Gekmakende schoonzus met borderline

04-05-2009 22:02 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Eerder heb ik hier al mijn verhaal gedaan over mijn schoonzus. Het van me af kunnen schrijven en jullie reacties hebben me toen erg geholpen.

Bij mijn schoonzus is nu toch echt borderline geconstateerd. Natuurlijk is het niet fijn om iemand in een hokje te proppen, maar deze keer is het haar psychiater die het zegt. Misschien kunnen we nu op zoek naar oplossingen om met haar gedrag om te gaan. En ik hoop dat jullie me daar ook een beetje mee kunnen helpen. Momenteel liegt ze, bedriegt ze en manipuleert ze er op los. Alles moet zoals zij wil enz enz. Te lang om weer op te schrijven maar geïnteresseerden kunnen natuurlijk altijd het vorige topic lezen En ik word hier knetter gek van. Tijdens een gesprek kan ze zich van de gebeurde dingen niets herinneren, ze keert ze om, beschuldigd mij van alles en liegt/verzint dingen die voor mij erg pijnlijk zijn. Nou ja voordat ik me hier weer teveel over ga opwinden... Kunnen jullie mij misschien tips geven hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Misschien vanuit je omgeving, opleiding of wat dan ook. Natuurlijk kan ik heel veel met google vinden maar ik ben juist op zoek naar ervaringsdeskundigen.

Mochten jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het wel.

Bedankt alvast!
O ja...en 'ze' trappen ook niet allemaal hoor Velen zijn juist erg blij met contact omdat ze daar diep zoveel behoefte aan hebben. Ik trap niet bv. Nooit.

Iedereen die ik ontmoet heb voelt zich diep eenzaam, zelfs als ze 30 'vrienden' hebben. Juist omdat er meestal geen verbinding bestaat tussen denken en gevoel. Zoeken naar begrip..iedere keer weer. Maar hoe kan je begrip krijgen als je jezelf niet begrijpt? Daarom die frustraties. Het is telkens maar weer vechten: "jullie begrijpen me niet en daarom word ik boos. Ik wil aandacht maar als ik er op aangesproken word voel ik dat ik fout was en dan ga ik draaien. Ik ga dan draaien want wil me niet afgewezen voelen. Ik wil niet fout zijn. Want dat doet pijn en die pijn kan ik niet verdragen"

Nou ja, zo ongeveer.....
per ongeluk kwam het laatste bericht 2x. Dat is nou ook weer overdreven..
http://mens-en-samenlevin ... leuker-dan-men-denkt.html
Whatever, I do what I want
Ik heb een aantal famlieleden met borderline. Met hen (sowieso 1 van hen) hebben we vreselijke dingen meegemaakt en hoewel ik weet dat het (ook) door de borderline komt, kan ik dit niet vergeven omdat er dit keer echt te ver is gegaan.

Een geluk voor mij is dat ik weinig tot niet met deze mensen om ga. De persoon die echt erge dingen heeft gedaan, daar ga ik toch al niet mee om en ik weet ook niet wat ik zou doen als ik haar zou tegenkomen.

Met de andere heb ik nog wel watcontact. Ik heb best wel eens moeite (gehad) met de "mood swings" zeg maar. Ik heb daarom besloten afstand te houden in het contact, en als er wel contact is hou ik dit oppervlakkig. Praten over koetjes en kalfjes en geen hele dagen met elkaar optrekken.

Wat wel een groot verschil is, is of de persoon zelf weet en kan accepteren dat hij/zij borderline heeft. De mensen waar ik het over heb weten het niet van zichzelf of willen het niet weten. Wanneer iemand het wel van zichzelf weet is het toch een stuk makkelijker om een goed contact te hebben omdat je de persoon kan aanspreken op dingen en omdat de persoon als het goed is zelf ook in therapie is of aan zichzelf werkt.

Echt tips heb ik dus niet verder maar wat ik heb gezien van dit topic, worden hier al goede tips genoemd.
ik heb zelf ook borderline en de troost die ik je kan geven is dat het na je dertigste minder wordt, dus dan moet het ook met je schoonzus beter gaan

borderline loopt op energie, hoe meer energie hoe meer je er last van hebt na je dertigste loopt je energie peil omlaag en dus ook je emotionele onstabiliteit

ik vind het alleen wel jammer dat het begrip borderline bij vel mensen al bij voorbaat zo'n angst en onbegrip oproept

je hebt borderliners in verschillende gradaties en de en is dus erger als de andere.

ik vind het wel eens moeilijk om tegen al dat onbegrip op te boxen

ik slik mijn medicijnen, heb jaren groeps en individuele therapie gevolgd en het gaat nu gewoon goed!

ik ben heel gelukkig getrouwd, heb 3 kinderen een baan en veel vrienden

borderliners zijn niet altijd van die manipulerende, agressieve, hysterische aandachtstrekkers als ze worden afgeschilderd

sommige functioneren goed!

zoals ik!

je zult er nooit van genezen, maar er valt wel degelijk mee te leven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven