Gedrag schoonmoeder [ Geen OP]

19-08-2020 22:05 419 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik had het weggehaald omdat ik vrees dat ze (of moeder) het leest. Ik heb zaterdag een gesprek met haar om het te eindigen.

Bedankt voor jullie adviezen.
moraaaaa wijzigde dit bericht op 02-10-2020 20:34
92.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jij bent volwassen, je vriendin is volwassen (althans in leeftijd), je schoonmoeder is volwassen. Ik lees alleen maar dat je dit met je vriendin bespreekt. Wat is er zo moeilijk aan om als volwassenen onder elkaar dit met je schoonmoeder te bespreken. Waarom niet op haar appjes reageren met waar bemoei je je mee?
Als iemand mij zo op mn huid zit kun je het ook zo krijgen. Je doet zelf niets om dit gedrag te veranderen
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
20-08-2020 09:12
Omdat als ze straks bij hem woont hij de controle over haar heeft.

Zij zal inderdaad eerst op zichzelf moeten gaan wonen om te leren zelfstandig te zijn. Anders beland ze straks van het ene in het andere (patronen)
Sorry? Nee, ik zal nooit de controle over haar willen krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
20-08-2020 09:12
Omdat als ze straks bij hem woont hij de controle over haar heeft.

Zij zal inderdaad eerst op zichzelf moeten gaan wonen om te leren zelfstandig te zijn. Anders beland ze straks van het ene in het andere (patronen)
Hahahahaha, zo klinkt TO absoluut niet. Dan zou hij wel wat meer voor zichzelf opkomen hoor.

TO, succes met het gesprek en sterkte!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
20-08-2020 09:08
Ik ga van t weekend een goed gesprek met haar voeren. Mocht het haar echt niet tot nieuwe inzichten leiden, dan hoe moeilijk dat ook voor mij zal zijn, houdt het op.
dat wordt een lastig gesprek!
probeer het erg bij jezelf te houden. waar jij last van hebt. Leg het niet bij haar neer en zeker niet bij haar moeder
Alle reacties Link kopieren
weet je wat pas zonde zou zijn? Als je nog een aantal jaar blijft modderen en het dan beëindigd.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-08-2020 09:51
dat wordt een lastig gesprek!
probeer het erg bij jezelf te houden. waar jij last van hebt. Leg het niet bij haar neer en zeker niet bij haar moeder
Super bedankt. Waardeer al jullie adviezen, dankjewel. Confronterend maar kan er zeker wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Laat nog even weten hoe het ging

Ik duim voor je
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
20-08-2020 09:49
Hahahahaha, zo klinkt TO absoluut niet. Dan zou hij wel wat meer voor zichzelf opkomen hoor.

TO, succes met het gesprek en sterkte!
Ik denk dat Halo bedoelt dat vriendin gewend is dat een ander de controle heeft over haar leven. Dat is nu haar moeder, als ze gaat samenwonen kan het zijn dat zij de controle aan haar vriend geeft naast haar moeder. Het is een patroon dat haar is aangeleerd. Ik geloof namelijk niet dat TO bewust uit is op controle over haar leven. Het kan wel een patroon zijn dat in de relatie sluipt.

Vriendin heeft geen eigen leven, daarom kan het verstandig zijn dat ze op zichzelf gaat wonen. Maar veel belangrijker is dat vriendin een eigen leven gaat opbouwen, zonder de controle van moeder. Of dat nu met of zonder TO is.
Dahlia74 schreef:
20-08-2020 10:06
Ik denk dat Halo bedoelt dat vriendin gewend is dat een ander de controle heeft over haar leven. Dat is nu haar moeder, als ze gaat samenwonen kan het zijn dat zij de controle aan haar vriend geeft naast haar moeder. Het is een patroon dat haar is aangeleerd. Ik geloof namelijk niet dat TO bewust uit is op controle over haar leven. Het kan wel een patroon zijn dat in de relatie sluipt.

Vriendin heeft geen eigen leven, daarom kan het verstandig zijn dat ze op zichzelf gaat wonen. Maar veel belangrijker is dat vriendin een eigen leven gaat opbouwen, zonder de controle van moeder. Of dat nu met of zonder TO is.
Thnx.
doornroosje9 schreef:
20-08-2020 09:49
Hahahahaha, zo klinkt TO absoluut niet. Dan zou hij wel wat meer voor zichzelf opkomen hoor.

TO, succes met het gesprek en sterkte!
Hij komt voor zichzelf op.
Kan alleen niet op tegen de moeder.
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
20-08-2020 10:27
Hij komt voor zichzelf op.
Kan alleen niet op tegen de moeder.
Maar dat hoeft hij ook niet, dat hoeft alleen zijn vriendin
lilalinda schreef:
20-08-2020 10:30
Maar dat hoeft hij ook niet, dat hoeft alleen zijn vriendin
Wellicht.
Hangt er vanaf in/met welke Relatie de vrouw wil leren haar grenzen te bewaken, zelf controle over haar leven te krijgen.
Doet ze het niet met haar moeder, dan zal ze het leren bij deze man.
Alle reacties Link kopieren
vittello69 schreef:
20-08-2020 09:17
Jij bent volwassen, je vriendin is volwassen (althans in leeftijd), je schoonmoeder is volwassen. Ik lees alleen maar dat je dit met je vriendin bespreekt. Wat is er zo moeilijk aan om als volwassenen onder elkaar dit met je schoonmoeder te bespreken. Waarom niet op haar appjes reageren met waar bemoei je je mee?
Als iemand mij zo op mn huid zit kun je het ook zo krijgen. Je doet zelf niets om dit gedrag te veranderen
Waarom zou hij dit met schoonmoeder bespreken? Die heeft er niks mee te maken. Hij heeft een relatie met zijn vriendin.
Schoonmoeder mag daar lekker buiten blijven. Zij hoort daar geen inspraak in te hebben.
Mij lijkt met enkel vriendin bespreken voldoende.
Wat een knettergestoorde (schoon)moeders bestaan er toch. Zoveel moeite om je volwassen kind los te laten, het zou in de DSM opgenomen moeten zijn. Ik vind dergelijke schoonmoeders in ieder geval rijp voor de psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin is gehersenspoeld door je schoonmoeder.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een idee. Jullie wilden eigenlijk gaan reizen en dat is nu moeilijk, maar wat wél kan, is bijvoorbeeld voor een jaar in een ander land gaan wonen en werken samen. Dat zou ik voorstellen denk ik.
Dan zal wel blijken of ze op eigen benen wil/durft te staan en is je schoonmoeder ook even van je nek.

En als dat dan goed gaat, bij terugkomst een huis kopen op minstens 100 km. Afstand.
Alle reacties Link kopieren
slekire schreef:
20-08-2020 19:55
Ik heb wel een idee. Jullie wilden eigenlijk gaan reizen en dat is nu moeilijk, maar wat wél kan, is bijvoorbeeld voor een jaar in een ander land gaan wonen en werken samen. Dat zou ik voorstellen denk ik.
Dan zal wel blijken of ze op eigen benen wil/durft te staan en is je schoonmoeder ook even van je nek.

En als dat dan goed gaat, bij terugkomst een huis kopen op minstens 100 km. Afstand.

Een goed idee, ik ga het erover hebben. Ik heb een internationale master afgerond dus kan in het buitenland werken. Ik ga dit zeker met haar bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Stop met je pijlen te richten op moeders. De enige waar jij echt wat mee te schaften hebt is je vriendin en die vindt het allemaal best zo onder de vleugel van haar moeder.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
20-08-2020 19:37
Wat een knettergestoorde (schoon)moeders bestaan er toch. Zoveel moeite om je volwassen kind los te laten, het zou in de DSM opgenomen moeten zijn. Ik vind dergelijke schoonmoeders in ieder geval rijp voor de psycholoog.
Eens. En ik denk dat kinderen ook rijp zijn voor een psycholoog door toedoen van schoonmoeders. Ze durven niet uit huis te gaan, op zichzelf te wonen, en vriendin van TO durft zelfs geen mails te versturen??? Echt zielig en gewoon mishandeling.
Zijn jullie weleens samen op vakantie geweest, ver weg van schoonmoeder?
Als je wilt weten of een relatie met vriendin echt mogelijk is: zeg dat je niet meer bij haar thuis af wilt spreken, omdat zij nog geen eigen huis heeft en inwoont bij haar ouders. Dat je dat geen gezonde situatie vindt voor een vrouw van 25. Je bent volwassen en hebt terecht meer behoefte aan privacy, en wil geen bemoeienis van ouders. Als zij dat niet snapt en het niet voor je overheeft om 20 km te reizen om samen te zijn, weet je genoeg. Geen initiatief meer nemen en kijken of er iets vanuit haar komt.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
21-08-2020 19:15
zeg dat je niet meer bij haar thuis af wilt spreken, omdat zij nog geen eigen huis heeft en inwoont bij haar ouders. Dat je dat geen gezonde situatie vindt voor een vrouw van 25. Je bent volwassen en hebt terecht meer behoefte aan privacy, en wil geen bemoeienis van ouders. Als zij dat niet snapt en het niet voor je overheeft om 20 km te reizen om samen te zijn, weet je genoeg. Geen initiatief meer nemen en kijken of er iets vanuit haar komt.
Dit.... x 1000
Ohhh TO wat een situatie en het kan alleen maar erger worden. Willen jullie kinderen?

Stel je eens voor. Je woont eigenlijk toch samen. Schoonmoeder is gezellig vlakbij komen wonen en jullie hebben voor kleinkinderen gezorgd. Je weet het al he. ZE KOMT ELKE DAG LANGS!!! Gaat zich met de opvoeding bemoeien en dit gaat tussen jullie in komen te staan. Jullie krijgen ruzie, jullie krijgen spanningen en ze kiest toch weer partij voor haar moeder. En dan ben je straks lekker in co ouderschap met je vriendin die inmiddels je ex is en je hele schoonfamilie is tegen je en blijft haar en je kinderen opstoken tegen je. Och deze schoonmoeder gaat je leven echt ruineren.

Twee opties denk ik:
Je vertrekt met haar naar het buitenland voor een jaar of wat om er een zelfstandig denkende vrouw van te kneden en het risico op hierboven geschetst te verkleinen.
Je stopt er nu gewoon mee. 5 jaar was al 5 jaar te lang.
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
20-08-2020 09:07
Ze is daarentegen wel erg lief en loyaal. Dat trekt mij het meest aan haar.
Wat jammer dat ze vooral loyaal is naar haar moeder.
Alle reacties Link kopieren
En je gaat als 28-jarige met een eigen woning toch niet bij haar ouders logeren....dat is echt raar hoor, om dat elke keer te verwachten.
Je vriendin wordt klein gehouden door haar moeder. Controlefreaks als ouders zorgen er vaak voor dat het kind zich niet ten volle kan ontplooien als volwassene, het moet afhankelijk blijven van de controlerende ouder. Dit is een erg lastige dynamiek die je er pas na lange tijd uit krijgt met begeleiding.

Je relatie klinkt niet erg leuk (ups en downs, vriendin immatuur, schoonmoeder ziekelijk gedrag), ik zou op jouw leeftijd hier mee ophouden.
Alle reacties Link kopieren
Als je schoonmoeder wil verhuizen naar jullie eventuele nieuwe woonplek zou dat voor mij einde relatie zijn. Heel erg zonde dat jouw vriendin niet zelfstandig heeft kunnen worden door haar moeder maar dat is niet jouw probleem. Ik wens je veel sterkte. Je kan ermee doorgaan maar dan blijf je stilstaan en dat is volgens mij niet wat je voor ogen hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven