gelogen

15-02-2012 09:08 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik ben dom bezig geweest. Ik heb sinds ruim 7 jaar een relatie. De laatste paar maanden liep dit niet zo goed, omdat ik al langere tijd haar niet meer op de juiste manier aandacht gaf. Dit ben ik zelf tot inzicht gekomen, en heb haar toen sorry gezegd, en dat opende het valluik onder mijn voeten. Ze wou namelijk praten, want ze wist het niet meer. Uiteindelijk kwam eruit dat ze misschien wel iemand anders leuk vond.

Dit kan natuurlijk gebeuren, en ik heb gevochten voor onze relatie. Maar tijdens dit gevecht heb ik 2 fouten gemaakt. Zij wilde namelijk haar gedachten op een rijtje zetten, en schrijft dit dan op, om rust te krijgen. Toen ik een gedicht voor haar wou opschrijven, wou ik een papiertje pakken en vond zodoende het schrift. Ik heb het gelezen/bekeken, maar weet inmiddels niet precies meer wat erin stond. Ik wou het niet vinden, maar het gebeurde. Ik heb ontkent dat ik het schrift ooit gelezen heb, maar ze is er dus achter dat dat niet waar was.

Verder ken ik de jongen die in het spel was. Na enige tijd nam hij contact met mij op om te zeggen dat hij niet tussen ons in wou komen. Maar hij nam geen contact meer op met mijn vriendin, die hem had gevraagd wat nou zijn intentie was. Toen heb ik contact met hem opgenomen om te vragen haar antwoord te geven, zodat haar onzekerheid beantwoordt werd. Ook dit heb ik tegen haar ontkent. Ik heb verteld van zijn contact, maar niet van mijn contact.. Ook dit weet ze.

En tot slot heb ik een keer in haar telefoon gekeken. Wederom was het niet mijn intentie, maar dat ding lag naast me, en de nieuwsgierigheid won het. Ik heb er spijt van, en het ook nooit meer gedaan. Maar ook hier is ze achter gekomen.

Ik weet dat ik stom ben geweest, en dat ik gewoon eerlijk had moeten zijn. Maar mijn angst haar te verliezen was zo groot, dat je soms rare dingen doet, of verkeerde beslissingen neemt. Ze zei dat ze niet bij me weg wou en van me houdt, maar het knagende gevoel is heel lang bij me gebleven. Net nu het leek weer goed te gaan, kwam ze achter deze dingen, en zijn we weer 10 stappen terug gegaan.

Ik wil haar zo graag duidelijk maken dat ik van haar hou, en dat ze niet hoeft te twijfelen aan de oprechtheid van mijn woorden over onze relatie. Maar ze gelooft me op dit moment uiteraard niet, en dat snap ik ook wel. Maar wat kan ik nou doen? Ik wil haar niet kwijt, ze is het beste wat me ooit is overkomen. Ik wil gewoon weer samen met haar verder en niet meer zulke stomme dingen doen...
quote:jojo1981 schreef op 15 februari 2012 @ 11:34:

[...]

Je kunt lang en kort zijn over haar gedrag, maar zij heeft gedaan wat ze heeft gedaan en is daar eerlijk over geweest & er is niets gebeurd. Hij is niet eerlijk geweest en daar is zij (terecht) boos over.

TO,, ik denk dat jullie er zeker wel uit kunnen komen, mits zij bereid is hier overheen te stappen en er genoeg vertrouwen is dat het niet weer gebeurd...sterkte en succes!

Ik geloof er niks van.

Eerlijke mensen hebben niks te verbergen.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 15 februari 2012 @ 11:35:

[...]

Hem lekker in onzekerheid laten bungelen terwijl zij "uit wilde zoeken wat haar gevoelens waren" of in minder mooie woorden verpakt: gewoon wilde weten of die ander haar wilde. Je geliefde zo onzeker maken dat ie zijn toevlucht zoekt tot controle en dan opeens het verhaaltje omdraaien.Jij draait het om. Ze is niet vreemdgegaan. Ze voelde misschien iets voor een ander, misschien, dat was nog niet eens zeker.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 15 februari 2012 @ 11:37:

[...]

Ik geloof er niks van.

Eerlijke mensen hebben niks te verbergen.eens, maar ze heeft ook niets te verbergen, ze is eerlijk geweest. Ze werken aan hun relatie en wat er nu nog tussen hen staat zijn de leugens van het controleren. Ik begrijp TO en ik begrijp zijn vriendin. Vertrouwen krijg je niet zomaar terug. Ze zijn beiden fout geweest, denk dat RT wel kan helpen..
@merelin: Ik ben het met je eens dat ik hier de foute in ben, maar ik wil nog wel even de nadruk erop leggen dat ik nooit bewust op zoek ben gegaan! En ja, dan had ik de kracht moeten hebben om nee te zeggen, en het ook gewoon niet te doen. Dat is idd een zwakte geweest. En tevens had ik het eerlijk moet erkennen. Dus let wel, ik probeer mijzelf helemaal niet vrij te pleiten, en ik wil ook absoluut niet dat de schuld ineens omgedraaid wordt naar haar toe.

Verder denk ik ook dat RT erbij kan en zal helpen, en ook om het verleden af te sluiten, ervan te leren, en voorwaarts te gaan. Ik blijf zeggen, ik heb vertrouwen in haar, en in ons!
Ik gweloof je dat je niet bewust op zoek bent gegaan. Maar je hebt de verleiding niet kunnen weerstaan.

Stel dat jullie hieruit komen ( wat ik oprecht voor je hoop) wie zegt dan dat je de volgende keer wel te vertrouwen bent?
Omdat ik mijn relatie niet op het spel wil zetten, die stond nu op het spel, en daardoor heb ik dus verkeerd gehandeld, puur uit angst. Maar dit meissie wil ik nooit meer kwijt, dus ik zou er alles aan doen om dat zo te houden!!!
quote:Merelin schreef op 15 februari 2012 @ 11:26:

Ik vind dat hij terecht door het stof gaat.

Vertrouwen is toch het ALLERBELANGRIJKST binnen een relatie? Als ik mijn vriend niet meer zou kunnen vertrouwen zou de relatie voor mij voorbij zijn.

Als je tot drie keer toe liegt, een schrift leest waarin ze haar gevoelens opschrijft zou wat mij betreft het vertrouwen weg zijn.

Helemaal mee eens! Biekman heeft allerlei dingen achter de rug van zijn vriendin om gedaan, en daar nog over gelogen ook. Ik zou het me goed kunnen voorstellen als ze hem nooit meer zou kunnen vertrouwen.

En Missy-86: je vriend die stiekem vrienden van jouw social networksites verwijdert, serieus? Die zou bij mij ook gelijk kunnen wieberen. Niemand bepaalt voor mij met wie ik contact heb. Iemand die me zou verbieden om contact te hebben met vrienden, en daar zelfs voor inbreekt in mijn accounts zou ik ook echt niet meer kunnen vertrouwen. Belachelijk dat je dat zomaar goedvindt! Want waar eindigt dat: hij bepaalt straks ook met wie je mag praten? Met welke collega’s je mag omgaan? Of je überhaupt wel mag werken? Wat voor kleding je aantrekt? Ik snap echt niet dat je dit normaal vindt.
quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 12:40:

Omdat ik mijn relatie niet op het spel wil zetten, die stond nu op het spel, en daardoor heb ik dus verkeerd gehandeld, puur uit angst. Maar dit meissie wil ik nooit meer kwijt, dus ik zou er alles aan doen om dat zo te houden!!!

Heb je spijt dat je het hebt gedaan of spijt dat ze erachter is gekomen?

Hoe is ze er eigenlijk achter gekomen? Heb je smerige vingerafdrukken in haar schrift achtergelaten? Of op haar telefoon?

Kan niet volgens mij, dan blijft over de optie: je hebt het haar zelf eerlijk verteld. Das ehh, tsja.

Liegen heeft volgens mij 3 gouden regels..

1.) Doe het niet

2.) Als je het dan toch doet, doe het alleen als niemand erachter kan komen.

3.) Hou je mond erover!

Nu is je vriendin erachter gekomen dat je hebt gelogen en dat maak je nooit meer goed. Ze zal het je misschien wel tijdelijk vergeven, maar vergeten gaat ze het noooooit.
Spijt dat ik het heb gedaan, zowel de handelingen als het liegen erover.

Ze las het in een facebookchat met mijn beste vriend, toen ik mijn ei kwijt wou... En ik heb ook gezegd dat ze alles mag lezen/weten.

Ik weet dat ze het niet zal vergeten, maar ik wil het ook niet meer doen, anders zet ik toch de relatie op het spel, en die probeerde ik juist te behouden....
Wat doet zij in jouw facebookchat dan?
weet ik niet
Ook ik heb in de eerste fase van mijn relatie ingebroken in de facebook account van mijn vriendin. Dit omdat ik aanvoelde dat er iets niet helemaal in de haak was. Ik kreeg mijn vermoeden bevestigd en zag dat mijn vriendin nog veelvuldig contact had met enkele "exen", lees scharrels. Ik heb die gasten vervolgens uit haar naam hele botte berichtjes gestuurd en ze vervolgens ontvriend. Toen mijn vriendin erachter kwam was ze schuldbewust en nadat ik haar vergeven had heeft ze hartelijk moeten lachen om mijn actie. Lijkt mij de enige normale reactie. Zij creert immers het probleem en ik reageer slechts.

Lijkt mij hetzelfde voor TO's situatie. TO, jij bent slachtoffer, geen dader!
quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 13:12:

Ze las het in een facebookchat met mijn beste vriend, toen ik mijn ei kwijt wou... Pffff... dus je doet niet alleen dingen achter haar rug om, je lult de dingen die je ontdekt hebt ook nog door aan anderen? Lekkere vriend ben jij! Waarom praat je er niet gewoon met je vriendin over als je 'je ei kwijt wilt', in plaats van haar vertrouwen nog tien keer harder te beschamen door het er met buitenstaanders over te hebben?
quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 13:18:

weet ik niet

Wat dacht je van jou controleren?

Ok ze liegt er dan niet over, maar zij is dan ook niet doodsbenauwd dat ze jou gaat verliezen.
quote:alfa-man schreef op 15 februari 2012 @ 13:21:

Ik heb die gasten vervolgens uit haar naam hele botte berichtjes gestuurd en ze vervolgens ontvriend. Toen mijn vriendin erachter kwam was ze schuldbewust en nadat ik haar vergeven had heeft ze hartelijk moeten lachen om mijn actie. Lijkt mij de enige normale reactie. Zij creert immers het probleem en ik reageer slechts.

Lijkt mij hetzelfde voor TO's situatie. TO, jij bent slachtoffer, geen dader!Wat een onzin zeg! Als ik voor mezelf spreek: ik zal nooit vreemdgaan. En mijn man weet dat ook. Als ik dus contact heb met andere mannen, of dat nu exen zijn of niet, doe ik niets wat ik niet tegen hem zou durven vertellen. Ik zou dus verre van amused zijn als mijn partner uit mijn naam botte berichten zou gaan sturen, of mensen van social networksites zou verwijderen. Hoe ver ga je dan met het controleren en beheersen van het leven van je partner? Ben ik ‘dader’ als ik contact heb met andere mannen? Creëer ik een ‘probleem’ als ik vriendschappelijk chat met anderen? Dacht het niet! Ik heb namelijk ook gewone vrienden met wie ik geen relatie heb, geen seks heb en verder ook geen relatie of seks (meer) wil. De eerste de beste die mij die contacten zou verbieden of ontnemen moet maken dat ‘ie wegkomt, want ik laat mijn leven door niemand op zo’n manier bepalen!
@yvonjaspers: pardon?? mag je geen steun zoeken?? Als je zo twijfelt aan alles, wil je toch een uitlaatklep. En ja daar praat ik over met mijn beste vriend. Om raad en steun te zoeken. Toen was ik al niet blij met mijn acties, maar hij was mijn luisterend oor. En nee ik lulde geen ontdekte dingen door, ik heb alleen verteld wat ik had gedaan..
quote:yvonjaspers schreef op 15 februari 2012 @ 13:26:

[...]

Wat een onzin zeg! Als ik voor mezelf spreek: ik zal nooit vreemdgaan. En mijn man weet dat ook. Als ik dus contact heb met andere mannen, of dat nu exen zijn of niet, doe ik niets wat ik niet tegen hem zou durven vertellen. Ik zou dus verre van amused zijn als mijn partner uit mijn naam botte berichten zou gaan sturen, of mensen van social networksites zou verwijderen. Hoe ver ga je dan met het controleren en beheersen van het leven van je partner? Ben ik ‘dader’ als ik contact heb met andere mannen? Creëer ik een ‘probleem’ als ik vriendschappelijk chat met anderen? Dacht het niet! Ik heb namelijk ook gewone vrienden met wie ik geen relatie heb, geen seks heb en verder ook geen relatie of seks (meer) wil. De eerste de beste die mij die contacten zou verbieden of ontnemen moet maken dat ‘ie wegkomt, want ik laat mijn leven door niemand op zo’n manier bepalen!Als jij niets doet wat niet door de beugel kan, dan zal jouw vriend je ook niet hoeven controleren. Actie=reactie
quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 13:12:

Ze las het in een facebookchat met mijn beste vriend, toen ik mijn ei kwijt wou... En ik heb ook gezegd dat ze alles mag lezen/weten.

Nou, hier maar eens een reactie van een man.

Mijn god, kerel. Wat gedraag je je dramatisch en onzeker? "dit meissie wil ik nooit meer kwijt" "per ongeluk keek ik in haar telefoon" "ze mag alles weten van me"

Zo onaantrekkelijk....

In plaats van in relatie-therapie kun je beter zelf in therapie gaan. Eens wat bouwen aan je zelfvertrouwen. Ik ben serieus, en bedoel het oprecht, en niet kwaad. Iedere man, ook ikzelf, heb hiermee geworsteld. Ter vergelijking, dit is wat een man doet.

Vrouw: "Ik twijfel aan onze relatie."

Man: "Daar heb ik het moeilijk mee. Ga het maar eens uitzoeken en kom dan maar terug. Voorlopig ga ik bij een vriend slapen."

Jouw ballen zitten in haar handtasje. Niet aantrekkelijk.
quote:biekman schreef op 15 februari 2012 @ 13:28:

@yvonjaspers: pardon?? mag je geen steun zoeken?? Als je zo twijfelt aan alles, wil je toch een uitlaatklep.

Als je zo twijfelt aan alles vertrouw je je vriendin blijkbaar niet. Waarom wil je in vredesnaam in een relatie blijven met iemand die je niet vertrouwt? En voor haar geldt hetzelfde: als ze je facebookchats bekijkt om je te controleren denk ik dat zij jou ook niet vertrouwt (en terecht, want je hebt herhaaldelijk tegen haar gelogen).

Voor mij is de allereerste voorwaarde voor een goede relatie dat er volledig vertrouwen is, van beide kanten. Is dat er niet, dan kun je nooit een fijne relatie hebben samen. Achterdocht is killing.

quote:alfa-man schreef op 15 februari 2012 @ 13:30:

Als jij niets doet wat niet door de beugel kan, dan zal jouw vriend je ook niet hoeven controleren. Actie=reactieNee hoor, je draait het nu om. Een relatie bestaat niet bij de gratie van controle en achterdocht, maar bij de gratie van vertrouwen. Als je zover bent dat je denkt dat je je partner moet controleren en denkt voor hem of haar te bepalen met wie hij of zij contact heeft (of wat ze doet, wat ze draagt, hoe ze leeft) dan ga je een grens over die je niet over moet willen gaan. In een goede relatie blijf je uit vrije wil bij elkaar, zonder elkaar beperkingen op te hoeven leggen. Als je je partner wel dingen gaat voorschrijven of verbieden ben je dus bang dat hij of zij niet uit vrije wil bij je zou blijven. Waarom zou je een relatie willen met iemand die je met allerlei kunst- en vliegwerk aan je moet binden? Waarom zou je iemand moeten verbieden om contact met anderen te hebben? Zou je het niet veel fijner vinden als diegene zelf elke dag uit volle overtuiging voor jou kiest omdat hij of zij bij je wil zijn, en niet omdat hij of zij geen andere opties heeft?
quote:vrouwke_theelepel schreef op 15 februari 2012 @ 13:25:

[...]

Wat dacht je van jou controleren?

Ok ze liegt er dan niet over, maar zij is dan ook niet doodsbenauwd dat ze jou gaat verliezen.

Wie zegt dat ze hem wil controleren?

Zoals de waard is.....
Overigens vind ik dat zi net zo goed als jij haar priveschriftje niet mag lezen, zij ook jouw chat niet moet lezen.

Ook al heb je een relatie, je hebt ook recht op privacy.

Ik zou geen relatie willen hebben als er geen vertrouwen is. Ik zou dat niet eens kunnen.
als ik alles zo een probeer samen te vatten, dan zie ik dat wat ik heb gedaan niet goed was, en dat ik meer vertrouwen had moeten hebben.

Toch zie ik ook dat men het uitkijken van haar naar hem als niet netjes ziet. En dat velen daarom enigzins inzien wat mij ertoe bracht om niet mijn beheersing te kunnen controleren.

Het liegen erover, dat is dubbel, sommige snappen het, anderen keuren het finaal af. Ook ik keur het af, maar na de leugen durfde ik niet meer terug te komen erop... stom maar waar.

Ook merk ik dat een aantal vinden dat ik me niet zo onderdanig moet opstellen, dit had ik eigenlijk nog niet zo bekeken. Geen idee wat voor houding ik dan aan zou moeten nemen, ik ben onzeker op het moment ja. Gewoon vanwege het feit dat ik deze relatie koester en wil behouden.

Ik denk dan ook dat RT ons wel zal helpen. Mij voor m'n zelfvertrouwen (en misschien ook het liegen), haar voor haar vertrouwen in mij, en ons in onze voortzetting van de relatie. In ieder geval waardeer ik een ieder die zijn/haar mening heeft geuit!
quote:Merelin schreef op 15 februari 2012 @ 13:45:

Overigens vind ik dat zi net zo goed als jij haar priveschriftje niet mag lezen, zij ook jouw chat niet moet lezen.

Ook al heb je een relatie, je hebt ook recht op privacy.

Ik zou geen relatie willen hebben als er geen vertrouwen is. Ik zou dat niet eens kunnen.

Je doet dezelfde aanname als ik.

Zoals de waard is...
quote:vrouwke_theelepel schreef op 15 februari 2012 @ 13:47:

[...]

Je doet dezelfde aanname als ik.

Zoals de waard is...

Nee hoor. Want jij zegt dat ze in de chatgegevens van haar vriend kijkt om hem te controleren.Ik zeg dat niet.

Het maakt namelijk niet uit waarom je een dagboek/ chatgegevens van de ander leest, of dat nou is om hem te controleren of uit nieuwsgierigheid, zoiets doe je gewoon niet.
[quote]yvonjaspers schreef op 15 februari 2012 @ 13:41:

[...]

Nee hoor, je draait het nu om. Een relatie bestaat niet bij de gratie van controle en achterdocht, maar bij de gratie van vertrouwen.

Klopt, in een ideale relatie gaat niemand ooit vreemd, liegt niemand, wordt alles keurig besproken en kun je elkaar dus altijd voor 100% vertrouwen. Helaas is de realiteit vaak (tijdelijk) anders. Een gezonde portie achterdocht is dan niet verkeerd lijkt mij. Als je altijd maar 100% op jouw partner vertrouwt, dan kun je achteraf wel eens spijt krijgen dat je naief bent geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven