Gebroken

12-09-2017 09:38 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen...

Ik ben echt gebroken, mijn vriend heeft na een relatie van zes jaar , ongeveer drie weken geleden een punt achter onze relatie gezet. Hij is 33 jaar en ik 29. Wij deden latten. De reden daarom kan ik heel moeilijk verkroppen.

Hij is letterlijk en figuurlijk te moe voor een relatie en kan mij niks meer bieden. Mijn vriend heeft een arbeidsongeschiktheids uitkering omdat hij meerdere keren een psychose heeft gehad en zijn hele leven al stemmen hoort. Hij doet twee dagen vrijwilligerswerk want een normale baan kan hij niet aan.

Ik begrijp wel dat hij moe is want hij slikt best heftige medicijnen, antipsychotica. Ook kan hij uit zichzelf niet slapen en moet veel medicatie innemen om te kunnen slapen maar is dan nooit uitgerust.

Hij heeft twee zoontjes van 7 en 13 die fulltime bij hem wonen omdat moeder uit de ouderlijke macht is gezet vanwege drugsverslaving. De kinderen zien hun moeder al jaren niet meer en zal niet meer gebeuren ook. Mijn vriend is echt een topvader, cijfert zichzelf compleet weg voor de kinderen. En nu komt het, zijn psychische ziekte is zijn tol gaan eisen en hij kan geen relatie meer zegt hij. Hij heeft alles nodig om voor zichzelf en zijn kinderen te zorgen.

Dat is zijn reden. Maar diep in mn hart weet ik ook dat het komt omdat ik de laatste twee jaar niet altijd lief voor hem ben geweest. Hij had heel veel liefde nodig en ik ben snel kattig en snauwerig. Hij is zo overgevoelig dat hij dat niet trok. Ik kon ook niet altijd begrip opbrengen dat hij altijd stemmen hoort en moe was.
Ik werk fulltime, ook ik ben moe. Hij werd onzeker door de stemmen en had bevestiging nodig, dit gaf ik hem niet. Ik raakte geïrriteerd en ging lopen katten.

Ik denk dat dit ook meespeelde hoe ik heb gedaan maar hij zegt dat het komt doordat hij niets meer kan, behalve voor zijn kinderen zorgen. Hij heeft ook teveel meegemaakt zegt hij (mishandeld in zijn jeugd, opgegroeid zonder vader). Het breekpunt is gekomen zei hij en ik zag het niet omdat ik dacht dat het wel meeviel, zijn ellende. Alles kost hem moeite zegt hij, opstaan boodschappen eten koken. Hij doet het wel allemaal en is echt een topvader.

Maar mennn, wat doet dit pijn. Ik hou nog zoveel van hem. Ik app hem dagelijks dat ik hem met alles wil helpen (wat ik hiervoor niet echt deed ivm mijn fulltime baan). Maar hij is op zegt hij, hij kan niet meer.

Maar ik kan niet zonder hem. Moeheid kan toch geen reden zijn om geen relatie meer aan te kunnen? Of zie ik dat verkeerd?
Wat ben jij een vreselijk egocentrisch type. Niet te doen!
Nog steeds begrijp je geen bal van de situatie van je ex.
Het draait alleen maar om jou en je hebt nul komma nul begrip voor de situatie van je vriend. En daarnaast ook nauwelijks interesse.
Laat hem met rust, jij maakt zijn leven niet beter. Types als jij helpen hem geen steek verder.
Hoe komt het dat je je ex niet wilt en kunt begrijpen?
Alle reacties Link kopieren
En nee ik trol niet, wat dat ook moge zijn. Hij is mijn grote liefde. Maar ik begrijp niet hoe lichamelijke en geestelijke moeheid een relatie kapot kunnen maken. Mijn hart is gebroken...
Alle reacties Link kopieren
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 11:47
Hij smeekt ook of ik hem met rust wil laten maar dat kan ik nog niet.
Je gedraagt je walgelijk en bent nog stééds alleen maar een last voor hem. Kappen!
Alle reacties Link kopieren
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 11:47
Hij smeekt ook of ik hem met rust wil laten maar dat kan ik nog niet. Ik heb hem altijd voor lief genomen, dat realiseer ik me nu. Ik wil hem alleen helpen. Ik zou kapot gaan als ik hem met iemand anders zou zien.

Hij zei dat hij zolang zijn kinderen nog niet volwassen zijn hij geen relatie meer hoeft en waarschijnlijk nooit meer, puur omdat hij een vrouw niets meer te bieden heeft en hij handen en voeten nodig heeft voor de opvoeding van zijn kinderen. Zijn hele lieve, beleefde en rustige kinderen trouwens. Dus zoveel werk heeft hij niet aan zijn jongens.

Maar hoe kan hij dit nemen, geen relatie meer? Een man van 30 heeft toch ook behoefte aan sex, even kortweg gezegd?
And i'm done. :frusty:

Ik vind het nog een wonder dat hij het zo lang met je heeft uitgehouden.
Wat een negatieve egoistische energieslurper ben jij zeg! Met een behoorlijk bord voor je kop.

Wil je echt iets voor hem doen? ECHT?

Laat
hem
met
RUST

Verwijder zijn telefoonnummer.
En zoek het telefoonnummer van een therapeut op. Ga daar praten! Dat meen ik, dit is niet gezond. Voor hem niet, maar voor jezelf ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 11:51
En nee ik trol niet, wat dat ook moge zijn. Hij is mijn grote liefde. Maar ik begrijp niet hoe lichamelijke en geestelijke moeheid een relatie kapot kunnen maken. Mijn hart is gebroken...
Egocentrisch gedrag bah....als je ook maar echt om hem geeft dan had je moeite gedaan je in zijn psyche in te lezen..
als je dat al niet eens hebt gedaan kom dan aub niet blaten over grote liefde...je bent obsessief bezig...hou er mee op!
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 11:47
Hij smeekt ook of ik hem met rust wil laten maar dat kan ik nog niet. Ik heb hem altijd voor lief genomen, dat realiseer ik me nu. Ik wil hem alleen helpen. Ik zou kapot gaan als ik hem met iemand anders zou zien.

Hij zei dat hij zolang zijn kinderen nog niet volwassen zijn hij geen relatie meer hoeft en waarschijnlijk nooit meer, puur omdat hij een vrouw niets meer te bieden heeft en hij handen en voeten nodig heeft voor de opvoeding van zijn kinderen. Zijn hele lieve, beleefde en rustige kinderen trouwens. Dus zoveel werk heeft hij niet aan zijn jongens.

Maar hoe kan hij dit nemen, geen relatie meer? Een man van 30 heeft toch ook behoefte aan sex, even kortweg gezegd?
Zit je nou te dollen of ben je echt niet helemaal in orde in de bovenkamer?
Mijn hemel, je bent zelfs eng!
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 11:51
En nee ik trol niet, wat dat ook moge zijn. Hij is mijn grote liefde. Maar ik begrijp niet hoe lichamelijke en geestelijke moeheid een relatie kapot kunnen maken. Mijn hart is gebroken...
Heb jijzelf een stoornis wellicht?
Alle reacties Link kopieren
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 11:51
Maar ik begrijp niet hoe lichamelijke en geestelijke moeheid een relatie kapot kunnen maken.
Je inlevingsvermogen wordt dan ook nogal overschaduwd door jouw egoïstische verlangens. Het is namelijk vrij makkelijk te begrijpen waarom dat voor iemand met psychische problemen te zwaar kan zijn.

Zie je echt niet in dat je alleen maar bezig bent met jezelf? Hij sméékt je hem met rust te laten omdat je nog steeds alleen maar een last bent bovenop de last die hij altijd al draagt. En zelfs dat gun je hem niet. Dan kun je niet veel van hem houden en heb je niets te bieden.
Ga lekker in een dagboek schrijven of zo met je geblèr aangezien je toch niks doet met de (zeer eensgezinde) adviezen die iedereen geeft.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, hoe meer je hem nu stalkt ondanks verzoeken dat niet te doen, hoe groter zijn afkeer voor jou wordt. En hoe groter de kans dat hij uiteindelijk gewoon aangifte tegen je doet. Is dat wat je wilt?
TO volgens mij ben jij diegene met een stoornis... O_O
Alle reacties Link kopieren
oh maar een paar appjes per dag naar je ex sturen, dat is toch niet stom... nee hoor, doen.

(en dan blokkeert hij je gewoon uiteindelijk en ben jij dus zo'n zieligerd die naar haar telefoon blijft staren ipv van aan zelfreflectie doen)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat dit een grap is. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 11:08
Hij vertelde dat hij stemmen hoorde sinds zijn vierde jaar. Verder merkte ik niet veel omdat hij zichzelf niet alleen voor zijn kinderen wegcijferde maar ook voor mij. Hij wilde mij niet lastigvallen. Waarschijnlijk ook omdat hij wist dat ik er niet echt over kon praten met hem.
Ik was er te weinig voor hem, terwijl hij er wel voor mij was.

Hij moest wel soms huilen omdat hij gek werd dat hij nooit rust in zijn hoofd heeft en de medicijnen, oa seroquel, gaven hem veel bijwerkingen. Ik ken dat medicijn niet. Hij zag ook vreselijke dingen in zijn hoofd, maar wist wel dat dat niet echt was en bij zijn ziekte hoort. Het maakte hem wel angstig.

Toch voel ik me ondanks mijn zelfreflectie achtergesteld. Vriendjes van zijn kinderen konden altijd komen eten en slapen. Daar had hij wel energie voor. Maar niet meer voor mij. Ja, ik kon kattig doen en snauwen om niks. Maar dat zal ik nooit meer doen heb ik hem geapt.
Ja je gaat hem wel weer afsnauwen en kattig doen. Omdat je er gewoon niks van snapt hoe hij in elkaar zit. En dat die vriendjes wel konden eten en slapen? Wauw jij bent echt een verwend prinsesje he?
Wat vind je van de reacties, Sassygirl?
Dat iedereen zegt dat je hem echt met rust moet laten en zo, en dat je juist hem nog erger de put in helpt doordat je hem niet met rust laat? En dat dat super egoïstisch van je is en totaal géén blijk van liefde naar hem?

Want die reacties zullen iets met je doen toch?
Zie je het zitten om via therapie inzicht te krijgen in je patronen en gedrag om zo in elk geval in de toekomst niet weer een relatie om zeep te helpen ?
Kanonne zeg, veel egocentrischer dan dit kan het nauwelijks meer worden.
Het enige wat ik lees is 'ikke, ikke ikke', en bergen zelfmedelijden.
Arme man.....
Alle reacties Link kopieren
Sow he wat een trol, volgens mij heb je zelf psychische problemen
Krentebolletje schreef:
12-09-2017 11:57
Ik hoop dat dit een grap is. :facepalm:
Dit, of iemand uit het hoge noorden.
Leuk he om de viva meiden op stang te jagen. :facepalm:
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 11:51
En nee ik trol niet, wat dat ook moge zijn. Hij is mijn grote liefde. Maar ik begrijp niet hoe lichamelijke en geestelijke moeheid een relatie kapot kunnen maken. Mijn hart is gebroken...
Heb je wel een hart?
Alle reacties Link kopieren
Jullie snappen het niet.
Alle reacties Link kopieren
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 12:15
Jullie snappen het niet.

Ik denk dat wij het allemaal heel goed snappen...
Alleen jij het leven niet ziet zoals het is.
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 12:15
Jullie snappen het niet.
Jij snapt het niet.
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 12:15
Jullie snappen het niet.

Jawel hoor, je hebt jeuk. Neem een abo op de Viva; krijg je een tarzan bij.
Alle reacties Link kopieren
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 12:15
Jullie snappen het niet.
Jij snapt het niet: LAAT HEM MET RUST! Dát is namelijk wat hij wil en niet jouw dramatische gestalk.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven