Gebroken

12-09-2017 09:38 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen...

Ik ben echt gebroken, mijn vriend heeft na een relatie van zes jaar , ongeveer drie weken geleden een punt achter onze relatie gezet. Hij is 33 jaar en ik 29. Wij deden latten. De reden daarom kan ik heel moeilijk verkroppen.

Hij is letterlijk en figuurlijk te moe voor een relatie en kan mij niks meer bieden. Mijn vriend heeft een arbeidsongeschiktheids uitkering omdat hij meerdere keren een psychose heeft gehad en zijn hele leven al stemmen hoort. Hij doet twee dagen vrijwilligerswerk want een normale baan kan hij niet aan.

Ik begrijp wel dat hij moe is want hij slikt best heftige medicijnen, antipsychotica. Ook kan hij uit zichzelf niet slapen en moet veel medicatie innemen om te kunnen slapen maar is dan nooit uitgerust.

Hij heeft twee zoontjes van 7 en 13 die fulltime bij hem wonen omdat moeder uit de ouderlijke macht is gezet vanwege drugsverslaving. De kinderen zien hun moeder al jaren niet meer en zal niet meer gebeuren ook. Mijn vriend is echt een topvader, cijfert zichzelf compleet weg voor de kinderen. En nu komt het, zijn psychische ziekte is zijn tol gaan eisen en hij kan geen relatie meer zegt hij. Hij heeft alles nodig om voor zichzelf en zijn kinderen te zorgen.

Dat is zijn reden. Maar diep in mn hart weet ik ook dat het komt omdat ik de laatste twee jaar niet altijd lief voor hem ben geweest. Hij had heel veel liefde nodig en ik ben snel kattig en snauwerig. Hij is zo overgevoelig dat hij dat niet trok. Ik kon ook niet altijd begrip opbrengen dat hij altijd stemmen hoort en moe was.
Ik werk fulltime, ook ik ben moe. Hij werd onzeker door de stemmen en had bevestiging nodig, dit gaf ik hem niet. Ik raakte geïrriteerd en ging lopen katten.

Ik denk dat dit ook meespeelde hoe ik heb gedaan maar hij zegt dat het komt doordat hij niets meer kan, behalve voor zijn kinderen zorgen. Hij heeft ook teveel meegemaakt zegt hij (mishandeld in zijn jeugd, opgegroeid zonder vader). Het breekpunt is gekomen zei hij en ik zag het niet omdat ik dacht dat het wel meeviel, zijn ellende. Alles kost hem moeite zegt hij, opstaan boodschappen eten koken. Hij doet het wel allemaal en is echt een topvader.

Maar mennn, wat doet dit pijn. Ik hou nog zoveel van hem. Ik app hem dagelijks dat ik hem met alles wil helpen (wat ik hiervoor niet echt deed ivm mijn fulltime baan). Maar hij is op zegt hij, hij kan niet meer.

Maar ik kan niet zonder hem. Moeheid kan toch geen reden zijn om geen relatie meer aan te kunnen? Of zie ik dat verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt net als mij.
Twee weken geleden ging ik mezelf ook verwijten maken.
Had ik maar dit of dat.
En ja iedereen maakt fouten.

Maar jij hebt je partner geprobeerd te helpen zoals ik mijn vrouw probeerde te helpen.

Hij met psychische problemen en mijn vrouw met ADHD,Burn out en traumaverwerking.

Eindstand: ga je er zelf aan onderdoor.

Nu heeft mijn vrouw geen gevoel meer voor me en ga ik er aan kapot.

Je hebt je best gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Papab schreef:
12-09-2017 10:19
Je klinkt net als mij.
Twee weken geleden ging ik mezelf ook verwijten maken.
Had ik maar dit of dat.
En ja iedereen maakt fouten.

Maar jij hebt je partner geprobeerd te helpen zoals ik mijn vrouw probeerde te helpen.

Hij met psychische problemen en mijn vrouw met ADHD,Burn out en traumaverwerking.

Eindstand: ga je er zelf aan onderdoor.

Nu heeft mijn vrouw geen gevoel meer voor me en ga ik er aan kapot.

Je hebt je best gedaan.
Totaal niet te vergelijken.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
SaveAngie schreef:
12-09-2017 10:20
Totaal niet te vergelijken.
Misschien ook niet inderdaad.
Maar in zulke relaties worden mensen wanhopig en proberen ze diegene met problemen te helpen daar je ze eigenlijk van je afstoot en je jezelf ook kapot maakt.
Alle reacties Link kopieren
Hij was 20 toen zijn eerste kind werd geboren. Maar wat ik oprecht niet kan begrijpen. Kan iemand die zichzelf en kinderen goed verzorgd, iemand die lief en behulpzaam is voor iedereen, overal heenrijden voor voetbaltraining kinderen. Kan zo iemand echt geestelijk een wrak zijn? Dan moet je dat toch merken aan iemand?

Vriend zei dat hij zich niet kon permitteren om aan iemand iets te laten merken want hij was bang dat zijn kinderen bij hem weggehaald zouden worden als hij zei hoe hij zich werkelijk voelde.
Maar dan cijferde hij zich weg voor zijn kinderen maar dat heeft ons wel onze relatie gekost....
    Sassygirl29 schreef:
    12-09-2017 10:28
    Hij was 20 toen zijn eerste kind werd geboren. Maar wat ik oprecht niet kan begrijpen. Kan iemand die zichzelf en kinderen goed verzorgd, iemand die lief en behulpzaam is voor iedereen, overal heenrijden voor voetbaltraining kinderen. Kan zo iemand echt geestelijk een wrak zijn? Dan moet je dat toch merken aan iemand?

    Vriend zei dat hij zich niet kon permitteren om aan iemand iets te laten merken want hij was bang dat zijn kinderen bij hem weggehaald zouden worden als hij zei hoe hij zich werkelijk voelde.
    Maar dan cijferde hij zich weg voor zijn kinderen maar dat heeft ons wel onze relatie gekost....

    Deze man heeft de beste keuze ooit gemaakt.
    Alle reacties Link kopieren
    Sassygirl29 schreef:
    12-09-2017 10:28
    Hij was 20 toen zijn eerste kind werd geboren. Maar wat ik oprecht niet kan begrijpen. Kan iemand die zichzelf en kinderen goed verzorgd, iemand die lief en behulpzaam is voor iedereen, overal heenrijden voor voetbaltraining kinderen. Kan zo iemand echt geestelijk een wrak zijn? Dan moet je dat toch merken aan iemand?

    Vriend zei dat hij zich niet kon permitteren om aan iemand iets te laten merken want hij was bang dat zijn kinderen bij hem weggehaald zouden worden als hij zei hoe hij zich werkelijk voelde.
    Maar dan cijferde hij zich weg voor zijn kinderen maar dat heeft ons wel onze relatie gekost....
    Beter de relatie opofferen dan de kinderen hè?
    When they go low, we go high. (M.Obama)
    Alle reacties Link kopieren
    Papab schreef:
    12-09-2017 10:26
    Misschien ook niet inderdaad.
    Maar in zulke relaties worden mensen wanhopig en proberen ze diegene met problemen te helpen daar je ze eigenlijk van je afstoot en je jezelf ook kapot maakt.
    Jouw ex deed dingen om jou te kwetsen. Deze meneer doet dat totaal niet bij de TO.
    De TO maakte hem het leven zuur.
    When they go low, we go high. (M.Obama)
    Sassygirl29 schreef:
    12-09-2017 10:28
    Hij was 20 toen zijn eerste kind werd geboren. Maar wat ik oprecht niet kan begrijpen. Kan iemand die zichzelf en kinderen goed verzorgd, iemand die lief en behulpzaam is voor iedereen, overal heenrijden voor voetbaltraining kinderen. Kan zo iemand echt geestelijk een wrak zijn? Dan moet je dat toch merken aan iemand?

    Vriend zei dat hij zich niet kon permitteren om aan iemand iets te laten merken want hij was bang dat zijn kinderen bij hem weggehaald zouden worden als hij zei hoe hij zich werkelijk voelde.
    Maar dan cijferde hij zich weg voor zijn kinderen maar dat heeft ons wel onze relatie gekost....

    Jouw ex geeft mij juist hoop voor mannen. Dat er toch mannen zijn die hun kinderen voor laten gaan op hun nieuwe vriendin. Helaas hoor je heel vaak het tegenovergestelde.
    Alle reacties Link kopieren
    Ik denk dat jullie gewoon niet bij elkaar passen.
    Ik zou sowieso al niet beginnen aan een relatie met iemand met zoveel issues.
    Stemmen in zijn hoofd,overgevoelig,veel liefde nodig etc.
    Jij bent de laatste 2 jaar misschien ook niet al te aardig voor hem geweest dus wellicht voor jullie beiden het beste dat dit nu voorbij is.
    Stop met hem appen om hem op andere gedachten te brengen dat kan hij er nu niet bij hebben en jij moet dit ook niet willen.
    Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
    Alle reacties Link kopieren
    Sassygirl29 schreef:
    12-09-2017 10:28
    Hij was 20 toen zijn eerste kind werd geboren. Maar wat ik oprecht niet kan begrijpen. Kan iemand die zichzelf en kinderen goed verzorgd, iemand die lief en behulpzaam is voor iedereen, overal heenrijden voor voetbaltraining kinderen. Kan zo iemand echt geestelijk een wrak zijn? Dan moet je dat toch merken aan iemand?

    Vriend zei dat hij zich niet kon permitteren om aan iemand iets te laten merken want hij was bang dat zijn kinderen bij hem weggehaald zouden worden als hij zei hoe hij zich werkelijk voelde.
    Maar dan cijferde hij zich weg voor zijn kinderen maar dat heeft ons wel onze relatie gekost....
    Logisch toch!! Hij is de enige nog voor zijn kinderen. Moeder is al niet meer in the picture - maar er staat achter hun naam wel een kruisje. Ze zullen wellicht wat meer in de gaten gehouden worden dan een 'normaal' gezin. Dat is juist heel knap van hem dat hij er alles aan doet om zijn gezin bij elkaar te houden.
    Jij bent geen goede toevoeging voor het gezin gebleken. En dus beschermt hij nu (weer) zijn gezin.
    Dit is heel knap, vergt veel moed en kracht van hem.

    Jij moet even uit je egoisme kruipen. En weg van hem.
    Laat hem met rust.

    Hij kan niet meer. Is op. Zuig nou niet nog meer energie bij hem weg, die heeft hij al hard genoeg nodig.
    Sassygirl29 schreef:
    12-09-2017 10:28
    Hij was 20 toen zijn eerste kind werd geboren. Maar wat ik oprecht niet kan begrijpen. Kan iemand die zichzelf en kinderen goed verzorgd, iemand die lief en behulpzaam is voor iedereen, overal heenrijden voor voetbaltraining kinderen. Kan zo iemand echt geestelijk een wrak zijn? Dan moet je dat toch merken aan iemand?

    Vriend zei dat hij zich niet kon permitteren om aan iemand iets te laten merken want hij was bang dat zijn kinderen bij hem weggehaald zouden worden als hij zei hoe hij zich werkelijk voelde.
    Maar dan cijferde hij zich weg voor zijn kinderen maar dat heeft ons wel onze relatie gekost....
    Wow, gewoon wow...
    Snap je nou écht niet dat die man geen andere keus heeft??
    Buiten hem hebben zijn kinderen niemand en jouw ex heeft dat heel goed in de gaten. Hij moet wel doorgaan en een masker opzetten en dat dat hem z'n relatie kost, so be it. Die kinderen hebben maar 1 vader, jij kan zo weer aan andere man vinden waar je kattig tegen kan doen als het niet gaat zoals jij wil.
    Die man heeft, zoals ik het lees, de beste keus gemaakt voor hem en zijn gezin.
    Alle reacties Link kopieren
    Sassygirl29 schreef:
    12-09-2017 10:28
    Hij was 20 toen zijn eerste kind werd geboren. Maar wat ik oprecht niet kan begrijpen. Kan iemand die zichzelf en kinderen goed verzorgd, iemand die lief en behulpzaam is voor iedereen, overal heenrijden voor voetbaltraining kinderen. Kan zo iemand echt geestelijk een wrak zijn? Dan moet je dat toch merken aan iemand?

    Vriend zei dat hij zich niet kon permitteren om aan iemand iets te laten merken want hij was bang dat zijn kinderen bij hem weggehaald zouden worden als hij zei hoe hij zich werkelijk voelde.
    Maar dan cijferde hij zich weg voor zijn kinderen maar dat heeft ons wel onze relatie gekost....
    Dat hij zich wegcijferde voor zijn kinderen heeft jullie niet jullie relatie gekost.
    Mertke je dan niks aan hem??
    Heel eerlijk, wees blij dat je er vanaf bent! Hij zit psychisch niet lekker, heeft geen inkomen (buiten een waarschijnlijk lage uitkering) en zit ook nog met 2 kinderen opgescheept. Je kunt vast wel wat beters vinden.
    Snap je het nu nog steeds niet TO? Ik vind je overkomen als een onbegripvolle egoïstische kleuter. :facepalm:
    Alle reacties Link kopieren
    Wat is je ex goed bezig. Zo duidelijk zijn kinderen op nummer 1. En mensen die meer energie kosten uit zijn leven weren, hij heeft zijn handen al vol aan zichzelf. Wat een verademing om eens zo'n verhaal over een vader te lezen op dit forum.
    s-a-r-kast schreef:
    12-09-2017 10:36
    Logisch toch!! Hij is de enige nog voor zijn kinderen. Moeder is al niet meer in the picture - maar er staat achter hun naam wel een kruisje. Ze zullen wellicht wat meer in de gaten gehouden worden dan een 'normaal' gezin. Dat is juist heel knap van hem dat hij er alles aan doet om zijn gezin bij elkaar te houden.
    Jij bent geen goede toevoeging voor het gezin gebleken. En dus beschermt hij nu (weer) zijn gezin.
    Dit is heel knap, vergt veel moed en kracht van hem.

    Jij moet even uit je egoisme kruipen. En weg van hem.
    Laat hem met rust.

    Hij kan niet meer. Is op. Zuig nou niet nog meer energie bij hem weg, die heeft hij al hard genoeg nodig.
    +1
    Alle reacties Link kopieren
    Sassygirl29 schreef:
    12-09-2017 10:28
    Hij was 20 toen zijn eerste kind werd geboren. Maar wat ik oprecht niet kan begrijpen. Kan iemand die zichzelf en kinderen goed verzorgd, iemand die lief en behulpzaam is voor iedereen, overal heenrijden voor voetbaltraining kinderen. Kan zo iemand echt geestelijk een wrak zijn? Dan moet je dat toch merken aan iemand?

    Vriend zei dat hij zich niet kon permitteren om aan iemand iets te laten merken want hij was bang dat zijn kinderen bij hem weggehaald zouden worden als hij zei hoe hij zich werkelijk voelde.
    Maar dan cijferde hij zich weg voor zijn kinderen maar dat heeft ons wel onze relatie gekost....

    Zoals ik het nu lees heeft hij dubbel en dwars de meest verstandige keuze van zijn leven gemaakt.

    Je snapt er niets van en hebt er ook nooit moeite voor gedaan gok ik.
    Alle reacties Link kopieren
    Bumba1985 schreef:
    12-09-2017 10:35
    Jouw ex geeft mij juist hoop voor mannen. Dat er toch mannen zijn die hun kinderen voor laten gaan op hun nieuwe vriendin. Helaas hoor je heel vaak het tegenovergestelde.
    Nou ja zijn jongste is 7 en ze hadden 6 jaar een relatie dus zo 'nieuw' was to nou ook weer niet.
    Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
    Alle reacties Link kopieren
    je gelooft hem niet wanneer hij iets zegt, niet wanneer hij vertelt dat hij moe is, niet wanneer hij zegt dat het uit is...

    ok.

    en daarnaast heb je weinig te bieden, snauw je veel en kun je je huis niet uit want je hebt je dieren niet opgevoed

    volgens mij mis ik wat er zo leuk is aan jou dat iemand een relatie met je zou willen.... werk aan de winkel dus
    turquasi wijzigde dit bericht op 12-09-2017 10:51
    3.31% gewijzigd
    Lorem Ipsum
    Alle reacties Link kopieren
    Ik wil hem zo graag helpen. Dat deed ik te weinig tijdens de relatie, hij was er meer voor mij dan ik voor hem. Dat wil ik nu omdraaien, hij hoeft niets meer voor mij te doen maar ik alles voor hem. Ik heb hem tekort gedaan want snapte dus blijkbaar niet wat het is om psychisch ziek te zijn. Nu snap ik het wel.
    Het is te laat, zegt hij.
    Je gelooft hem dus gewoon niet en daarom accepteer je niet dat hij je aan de kant heeft gezet.
    Want je vraagt je af of 'zo iemand wel echt geestelijk een wrak kan zijn'.
    Oh my god, jij hebt echt een plaat voor je egoïstische kop.

    Of je hem nu wel of niet gelooft, en wat de reden ook is en of jij die nu valide vindt of niet, de uitkomst is en blijft hetzelfde: hij wil je niet meer.
    Accepteer dat.
    Sassygirl29 schreef:
    12-09-2017 10:50
    Ik wil hem zo graag helpen. Dat deed ik te weinig tijdens de relatie, hij was er meer voor mij dan ik voor hem. Dat wil ik nu omdraaien, hij hoeft niets meer voor mij te doen maar ik alles voor hem. Ik heb hem tekort gedaan want snapte dus blijkbaar niet wat het is om psychisch ziek te zijn. Nu snap ik het wel.
    Het is te laat, zegt hij.
    Wat vond jij uberhaupt aantrekkelijk aan deze man? Ik lees alleen maar nadelen voor jou. Zet je zelf er overheen en je komt vanzelf wel 'n beter exemplaar tegen waar 'n stuk minder nadelen aan kleven.
    Sassygirl29 schreef:
    12-09-2017 10:50
    Ik wil hem zo graag helpen.

    Dat kan, door hem met rust te laten!!!
    Alle reacties Link kopieren
    Sassygirl29 schreef:
    12-09-2017 10:50
    Ik wil hem zo graag helpen. Dat deed ik te weinig tijdens de relatie, hij was er meer voor mij dan ik voor hem. Dat wil ik nu omdraaien, hij hoeft niets meer voor mij te doen maar ik alles voor hem. Ik heb hem tekort gedaan want snapte dus blijkbaar niet wat het is om psychisch ziek te zijn. Nu snap ik het wel.
    Het is te laat, zegt hij.

    Het is ook te laat, accepteer dat en neem je verlies.
    May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
    Alle reacties Link kopieren
    Sassygirl29 schreef:
    12-09-2017 10:50
    Ik wil hem zo graag helpen. Dat deed ik te weinig tijdens de relatie, hij was er meer voor mij dan ik voor hem. Dat wil ik nu omdraaien, hij hoeft niets meer voor mij te doen maar ik alles voor hem. Ik heb hem tekort gedaan want snapte dus blijkbaar niet wat het is om psychisch ziek te zijn. Nu snap ik het wel.
    Het is te laat, zegt hij.
    Hou op met aan hem te trekken.
    Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven