwe leven past. Nog steeds een heel redelijk inkomen. Een goede advocaat.... Kortom, genoeg redenen om toch door te gaan.
quote:stallone77 schreef op 11 juli 2008 @ 15:24:

Ik verdien momenteel goed....zolang dat duurt....dus zij zal niet accepteren dat ik minder ga werken en daardoor een heel stuk minder ga verdienen . Dan heb ik het zeker over 40% minder....Rechter zal dan zeggen maaar menneer u heeft altijd zooveel gewerkt....Ben je advocaat met een familierechtpraktijk? Zo nee, dan misschien goed om er een te zoeken, voor je jezelf allerlei obstakels gaat voorspiegelen waarvan je helemaal niet weet of die er wel zijn.
De kinderen mogen niets weten want dat is gexzichtverlies zegt ze mochten we toch niet uit elkaar gaan...en ze zegt gisteren nog dat ze bang is voor mijn reactie als ze tot een keuze is gekomen...nou duidelijk toch?
Dan zou ik haar toch maar eens proberen duidelijk te maken dat haar jeugd haar dan altijd zal blijven achtervolgen.

En dat je wel op zoek kunt gaan naar geluk, maar je zult het nooit vinden. gelukkig ben je, dat vind je in jezelf.

Ik vind het nogal heftig van je vrouw.

Als jij echt heel graag wilt dat ze bij jou en je kinderen blijft dan ben ik bang dat je nog wel even wat van haar zult moeten pikken.

Want emotionele problemen kunnen voor heel wat ellende zorgen, daar ben je al wel achter.

probeer er in ieder geval voor te zorgen dat je vrouw op een of andere manier duidelijk wordt dat ze hulp nodig is, voor haarzelf!

Hoe is je band met haar ouders? een goede vriendin of familielid? Kun je iemand inschakelen om eens met haar te praten? En wat zegt de relatie-coach, heb je die alles verteld?
quote:stallone77 schreef op 11 juli 2008 @ 15:01:

Wil niet zielig doen maar mijn gezin was alles voor mij...ik zette mijzelf op de 6e plaats....alles voor niets........nog een doel in het leven.........ben leeg moe...niets smaakt meer....

JIj hebt zeker nog steeds een doel in je leven!

Je hebt 4 kinderen!

Ongeacht de keuze van je vrouw, je hebt nog altijd 4 kinderen waar je heel veel van houdt en waar je voor kunt leven! Stel dat jullie gaan scheiden, dan betekent dat nog steeds niet dat jij geen deel meer uitmaakt van het leven van je kinderen!

Jij zult altijd hun vader blijven, wel of niet gescheiden!

Nu ben je vooral heel emotioneel, is er niet iemand die jou kan helpen om de praktische dingen een beetje op een rijtje te gaan zetten?
Lijkt simpel maar er is een hoop in ons leven gebeurt...met als klap op de vuurpijll dat we 2 maanden geleden mijn vader begraven hebben.....het gaat allemaal te snel verkeerd achter elkaar...is niet zielig maar (te) loodzwaar.....
Ok, Stallone, dan maar even wat directer:

ja, het is intens rot. Daarover geen enkel misverstand.

Maar nu toch even stoppen met grienen, en aan de slag. Je hebt echt alle recht en reden om je zielig te voelen, en natuurlijk is het goed dat van je af te schrijven. Helemaal!

Maar met alleen maar doemdenken, vertellen op welk vlak je leven allemaal instort, kom je geen centimeter verder. Raap jezelf op, bepaal je doelen, zoek uit hoe je die bereikt.

Kom op man, ga je vrouw niet de keus geven tussen een leven met iemand die in een hoekje zit te janken, of met haar nieuwe vlam. Toon haar, je kinderen, en jezelf, wat je waard bent, ook in een crisis.
Zal nooit kunnen verkropen dat ze me heeft gedumpt met de kinderen.....
Ze laat niets toe, kat me alleen af en ziet me als een stuk steen....als hij er zou zijn zou ze poeslief zijn....kan iemand mij dat gedrag uitleggen...even een warme arm die zegt ik begrijp je ...ik doe mijn best...niets!
Ik begrijp haar gedrag niet, iemand wel? dan kan ik daar misschien wat mee....ik ken namelijkniemand die haar gedrag wel begrijpt....
Get it together man. Ik word kriegel van je.

En nogmaals mijn vraag, wat bedoel je met: Ik heb haar gered?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ze belt zelfs met zijn famillie....? heeft ze nog nooit gezien....ben je dan de weg kwijt?
Nou Stallone, ik ben zelf gescheiden en kan me echt geen moment heugen dat ik het zo druk had met mijn perfecte leventje zo te houden. Daar heb jij het wel erg druk mee nu... Misschien zou je je beter druk over je kids kunnen maken!!
Lieve Stallone,

Kop op! Schouders recht, kin omhoog en borst vooruit! Zo kom je er niet met deze houding. Ik snap dat het allemaal heel erg is, maar door je zo op te stellen kom je geen steek verder! Zoek uit wat je uit moet zoeken en laat haar zien dat je ook een mening en een leven hebt!
quote:stallone77 schreef op 11 juli 2008 @ 15:48:

Ze laat niets toe, kat me alleen af en ziet me als een stuk steen....als hij er zou zijn zou ze poeslief zijn....kan iemand mij dat gedrag uitleggen...even een warme arm die zegt ik begrijp je ...ik doe mijn best...niets!

Misschien is de koek wel op voor haar, geen flauw idee!

Maar aan de andere kant, wil je wel op knieen om je vrouw terug smeken die stapelverliefd is op een ander en hem boven jou en haar 4 kinderen verkiest? Wil je wel iemand die jou nu zo loopt af te snauwen?

Al zou ze bij je blijven? Zou jij dan echt nog steeds voor helemaal 1000% voor haar kunnen kiezen? Want als je alle praktische redenen nou even aan de kant zet, wil je eigenlijk wel verder een vrouw die niet volledig voor jou kiest en jou nu letterlijk laat barsten?
Ze had erg veel problemen met haar ouders en daardoor met zichzelf. Dit duurde jaren lang...jaren lang steunde ik haar met heel veel problemen non-stop....ze brak met haar ouders en werd door mijn famillie ook gesteund...ze was mega goede vriendinnen met mijn moeder....maar dat is nu kutfamillie omdat zij gezegd heeft dat ze er een lekker zooitje van gemaakt heeft. Als ik dat had gedaan zou mijn eigen moeder een jaar niet met mij praten.....Volgens haar had niemand iets moegen zeggen want ja dat komt hard aan....dan gooit ze altijd de duurt dicht en op slot om zichzelf te beschermen. En leer me haar kennen...die deur gaat nooit meer op een kier.
Ja ik wil daarvoor vechten omdat ik weet (100%) dat er een mooie toekomst was en zeker nog is....ze maakt fouten omdat ze in de war is...maar komt ze daar uit'? en op tijd?
quote:stallone77 schreef op 11 juli 2008 @ 16:00:

Ja ik wil daarvoor vechten omdat ik weet (100%) dat er een mooie toekomst was en zeker nog is....ze maakt fouten omdat ze in de war is...maar komt ze daar uit'? en op tijd?Klinkt een beetje naief eerlijk gezegd...
Je vraagt hier hulp en advies, maar gaat echt overal tegenin... Wil je wel geholpen worden?
quote:stallone77 schreef op 11 juli 2008 @ 15:59:

Ze had erg veel problemen met haar ouders en daardoor met zichzelf. Dit duurde jaren lang...jaren lang steunde ik haar met heel veel problemen non-stop....ze brak met haar ouders en werd door mijn famillie ook gesteund...ze was mega goede vriendinnen met mijn moeder....maar dat is nu kutfamillie omdat zij gezegd heeft dat ze er een lekker zooitje van gemaakt heeft. Als ik dat had gedaan zou mijn eigen moeder een jaar niet met mij praten.....Volgens haar had niemand iets moegen zeggen want ja dat komt hard aan....dan gooit ze altijd de duurt dicht en op slot om zichzelf te beschermen. En leer me haar kennen...die deur gaat nooit meer op een kier.Je zult wel erg emotioneel zijn nu, maar ik vind je moeilijk te volgen hoor. Probeer nou eerst eens jezelf bij elkaar te rapen voordat je alle mogelijke scenario's de revue laat passeren. In dat stadium zijn jullie nog helemaal niet beland dus deal met wat er nu op je pad komt. De rest is voor later.
quote:stallone77 schreef op 11 juli 2008 @ 16:00:

Ja ik wil daarvoor vechten omdat ik weet (100%) dat er een mooie toekomst was en zeker nog is....ze maakt fouten omdat ze in de war is...maar komt ze daar uit'? en op tijd?

Zie vorige posting van mij. Volgens mij ben je zelf ook een beetje in de war. En wat betekent: Komt ze eruit? En op tijd?

Op tijd voor wat? Het ultimatum dat jij haar stelt?
Ik kan je echt niet meer raad geven dan de anderen en ik je al hebben gegeven.

Lees alle postings nog eens door en ga desnoods zelf met je kinderen naar centerparks (onder het mom van vakantie) zonder je vrouw.
Ik probeer mezel bij elkaar te rapen en zien wel waar het schip strand...
quote:stallone77 schreef op 11 juli 2008 @ 16:05:

Ik probeer mezel bij elkaar te rapen en zien wel waar het schip strand...Lijkt me heel verstandig. First things first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven