gelogen

15-02-2012 09:08 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik ben dom bezig geweest. Ik heb sinds ruim 7 jaar een relatie. De laatste paar maanden liep dit niet zo goed, omdat ik al langere tijd haar niet meer op de juiste manier aandacht gaf. Dit ben ik zelf tot inzicht gekomen, en heb haar toen sorry gezegd, en dat opende het valluik onder mijn voeten. Ze wou namelijk praten, want ze wist het niet meer. Uiteindelijk kwam eruit dat ze misschien wel iemand anders leuk vond.

Dit kan natuurlijk gebeuren, en ik heb gevochten voor onze relatie. Maar tijdens dit gevecht heb ik 2 fouten gemaakt. Zij wilde namelijk haar gedachten op een rijtje zetten, en schrijft dit dan op, om rust te krijgen. Toen ik een gedicht voor haar wou opschrijven, wou ik een papiertje pakken en vond zodoende het schrift. Ik heb het gelezen/bekeken, maar weet inmiddels niet precies meer wat erin stond. Ik wou het niet vinden, maar het gebeurde. Ik heb ontkent dat ik het schrift ooit gelezen heb, maar ze is er dus achter dat dat niet waar was.

Verder ken ik de jongen die in het spel was. Na enige tijd nam hij contact met mij op om te zeggen dat hij niet tussen ons in wou komen. Maar hij nam geen contact meer op met mijn vriendin, die hem had gevraagd wat nou zijn intentie was. Toen heb ik contact met hem opgenomen om te vragen haar antwoord te geven, zodat haar onzekerheid beantwoordt werd. Ook dit heb ik tegen haar ontkent. Ik heb verteld van zijn contact, maar niet van mijn contact.. Ook dit weet ze.

En tot slot heb ik een keer in haar telefoon gekeken. Wederom was het niet mijn intentie, maar dat ding lag naast me, en de nieuwsgierigheid won het. Ik heb er spijt van, en het ook nooit meer gedaan. Maar ook hier is ze achter gekomen.

Ik weet dat ik stom ben geweest, en dat ik gewoon eerlijk had moeten zijn. Maar mijn angst haar te verliezen was zo groot, dat je soms rare dingen doet, of verkeerde beslissingen neemt. Ze zei dat ze niet bij me weg wou en van me houdt, maar het knagende gevoel is heel lang bij me gebleven. Net nu het leek weer goed te gaan, kwam ze achter deze dingen, en zijn we weer 10 stappen terug gegaan.

Ik wil haar zo graag duidelijk maken dat ik van haar hou, en dat ze niet hoeft te twijfelen aan de oprechtheid van mijn woorden over onze relatie. Maar ze gelooft me op dit moment uiteraard niet, en dat snap ik ook wel. Maar wat kan ik nou doen? Ik wil haar niet kwijt, ze is het beste wat me ooit is overkomen. Ik wil gewoon weer samen met haar verder en niet meer zulke stomme dingen doen...
Tsjah, dat heb je mooi dom aangepakt. Volgens mij zit er vrij weinig anders op dan gewoon een tijdje op de blaren te zitten.
de complete waarheid vertellen?
Geef haar een beetje de ruimte. Is moeilijk, maar jij bent niet in de positie iets te forceren.

Geef haar speciale aandacht, doe leuke dingen en zorg dat je een leuker mens wordt, dan hoef je ook niet zo onzeker te zijn.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Ik vind het wel grappig.

Dat je dat zo doet getuigt ook van je liefde voor haar.

Cute:)
De complete waarheid weet ze nu dus al, daar hebben we het gister al over gehad. Feit blijft dat ze nu twijfelt aan of ik ook oprecht was over onze relatie en wat ik daarover zei, en over mijn gedichten die ik heb geschreven.

Ik weet dat ik op de blaren moet zitten, en dat ik een enorme stomkop ben geweest. Maar ik wil nu echt alleen maar dat ze nog wel gelooft in mijn berichtjes/gedichtjes/woorden over onze relatie. En wat betreft mijn fout(en) daar heb ik al van geleerd, nu eindelijk, ga daar hulp voor zoeken, want ik wil dit nooit meer meemaken!
quote:missy-86 schreef op 15 februari 2012 @ 09:37:

Ik vind het wel grappig.

Cute:)Huh? Zou je dit misschien kunnen toelichten?
quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 09:39:

De complete waarheid weet ze nu dus al, daar hebben we het gister al over gehad. Feit blijft dat ze nu twijfelt aan of ik ook oprecht was over onze relatie en wat ik daarover zei, en over mijn gedichten die ik heb geschreven.

Ik weet dat ik op de blaren moet zitten, en dat ik een enorme stomkop ben geweest. Maar ik wil nu echt alleen maar dat ze nog wel gelooft in mijn berichtjes/gedichtjes/woorden over onze relatie. En wat betreft mijn fout(en) daar heb ik al van geleerd, nu eindelijk, ga daar hulp voor zoeken, want ik wil dit nooit meer meemaken!Tsja, je kunt wel heel hard willen dat ze je gelooft, maar dat soort dingen hebben tijd nodig. Geef haar die tijd! Anders kan je er donder op zeggen dat je het alleen maar erger maakt. Drammen is nooit aantrekkelijk.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, maar je kan nu niet meer veranderen wat je hebt gedaan. Misschien kun je wel duidelijk maken dat je begrijpt wat je verkeerd hebt gedaan, zij van haar kant begrip opbrengen voor hoe jij tot die acties kwam en jullie dan weer positief richten op de toekomst?

Ik ben een groot voorstander van dingen eerlijk uitpraten, hoe hard of onaangenaam het ook is, en dan zand erover.
Zij wilde namelijk haar gedachten op een rijtje zetten, en schrijft dit dan op, om rust te krijgen. Toen ik een gedicht voor haar wou opschrijven, wou ik een papiertje pakken en vond zodoende het schrift. Ik heb het gelezen/bekeken, maar weet inmiddels niet precies meer wat erin stond. Ik wou het niet vinden, maar het gebeurde. Ik heb ontkent dat ik het schrift ooit gelezen heb, maar ze is er dus achter dat dat niet waar was.

koop voor haar een dagboek met slotje, waar ze al haar gevoelens en gedachten in kwijt kan en zeg tegen haar dat het nooit jouw bedoeling was om per ongeluk haar intieme gedachten en gevoelens te lezen. En dat je haar ruimte respecteert.
Jij weet dat ze iemand anders leuk vind. Jij wilt nu knokken voor je relatie. Wil zij dat ook net zo graag als jij?

Stel je voor dat het weer helemaal goed komt met jou en je vriendin. Wat doe je dan met het feit dat je weet dat ze een ander leuk vind/vond.

Kun je daar mee leven? Of blijft zoiets door je hoofd spoken zolang je een relatie hebt met haar?
Waarom laat je dit stukje niet lezen?

Dan weet ze de waarheid direct.

Schrijf dr een brief met je beweegredenen voor deze actie.

Of ga wat met dr drinken en vertel het dr dan.

Liegen is niet leuk, al deed je het omdat je van dr houd.
Hoe kun je nou in godsnaam per ongeluk haar schrift lezen en per ongeluk haar telefoon doorzoeken? Die dingen lagen er misschien "onhandig", maar jij hebt de keuze gemaakt om het schrift open te slaan en te lezen. Dan kun je toch niet zeggen dat het nooit jouw "intentie" is geweest? Wat slap.
quote:cherryoncream schreef op 15 februari 2012 @ 09:55:

Jij weet dat ze iemand anders leuk vind. Jij wilt nu knokken voor je relatie. Wil zij dat ook net zo graag als jij?

Stel je voor dat het weer helemaal goed komt met jou en je vriendin. Wat doe je dan met het feit dat je weet dat ze een ander leuk vind/vond.

Kun je daar mee leven? Of blijft zoiets door je hoofd spoken zolang je een relatie hebt met haar?

Ja dat wil ze net zo graag als ik, we gaan ook samen relatietherapie doen, om het goed af te sluiten en ons weer te kunnen richten op de toekomst. Die afspraken staan ook nog steeds. Maar hierna kwam ze er dus achter dat ik haar vertrouwen had beschaamd.

En dat ze een ander "leuk" vond, dat kan gebeuren. Na 7 jaar, waarin ik ook een tijdje niet genoeg of niet de juiste aandacht gaf, kan het gebeuren dat je zo iemand treft. Ik snap dit, hoewel ik toegeef dat het moeilijk is. Ik wil weer die iemand zijn die haar dat speciale gevoel geeft. En daar doe ik ook mijn best voor. En dat ziet ze ook. Maar door mijn stupiditeit, heb ik dat dan weer ondermijnt.... Ik zou haar nooit kwijt willen, en samen kunnen we hier zeker weten doorheen komen. Alleen zit ik nu met die knoop in me maag over wat ik "gedaan" heb.

Dank trouwens allemaal voor de reacties. Ik voel een stukje opluchting, en ik heb vertrouwen in haar en mij!
slordig toch ze laat zelf alles slingeren.

en hij houd nog van haar terwijl ze allang met een andder bezig is.

als zij van hem had gehouden echt, dan liet ze dat niet slingeren als dr dingen in staan die hem kwetsen.

kom kom... hij is ook maar een mens!

Nieuwsgierigheid naar de gene waar je van houd is heel natuurlijk hoor.
Zorg dat jouw straatje schoon is. Als er nog onwaarheden zitten, gewoon vertellen en uitleggen waarom je het hebt gedaan. Verantwoordelijkheid nemen voor je daden.

En, er is jouw aandeel in dit verhaal, maar ook haar aandeel. Probeer goed onderscheid te maken tussen die twee.
quote:missy-86 schreef op 15 februari 2012 @ 10:04:

en hij houd nog van haar terwijl ze allang met een andder bezig is.

als zij van hem had gehouden echt, dan liet ze dat niet slingeren als dr dingen in staan die hem kwetsen.

Haar aandeel.
Dit gaat met de tijd echt wel goed komen als jullie elkaar de tijd en ruimte gunnen.
Ik zou geen relatie willen met iemand die eigenlijk liever een ander wil.

maar na al die jaren begrijp ik je wel.

Vind alleen maar dat het je siert... ik val dr niet zo over dat je dr dingen hebt bekeken...

Mijn vent heeft in het begin ingebroken op mn hyves en alle mannen dr uit gegooit...

Daarna zat die onschuldig met een schuldige kop op de bank... toen ik het ondekte.. en ik zeg waarom heb ik nog maar zo weinig vrienden?? Haha.

Ik ben niet boos geworden, en maak ook geen drama dr van als hij mn telefoon bekijkt.

Wat die wel eens deed... Nu vertrouwd hij mij, hij heeft immers nooit wat kunnen vinden...(omdat dr niks te vinden valt)

Andersom ook.
@wordtel: Dat zeg ik, omdat ik nooit met voorbedachte rade op zoek ben geweest. Ik ben niet op speurtocht gegaan om het schrift te vinden, ik heb niet stiekem de telefoon meegepakt om te kijken.

Ja het is inderdaad mijn keuze geweest om te kijken, en daar heb ik ook spijt van. En dat ik er dan over lieg, maakt het niet beter. Maar zoals ik ook al zeg, was mijn angst om haar te verliezen zo groot, dat ik daardoor dom heb gehandeld.

Ik probeer het niet goed te praten, want dat kan ik niet. Ik probeer gewoon erachter te komen, wat nu het juiste is om te doen, omdat ik bij haar wil blijven.
precies... als je het aan mij vraagt gluiperd ze wel een beetje... en hij voelt dat en wil dat zeker weten...quote:h_l_g schreef op 15 februari 2012 @ 10:06:

[...]

Haar aandeel.
quote:missy-86 schreef op 15 februari 2012 @ 10:07:

Mijn vent heeft in het begin ingebroken op mn hyves en alle mannen dr uit gegooit...

Ballen heeft ie wel.
Jemig... Je hebt dr niks aan gedaan hoor.

Je hebt iets heel normaals gedaan, ik snap niet dat je dr spijt van hebt... nu weet je toch waar je aan toe bent? je hebt echt niks onmenselijks gedaan ofzo... ik zou dr niet eens over nadenken als mijn vent dat gedaan had... lekker belangerijk.. als zij geen geheimpjes hhad hoefde jij niet te zoeken... nooit spijt hebben van dingen die zij ook had kunnen voorkomen door eerlijk te zijn.

Zoals controleren dan he...quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 10:08:

@wordtel: Dat zeg ik, omdat ik nooit met voorbedachte rade op zoek ben geweest. Ik ben niet op speurtocht gegaan om het schrift te vinden, ik heb niet stiekem de telefoon meegepakt om te kijken.

Ja het is inderdaad mijn keuze geweest om te kijken, en daar heb ik ook spijt van. En dat ik er dan over lieg, maakt het niet beter. Maar zoals ik ook al zeg, was mijn angst om haar te verliezen zo groot, dat ik daardoor dom heb gehandeld.

Ik probeer het niet goed te praten, want dat kan ik niet. Ik probeer gewoon erachter te komen, wat nu het juiste is om te doen, omdat ik bij haar wil blijven.
hahaha, ja echt wel! alleen ik kan dr niet om janken... heb toen mn hele hyves maar weggedaan omdat die mannen gingen mailen waarom lig ik dr uit?! haha, en had dr geeen zin meer in hyves is vaak gezeik... wie je dr ook in hebt staanquote:h_l_g schreef op 15 februari 2012 @ 10:11:

[...]

Ballen heeft ie wel.
Missy, het is naief om te denken dat je partner nooit iemand anders tegenkomt waar hij of zij verliefd op kan worden. Verliefd worden is wat mij betreft helemaal geen probleem. Zolang je de gevoelens maar niet voedt en er ook niks mee doet.quote:missy-86 schreef op 15 februari 2012 @ 09:37:

Ik vind het wel grappig.

Cute:)Ik ben trouwens nog steeds benieuwd wat je hier precies mee bedoelt. Kun je dat toelichten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven