Geen huis, werk, geld maar verliefd

15-09-2019 08:56 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je doen als je nieuwe liefde geen huis heeft( woont om financiele redenen bij ex) geen werk ( net voor de ontmoeting kwijtgeraakt) en minder te besteden heeft.

Zelf heb je wel een stabiele basis.

Ga je voor de liefde of verstand???
Alle reacties Link kopieren
Kip04 schreef:
15-09-2019 09:15
Ondanks dat ik er "helder" ingestapt ben, is het voor mij duidelijk dat dit ongezond is en liefde alleen zeker niet voldoende is. Helaas
Waarom dan nog dit topic?

Verstand dus.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ben zeker net zo spraakzaam maar begin onderhand moe van mijn eigen stem te worden..... niet goed dus
Alle reacties Link kopieren
Kip04 schreef:
15-09-2019 09:15
Ondanks dat ik er "helder" ingestapt ben, is het voor mij duidelijk dat dit ongezond is en liefde alleen zeker niet voldoende is. Helaas
Combinatie liefde en verstand dus.
Het lijkt erop dat je eerst alleen voor de liefde (verliefdheid eigenlijk, wat per definitie verstandsloos is) koos en dat nu je verstand erbij komt en je vertelt dat dit niet werkt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Iemand zonder geld, werk en woonruimte moet eerst zijn leven op de rit krijgen.

Wanneer deze persoon nog bij de ex inwoont, dan zal de relatie nog niet heel lang uit zijn. Dus ook dat kost tijd, voordat je toe bent aan een nieuwe relatie.

Gaat het alleen om de seks en gezellige dingen doen. Ga dan genieten. Zoek je een nieuwe relatie, neem dan afstand en laat deze persoon eerst zijn eigen leven weer een beetje op de rit krijgen. Dat kost tijd en energie genoeg.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
viva-amber schreef:
15-09-2019 09:08
Misschien kun je hem ook aan een baan helpen naast huisvesting....
Is er bij jou op het werk niet iets te doen waar hij wat mee kan verdienen?

Wat verdienen is niet genoeg. Hij heeft gewoon een echt salaris nodig.
Alle reacties Link kopieren
Echte liefde in goede en slechte tijden dan help je elkaar aan werk en woning.
Dat zijn slechts kleine probleempjes in het universum van twee mensen die echt van elkaar houden. Een bed, bad en brood regeling is toch wel het minste wat je voor een geliefde over hebt lijkt mij.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
@ doornroosje waarom???? Omdat dit ern forum is , en ik objectieve meningen wilde, is dat zo raar!
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
15-09-2019 09:21
Wat verdienen is niet genoeg. Hij heeft gewoon een echt salaris nodig.
Hij heeft nu ook geen salaris...hij heeft vast wel een talent of misschien wel twee waar iemand in je netwerk iets aan heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ho wacht, als leven van je liefde heel ingewikkeld is dan moet je soms juist ruimte scheppen door afstand te nemen.
Je wil niet iemand die bij je blijft omdat hij anders geen baan en dak boven zijn hoofd met heeft.
Alle reacties Link kopieren
Is dit dezelfde persoon uit je vorige relatie? Zo ja, lees dat topic nog een keertje door.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
De relatie op on hold zetten. Zijn omstandigheden drukken op het proces van jullie relatie. Als hij zijn zaken beter voor elkaar heeft is er meer sprake van gelijkwaardigheid en kunnen jullie beginnen aan een duurzame relatie. Nu ligt zijn prioriteit ergens anders.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
@ viva ik begrijp wat je bedoeld, maar voor een startende relatie is dat toch geen basis, je kent elkaar nog niet genoeg. En dan ga je al in een afhankelijke hoek zitten als man zijnde, in het begin dacht ik dat zal hij snel oplossen aangezien hij mij zijn liefde van zijn leven noemt.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-09-2019 09:18
Ben je in je relatie ook zo spraakzaam en duidelijk?
TO is duidelijk, wel kortaf. Maar beter dat dan die ellenlange lappen tekst waarin sommige forummers de Wet van Wuiles tarten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-09-2019 09:21
Echte liefde in goede en slechte tijden dan help je elkaar aan werk en woning.
Dat zijn slechts kleine probleempjes in het universum van twee mensen die echt van elkaar houden. Een bed, bad en brood regeling is toch wel het minste wat je voor een geliefde over hebt lijkt mij.....
:hihi:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Kip04 schreef:
15-09-2019 09:21
@ doornroosje waarom???? Omdat dit ern forum is , en ik objectieve meningen wilde, is dat zo raar!
Maar zou je van mening veranderen als iedereen hier zou zeggen 'joh, nog even volhouden, echte liefde overwint alles!'

Naar jezelf luisteren en doen wat goed is voor jou.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
@ mee eens , kan absoluut lappen tekst plaatsen hoor geen probleem, maar net als in gesprekken met man lijkt het op jezelf continue dezelfde dingen horen zeggen. De essentie is duidelijk.
viva-amber schreef:
15-09-2019 09:02
Kan hij niet bij jou wonen?
Nou, dat al helemaal niet lijkt me...

Absoluut verstand. Zo kun je toch ook nooit wat samen doen? En nee, niet alles hoeft geld te kosten, maar behalve een boswandeling of film kijken thuis wil je toch ook wel eens een keer een uit eten of op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Kip04 schreef:
15-09-2019 09:25
@ viva ik begrijp wat je bedoeld, maar voor een startende relatie is dat toch geen basis, je kent elkaar nog niet genoeg. En dan ga je al in een afhankelijke hoek zitten als man zijnde, in het begin dacht ik dat zal hij snel oplossen aangezien hij mij zijn liefde van zijn leven noemt.
Dat zei hij vast ook tegen zijn ex en die zit nu een jaar met een werkloze vent op de bank opgescheept
Alle reacties Link kopieren
@ doornroosje, misschien van mening veranderen maar zou mij zeker aan het denken zetten en waarschijnlijk misschien andere opties die ik zelf nog niet had bedacht mee krijgen
Kip04 schreef:
15-09-2019 09:01
De situatie is al 6 mnd en merk dat het mij opbreekt
Nou, klaar dus
viva-amber schreef:
15-09-2019 09:21
Echte liefde in goede en slechte tijden dan help je elkaar aan werk en woning.
Dat zijn slechts kleine probleempjes in het universum van twee mensen die echt van elkaar houden. Een bed, bad en brood regeling is toch wel het minste wat je voor een geliefde over hebt lijkt mij.....

Als zoiets als geen werk en geen geld plotseling ontstaan in een lange relatie dan zorg je inderdaad voor elkaar. Als het al speelde voor de relatie vind ik het een rode vlag. Je weet dan niet of de motieven voor deze relatie gelijkwaardig zijn en of ze zuiver zijn.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal zaken die zij al wist toen zij er aan begon, blijkbaar was het geen reden om deze echte liefde te laten ontketenen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
To, wat wil hij zelf dan? Wil hij echt voor de relatie gaan? Is hij concreet en actief bezig om (zelf!) werk en onderdak te vinden?

Als reactie op 'in goede en slechte tijden help je elkaar [...]'
Tuurlijk als je een stabiele / langdurige / verder goed relatie hebt. Prima als je mee helpt denken met werk zoeken / onderdak vinden, maar hij zal toch echt zelf de stappen moeten zetten.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
@ viva klopt maar niet met de gedachten dat het nog maanden/jaren zou duren
Alle reacties Link kopieren
verstand, ik ken zo iemand en ik weet ook waarom zijn relatie gestand is. o.a. omdat hij geen baan kon houden en niet met geld wist om te gaan, maar wél een vlotte babbel heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven