geen moederdagcadeau gekregen

12-05-2014 12:25 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
voordat jullie denken dat ik mn man afbrand met deze topic dat is niet zo, maar ben zooo boos en telleur gesteld.

ik heb dus gister geen moederdag cadeau gekregen en ben dr best heel erg boos over en zwaar telleur gesteld in hem.

ik sta altijd voor iedereen hier in huis klaar, doe alles hier,

zorg dat alles op rolletjes loopt, zorg voor ons kind, doe het hele huishouden en hij hoeft helemaal maar dan ook helemaal nix tedoen hier, enigste wat hij doet is werken 6dagen in de week.

ik vraag nooit ergens om, ben absoluut niet veeleisend, ik zeur en klaag nooit op hem omdat hij zoveel werkt en dit voor ons doet(ben helaas werkloos en doe onwijs mn best maar is vreselijke moeilijke tijd), heb zelfs aan gegeven dat ik geen cadeautje hoefde voor mn verjaardag paar maand terug(stiekem wel op gehoopt), maar nu is het godverdorie 1x in jaar moederdag!

en dan krijg ik helemaal nix! zelfs geen kaartje..

ik kan zaterdags zelfs nog op pad om cadeautjes tekopen voor onze moeders.

wij hebben een slechte band(relatie) met zijn ouders daar wilde hij eerst liever niet naartoe, ik heb daar zelfs op aangedrongen om er wel heen tegaan omdat het tenslotte z'n moeder is en het maar 1x per jaar moederdag is.

ik ga dan ook met tegenzin naar zn ouders maar doe dit omdat het wel zo hoord vind ik.

en ik krijg godverdorie helemaal nix!

was gister ook zo boos dat ik optijd naar bed ben gegaan en er ff helemaal klaar mee was.

het gaat mij niet perse om een kado of dat iets geld moet kosten maar een beetje waardering voor alles wat ik doe, dat ik een goeie en lieve vrouw ben, een goeie moeder en gevoel krijg dat ik gewaardeerd word.

en dat hoeft niet perse alleen op deze dag, dat hoort altijd zo tezijn maar dit voelt echt als een mes in mn rug.

sorry vd lange post maar moest het echt ff kwijt.
Dat vind ik sneu voor je zoon als je hem er zo op aanspreekt.

Het idee van Moederdag is toch weg als je zelf om cadeaus moet vragen?

Ik ben dol op knutsels, maar de cadeaus voor die dag zeggen me niet zoveel. Ik ben gek op cadeautjes, maar dan met mijn verjaardag of huwelijksdag.
quote:sinnombre schreef op 13 mei 2014 @ 08:37:

Dat vind ik sneu voor je zoon als je hem er zo op aanspreekt.

Het idee van Moederdag is toch weg als je zelf om cadeaus moet vragen?

Ik ben dol op knutsels, maar de cadeaus voor die dag zeggen me niet zoveel. Ik ben gek op cadeautjes, maar dan met mijn verjaardag of huwelijksdag.

Sneu voor mijn zoon, als ik hem probeer te beschermen tegen de scherpe tong van zijn zus, en het hoongelach van zijn broer? Dit exemplaar vergeet alles, echt alles. Komt dit op zaterdagavond alvast opbiechten, en ik geef hem een tip. Hij had dus wel iets willen kopen, maar was weer eens vergeten dat op tijd te doen. Broer en zus waren druk met inpakken van hun cadeaus, en dus vroeg hij zich af of dat echt al morgen was, dat Moederdag!

En normaal ben ik ook meer, van laat hen het maar ondervinden, maar dit kind zit even met nogal wat issues op het gebied van school en zelfvertrouwen, dus dit leek mij voor hem nu even het beste.
TO heb je nog met jouw man gepraat?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
ik wil allereerste uit de weg helpen dat ik mijn man niet zou waarderen dat hij zo hard werkt want dat doe ik uiteraard wel, en ook dat ik misschien tehoge verwachtingen zou hebben en dat je het bij mij niet snel zou goed doen met een bosje bloemen of wat anders.

en de reden dat ik met mijn verjaardag geen kado wilde is omdat ik de maand ervoor heb gewinkeld en dat ook als kado beschouwde, maar goed ik ben en blijf een vrouw dus zelfs als een vrouw zegt dat ze nix hoeft(een kleinigheidje) hoop je altijd een heel ietsie pietsie klein beetje dat je toch misschien nog een klein presentje krijgt...

en dat dit zoveel terweeg zou brengen had ik ook niet gedacht, ik had gedacht dat een groot gedeelte zich wel een klein beetje in konden verplaatsen dat je als moeder zijnde toch wel fijn vind dat je op die dag iets krijgt of dat nou groot of klein is, zelf gemaakt of een ontbijtje of wat dan ook..

ik heb het na het lezen van al die reactie's maar besloten om het er verder niet met mijn man erover tehebben, want heb zondag al wel een hint gegeven die hij toch ook wel begrepen heeft.

misschien is het ook wel kinderachtig om op die dag wat teverwachten, maar goed we zijn niet allemaal het zelfde..

bij ons thuis werd het altijd wel geviert(niet groots en meeslepend) maar wel een leuke dag voor mn moeder dat ze zich gewaardeert voelde en speciaal.,

maar bij mn vriend juist weer niet want dat is een koel en niet erg hartelijk gezin.

daarom ga ik met vaderdag het juist wel doen (vorig jaar ook gedaan met een mooie fotoshoot vd kleine) en dan aan geven dat ik het belangrijk vind om het wel tevieren.

en zo heeft iedereen er andere opvattingen over.
quote:miyesa schreef op 13 mei 2014 @ 11:42:

ik heb het na het lezen van al die reactie's maar besloten om het er verder niet met mijn man erover tehebben, want heb zondag al wel een hint gegeven die hij toch ook wel begrepen heeft.. sorry, maar als jij wilt dat hij hierin veranderd zul je het hem toch echt moeten vertellen. Jouw hint was dus niet duidelijk genoeg. Arme man
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
TO ik snap je wel. Ook al ben je zijn moeder niet het gaat erom dat hij jou een goede moeder vindt voor jullie kind.

Eerlijk gezegd ik denk niet dat hij je geen cadeau gaf omdat hij je een slechte moeder vindt. Je zei dat je voor je verjaardag geen cadeau wou. Als iemand mij zegt geen cadeau te willen neem ik dat aan als waarheid. Niet moeilijk maken he. Misschien dacht hij dat je die dag ook niet belangrijk vond. Of misschien zegt hij ook dat je zijn moeder niet bent.

Ik zou er nu ook niets over zeggen. Op vaderdag wel iets geven. Wie weet valt zijnen euro. Zo niet toch de volgende keer er hem op attent maken dat je iets wil.

Cadeautjes zijn leuk maar als je als cadeau vb van je schoonmoeder een verfrommeld knutselwerkje krijgt van een kind dat je totaal niet kent heb ik liever geen cadeau. Heb niets tegen knutselwerkjes enzo maar toch leuker als je het van het kind zelf krijgt.
quote:miyesa schreef op 13 mei 2014 @ 11:42:

ik wil allereerste uit de weg helpen dat ik mijn man niet zou waarderen dat hij zo hard werkt want dat doe ik uiteraard wel, en ook dat ik misschien tehoge verwachtingen zou hebben en dat je het bij mij niet snel zou goed doen met een bosje bloemen of wat anders.

en de reden dat ik met mijn verjaardag geen kado wilde is omdat ik de maand ervoor heb gewinkeld en dat ook als kado beschouwde, maar goed ik ben en blijf een vrouw dus zelfs als een vrouw zegt dat ze nix hoeft(een kleinigheidje) hoop je altijd een heel ietsie pietsie klein beetje dat je toch misschien nog een klein presentje krijgt...

en dat dit zoveel terweeg zou brengen had ik ook niet gedacht, ik had gedacht dat een groot gedeelte zich wel een klein beetje in konden verplaatsen dat je als moeder zijnde toch wel fijn vind dat je op die dag iets krijgt of dat nou groot of klein is, zelf gemaakt of een ontbijtje of wat dan ook..

ik heb het na het lezen van al die reactie's maar besloten om het er verder niet met mijn man erover tehebben, want heb zondag al wel een hint gegeven die hij toch ook wel begrepen heeft.

misschien is het ook wel kinderachtig om op die dag wat teverwachten, maar goed we zijn niet allemaal het zelfde..

bij ons thuis werd het altijd wel geviert(niet groots en meeslepend) maar wel een leuke dag voor mn moeder dat ze zich gewaardeert voelde en speciaal.,

maar bij mn vriend juist weer niet want dat is een koel en niet erg hartelijk gezin.

daarom ga ik met vaderdag het juist wel doen (vorig jaar ook gedaan met een mooie fotoshoot vd kleine) en dan aan geven dat ik het belangrijk vind om het wel tevieren.

en zo heeft iedereen er andere opvattingen over.

Weet je wat het is miyesa?

Heel veel mensen kunnen goed begrijpen dat je een beetje teleurgesteld bent, dat heb ik meerdere mensen zien schrijven.

Wat ik zelf niet begrijp is: boos worden, vlammen, mes-in-de-rug gevoelens. Dan vraag ik me af ben je écht alleen boos omdat je man, die je verder omschrijft als lief en hardwerkend en waarderend naar jou toe, dit ene ding niet heeft gedaan? Want dat is wel een heleboel drama voor iets dat eigenlijk gewoon een misverstand is.

Ik vind het best logisch om dingen van elkaar te verwachten. Maar blijkbaar luistert hij naar wat jij letterlijk zegt ('ik hoef geen verjaardagscadeautje') en negeer jij juist wat hij zegt omdat jij iets anders wil (cadeau voor zijn moeder + langsgaan terwijl hij daar geen behoefte aan heeft).

Als jij nou begint met zeggen wat je echt bedoelt, is de kans veel groter dat je krijgt waar je behoefte aan hebt. En of dat nu een cadeautje of aandacht of bevestiging is, dat moet je zelf uitzoeken.
This is an unacceptable timeline
Herkenbaar hoor, mijn man is ook zo'n hork. Heeft een aantal jaar mijn verjaardag vergeten, en toen ik was bevallen van mijn oudste en terug uit ziekenhuis kwam, stond er nog geen bloemetje op tafel.

Ik heb dat hem altijd kwalijk genomen, bij de tweede maakte hij die fout niet weer, en had een bosje bloemen gegeven.

Maar toen 1,5 later een neefje werd geboren en de moeder van zijn broer een giga bos rozen, een gouden armband en een luchtje kado kreeg barste ik in tranen uit. Wellicht hadden de hormonen ook een duit in het zakje gedaan.

Valentijn, kerst, verjaardag, nooit een kado, ik kocht altijd kadootjes voor hem maar ben er mee opgehouden. Als het van een kant afkomt is het niet leuk meer.
dat van boos en vlammen heb ik in een vlaag van boosheid en telleurstelling geschreven.. geen goeie woordkeuze geweest sorry!

was eigenlijk in heat of the moment dat de kleine op bed lag en ik ff mn frustratie er uit moest hebben

maar uiteraard is het beter om er naatuurlijk over tepraten ik weet het maar soms denk ik dat je sommige dingetjes ook beter voor je kunt houden..

ik ga het dan ook maar met vaderdag aangeven dat ik het wel belangrijk vind dat dit gevierd word en voor nu laat ik het maar voor wat het is.

in sommige gevallen kun je af en toe maar beter iets laten voor wat het is.

en denk dat dit zo'n geval is..

al zou het aangeven en zeggen wat ik vind ook beter zijjn maar heb maar besloten het zo telaten.
Enigste wat hij doet is 6 dagen werken per week, en hij hoeft thuis niks te doen?

Nounou wat heeft hij het luxe zeg....

Zou er nog eens bij moeten komen dat hij op zn enige vrije dag het huishouden kon gaan doen terwijl jij de hele week thuis bent.

Ik heb ook geen moederdagkado gekregen (kind is 3), had het wel leuk gevonden, dat zal ik niet ontkennen. Maar dat jij hier zo boos over bent, ik vind je heel verwend klinken.

Misschien moet jij je man eens wat meer waarderen met hij werkt alleen maar 6 dagen. Ik vind dat nogal wat.
quote:miyesa schreef op 13 mei 2014 @ 12:37:

dat van boos en vlammen heb ik in een vlaag van boosheid en telleurstelling geschreven.. geen goeie woordkeuze geweest sorry!

was eigenlijk in heat of the moment dat de kleine op bed lag en ik ff mn frustratie er uit moest hebben Ach, iedereen wordt wel eens onredelijk boos. Als je maar in de gaten houdt dat het jouw boosheid is, dat dat niet zijn schuld is. Er later samen om lachen is in mijn ervaring de beste manier om de lucht te klaren.quote:maar uiteraard is het beter om er naatuurlijk over tepraten ik weet het maar soms denk ik dat je sommige dingetjes ook beter voor je kunt houden..

ik ga het dan ook maar met vaderdag aangeven dat ik het wel belangrijk vind dat dit gevierd word en voor nu laat ik het maar voor wat het is.

in sommige gevallen kun je af en toe maar beter iets laten voor wat het is.

en denk dat dit zo'n geval is..

al zou het aangeven en zeggen wat ik vind ook beter zijjn maar heb maar besloten het zo telaten.

Maar laat je het dan ook echt? Dus echt even uitknuffelen dit en dan niet stiekem teleurgesteld blijven hoor.

Enne... vaderdag is zijn dag toch? Ik zou hem gewoon vragen of hij het leuk vindt om daar iets mee te doen. Want anders ben je weer jouw wens aan het uitvoeren met de verwachting dat hij daar blij mee is en positief op reageert, terwijl hij daar misschien helemaal geen behoefte aan heeft. Met weer een kans op teleurtstelling terwijl jullie dat allebei niet zo bedoelen.
This is an unacceptable timeline
quote:apie01 schreef op 13 mei 2014 @ 12:06:

[...]

sorry, maar als jij wilt dat hij hierin veranderd zul je het hem toch echt moeten vertellen. Jouw hint was dus niet duidelijk genoeg. Arme man

Arme man? Really?

Deze "arme man" had best zelf kunnen bedenken dat het leuk geweest was een beetje aandacht aan moederdag te besteden.
Ik snap je wel. Ik vind het altijd al een beetje vervelend als mijn man zijn best niet doet voor een cadeautje en even snel een winkel in rent vor iets. verwend he.
Je weet dat moederdag gewoon 1 grote commerciële rotzooi is toch, net als Valentijnsdag? Tja, jammer dat je niks kreeg. Misschien moet je een baan zoeken, volgens mij word je een nogal gek thuis.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:ladygaga_xx schreef op 13 mei 2014 @ 12:58:

Je weet dat moederdag gewoon 1 grote commerciële rotzooi is toch, net als Valentijnsdag? Tja, jammer dat je niks kreeg. Misschien moet je een baan zoeken, volgens mij word je een nogal gek thuis.Ben je daar weer, vrolijkerd ;)!
quote:consuelabananahammok schreef op 13 mei 2014 @ 12:44:

[...]

Arme man? Really?

Deze "arme man" had best zelf kunnen bedenken dat het leuk geweest was een beetje aandacht aan moederdag te besteden.

Ja Really

Deze man wordt afgerekend omdat ze zelf niet duidelijk is. Geeft zelf aan geen cadeau te willen hebben voor bijv haar verjaardag en dan teleurgesteld zijn als ze niks krijgt? En nou moet hij via hints begrijpen dat ze teleurgesteld is in haar moederdag. Wees dan een grote meid en zeg dan wat je dwars zit. Dus arme man.
quote:ladygaga_xx schreef op 13 mei 2014 @ 12:58:

Je weet dat moederdag gewoon 1 grote commerciële rotzooi is toch, net als Valentijnsdag? Tja, jammer dat je niks kreeg. Misschien moet je een baan zoeken, volgens mij word je een nogal gek thuis.Moederdag en Valentijnsdag zijn wat je het zelf maakt hoor. En ze zegt dat ze erg hard opzoek is naar werk, dus dat vind ik echt een rotopmerking van je.
Zeggen dat je man maar 6 dagen werkt komt toch over dat je hem daarin niet waardeert. Als jij zegt dat het wel zo is dan is het zo.

Off-topic zeg niet dat huisvrouwen niets moeten doen maar als ik weer 1 hoor klagen over hoe lastig ze het hebben vraag ik of ze wel beseffen dat werkenden dat ook allemaal moeten doen en dat ze wat meer waardering mogen hebben voor de werkende mensen.
quote:apie01 schreef op 13 mei 2014 @ 13:00:

[...]

Ja Really

Deze man wordt afgerekend omdat ze zelf niet duidelijk is. Geeft zelf aan geen cadeau te willen hebben voor bijv haar verjaardag en dan teleurgesteld zijn als ze niks krijgt? En nou moet hij via hints begrijpen dat ze teleurgesteld is in haar moederdag. Wees dan een grote meid en zeg dan wat je dwars zit. Dus arme man.

Het is gewoon een volwassen man, die kan heus zelf verzinnen dat het moederdag is en dat zijn vrouw het leuk vindt dat er iets gedaan wordt.

Wat is dat toch dat vrouwen denken dat mannen zielige wezens zijn die zelf hun hersencellen niet kunnen gebruiken.

To reageert wat overdreven , ze had idd gewoon kunnen zeggen, Hey harrie, je had best kunnen verzinnen dat het leuk was geweest als je met moederdag een bloemetje had gekocht.

Niks arme man zeg. Kom op.
quote:consuelabananahammok schreef op 13 mei 2014 @ 13:05:

[...]

Het is gewoon een volwassen man, die kan heus zelf verzinnen dat het moederdag is en dat zijn vrouw het leuk vindt dat er iets gedaan wordt.

Wat is dat toch dat vrouwen denken dat mannen zielige wezens zijn die zelf hun hersencellen niet kunnen gebruiken.

.Dat zijn jou woorden dat hij zijn hersencellen niet kan gebruiken. Heeft er namelijk niks mee te maken. Hij word er op afgerekend omdat ze zelf verschillende signalen afgeeft. En ik hoef niks van mijn man te krijgen met Moederdag. Ik vind het wel leuk dat mijn drie jarige iets voor me geknutseld heeft. Maar toen mijn zoon 1 was verwachte ik echt niks. Dus niet alle vrouwen verwachten iets van hun man.
quote:apie01 schreef op 13 mei 2014 @ 13:10:

[...]

Dat zijn jou woorden dat hij zijn hersencellen niet kan gebruiken. Heeft er namelijk niks mee te maken. Hij word er op afgerekend omdat ze zelf verschillende signalen afgeeft. En ik hoef niks van mijn man te krijgen met Moederdag. Ik vind het wel leuk dat mijn drie jarige iets voor me geknutseld heeft. Maar toen mijn zoon 1 was verwachte ik echt niks. Dus niet alle vrouwen verwachten iets van hun man.

Jij benoemt hem als arme man omdat zijn vrouw dit beter had voor moeten kauwen en ik snap dat gewoon niet nee. Iemand kan ook zelf denken en ik mag toch aannemen dat je na zoveel jaar je vrouw wel beter kent.

En nee niet alle vrouwen verwachten iets van hun man, maar de vrouwen die wel iets verwachten hebben niet per definitie een arme man.

Het was moederdag, haar man heeft er niets mee gedaan en ze had dat leuk gevonden en is teleurgesteld.

In mijn ogen had haar man idd best zelf kunnen verzinnen dat het leuk zou zijn om uit naam van hun kind iets te doen.

Lijkt mij dodelijk vermoeiend als je alles moet voorkauwen wat je leuk zou vinden.
TO, je schrijft zelf al dat hij van huis uit geen moederdagvierder is. Kan best dat hij er ook geen leuke associaties bij heeft als hij uit een kil gezin komt. Dus ik denk dat je hem toch een beetje duidelijk moet aangeven hoe jij het graag wil vieren. En geef idd het goede voorbeeld door voor hem iets leuks/liefs te doen met vaderdag.
quote:consuelabananahammok schreef op 13 mei 2014 @ 13:19:

[...]

Jij benoemt hem als arme man omdat zijn vrouw dit beter had voor moeten kauwen en ik snap dat gewoon niet nee. Iemand kan ook zelf denken en ik mag toch aannemen dat je na zoveel jaar je vrouw wel beter kent.

En nee niet alle vrouwen verwachten iets van hun man, maar de vrouwen die wel iets verwachten hebben niet per definitie een arme man.

Het was moederdag, haar man heeft er niets mee gedaan en ze had dat leuk gevonden en is teleurgesteld.

In mijn ogen had haar man idd best zelf kunnen verzinnen dat het leuk zou zijn om uit naam van hun kind iets te doen.

Lijkt mij dodelijk vermoeiend als je alles moet voorkauwen wat je leuk zou vinden.Hoe je het went of keert. Het is voor deze man niet duidelijk anders had hij wel wat gedaan. En als hij het niet begrijpt ( wat ik me kan voorstellen, doordat ze de verkeerde signalen afgeeft) moet je duidelijk zijn wat je verwacht. Anders zal hij niet veranderen. Hoe vermoeiend moet het dan voor een man zijn, als je verkeerde signalen geeft maar wel het tegenovergestelde verwacht? Is dit vrouwen logica die ik (gelukkig) niet heb mee gekregen. Wees gewoon duidelijk.
quote:zoembaya schreef op 13 mei 2014 @ 13:22:

TO, je schrijft zelf al dat hij van huis uit geen moederdagvierder is. Kan best dat hij er ook geen leuke associaties bij heeft als hij uit een kil gezin komt. Dus ik denk dat je hem toch een beetje duidelijk moet aangeven hoe jij het graag wil vieren. En geef idd het goede voorbeeld door voor hem iets leuks/liefs te doen met vaderdag.

Ik zou idd aan vaderdag invulling geven zoals jij het leuk vindt deze dagen te vieren en zeggen dat je de volgende keer dit met moederdag ook leuk vindt.

Ik snap dat je teleurgesteld bent en om dit voor de komende jaren te voorkomen spreek je er iets over af.
quote:apie01 schreef op 13 mei 2014 @ 13:24:

[...]

Hoe je het went of keert. Het is voor deze man niet duidelijk anders had hij wel wat gedaan. En als hij het niet begrijpt ( wat ik me kan voorstellen, doordat ze de verkeerde signalen afgeeft) moet je duidelijk zijn wat je verwacht. Anders zal hij niet veranderen. Hoe vermoeiend moet het dan voor een man zijn, als je verkeerde signalen geeft maar wel het tegenovergestelde verwacht? Is dit vrouwen logica die ik (gelukkig) niet heb mee gekregen. Wees gewoon duidelijk.Ben het eens dat je duidelijk moet zijn waarom je teleurgesteld bent, alleen komt arme man dan niet bij mij op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven