geen moederdagcadeau gekregen

12-05-2014 12:25 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
voordat jullie denken dat ik mn man afbrand met deze topic dat is niet zo, maar ben zooo boos en telleur gesteld.

ik heb dus gister geen moederdag cadeau gekregen en ben dr best heel erg boos over en zwaar telleur gesteld in hem.

ik sta altijd voor iedereen hier in huis klaar, doe alles hier,

zorg dat alles op rolletjes loopt, zorg voor ons kind, doe het hele huishouden en hij hoeft helemaal maar dan ook helemaal nix tedoen hier, enigste wat hij doet is werken 6dagen in de week.

ik vraag nooit ergens om, ben absoluut niet veeleisend, ik zeur en klaag nooit op hem omdat hij zoveel werkt en dit voor ons doet(ben helaas werkloos en doe onwijs mn best maar is vreselijke moeilijke tijd), heb zelfs aan gegeven dat ik geen cadeautje hoefde voor mn verjaardag paar maand terug(stiekem wel op gehoopt), maar nu is het godverdorie 1x in jaar moederdag!

en dan krijg ik helemaal nix! zelfs geen kaartje..

ik kan zaterdags zelfs nog op pad om cadeautjes tekopen voor onze moeders.

wij hebben een slechte band(relatie) met zijn ouders daar wilde hij eerst liever niet naartoe, ik heb daar zelfs op aangedrongen om er wel heen tegaan omdat het tenslotte z'n moeder is en het maar 1x per jaar moederdag is.

ik ga dan ook met tegenzin naar zn ouders maar doe dit omdat het wel zo hoord vind ik.

en ik krijg godverdorie helemaal nix!

was gister ook zo boos dat ik optijd naar bed ben gegaan en er ff helemaal klaar mee was.

het gaat mij niet perse om een kado of dat iets geld moet kosten maar een beetje waardering voor alles wat ik doe, dat ik een goeie en lieve vrouw ben, een goeie moeder en gevoel krijg dat ik gewaardeerd word.

en dat hoeft niet perse alleen op deze dag, dat hoort altijd zo tezijn maar dit voelt echt als een mes in mn rug.

sorry vd lange post maar moest het echt ff kwijt.
Nou TO, als er iets uit al deze reacties blijkt is het wel dat er niet een standaardmanier is waarop moederdag gevierd hoort te worden. In sommige gezinnen wordt er niks aan gedaan, in andere alleen een knutselcadeau van de kinderen met een knoeierig ontbijt op bed, in weer andere gezinnen staat paps klaar met rozen en cadeaus voor zijn vrouw.

Dus om zo verdrietig te zijn omdat je man het niet volgens jouw verwachtingen heeft aangepakt is misschien toch niet helemaal terecht. Komt hij zelf uit een gezin waar moederdag nit/nauwelijks gevierd werd. Of uit een gezin waar het juist heel beladen was (hij heeft een slehte band met zijn moeder, toch?)? Dat zouden ook verklaringen kunnen zijn, namelijk.

Verder eens met Elin dat je post erg gefrustreerd klinkt.
Wat een mensverheerlijking hier.

Zullen we een standbeeld gaan bouwen speciaal voor Thordis?

Zo gelijk, + 101.
Zo'n vrolijke naam en dan zulke zure posts....
Hier ook discussie gehad met man hoor. Ik wilde alleen de knutsels van mijn kinderen. Helemaal goed.

Man kijkt mij eens aan: maar ik vind wel dat je het verdiend. Je zorgt altijd zo goed voor de kinderen en ook voor mij. Nou leuk natuurlijk... maar hij had dus niet het benul om dan zelf wat uit te zoeken. Toen we voor zijn moeder aan het kijken was... gaf hij aan nou kijk ook maar even voor jezelf . Dat schoot mij dan wel in het verkeerde keelgat. Niet gedaan natuurlijk en ook best een beetje boos. Het had niet gehoeven, maar hij wilde het wel graag. Maar zijn reacties was: maar ik wil het niet zelf uitzoeken.

Ik ben toen lekker zelf de stad in gegaan. Een heerlijke parfum gekocht en wat kleding. Ik ga er niet om smeken.. ik heb geld zat om het zelf te kopen dus ook maar gedaan.

Mijn man neemt alles letterlijk wat ik zeg: als ik zeg ik wil geen cadeautje (verjaardag of iets dergelijks) dan gaat hij er ook vanuit dat ik het nief hoef en koopt dan ook niks. Wat al eerder is gezegd: ga niet nee zeggen als je ja bedoeld.
Gut, als je nu gewoon je verwachtingen uitspreekt, dat helpt al heel wat. Ik ben over het algemeen ook de regiseur van mijn eigen wensen en zorg dus dat er een duidelijke verlanglijst ligt voor verjaardag en moederdaginvulling. Waarna het aan mijn vriend is om te kiezen aan welke eisen hij wel en niet gaat voldoen. Want ik ben geen verwend prinsesje bij wie het altijd gaat zoals zij het in haar hoof heeft. Maar goed, ik roep al jaren dat ik geen cadeau wil voor moederdag en krijg er dan toch eentje . Of vier, zoals gisteren. Waar ik ansich best blij mee ben, maar nu moet ik ook wat voor vaderdag verzinnen en dat is altijd een week na zijn verjaardag. En ik heb al moeite iets voor zijn verjaardag te verzinnen, laat staan voor vaderdag.

Enfin, ik had vier leuke cadeaus, hij was er speciaal naar op zoek gegaan en ik was er blij mee. Dus man krijgt een tien. De kinderen echter, daar was ik toch wel in terleurgesteld. School doet niet aan knutsels voor moeder/vaderdag, en dus werd er een reeds bestaande ingekleurde tekening uit het kleurboek geknipt, lintje erom en klaar. Man had de kinderen elk een cadeautje gegeven om aan mij te geven, maar de kinderen waren niet meegeweest om het uit te zoeken (en het was iets, waar zij heel goed een keuze in hadden kunnen maken, maar ze hadden geen zin en toen hoefde het niet van man). En man heeft geheel in zijn uppie de ontbijttafel gedekt, sinaasappels geperst en mij met een kop thee uit bed gehaald.

Ik ben toen toch maar even het gesprek aan gegaan. Dat ik papa heel erg lief vind en het ook heel lief vind dat hij dit allemaal gedaan had, maar dat het MOEDERdag is, een dag waarop kind moeders verwend. En dat daar toch iets helemaal mis ging. Dat ik een reeds ingekleurde tekening, niet speciaal voor mij, een beetje makkelijk vind. En dat dit niet is hoe ik vind dat je waardering uitspreekt. Papa alles laten doen en dan wel met een grote glimlach zeggen 'kijk eens mama, hoe lief we je vinden'.

Man was het eigenlijk wel met me eens, maar had zich dit niet eens gerealiseerd. Die was zo bezig met het mij naar de zin maken, dat hij de hele gedachtengang achter moederdag een beetje vergeten was. Ook wel lief.

Maar goed, lang verhaal nog wat langer: als jij vorig jaar, zonder aansturing vanuit jou, wel wat kreeg, kan ik mee voorstellen dat je het jammer vindt dat er nu niks kwam. Uitspreken dus, volgende keer die verwachting.
Nouja, het is toch normaal dat je man/vriend een moederdag cadeau koopt omdat je kind nog te jong is?? Hebben jullie niks gehad toen je voor het eerst moederdag meemaakt als moeder? Ik wel gelukkig. Ons zoontje is 2.5 week en heb wel een moederdag cadeau gehad.
Hakuna Matata
quote:055199400 schreef op 12 mei 2014 @ 15:11:

Nouja, het is toch normaal dat je man/vriend een moederdag cadeau koopt omdat je kind nog te jong is?? Vind je? Ik vind dat ontzettend kinderachtig, namens het kind wat nog geen besef heeft van moederdag (of eender wat voor feestdag) een kado kopen. Het heeft toch pas betekenis vanaf dat het kind er besef van krijgt en met de klas freubeltjes gaat maken voor moeder/vaderdag?
quote:055199400 schreef op 12 mei 2014 @ 15:11:

Nouja, het is toch normaal dat je man/vriend een moederdag cadeau koopt omdat je kind nog te jong is?? Hebben jullie niks gehad toen je voor het eerst moederdag meemaakt als moeder? Ik wel gelukkig. Ons zoontje is 2.5 week en heb wel een moederdag cadeau gehad.

Leuk voor je. Ben oprecht blij voor je.

TO is pissig, vloekt, tiert en slaat nog net niet om zich heen als een wilde kat omdat ze onduidelijke signalen afgeeft. En wie weet.....misschien heeft hij haar verwend die dag met een ontbijt of een extra dikke kus.......aangezien TO zich niet meer heeft laten zien daar ze inmiddels het huis is gerend met haar kwaaie kop zullen wij dat nooit weten.
quote:elninjoo schreef op 12 mei 2014 @ 15:14:

[...]

Vind je? Ik vind dat ontzettend kinderachtig, namens het kind wat nog geen besef heeft van moederdag (of eender wat voor feestdag) een kado kopen. Het heeft toch pas betekenis vanaf dat het kind er besef van krijgt en met de klas freubeltjes gaat maken voor moeder/vaderdag?Vind het zeer zeker niet kinderachtig. Ik begrijp wel dat TO graag in het zonnetje gezet wil worden. Ze is immers de manager van het huis, het land en het kind.
TO heb ik al even niet gezien ben benieuwd of ze nog gaat reageren.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Nou hier ook niets hoor... ik doe de hele zorg voor alledrie de kinderen en werk daarnaast 20 uur in de week. Hij daarentegen is de afgelopen jaren heel druk geweest, maar werkt op het moment maar 16 uur per week. Al een maand of 5 nu. Hij komt niet eens 's morgens zijn bed uit en bemoeit zich met van alles en nog wat zonder zelf actie te ondernemen. Gevalletje overspannen/depressief als je het mij vraagt, maar volgens hem zelf niet. Op zich is het ook niet erg, zolang het niet te lang duurt natuurlijk. Hij geeft zelf gelukkig af en toe aan wel te kort te schieten, maar doet daar overigens vervolgens vrij weinig aan.

Alléén zou het dan wel leuk zijn op dagen als gisteren dat hij dan op de één of andere manier ook zijn waardering zou tonen. Maar nee, ik heb samen met de kinderen ontbeten en de kadootjes (van school en crèche) met ze uitgepakt, want hij had besloten even te gaan sporten. En voor het sporten moest hij nog even uitslapen.

Wellicht klink ik ook heel verwend, maar ik heb er helemaal geen punt van gemaakt. Het valt gewoon wel een beetje tegen. Dus ik snap TO wel.
Guttegut, wat zijn sommige mensen hier er weer goed in om andere mensen af te branden. Als je dit forum leest dan zijn er alleen maar dtoete vrouwen die tot en meteen na de bevalling ramen stonden te lappen, nooit afhankelijk zijn en nooit cadeautjes verwachten. Hou toch op. Ik snap best dat je teleurgesteld bent als je niet eens een ontbijt of bloemetje krijgt TO. Als je kind nog te jong is dan regelt je partner dat toch? Ik zie niets anders in mijn omgeving. Vanaf dat de kinderen het kunnen doen is het wat anders.

En TO klinkt gefrustreerd. Dat zou ik ook zijn als ik geen werk kon vinden en zeven dagen per week de zorg had. Want als man zes dagenlang werken dan zal hij de zevende dag willen bijkomen. En dat betekent dat TO zeven dagen per week zorgt en het huishouden doet. En dat is ook geen vakantie ofzo. Lijkt mij dat er in dat gezin gewoon goed gepraat moet gaan worden. Beetje waardering over en weer uitspreken kan wonderen doen.
quote:iamalady schreef op maandag 12 mei 2014 15:22 Nou hier ook niets hoor... ik doe de hele zorg voor alledrie de kinderen en werk daarnaast 20 uur in de week. Hij daarentegen is de afgelopen jaren heel druk geweest, maar werkt op het moment maar 16 uur per week. Al een maand of 5 nu. Hij komt niet eens 's morgens zijn bed uit en bemoeit zich met van alles en nog wat zonder zelf actie te ondernemen. Gevalletje overspannen/depressief als je het mij vraagt, maar volgens hem zelf niet. Op zich is het ook niet erg, zolang het niet te lang duurt natuurlijk. Hij geeft zelf gelukkig af en toe aan wel te kort te schieten, maar doet daar overigens vervolgens vrij weinig aan.

Alléén zou het dan wel leuk zijn op dagen als gisteren dat hij dan op de één of andere manier ook zijn waardering zou tonen. Maar nee, ik heb samen met de kinderen ontbeten en de kadootjes (van school en crèche) met ze uitgepakt, want hij had besloten even te gaan sporten. En voor het sporten moest hij nog even uitslapen.

Wellicht klink ik ook heel verwend, maar ik heb er helemaal geen punt van gemaakt. Het valt gewoon wel een beetje tegen. Dus ik snap TO wel.

Maar dan gedraagt hij zich toch gewoon als een lapzwans? Moederdag of niet.

Eigenlijk ligt zijn gedrag van gisteren geheel in de lijn der verwachting.
Dit is zo typisch voor hoe vrouwen denken.

Je man werkt zich het lazarus voor je gezin, zes dagen per week, en nog heb je de moed om te schrijven dat hij "helemaal niks doet".

Zet je oogkleppen eens af, count your blessings met zo'n kerel die jou en je kind onderhoudt, en prijs je gelukkig dat jij lekker thuis mag zitten op je zuigertje en alleen maar de aardappels op tafel hoeft te zetten, en af en toe te wippen.

Wat een luizenleven. En maar klagen.
Tja, al vaker gezegd: wees duidelijk over je verwachtingen.

Zelf wil ik geen moederdagkado van mijn man, lijkt me heel stom, inderdaad omdat ik zijn moeder niet ben. Dat hij me waardeert als vrouw en als moeder van zijn kinderen maakt hij me gelukkig op allerlei andere manieren duidelijk!

Mijn kinderen maken frutsels op school en kdv, en ze genieten er enorm van om mij daarmee te verrassen, en man helpt ze met een kopje thee en een bloemetje uit de tuin. En omdat de kinderen dat zo geweldig vinden, geniet ik weer van hen, en daarmee van moederdag.

Maar zodra het schoolgeknutsel stopt, mogen de kids wat mij betreft ook stoppen met moederdag. Als ze 't leuk vinden, prima, maar ze hoeven van mij écht niet met hun zakgeld de stad in omdat het volgens de commercie tijd is dat ze mij hun waardering laten blijken. Die waardering haal ik dagelijks uit allerlei andere, spontane kinderacties, heerlijk!
quote:crisiswhatcrisis schreef op 12 mei 2014 @ 15:58:

Je man werkt zich het lazarus voor je gezin, zes dagen per week, en nog heb je de moed om te schrijven dat hij "helemaal niks doet".

Zet je oogkleppen eens af, count your blessings met zo'n kerel die jou en je kind onderhoudt, en prijs je gelukkig dat jij lekker thuis mag zitten op je zuigertje en alleen maar de aardappels op tafel hoeft te zetten, en af en toe te wippen.

Wat een luizenleven. En maar klagen.Sommige vrouwen
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:elninjoo schreef op 12 mei 2014 @ 12:55:

Ehhh, waarom moet jij een moederdagkadootje van je man krijgen? Jij bent zijn moeder toch helemaal niet? Wat 'n rare verwachtingen hou jij er op na!

+1

Ik hoef niets op moederdag van mijn man. Ik ben zijn moeder niet.
odi et amo
@Crisis wat crisis? In de jaren '60 was er geen crisis nee. Toen de huisvrouwen nog massaal aan de valium zaten. Those were the days..
quote:crisiswhatcrisis schreef op 12 mei 2014 @ 15:58:

Wat een luizenleven. En maar klagen.

Zo wat klinkt dit zuur zeg. Als de sfeer zo zou moeten zijn (bijvoorbeeld) werk ik nog liever fulltime om in een klein huurhuisje mijn kinderen alleen op te voeden van een hongerloontje, maar dan wel in goede harmonie.

(Verder wel eens dat de lange dagen die man maakt ook gewaardeerd en erkend mogen worden)
Ja hoor crisiswhatcrisis, alle dagen per week alles thuis doen houdt niets meer in dat lekker rustig zitten, aardappeltjes op het vuur en af en toe eens sex. Doe toch gewoon.
haha, moet hier hartelijk om lachen. Beetje zielig dit, sorry...

Kijk die geinige kindertekeningen/frutsels als kind éénmaal op school zit kan ik wel waarderen. Maar een cadeau?? Om mij te waarderen?? Dat ik moeder ben??

"omdat het hoort, omdat iedereen het doet, en omdat je het op televisie ziet".

Waarom zulke verwachtingen van iets wat zo commercieel en dom iets is als Moeder- dan wel Vaderdag...? Oprechte vraag hoor, want ik herken hier helemaal niets van in al mijn 18 jaren als moeder.
Wat ik mij dan oprecht afvraag: wat maakt dat sommige mensen menen een TO zo te kunnen afbranden door haar zielig te noemen etc.? Wordt een discussie niet beter van en het laat ook niet jouw prettigste kant zien.
Je man werkt zich te pletter en jij zit thuis.

Zou je niet eens je man bedanken?

Moederdag is voor kinderen. Volwassen mannen hoeven geen cadeau te kopen voor hun vrouw. Dat slaat nergens op.

Dat je boos en teleurgesteld bent vind ik zwaar overdreven.

Gezeur eerste klas.
Wat ik al helemaal niet snap beste Miyesa,

Zeggen dat je geen cadeau wil en er wel stiekem op hopen.

Jij bent dus zo'n vrouw die met (of zonder) hints wil proberen je man iets duidelijk te maken.

Of hij moet het maar snappen. Want jij snapt het ook.

Wakker worden!!.

En zeggen wat je de volgende x wil. Want anders is jullie relatie gedoemd te mislukken.
Wil TO een discussie?

Welnee, die wil alleen klagen en zeiken en horen hoe slecht ze het heeft getroffen met haar man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven