geld voor kado
donderdag 8 december 2011 om 15:31
Geen wereldprobleem , ik ben gewoon benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Ik ga proberen het zo onherkenbaar mogelijk op te schrijven;
We zijn uitgenodigd door een bevriend stel om de verjaardag van haar te komen vieren.
We zijn door de vriend benaderd om gezamelijk een kado voor haar te kopen , iets wat ze al heel lang wil , wat duur is , en of wij daar een bijdrage aan wilden leveren.
Prima, tuurlijk.
Ik heb gereageerd dat we dat wilden doen, het bedrag genoemd en erbij gezegd dat het dit bedrag is omdat we het op dit moment niet zo breed hebben.
Vriend reageerde dat hij blij was met dit bedrag en dat de meeste dit zelfde bedrag gaven.
Nu kregen we een bericht dat als we allemaal xx bedrag zouden betalen hij genoeg heeft voor het kado.
Echter is dit bedrag hoger dan het bedrag dat wij hebben aangegeven te willen schenken.
Niet veel hoor , nog geen 10 euro.
Dus ; what to do?
-Gewoon het bedrag overmaken wat we in eerste instantie hebben toegezegd en het er verder niet meer over hebben, hij merkt het vanzelf wel (met de kans dat hij nu niet het kado kan kopen?).
-Dit eerste doen maar erbij zeggen , dit is wat we hebben toegezegd
-gewoon het bedrag geven waar hij om vraagt?
Zoveel meer is het niet , iedereen betaald dat , niet krenterig zijn...
Ik ga proberen het zo onherkenbaar mogelijk op te schrijven;
We zijn uitgenodigd door een bevriend stel om de verjaardag van haar te komen vieren.
We zijn door de vriend benaderd om gezamelijk een kado voor haar te kopen , iets wat ze al heel lang wil , wat duur is , en of wij daar een bijdrage aan wilden leveren.
Prima, tuurlijk.
Ik heb gereageerd dat we dat wilden doen, het bedrag genoemd en erbij gezegd dat het dit bedrag is omdat we het op dit moment niet zo breed hebben.
Vriend reageerde dat hij blij was met dit bedrag en dat de meeste dit zelfde bedrag gaven.
Nu kregen we een bericht dat als we allemaal xx bedrag zouden betalen hij genoeg heeft voor het kado.
Echter is dit bedrag hoger dan het bedrag dat wij hebben aangegeven te willen schenken.
Niet veel hoor , nog geen 10 euro.
Dus ; what to do?
-Gewoon het bedrag overmaken wat we in eerste instantie hebben toegezegd en het er verder niet meer over hebben, hij merkt het vanzelf wel (met de kans dat hij nu niet het kado kan kopen?).
-Dit eerste doen maar erbij zeggen , dit is wat we hebben toegezegd
-gewoon het bedrag geven waar hij om vraagt?
Zoveel meer is het niet , iedereen betaald dat , niet krenterig zijn...
donderdag 8 december 2011 om 17:45
donderdag 8 december 2011 om 18:20
quote:Fame schreef op 08 december 2011 @ 17:45:
Wat gaat hij in vredesnaam kopen? Als het om 10 vrienden gaat dan is het een kado van zeg 100 euro en dan nog een keer 100 euro extra. Ik ben nu wel heel benieuwd wat vor fantastsich overbodig gadget er aan geschaft gaat worden.
Even een aanname van mijn kant
Als die vriend al om 10 euro extra durft te vragen, denk ik niet dat het "basis bedrag" om iets van10 euro gaat, hij zal het toch niet verdubbelen, dat zou helemaal te zot zijn.
Dat ik ga voor 10 ?(personen, zo ongeveer) keer 20 euro = 200 plus dan die extra 10 euro dan zou je op 300 kunnen komen.
Denk dan eens aan meer personen of een hoger bedrag, dan kom je nog hoger uit.
@wentelteefje, wil je ons na afloop, nog laten weten wat het cadeau was.
Wat gaat hij in vredesnaam kopen? Als het om 10 vrienden gaat dan is het een kado van zeg 100 euro en dan nog een keer 100 euro extra. Ik ben nu wel heel benieuwd wat vor fantastsich overbodig gadget er aan geschaft gaat worden.
Even een aanname van mijn kant
Als die vriend al om 10 euro extra durft te vragen, denk ik niet dat het "basis bedrag" om iets van10 euro gaat, hij zal het toch niet verdubbelen, dat zou helemaal te zot zijn.
Dat ik ga voor 10 ?(personen, zo ongeveer) keer 20 euro = 200 plus dan die extra 10 euro dan zou je op 300 kunnen komen.
Denk dan eens aan meer personen of een hoger bedrag, dan kom je nog hoger uit.
@wentelteefje, wil je ons na afloop, nog laten weten wat het cadeau was.
donderdag 8 december 2011 om 20:03
Ik vind het eigenlijk behoorlijk onbeschoft wat die vriend doet. Dat hij uberhaupt gaat vragen wat je denkt te gaan geven aan het kado voor zijn vriendin. Hij kan natuurlijk aangeven dat ze een bepaald kado graag wil en dan kun je een envelopje geven aan de jarige met het bedrag wat je wilt geven. Maar dat hij van te voren gaat zeggen wat je moet betalen zodat zijn vriendin het kado kan krijgen, niet erg netjes.