Gedrag schoonmoeder [ Geen OP]

19-08-2020 22:05 419 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik had het weggehaald omdat ik vrees dat ze (of moeder) het leest. Ik heb zaterdag een gesprek met haar om het te eindigen.

Bedankt voor jullie adviezen.
moraaaaa wijzigde dit bericht op 02-10-2020 20:34
92.00% gewijzigd
Het boek ''Liefdes bang van Hannah cuppen'' gaat je heel goed doen om inzicht in jezelf, je vriendin en je schoonmoeder te krijgen. Je zult tijdens het lezen van het boek inzien waarom jij je onder andere tot je vriendin aangetrokken voelt en vice versa. Zolang jullie beiden niet bereid zijn om naar jezelf te kijken en gedragsveranderingen door te voeren gaat dit een zeer vermoeiende en frustrerende liefdes dans worden.

Het stellen van diagnoses is hier niet toegestaan. Ik heb het boek zelf ook gelezen en het gaat over trauma's met als gevolg verlatings- en bindingsangst. De kind-ouder verstrikkings relatie (symbiose-trauma) wordt hierin ook besproken met uitleg wat het effect is op kinderen die opgroeien met opdringerige ouders die niet de ruimte krijgen.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
20-08-2020 01:35
To, waarom voel je je überhaupt aangetrokken tot een pubermeisje van 15 op emotioneel vlak?
Zelfs als pubermeisje (van 17 dan) wilde ik juist naar mijn vriend die al op kamers woonde in plaats van bij mijn ouders thuis te gaan zitten.

Het is echt ongezond hoe jouw vriendin met haar moeder omgaat, TO, en wat mij betreft totaal onaantrekkelijk hoe afhankelijk en onzeker ze is. Ze is verdorie al lang en breed volwassen! Dit gaat niet over, als je samen zou gaan wonen en evt kinderen met haar zou krijgen wordt het waarschijnlijk alleen maar erger. Heel eerlijk? Ik zou hard weglopen nu het nog kan.
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin is een onvolwassen kleuter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een leuke, vlotte en zelfstandige vriendin.
Man je bent 28 en hoort op deze leeftijd lol te hebben en niet in de greep van een schoonmoeder en haar slappe dochter te zitten.
Wat vind je aantrekkelijk aan haar onvolwassenheid?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toentertijd van huis uit gaan samenwonen en dat was onverstandig. Waarom wil ze niet op haar eigen benen leren staan? Ik ben nu terug op kamers en eerlijk, die vrijheid is toch onbetaalbaar?
Alle reacties Link kopieren
Nou TO, en hoe nu verder?
Alle reacties Link kopieren
To, je schoonmoeder is niet het probleem. Het probleem is dat je vriendin zich gedraagt als een meisje van 15 ipv als een vrouw van 25.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lilalinda schreef:
19-08-2020 22:18
Gedonder IN je relatie ligt nooit aan buitenstaanders
Maar aan degene IN de relatie die ze ruimte geeft
Je hebt echt geen probleem met schoonmama hoor
Dit. Je vriendin is 35 (!!!) en vindt dit prima. Is gewend om compleet ontzorgd te worden, heeft haar paard etc. Jij bent gewoon de volgende stap dus je kunt mee in dit systeem of je gaat het heel zwaar krijgen.
Je krijgt een relatie met drie personen.
Ik gok dat jouw rol het overnemen van de zorg, financiering, en het leveren van zaad voor een kleinkind is.
Alle reacties Link kopieren
Jouw schoonmoeder en je vriendin houden het gedrag samen in stand. Schoonmoeder kan/wil haar dochter niet loslaten. Jouw vriendin wil/kan haar moeder niet loslaten. Loslaten is een normale en gezonde ontwikkeling om zelfstandig en volwassen te worden, om je eigen leven vorm te geven. Je vriendin heeft blijkbaar niet dit besef. Als het haar niet belemmerd zal ze weinig gemotiveerd zijn om de dynamiek met haar moeder te veranderen. Wil ze dit wel, omdat jullie relatie belangrijk voor haar is dan kan zij gaan onderkennen hoe ongezonde invloed haar moeder op haar leven en haar relatie heeft. De trauma's en issues van moeder kan zij niet oplossen, maar zij kan zich wel gaan gaan verdiepen in eindelijk volwassen worden en onder het juk vandaan komen. Misschien heeft ze prof. hulp nodig om inzichten in de gezinsdynamiek te krijgen. TO: jij kunt je gaan afvragen of je haar kunt/wilt ondersteunen in dit proces.
moraaaaa schreef:
20-08-2020 00:15
Nee ze heeft geen beperking. Ze is alleen erg onzeker, afwachtend en durft beslissingen niet zelf te nemen. Ze heeft zelfs moeite met het versturen van een mailtje, bang om kwetsend over te komen bij iemand.

Dit is niet zo gek, met zo'n moeder die ze heeft. Je vriendin heeft nog totaal geen zelfinzicht, en heel soms gebeurt het dat iemand de schellen van de ogen vallen en ziet wat er werkelijk aan de hand is. Maar dit zie ik bij je vriendin niet direct gebeuren.

Dus nee, het is ongezond. Dat ze zegt dat je huis te klein is, is gewoon een smoes. Alle huizen die je wilt kopen zullen niet deugen, behalve dat ene huis wat dichtbij haar moeder is.

Kies maar voor jezelf, en ga geen rekening houden met haar, als je een huis koopt. Dit meisje is veel te veel beschadigd en gehersenspoeld om op korte termijn een gezonde relatie op te bouwen.

Als je los van elkaar bent, zul je zien dat je veel opluchting voelt en ben je blij dat je voor jezelf hebt gekozen. Ondanks de pijn die het doet.
Alle reacties Link kopieren
Koop in ieder geval geen huis met haar, koop het zelf evt alleen op jouw salaris.

Wat ik hoor over het boek dat aangeraden wordt zou het zowel voor jou als voor jouw vriendin een goed boek om te lezen zijn.

Je vriendin wordt door haar moeder onzeker gehouden, zo blijft ze afhankelijk van haar moeder. Dat is wat haar moeder wil.
Alle reacties Link kopieren
Je kan de mensen om je heen niet blijvend en diepgaand veranderen (zij is gelukkig met haar moeders gedrag) en het lijkt mij dat jullie beter kunnen stoppen.

Het is eng om deze beslissing te nemen want de eerste tijd zal je haar missen maar dat komt altijd goed. Sterkte en wijsheid!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
20-08-2020 00:26
Owjeee.... di vind ik wel zorgelijk hoor. Ze wil liever niet bij jou zijn? 20 km is echt niet ver van haar ouders.

Heeft ze geen rijbewijs dat het vanaf jouw huis zo lastig naar haar werk is?

En je huis is te klein? Nouja, niks mis met samen beginnen in jouw huis. En als t goed gaat, kijken naar wat anders. Maar voor t samenwonen al bijna eisen dat jij je woonplek verlaat gaat wel ver.
Ze heeft gewoon een rijbewijs. Ik heb geen idee. Het idee dat ze niet vanuit haar huis naar haar werk/paard kan gaan vind ze niet leuk.. sterker nog, voor een nieuw huisje kijkt ze veel op de plekken in de buurt van haar huidige woonplaats.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
20-08-2020 00:31
Mag ik zeggen dat ik je een watje vindt dat je dat pikt ? Je bent goddorie 28 man, geen 16 jarige.
Ben je bang dat je nooit meer een meisje kunt krijgen ?
Dat mag je inderdaad zeggen en dat ben ik ook. Als we samen zijn, voelt het ook echt goed. Alleen dit soort zaken belemmeren het alleen maar..
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
20-08-2020 00:43
Je wilt toch liever alleen met je vriendje zijn in zijn huis dan samen bij papa en mama onder 1 dak? Dat jouw vriendin dat niet wil is gewoon raar. Ze gedraagt zich als een klein kind.
TO, waarom blijf je als zij blijkbaar geen plannen heeft om samen met jou een zelfstandig leven te beginnen?
Dat vraag ik mezelf idd ook nog af. Jullie hebben mij enorm veel nieuwe inzichten gegeven..
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
20-08-2020 00:59
En stel dat je vriendin dit gaat doen, denk je dan niet dat dit ook enorme invloed zal hebben op jullie relatie?

Als je vriendin zegt dat je huis te klein is, wuif je dat weg en zeg je dat het wel meevalt. Hoe zou het zijn als zij in jullie relatie meer op haar strepen zal staan?

Zoals ik eerder al zei, je vriendin moet nog volwassen worden. Een tijdje op zichzelf wonen zal goed voor haar zijn. En dus niet van aan-haar-moeder-hangen over naar de situatie aan-jou-hangen.

Goed punt.
Alle reacties Link kopieren
fathpoempoem schreef:
20-08-2020 03:04
Het boek ''Liefdes bang van Hannah cuppen'' gaat je heel goed doen om inzicht in jezelf, je vriendin en je schoonmoeder te krijgen. Je zult tijdens het lezen van het boek inzien waarom jij je onder andere tot je vriendin aangetrokken voelt en vice versa. Zolang jullie beiden niet bereid zijn om naar jezelf te kijken en gedragsveranderingen door te voeren gaat dit een zeer vermoeiende en frustrerende liefdes dans worden.

Het stellen van diagnoses is hier niet toegestaan. Ik heb het boek zelf ook gelezen en het gaat over trauma's met als gevolg verlatings- en bindingsangst. De kind-ouder verstrikkings relatie (symbiose-trauma) wordt hierin ook besproken met uitleg wat het effect is op kinderen die opgroeien met opdringerige ouders die niet de ruimte krijgen.
Dankjewel voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
20-08-2020 00:43
Je wilt toch liever alleen met je vriendje zijn in zijn huis dan samen bij papa en mama onder 1 dak? Dat jouw vriendin dat niet wil is gewoon raar. Ze gedraagt zich als een klein kind.
TO, waarom blijf je als zij blijkbaar geen plannen heeft om samen met jou een zelfstandig leven te beginnen?
Dat denk/dacht ik ook de hele tijd. Elke keer denk ik dat het dan aan mij ligt.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
20-08-2020 00:59
En stel dat je vriendin dit gaat doen, denk je dan niet dat dit ook enorme invloed zal hebben op jullie relatie?

Als je vriendin zegt dat je huis te klein is, wuif je dat weg en zeg je dat het wel meevalt. Hoe zou het zijn als zij in jullie relatie meer op haar strepen zal staan?

Zoals ik eerder al zei, je vriendin moet nog volwassen worden. Een tijdje op zichzelf wonen zal goed voor haar zijn. En dus niet van aan-haar-moeder-hangen over naar de situatie aan-jou-hangen.
Daar ben ik dus ook bang voor en ben ik op dit moment geen voorstander om een huis samen te kopen. Ik denk dat ik hiermee een te groot risico neem. Ik ga van t weekend een goed gesprek met haar voeren. Mocht het haar echt niet tot nieuwe inzichten leiden, dan hoe moeilijk dat ook voor mij zal zijn, houdt het op.
Ik zou dus niet je huis wegdoen voor een jonge dame die nog niet volwassen is. En je niet weet of het wel gaat werken.

Ze kan bij jullie gaan samenwonen en netjes mee betalen aan alles behalve de hypotheekaflossing. En gaat dat wel goed, dan zou je na een jaar of wat kunnen kijken naar een huis wat jullie samen kiezen en betalen.

Of ze gaat eerst op haar zelf.

Strakjes ga je verhuizen en blijkt dat het niet werkt, zit je daar alleen.
Het het klinkt echt alsof ze nog niet klaar is/jullie relatie stabiel genoeg is omdat te doen.

En samen kopen zou ik echt al helemaal niet doen. Nog.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 20-08-2020 09:09
8.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
20-08-2020 07:02
Wat vind je aantrekkelijk aan haar onvolwassenheid?
Ze is daarentegen wel erg lief en loyaal. Dat trekt mij het meest aan haar.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-08-2020 07:11
Nou TO, en hoe nu verder?
Ik ga van t weekend een goed gesprek met haar voeren. Mocht het haar echt niet tot nieuwe inzichten leiden, dan hoe moeilijk dat ook voor mij zal zijn, houdt het op.
Het-groepje schreef:
20-08-2020 07:50
Dit. Je vriendin is 35 (!!!) en vindt dit prima. Is gewend om compleet ontzorgd te worden, heeft haar paard etc. Jij bent gewoon de volgende stap dus je kunt mee in dit systeem of je gaat het heel zwaar krijgen.
Je krijgt een relatie met drie personen.
Ik gok dat jouw rol het overnemen van de zorg, financiering, en het leveren van zaad voor een kleinkind is.
25 toch?
diyer schreef:
20-08-2020 01:35
To, waarom voel je je überhaupt aangetrokken tot een pubermeisje van 15 op emotioneel vlak?
Omdat als ze straks bij hem woont hij de controle over haar heeft.

Zij zal inderdaad eerst op zichzelf moeten gaan wonen om te leren zelfstandig te zijn. Anders beland ze straks van het ene in het andere (patronen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven