geen moederdagcadeau gekregen

12-05-2014 12:25 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
voordat jullie denken dat ik mn man afbrand met deze topic dat is niet zo, maar ben zooo boos en telleur gesteld.

ik heb dus gister geen moederdag cadeau gekregen en ben dr best heel erg boos over en zwaar telleur gesteld in hem.

ik sta altijd voor iedereen hier in huis klaar, doe alles hier,

zorg dat alles op rolletjes loopt, zorg voor ons kind, doe het hele huishouden en hij hoeft helemaal maar dan ook helemaal nix tedoen hier, enigste wat hij doet is werken 6dagen in de week.

ik vraag nooit ergens om, ben absoluut niet veeleisend, ik zeur en klaag nooit op hem omdat hij zoveel werkt en dit voor ons doet(ben helaas werkloos en doe onwijs mn best maar is vreselijke moeilijke tijd), heb zelfs aan gegeven dat ik geen cadeautje hoefde voor mn verjaardag paar maand terug(stiekem wel op gehoopt), maar nu is het godverdorie 1x in jaar moederdag!

en dan krijg ik helemaal nix! zelfs geen kaartje..

ik kan zaterdags zelfs nog op pad om cadeautjes tekopen voor onze moeders.

wij hebben een slechte band(relatie) met zijn ouders daar wilde hij eerst liever niet naartoe, ik heb daar zelfs op aangedrongen om er wel heen tegaan omdat het tenslotte z'n moeder is en het maar 1x per jaar moederdag is.

ik ga dan ook met tegenzin naar zn ouders maar doe dit omdat het wel zo hoord vind ik.

en ik krijg godverdorie helemaal nix!

was gister ook zo boos dat ik optijd naar bed ben gegaan en er ff helemaal klaar mee was.

het gaat mij niet perse om een kado of dat iets geld moet kosten maar een beetje waardering voor alles wat ik doe, dat ik een goeie en lieve vrouw ben, een goeie moeder en gevoel krijg dat ik gewaardeerd word.

en dat hoeft niet perse alleen op deze dag, dat hoort altijd zo tezijn maar dit voelt echt als een mes in mn rug.

sorry vd lange post maar moest het echt ff kwijt.
Nav de hypergefrustreerde dramapost waarmee dit topic begon dacht ik ook 'arme man'. Maar TO is gelukkig weer afgekoeld.

Alleen die hints lijken me dus niet zo handig, dat ben ik helemaal met Apie eens.
Ik vind het geen arme man, toch leuk als hje weet dat je partner dat waardeert om even wat te kopen. iets voor een ander doen in een relatie houdt de boel wel zo gezellig.
quote:jasse schreef op 13 mei 2014 @ 13:01:

[...]

Moederdag en Valentijnsdag zijn wat je het zelf maakt hoor. En ze zegt dat ze erg hard opzoek is naar werk, dus dat vind ik echt een rotopmerking van je.

Idd, rotopmerking.

Trek je niets aan van die Lady Kots. Ze doet haar naam eer aan. Die echte diva (avatar) is ook zo aandachtsgeil.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Vaderdag komt NA moederdag

en laat je geluk nooit van anderen afhangen.

Ik kreeg de eerste moederdag dat ik echt moeder was ook niks. toen heb ik een gigantisch leuk setje lingerie voor mezelf gekocht en dat werd dus het vaderdag kado. De vader kon de grap waarderen en heeft moederdag nooit meer vergeten (meestal werd het iets van leuke lingerie gheheh)
Fijn om telezen dat er ook een hoop dames zijn die mij wel begrijpen.

En dat van hints geven.. Tja kom op.. Ga toch niet steeds iets lopen voorkauwen en hem eraan temoeten herrineren dat ik het wel leuk zou vinden dat hij eraan denkt.. Het is een volwassen vent..

En dat hij niet uit een heel knus huis komt weet ik ook wel..

Maar dat is verleden tijd en wij zijn nu ons gezin en een nieuw gezin samen..

Maar orbit dat vd lingerie vind ik een goeie!
Ik begrijp het ook niet zo goed hoor... Is Moederdag ineens weer iets geworden waar partners of ouders met jonge kinderen aan doen? Want ik ken het als de gelegenheid waarbij je vroeger op school een knutseltje maakte, of een gedichtje leerde en dat dan evt met een ontbijt op bed presenteerde en dan was het dat.

Heb met mijn zoon (bijna 7 maanden) een zelfgemaakt schilderijtje gemaakt maar ook geen speciaal Moederdagcadeau gekocht, viel samen met haar verjaardag dus ik vond het raar om de cadeautjes te splitsen.

Maar dat het gelegenheden zijn waarbij je eigenlijk cadeautjes hoort te kopen was ik eigenlijk echt niet gewend, ook niet met volwassen verjaardagen of kerst. In mijn vrouws familie is dat veel gebruikelijker en ook zo gebleven nadat de kinderen allemaal al lang volwassen waren.
quote:miyesa schreef op 14 mei 2014 @ 07:21:

En dat van hints geven.. Tja kom op.. Ga toch niet steeds iets lopen voorkauwen en hem eraan temoeten herrineren dat ik het wel leuk zou vinden dat hij eraan denkt..Je had zelf al aangegeven dat je geen cadeau voor je verjaardag hoefde. Hoe kon hij weten dat je wél een cadeautje voor moederdag had gewild (nog afgezien van het feit dat je zijn moeder niet bent)? Hij heeft alleen maar rekening gehouden met jouw wens (geen cadeaus), toch?
Mijn kinderen hebben leuke tuinplant gekocht en lekker ontbijtje. Helemaal prima. Van mijn man krijg ik uiteraard niets. Ben zijn moeder niet. Dat hij dit jaar niets met onze trouwdag heeft gedaan was ik minder blij mee. Bosje bloemen had leuk geweest. Ach maakt hij wel andere keer goed
De beste feestjes bouw je zelf! En meefeesten wil iedereen wel. Je kunt ook zelf een lekker taartje kopen om te vieren dat het zo leuk vindt dat je moeder bent.
PS: Mijn vader deed vroeger alles fout, kocht vol liefde en foute Eau de Cologne als moeder een trendy parfum wenste en grote bloeiende geraniums voor op de vensterbank. Een stuk of zes. Vond-ie zelf Zo mooi! Mijn moeder barstte die keer bijna in snikken uit van zoveel wansmaak. Auwww

Toen leerde ik dus dat als je echt iets wilt… je niet op een ander gaat zitten wachten. En dat anderen geen gedachten kunnen lezen.
quote:NYC schreef op 14 mei 2014 @ 07:47:

Ik begrijp het ook niet zo goed hoor... Is Moederdag ineens weer iets geworden waar partners of ouders met jonge kinderen aan doen? Want ik ken het als de gelegenheid waarbij je vroeger op school een knutseltje maakte, of een gedichtje leerde en dat dan evt met een ontbijt op bed presenteerde en dan was het dat.

Heb met mijn zoon (bijna 7 maanden) een zelfgemaakt schilderijtje gemaakt maar ook geen speciaal Moederdagcadeau gekocht, viel samen met haar verjaardag dus ik vond het raar om de cadeautjes te splitsen.

Maar dat het gelegenheden zijn waarbij je eigenlijk cadeautjes hoort te kopen was ik eigenlijk echt niet gewend, ook niet met volwassen verjaardagen of kerst. In mijn vrouws familie is dat veel gebruikelijker en ook zo gebleven nadat de kinderen allemaal al lang volwassen waren.

Wij geven cadeaus bij Kerst, verjaardag, moeder- en vaderdag. Kerst niet voor iedereen. Mijn schoonmoeder zou willen dat we met Sinterklaas, Pasen, nieuwjaar, Kerst,... aan de kleine van mijn schoonbroer telkens een cadeau geven maar daar doen we niet aan mee. Tenslotte ons kind niet.

Cadeaus splitsen is niet raar. Verjaar op Kerstdag en als kind had ik er al een hekel aan om 1 cadeau te krijgen voor beide gelegenheden. Zeker als je ziet dat dit bij anderen wel gesplitst wordt omdat het niet op dezelfde dag valt.
Wat bij jij een drama queen. Nee, nee, ik hoef geen cadeautje, maar ondertussen. Als hij niet meedoet met het commerciele circus van mannen die tegenwoordig voor vrouwen die NIET hun moeder zijn iets moeten kopen, dan is het huis te klein.

Zou ook kunnen zijn dat hij vind dat je het niet verdient.
Meid stop er mee om alles zwijgzaam voor iedereen te doen.

Het helpt niet, en je zwoegt alleen maar verder.Ik heb gemerkt als je zo n een alles voor een ander instelling hebt. Jezelf vergeet.

En mensen komen niet naar jouw toe met een kadoo.

Dus als je wat wilt moet je het helaas zeggen.Niet leuk maar zo is het. Ik loop daar ook tegen aan.

Ik regelde hier ook alles. Met kadoos voor zijn moeder aan toe.

Ben ik mee omgehouden maak je man zelf verantwoordenlijk voor een Moederdag kado voor zijn moeder.
quote:Thordis schreef op 12 mei 2014 @ 13:05:

[...]

Wat een kaal leven heb je dan, als je vooral zo min mogelijk moet verwachten.

En tof voor je vriend dat hij niets met die commerciële dagen heeft, maar het gaat er toch om of de ánder er iets mee heeft?

Ik bedoel, ik kan wel niets met verjaardagen hebben, maar dat wil toch niet zeggen dat ik de verjaardag van een ander kan negeren?

Geheel mee eens. Ik vind het zo n onzin dat je niks mag verwachten. Dat betekend dat je onbegrens iets mag doen voor een ander. En die ander geeft niks terug in de vorm van waardering, kadootje, of gezellig praatje.

In zo n situatie heb ik een jaar gezeten. Vewacht niks terug.

Nou op een gegeven moment ga je hakken in het zand. Als er niks terug komt en dat hoeft nog niet eens een kadootje te zijn. Even vragen hoe het met je gaat. Is ook al aandacht.

Er niks voor terug krijgen vind ik armoede. Dat betekend dat er geen uitwisseling is van energie. En dus de enne uitgeput raakt omdat je altijd maar geeft. En er zijn veel mensen die alleen maar nemen.
Waarom moet je man een moederdagcadeau kopen. Ben je ook z'n moeder? gatverdegatver!

Anyway, drama queen alert.
Ik snap wat je bedoeld.

Maar:

1) Hij hoeft naar mijn mening niets voor je te kopen omdat jij zijn moeder niet bent.

2) Hij zou uit naam van jullie kind iets gehaald kunnen hebben als je kind nog te klein is.

3) Verwachting = teleurstelling (vaak). Dat komt omdat jij een bepaalde verachting hebt en daar niet aan voldaan wordt.

In dit geval ben je misschien niet duidelijk genoeg geweest in je communicatie naar hem toe.

Ik als man zijnde kan het waarderen dat jij hem aanspoort toch naar zijn moeder te gaan en zelfs een cadeau te kopen. Hij had die verantwoordelijkheid op zich moeten nemen maar heeft dat niet gedaan.

Blijkbaar is het moederschap voor jou belangrijker (de waardering erin) dan voor hem.

Bij ons thuis hebben wij de afspraak:

De kids maken iets (alleen of met man) en die geven het aan hun moeder. Ik koop niets voor haar op moederdag.

En op vaderdag hetzelfde. De waardering moet komen vanuit de kinderen en niet vanuit de partner.

Wellicht dat je hem gewoon kunt vertellen dat je een bepaalde verwachting had en dat je teleurgesteld bent dat je niets gekregen hebt. Als je het een open gesprek maakt, zorg je niet voor verwijten, maar je zorgt dat hij ook zijn mening kan geven.

Misschien is het dan gelijk het juiste moment om duidelijke afspraken te maken wat je wel of niet verwacht op vader/moederdag en bijv. valentijn.
quote:poldervrouw schreef op 14 mei 2014 @ 08:04:

Mijn kinderen hebben leuke tuinplant gekocht en lekker ontbijtje. Helemaal prima. Van mijn man krijg ik uiteraard niets. Ben zijn moeder niet. Dat hij dit jaar niets met onze trouwdag heeft gedaan was ik minder blij mee. Bosje bloemen had leuk geweest. Ach maakt hij wel andere keer goedEn wat heb jij jouw man gegeven op jullie trouwdag?
quote:AsoTut schreef op 16 mei 2014 @ 20:34:

[...]

En wat heb jij jouw man gegeven op jullie trouwdag?En toen was het stil...
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
ik wil zeker wel iets voor moederdag van mijn partner. Anders krijg ik helemaal nooit wat en ik ben wel de moeder van zijn kinderen. Ik regel ook van alles voor vaderdag, is toch leuk! Geen gelegenheid voorbij laten gaan om er een feestje van te maken en elkaar te verwennen.

Helemaal als je partner dat spontaan niet doet zijn dit soort dagen erg handig ;-)!!
quote:haakje schreef op 16 mei 2014 @ 21:15:

ik wil zeker wel iets voor moederdag van mijn partner. Anders krijg ik helemaal nooit wat en ik ben wel de moeder van zijn kinderen. Ik regel ook van alles voor vaderdag, is toch leuk! Geen gelegenheid voorbij laten gaan om er een feestje van te maken en elkaar te verwennen.

Helemaal als je partner dat spontaan niet doet zijn dit soort dagen erg handig ;-)!!Juist, liever een cadeau op een "gewone" dag, lekker onverwachts dus, dan op een geforceerde moederdag, Valentijnsdag oid. En ik denk gelukkig niet : "Ik wil zeker iets voor moederdag".
Je zeurt niet dan krijg je niks. Waarom zou hij je doet toch alles braafjes en komt ook nog eens te vrede over. Hoe lang moeten we der over doen voordat we door hebben dat mannen niet in ons hoofd kunnen kijken. Als je al een punt maakt van je verjaardag waarom nu wel! Alle jouw dagen zijn belangrijk ook je verjaardag. Mijn moeder doet precies het zelfde. Het ene moment is het hoeft niet voor mij en het andere moment is jammere hij vergeet mij! En men vader weet nooit wanneer hij wel of niet iets moet doen. Wees gewoon duidelijk en rechtlijnig daarin. Je moet gewaardeerd worden en anders word je met recht en rede boos. Klaar!

P.S. en maakt jezelf niet wijs dat hij die uit zichzelf had moeten bedenken. want dan had die het al gedaan. Mannen werken niet zo en de meeste vrouwen die verwent worden door hun man is omdat ze stiekem gewoon zeuren zijn!
quote:orbit schreef op 14 mei 2014 @ 01:25:

Vaderdag komt NA moederdag

en laat je geluk nooit van anderen afhangen.

Ik kreeg de eerste moederdag dat ik echt moeder was ook niks. toen heb ik een gigantisch leuk setje lingerie voor mezelf gekocht en dat werd dus het vaderdag kado. De vader kon de grap waarderen en heeft moederdag nooit meer vergeten (meestal werd het iets van leuke lingerie gheheh)
Wanneer was het Moederdag dan???
Hier ook niks gezien hahahahaaa
quote:_isis_ schreef op 16 mei 2014 @ 22:09:

Wanneer was het Moederdag dan???Om dat te weten moet je moeder zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven