gelogen

15-02-2012 09:08 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik ben dom bezig geweest. Ik heb sinds ruim 7 jaar een relatie. De laatste paar maanden liep dit niet zo goed, omdat ik al langere tijd haar niet meer op de juiste manier aandacht gaf. Dit ben ik zelf tot inzicht gekomen, en heb haar toen sorry gezegd, en dat opende het valluik onder mijn voeten. Ze wou namelijk praten, want ze wist het niet meer. Uiteindelijk kwam eruit dat ze misschien wel iemand anders leuk vond.

Dit kan natuurlijk gebeuren, en ik heb gevochten voor onze relatie. Maar tijdens dit gevecht heb ik 2 fouten gemaakt. Zij wilde namelijk haar gedachten op een rijtje zetten, en schrijft dit dan op, om rust te krijgen. Toen ik een gedicht voor haar wou opschrijven, wou ik een papiertje pakken en vond zodoende het schrift. Ik heb het gelezen/bekeken, maar weet inmiddels niet precies meer wat erin stond. Ik wou het niet vinden, maar het gebeurde. Ik heb ontkent dat ik het schrift ooit gelezen heb, maar ze is er dus achter dat dat niet waar was.

Verder ken ik de jongen die in het spel was. Na enige tijd nam hij contact met mij op om te zeggen dat hij niet tussen ons in wou komen. Maar hij nam geen contact meer op met mijn vriendin, die hem had gevraagd wat nou zijn intentie was. Toen heb ik contact met hem opgenomen om te vragen haar antwoord te geven, zodat haar onzekerheid beantwoordt werd. Ook dit heb ik tegen haar ontkent. Ik heb verteld van zijn contact, maar niet van mijn contact.. Ook dit weet ze.

En tot slot heb ik een keer in haar telefoon gekeken. Wederom was het niet mijn intentie, maar dat ding lag naast me, en de nieuwsgierigheid won het. Ik heb er spijt van, en het ook nooit meer gedaan. Maar ook hier is ze achter gekomen.

Ik weet dat ik stom ben geweest, en dat ik gewoon eerlijk had moeten zijn. Maar mijn angst haar te verliezen was zo groot, dat je soms rare dingen doet, of verkeerde beslissingen neemt. Ze zei dat ze niet bij me weg wou en van me houdt, maar het knagende gevoel is heel lang bij me gebleven. Net nu het leek weer goed te gaan, kwam ze achter deze dingen, en zijn we weer 10 stappen terug gegaan.

Ik wil haar zo graag duidelijk maken dat ik van haar hou, en dat ze niet hoeft te twijfelen aan de oprechtheid van mijn woorden over onze relatie. Maar ze gelooft me op dit moment uiteraard niet, en dat snap ik ook wel. Maar wat kan ik nou doen? Ik wil haar niet kwijt, ze is het beste wat me ooit is overkomen. Ik wil gewoon weer samen met haar verder en niet meer zulke stomme dingen doen...
Jaloers? Nee hoor, ik ben blij dat ik gewoon een eigen mening mag hebben.

Gehoorzamen aan je man is zoooooo jaren '50.
quote:yvonjaspers schreef op 15 februari 2012 @ 19:47:

Het interesseert je niet met wie je omgaat, wie je vrienden zijn? Onbegrijpelijk. Wel leuk voor je vriend dat je zo goed naar hem luistert.Ja, daar is ie heel blij mee denk ik.
quote:yvonjaspers schreef op 15 februari 2012 @ 19:55:

Jaloers? Nee hoor, ik ben blij dat ik gewoon een eigen mening mag hebben.

Gehoorzamen aan je man is zoooooo jaren '50.Ik dacht al dat ik beter toen geboren had kunnen worden!:) hihi, ik kleed me niet ouderwets ofzo hoor, dus valt mee:)
Zit je ook op en geef je ook een pootje als 'ie dat vraagt?
Precies... toen hielden de huwelijken ook langer stand.. zo vreemd is het niet dat iedereen uit elkaar gaat... niemand pikt nog iets... sommigen maken het al uit als ie valentijnsdag vergeet haha:)quote:h_l_g schreef op 15 februari 2012 @ 19:50:

[...]

Nou nou niet jaloers worden.

Mens wat kan jou dat nou bommen. Zij is gelukkig. Hij is gelukkig. Iedereen blij.

Mijn vader draagt al zn halve leven wat mn moeder wil (overigens maar goed ook, de goeie man is kleurenblind en in denial).

En mijn moeder kookt wat mn vader wil eten. Wat ook maar goed is want anders aten ze de hele dag lekker makkelijk.

Iedereen blij. Huwelijk van 30+ jaar.
quote:yvonjaspers schreef op 15 februari 2012 @ 19:57:

Zit je ook op en geef je ook een pootje als 'ie dat vraagt?Haha, ligt er aan hoe die het vraagt:)
quote:yvonjaspers schreef op 15 februari 2012 @ 19:57:

Zit je ook op en geef je ook een pootje als 'ie dat vraagt?Hey hey niet zo vals. Beetje netjes houden.
quote:missy-86 schreef op 15 februari 2012 @ 19:59:

[...]

Haha, ligt er aan hoe die het vraagt:)Wat ben jij een heerlijk mens. Echt je maakt mn dag.
quote:h_l_g schreef op 15 februari 2012 @ 20:01:

[...]

Hey hey niet zo vals. Beetje netjes houden.Ik ben niet zo snel boos hoor.
quote:h_l_g schreef op 15 februari 2012 @ 20:01:

[...]

Wat ben jij een heerlijk mens. Echt je maakt mn dag.haha:) Gelukkig maar, doe ik toch nog iets goeds vandaag:)
je hebt zelf de controle over hoe je iets wel of niet pikt, of je gaat steeds ruzie maken, over dingen die er niet toe doen... Of je hebt zoiets van prima, en leeft lang en gelukkig en hopelijk gezond
Aha, dus jij moet of bepaalde dingen pikken van je vriend, of het draait uit op ruzie? Lekkere relatie heb je dan. Mijn man en ik hebben nooit ruzie. Maar wij proberen dan ook niet om elkaars leven te controleren en te bepalen. We gunnen elkaar onze vriendschappen, ook als dat met iemand van het andere geslacht is. We mogen zelf weten wat we aantrekken, waar en hoeveel we werken, wat we in onze vrije tijd doen. We zijn namelijk volwassen mensen, die geen toestemming van de ander nodig hebben, en wij zijn ook zo volwassen dat we onze verantwoordelijkheden aankunnen zonder de ander te kwetsen. Wij leven met elkaar in vrijheid, en we hoeven de ander niet te beperken of te controleren om hem of haar bij ons te houden. We kiezen elke dag vol overtuiging voor elkaar, ondanks alle vriendschappen die we misschien met anderen hebben, ondanks de dingen die we apart van elkaar ondernemen. Dat heeft voor mij meer waarde dan een relatie waarin partners bij elkaar blijven omdat hun wereldje zo beperkt is geworden door de ge- en verboden van de ander dat ze geen andere mogelijkheden meer zien. Ik heb veel liever dat mijn man uit vrije wil bij mij blijft, dan dat hij bij me blijft omdat hij geen andere keuze heeft. Prima dus, en we leven dus inderdaad nog (hopelijk) lang en zeker heel gelukkig.
Achja, iedereen vult zijn relatie op zijn manier in, mijn manier werkt voor mij maar is niet zaligmakend voor een ander. Meer mensen zouden dat besef mogen hebben dat, wat voor hen werkt, niet perse voor een ander zo opgaat.;-)
En TO....

Ik heb hier drie stappen die je moet uitvoeren om uit de shit te komen.

1. Men neme een hand, bij voorkeur een eigen hand maar die van een ander mag ook zolang het niet op seksuele intimidatie aankomt.

2. Men grijpe hiermee in eigen kruis

3. Bij het voelen van de ballen, eigen leven in handen nemen en niet de rollen laten omdraaien. Zij is diegene die een bom dropt door te twijfelen, jouw acties verdienen geen schoonheidsprijs (hoewel ze begrijpelijk zijn) maar een partner zo kwetsen en in onzekerheid laten is velen malen erger.

Succes. Ik hoop dat je hier iets mee doet
quote:missy-86 schreef op 15 februari 2012 @ 20:09:

je hebt zelf de controle over hoe je iets wel of niet pikt, of je gaat steeds ruzie maken, over dingen die er niet toe doen... Of je hebt zoiets van prima, en leeft lang en gelukkig en hopelijk gezond

Dat geldt dan wel alleen voor jou, je vriend zit er toch ietsjes anders in, anders zou hij je geen dingen verbieden.

Je komt in je post over als een onzeker meisje met een dominante vriend. Helaas duurt het nog jaren voordat je doorhebt dat je geen gezonde relatie hebt, jezelf totaal bent verloren, geen vriendinnen meer hebt en niet meer wegdurft bij je vriend, al gaat hij 100 keer over je grenzen heen.

Let je daar wel een beetje op, voordat je klakkeloos alles accepteert wat hij je voorschrijft?
quote:missy-86 schreef op 15 februari 2012 @ 19:59:

Precies... toen hielden de huwelijken ook langer stand.. zo vreemd is het niet dat iedereen uit elkaar gaat... niemand pikt nog iets... sommigen maken het al uit als ie valentijnsdag vergeet haha:)

[...]

De huwelijken hielden alleen langer stand omdat de vrouw geen kant op kan en alimentatie toen nog niet bestond. Weggaan bij je man betekende armoede, want werken als vrouw...was een nono in de jaren 50.

Vrouwen wilden wel weg, maar hadden die mogelijkheden simpelweg niet. Ken je feiten....
quote:missy-86 schreef op 15 februari 2012 @ 20:09:

je hebt zelf de controle over hoe je iets wel of niet pikt, of je gaat steeds ruzie maken, over dingen die er niet toe doen... Of je hebt zoiets van prima, en leeft lang en gelukkig en hopelijk gezondWeet, je misschien stom, maar ik vind een wantrouwende man die mijn dagboeken leest en bepaalt wie ik wel en niet op faceboek heb niet 'er niet toe doen'. Dat vind ik een lachertje. Die vent dan. Gelukkig heb ik nog nooit zo'n sukkel ontmoet. Sterket nog, ik ben heel dik met mijn exman. En die blijf ik ook gewoon zien. Had mijn huidige partner daar problemen mee gehad, had ik dat voor hem opgelost. In de zin van dat hij zich er geen zorgen meer over hoeft te maken omdat hij mijn vriend niet meer was geweest. Maar ik heb gewoon een leuke vent die me niks verbiedt noch mijn leven bepaalt. Die is gewoon blij met me en vertrouwt me volledig. En terecht.
quote:Oriane schreef op 20 februari 2012 @ 17:45:

[...]

De huwelijken hielden alleen langer stand omdat de vrouw geen kant op kan en alimentatie toen nog niet bestond. Weggaan bij je man betekende armoede, want werken als vrouw...was een nono in de jaren 50.

Vrouwen wilden wel weg, maar hadden die mogelijkheden simpelweg niet. Ken je feiten....Dit is inderdaad waar, daarbij had de kerk veel meer zeggenschap. Dus al had je geld, dan was grote kans dat je het niet deed omdat de kerk dit afkeurde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven