Gedoe op Facebook
zaterdag 29 september 2018 om 21:49
Iemand die de alle voornamen van mijn zusjes kent maakt onder hun naam profielen aan op Facebook. Ze stuurt mij en mijn vriend dan berichten en doet zich als mijn zusjes voor.
Daders zijn 31 en 24 jaar en heten Joshua en Kimberley.
Het zijn mijn ex of een dame die tussen ons toentertijd zat te stoken en daarna toen ik het uitmaakte omdat mijn vriend vreemd ging het kort met mijn ex had.
Als we die accounts berichten sturen noem ik in berichten terug hun naam en dat ik mijn ex zijn moeder ga bellen en ga laten zien wat hij stuurt.
Ook mijn vader krijgt berichten van die account en heeft al “kimberley je bent een werkloze uitkeringstrekker tegen wie ik aangifte ga doen” gestuurd.
Als ik of mijn zus stuur dat we weten dat hij op de Kasteellaan woont zegt hij daar woon ik niet. Joshua woont daar wel.
Het gaat maar door. Mijn ene zus belt ook regelmatig via Facebook naar hem maar ze nemen niet op.
Ze chatten wel en zeggen steeds dat ze mijn ex en dat meisje niet zijn.
En we hebben al met mijn ex en zijn moeder gebeld maar zij ontkennen alles.
Als mijn zus en ik mijn ex op Facebook op die accounts confronteren met wat hij heeft gedaan en dat hij alsjeblieft nu nuchter moet worden stuurt hij “poep” of “ik moet poepen”.
Of hij gaat allemaal dingen noemen die hij over me weet (die ik hier niet kan posten ivm herkenbaarheid)
Er was ook een instagramaccount onder mijn naam met foto’s van dingen die mijn ouders en zussen op internet zetten
Joshua was erbij toen ik voor het eerst mijn zus en haar dochter bezocht. En toevallig staat op een nepaccount al haar voornamen en foto's van haar geboorte.
Tsja. Wat nu?
Daders zijn 31 en 24 jaar en heten Joshua en Kimberley.
Het zijn mijn ex of een dame die tussen ons toentertijd zat te stoken en daarna toen ik het uitmaakte omdat mijn vriend vreemd ging het kort met mijn ex had.
Als we die accounts berichten sturen noem ik in berichten terug hun naam en dat ik mijn ex zijn moeder ga bellen en ga laten zien wat hij stuurt.
Ook mijn vader krijgt berichten van die account en heeft al “kimberley je bent een werkloze uitkeringstrekker tegen wie ik aangifte ga doen” gestuurd.
Als ik of mijn zus stuur dat we weten dat hij op de Kasteellaan woont zegt hij daar woon ik niet. Joshua woont daar wel.
Het gaat maar door. Mijn ene zus belt ook regelmatig via Facebook naar hem maar ze nemen niet op.
Ze chatten wel en zeggen steeds dat ze mijn ex en dat meisje niet zijn.
En we hebben al met mijn ex en zijn moeder gebeld maar zij ontkennen alles.
Als mijn zus en ik mijn ex op Facebook op die accounts confronteren met wat hij heeft gedaan en dat hij alsjeblieft nu nuchter moet worden stuurt hij “poep” of “ik moet poepen”.
Of hij gaat allemaal dingen noemen die hij over me weet (die ik hier niet kan posten ivm herkenbaarheid)
Er was ook een instagramaccount onder mijn naam met foto’s van dingen die mijn ouders en zussen op internet zetten
Joshua was erbij toen ik voor het eerst mijn zus en haar dochter bezocht. En toevallig staat op een nepaccount al haar voornamen en foto's van haar geboorte.
Tsja. Wat nu?
anoniem_359020 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 16:05
17.54% gewijzigd
zaterdag 29 september 2018 om 23:11
zondag 30 september 2018 om 15:40
Het is zoieso een van hun tweeKledingkastrose schreef: ↑29-09-2018 23:11Je weet dus niet zeker of het wel de ex en zijn ex-vriendin zijn. Maar je geeft wel iemand waarvan je niet weet wie het is allemaal privé-informatie over hen? (Zoals dat die ex van jouw ex een uitkering heeft.)
Volledige voornamen staan overigens in archieven van kranten.
zondag 30 september 2018 om 15:46
Ik word er gek van.
Van de week was een kind van pas 15 jaar (mijn zusje) overstuur omdat iemand met al haar volledige namen een profiel heeft aangemaakt.
Deze persoon voegt kinderen uit haar vriendenlijst toe, maar ook mijn ouders, mijn andere zus, mijn nichtjes, mijn tantes, mijn buren, heel veel van MIJN klasgenoten van vroeger etc. toe.
Mijn oudere zus had dat niet door en ging met dat account chatten zo van "heey zusje nieuwe facebook?"
zondag 30 september 2018 om 15:46
Ik word er gek van.
Van de week was een kind van pas 15 jaar (mijn zusje) overstuur omdat iemand met al haar volledige namen een profiel heeft aangemaakt.
Deze persoon voegt kinderen uit haar vriendenlijst toe, maar ook mijn ouders, mijn andere zus, mijn nichtjes, mijn tantes, mijn buren, heel veel van MIJN klasgenoten van vroeger etc. toe.
Mijn oudere zus had dat niet door en ging met dat account chatten zo van "heey zusje nieuwe facebook?"
zondag 30 september 2018 om 18:04
Maar als jij ( jullie) er zoveel last van hebt is het toch een simpele oplossing om je accounts te verwijderen, alles opgelost. Je opent dit topic voor tips maar vervolgens doe je er niks mee, handig.
zondag 30 september 2018 om 18:17
Wat een opvallend en treurig lagere school gedrag van ruimschoots volwassen mensen. En ik doel op beide partijen. Verlaag jezelf niet langer tot dat niveau en ga niet langer mee in het creëren en instandhouden van drama. Je kunt gewoon uit de vicieuze circel stappen hoor, dan stopt het wel.
anoniem_370937 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 18:46
0.86% gewijzigd
zondag 30 september 2018 om 18:29
Ik ken de achtergrond van de personen over wie het gaat niet.Ouwedibbes schreef: ↑30-09-2018 18:17Wat een opvallend en treurig lagere school gedrag van ruimschoots volwassen mensen. En ik doel op beide partijen. Verlaag jezelf niet langer tot dat niveau en ga langer mee in het creëren en instandhouden van drama. Je kunt gewoon uit de vicieuze circel stappen hoor, dan stopt het wel.
Zelf heb ik aan de universiteit gestudeerd waar dit soort dingen gewoon NOOIT speelden. Echt nooit. Het is alweer een aantal jaar terug en het ergste wat er - op internet - gebeurde was dat een student een cartoon over andere personen plaatste. En dat soort dingen was dan incidenteel en altijd snel afgelopen.
Ook op de middelbare school, vanaf klas 4 of 5, hoorde je nooit over dit soort dingen op internet met nepaccounts, stalkende exen etc.
Wat dan wel gebeurde is dat kinderen elkaar pestten via Hyves maar dat was eigenlijk na de tweede of derde klas wel over. Behalve bij klasgenoten met een hele grote mond op het internet, die gaan nog even een paar jaar door maar zelfs die stoppen er op een dag mee.
Ik heb ook werkelijk nooit op Facebook o.i.d. waarschuwingen voor een circulerend nepaccount gezien. De moeder van "klaaglinn" plaatst deze op haar Facebook en heeft niet door dat de "dader" die waarschijnlijk ook kan zien. Die lacht zich waarschijnlijk helemaal kapot.
Wel hoorde ik vroeger dit soort verhalen van andere mensen, wat ALTIJD mensen waren van mijn scholierenbaantjes die daar zijn blijven hangen.
Of de mensen die wel met dit soort dingen te maken hebben nou echt altijd mensen zijn uit de lagere sociale klasse kan ik niet zeggen.
Maar iets zegt mij dat dit soort mensen vaak een beperking o.i.d. heeft waardoor dit steeds gebeurt omdat deze mensen gewoon niet weten hoe ze zich ertegen moeten verweren.
Wat je ook in dit topic ziet met "mijn zus heeft hem of haar al een paar keer via Facebook gebeld".
zondag 30 september 2018 om 18:32
Peter R. de Vries zijn programma Internetpesters Opgepakt was ook zo'n duidelijk voorbeeld. Een meisje werd elke dag door haar stalker gebeld en nam altijd op. Maar een nieuw nummer nemen deed ze niet. En "toevallig" bleek de stalker een Facebookvriend die ze helemaal niet kende, ook al zei ze eerst dat ze alleen bekenden in haar lijst heeft en die nagegaan is.
Een andere aflevering was er een meisje wiens foto's steeds werden gebruikt voor een nepaccount op Instagram. Maar haar eigen account afschermen en alleen echt goede vrienden toelaten, dat deed ze niet.
Eigenlijk best sneu dat er mensen zijn die geld verdienen over de rug van mensen die zich niet goed weten te verweren tegen "gedoe" op internet.
Een andere aflevering was er een meisje wiens foto's steeds werden gebruikt voor een nepaccount op Instagram. Maar haar eigen account afschermen en alleen echt goede vrienden toelaten, dat deed ze niet.
Eigenlijk best sneu dat er mensen zijn die geld verdienen over de rug van mensen die zich niet goed weten te verweren tegen "gedoe" op internet.
zondag 30 september 2018 om 18:34
Je zus zal bij de geboorte van je nicht wel geboortekaartjes hebben verstuurd en een "Welcome Baby Girl" berichtje hebben geplaatst op haar eigen Facebook met de namen en wat foto's van haar kind.
zondag 30 september 2018 om 18:55
Ik vermoed maar zo dat meer mensen haar naam weten hoor
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
maandag 1 oktober 2018 om 16:53
Ik neem aan dat jijzelf minimaal 20 jaar bent, er vallen me wat dingen op.
"Iemand die de alle voornamen van mijn zusjes kent maakt onder hun naam profielen aan op Facebook. [...] Het zijn mijn ex of een dame die tussen ons toentertijd zat te stoken en daarna toen ik het uitmaakte omdat mijn vriend vreemd ging het kort met mijn ex had."
--> Hoe kan je dat weten? Ik kan toch ook een nepaccount onder iemands naam aanmaken en dan me voordoen als de boze ex? Daarnaast weten toch wel meer mensen de voornamen van je zussen?
"Mijn ene zus belt ook regelmatig via Facebook naar hem maar ze nemen niet op. "
--> Waarom zou je zo'n nepaccount gaan bellen? Denk je echt dat diegene opneemt? En als dat al gebeurt wat wil je dan gaan zeggen?
"Als we die accounts berichten sturen noem ik in berichten terug hun naam en dat ik mijn ex zijn moeder ga bellen en ga laten zien wat hij stuurt.
Als ik of mijn zus stuur dat we weten dat hij op de Kasteellaan woont zegt hij daar woon ik niet. Joshua woont daar wel."
--> Waarom stuur je zo'n sukkel berichten? Wat is het doel daarvan? Waarom ga je de moeder van je ex bellen als niet vast kan staan dat je ex de accounts maakt? Waarom stuur je iemand waarvan je niet weet wie het is waar je ex woont en dat zijn ex-vriendin Kimberley een uitkering heeft?
"Of hij gaat allemaal dingen noemen die hij over me weet (die ik hier niet kan posten ivm herkenbaarheid)"
--> En je hebt die niet getwitterd, gezien je een twitteraccount hebt gehad, of zelf al eerder op Facebook gezet?
Waaruit blijkt dat dit dingen zijn die alleen HIJ kan weten?
"Ik heb zijn echte account al jaren geleden geblokkeerd maar nu maakt hoj nepaccounts onder de naam van mijn zussen"
--> Vind je het zelf logisch dat iemand die al jaren geleden is geblokkeerd nu ineens jou lastig zou vallen met nepaccounts? Is er nog iets anders voorgevallen de afgelopen tijd?
"Er was ook een instagramaccount onder mijn naam met foto’s van dingen die mijn ouders en zussen op internet zetten"
--> En hoe komen die dingen ook al weer op het internet? Dat gebeurt namelijk niet zomaar. Als het ook nog eens "dingen" zijn die op "alleen zichtbaar voor vrienden" zijn moet je misschien eens stoppen met iedereen maar toelaten tot je Facebookpagina.
"Ik heb vijf keer de politie gebeld. Er was eerst steeds een account onder mijn naam en foto die allemaal mensen toevoegt die ik ken. Die reageerde niet op de chat. Politie wil niks doen."
--> Waarom ga je chatten met een nepaccount onder jouw naam? Denk je echt dat diegene gaat zeggen wie hij of zij echt is? Die persoon vindt het waarschijnlijk een groot lolletje hoe jij hapt. De politie gaat echt geen tijd steken in dit soort zaken waar je zelf schuld in hebt. De "stalker" kan bovendien laten zien wat jij diegene hebt gestuurd, en dan hang je zelf.
"Ik heb al eens gezegd negeer en block maar zij luisteren niet
Mijn moeder zet ook iedere keer op fb heel groot dat er weer een nepaccount actief is en ze mensen waarschuwt"
--> Het lukt jouw stalker dus heel goed om jullie de kast op te jagen. Gefeliciteerd, jullie geven hem of haar voldoening.
En je moeder heeft geen leven, haar leven is Facebook. Als je overal via Facebook commentaar op geeft kan je verwachten dat je via Facebook commentaar terug krijgt.
"Trouwens ik heb zelf wel al Twitter verwijderd omdat daar foto’s van op werden gezet op Instagram
Maar toen ging het dus over op mijn ouders en zussen
En die willen niks verwijderen"
--> Goed dat je ervoor hebt gezorgd dat er minder materiaal van jou kan worden gebruikt. Maar behalve Twitter heb jij vast wel veel meer online staan, zoals jouw Facebook waarmee je chatberichten stuurt naar je stalker. Haal dat Facebook gewoon offline. Gezien die "ex" alles op jouw gezin richt, lukt het hem wel heel goed om jullie de kast op te jagen, je geeft die persoon zelfs extra materiaal ervoor.
"Het is niet zijn vriendin al heel lang niet maar ze negeert ons wel in de jumbo"
--> Als het meisje "stookt", waarom wil je dan contact met haar? Als je ergens over wil praten met haar, is de Jumbo dan niet een beetje een slechte plek daarvoor?
"Toen we de stuurde “stop aub naam vriendin” kreeg ik als tekst dat dat meisje een hoer is"
--> Sinds wanneer is dit een aanwijzing dat het gaat om de ex van Kimberley? Ik kan toch ook als jij iets stuurt als "Stop Hendrika" of een andere naam jou trollen met dat Hendrika een "hoer" is?
Ik kan maar een ding concluderen: jij en je hele gezin moeten stoppen met leven via Facebook, en geestelijk volwassen worden.
"Iemand die de alle voornamen van mijn zusjes kent maakt onder hun naam profielen aan op Facebook. [...] Het zijn mijn ex of een dame die tussen ons toentertijd zat te stoken en daarna toen ik het uitmaakte omdat mijn vriend vreemd ging het kort met mijn ex had."
--> Hoe kan je dat weten? Ik kan toch ook een nepaccount onder iemands naam aanmaken en dan me voordoen als de boze ex? Daarnaast weten toch wel meer mensen de voornamen van je zussen?
"Mijn ene zus belt ook regelmatig via Facebook naar hem maar ze nemen niet op. "
--> Waarom zou je zo'n nepaccount gaan bellen? Denk je echt dat diegene opneemt? En als dat al gebeurt wat wil je dan gaan zeggen?
"Als we die accounts berichten sturen noem ik in berichten terug hun naam en dat ik mijn ex zijn moeder ga bellen en ga laten zien wat hij stuurt.
Als ik of mijn zus stuur dat we weten dat hij op de Kasteellaan woont zegt hij daar woon ik niet. Joshua woont daar wel."
--> Waarom stuur je zo'n sukkel berichten? Wat is het doel daarvan? Waarom ga je de moeder van je ex bellen als niet vast kan staan dat je ex de accounts maakt? Waarom stuur je iemand waarvan je niet weet wie het is waar je ex woont en dat zijn ex-vriendin Kimberley een uitkering heeft?
"Of hij gaat allemaal dingen noemen die hij over me weet (die ik hier niet kan posten ivm herkenbaarheid)"
--> En je hebt die niet getwitterd, gezien je een twitteraccount hebt gehad, of zelf al eerder op Facebook gezet?
Waaruit blijkt dat dit dingen zijn die alleen HIJ kan weten?
"Ik heb zijn echte account al jaren geleden geblokkeerd maar nu maakt hoj nepaccounts onder de naam van mijn zussen"
--> Vind je het zelf logisch dat iemand die al jaren geleden is geblokkeerd nu ineens jou lastig zou vallen met nepaccounts? Is er nog iets anders voorgevallen de afgelopen tijd?
"Er was ook een instagramaccount onder mijn naam met foto’s van dingen die mijn ouders en zussen op internet zetten"
--> En hoe komen die dingen ook al weer op het internet? Dat gebeurt namelijk niet zomaar. Als het ook nog eens "dingen" zijn die op "alleen zichtbaar voor vrienden" zijn moet je misschien eens stoppen met iedereen maar toelaten tot je Facebookpagina.
"Ik heb vijf keer de politie gebeld. Er was eerst steeds een account onder mijn naam en foto die allemaal mensen toevoegt die ik ken. Die reageerde niet op de chat. Politie wil niks doen."
--> Waarom ga je chatten met een nepaccount onder jouw naam? Denk je echt dat diegene gaat zeggen wie hij of zij echt is? Die persoon vindt het waarschijnlijk een groot lolletje hoe jij hapt. De politie gaat echt geen tijd steken in dit soort zaken waar je zelf schuld in hebt. De "stalker" kan bovendien laten zien wat jij diegene hebt gestuurd, en dan hang je zelf.
"Ik heb al eens gezegd negeer en block maar zij luisteren niet
Mijn moeder zet ook iedere keer op fb heel groot dat er weer een nepaccount actief is en ze mensen waarschuwt"
--> Het lukt jouw stalker dus heel goed om jullie de kast op te jagen. Gefeliciteerd, jullie geven hem of haar voldoening.
En je moeder heeft geen leven, haar leven is Facebook. Als je overal via Facebook commentaar op geeft kan je verwachten dat je via Facebook commentaar terug krijgt.
"Trouwens ik heb zelf wel al Twitter verwijderd omdat daar foto’s van op werden gezet op Instagram
Maar toen ging het dus over op mijn ouders en zussen
En die willen niks verwijderen"
--> Goed dat je ervoor hebt gezorgd dat er minder materiaal van jou kan worden gebruikt. Maar behalve Twitter heb jij vast wel veel meer online staan, zoals jouw Facebook waarmee je chatberichten stuurt naar je stalker. Haal dat Facebook gewoon offline. Gezien die "ex" alles op jouw gezin richt, lukt het hem wel heel goed om jullie de kast op te jagen, je geeft die persoon zelfs extra materiaal ervoor.
"Het is niet zijn vriendin al heel lang niet maar ze negeert ons wel in de jumbo"
--> Als het meisje "stookt", waarom wil je dan contact met haar? Als je ergens over wil praten met haar, is de Jumbo dan niet een beetje een slechte plek daarvoor?
"Toen we de stuurde “stop aub naam vriendin” kreeg ik als tekst dat dat meisje een hoer is"
--> Sinds wanneer is dit een aanwijzing dat het gaat om de ex van Kimberley? Ik kan toch ook als jij iets stuurt als "Stop Hendrika" of een andere naam jou trollen met dat Hendrika een "hoer" is?
Ik kan maar een ding concluderen: jij en je hele gezin moeten stoppen met leven via Facebook, en geestelijk volwassen worden.
maandag 1 oktober 2018 om 16:55
Zet dan je vriendenlijst op prive. Je foto's en berichten ook op prive. Haal je omslagfoto weg, gezien je daar altijd de likes op kan zien. Zo moeilijk is het niet. -__-Klaaglinn schreef: ↑30-09-2018 15:46Ik word er gek van.
En waarom gaat je ene zus via Facebook zo'n bericht sturen naar je zusjes nepaccount? Ik neem aan dat jullie in hetzelfde huis wonen en normaal met elkaar kunnen praten. -__- En als die uit huis is vragen via Whatsapp of dat echt haar account is want ze had er al een. -__-
maandag 1 oktober 2018 om 17:00
Ouwedibbes schreef: ↑30-09-2018 18:17Wat een opvallend en treurig lagere school gedrag van ruimschoots volwassen mensen. En ik doel op beide partijen. Verlaag jezelf niet langer tot dat niveau en ga niet langer mee in het creëren en instandhouden van drama. Je kunt gewoon uit de vicieuze cirkel stappen hoor, dan stopt het wel.
strontvlieg schreef: ↑30-09-2018 18:04Maar als jij ( jullie) er zoveel last van hebt is het toch een simpele oplossing om je accounts te verwijderen, alles opgelost. Je opent dit topic voor tips maar vervolgens doe je er niks mee, handig.
Orangetree schreef: ↑30-09-2018 17:36Dan doe je toch niks met de adviezen en laat je ze lekker doorgaan. Het lijkt wel of je er stiekem op kickt dat ze het doen.
Ik sluit me aan bij al deze posts.
Dat klopt. Maar jij geeft de stalker hetgeen waar hij of zij om vraagt: reactie.
En dan moet je niet gaan klagen dat jij en je gezin hier nu mee zitten, want jullie zijn degenen die de "stalker" maar blijven voeren.