Genderverwarring
woensdag 27 juli 2022 om 14:28
Ik heb in mijn omgeving wat mensen die zich identificeren als non-binair. Voorheen gingen zij door het leven als lesbische vrouwen. Ik probeer er nu zoveel mogelijk op te letten dat ik hen goed benoem, de juist voornaamwoorden gebruik, maar ze zijn niet echt genegen om een uitleg te geven over waarom deze omslag (dat is hun goed recht natuurlijk, maar we zijn wel dermate verwant dat ik dacht daar iets over te mogen vragen). Ik doe dus mijn best, maar het is wel lastig. Voor een feestje kleden ze zich in een mooie jurk en zijn opgemaakt, maar een van de mensen wil benoemd worden als ‘hij’ (de ander hen/hun). Gender bepaalt niet je kleding en vice versa, maar ik vraag me dan toch af wat het ‘nut’ is.
Zijn hier mensen die er meer verstand van hebben? Waarom is er de wens om een non-binaire gender te hebben, terwijl je ongeacht je geslacht kunt leven zoals je wenst, houden van wie je wilt en al dan niet een jurk of een tuinbroek te dragen?
Zijn hier mensen die er meer verstand van hebben? Waarom is er de wens om een non-binaire gender te hebben, terwijl je ongeacht je geslacht kunt leven zoals je wenst, houden van wie je wilt en al dan niet een jurk of een tuinbroek te dragen?
zaterdag 30 juli 2022 om 17:08
Ik ben ook geen voorstander van de toevoeging cis om net te doen alsof trans en cis net zo gewoon zijn. Trans is uitzonderlijk en dat is maar goed ook. Want het komt met nogal wat uitdagingen.Voornu schreef: ↑30-07-2022 15:46Maar ik 'voel' weinig bij mijn geboortegeslacht.
Cis vind ik dan weer problematisch. Ik heb nooit lang stilgestaan bij hoe het voelt en heb daar eerlijk gezegd ook helemaal geen zin in. Mijn geboortegeslacht is vrouw, dat heb ik als feit aangenomen en verder vind ik het wel best. Soms voel ik mij vast meer 'vrouw' dan op andere momenten, dat is dan maar zo, maar dat maakt de toevoeging 'cis' wel dubieus. Het voegt opeens iets -voor mij overbodigs- toe, namelijk hoe ik mij bij mijn geboortegeslacht voel. Iets wat ik zelf helemaal niet belangrijk vind en waarbij het mij ook niet uitmaakt hoe een ander mij ziet (misschien ziet iemand anders mij meer als vrouw dan dat ik het op dat moment voel als ik er bij stil zou moeten staan. So be it).
De toevoegin cis dwingt mij om in hokjes te gaan denken en mij wel of niet met mijn geboortegeslacht te 'identificeren'. Ipv mijzelf te zien als Voornu die nou eenmaal het geboortegeslacht vrouw heeft.
zaterdag 30 juli 2022 om 17:22
Klopt, die waren dus al genderneutraal.JuliaAgrippina schreef: ↑30-07-2022 16:36Invalide vrouwen moeten dus ook eigenlijk ook een toilet delen met invalide mannen.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 30 juli 2022 om 17:27
Nee, dat is echt pertinent niet waar. Ze maakte een onschuldige grap die echt het merendeel van de deelnemers in dit topic ook had kunnen maken.Chienandalou schreef: ↑30-07-2022 16:39Het ging over mensen die menstrueren. En dat dé definitie van vrouw zou zijn.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 30 juli 2022 om 17:42
zaterdag 30 juli 2022 om 18:01
Soms denk ik dat de weerstand voor een genderneutraal wchokje ook de weerstand is voor het figuurlijke 3e genderhokje, niet uit onwil, maar onkunde.
In hoeverre kunnen we die 3e categorie doortrekken? Zoals 'Best non-binair actor from 2023' als toevoeging om die mensen inclusief te maken?
Wie bepaalt wie in die categorie hoort? De ene transman vind zich bij de mannen thuishoren, de ander niet.
Andere situaties:
-In noodtoestanden: vrouwen en kinderen eerst...wat dan?
-Alle mannen in Oekraïne moeten vechten, mogen non-binairen dan wel vluchten?
-het leger word ingezet/uitgebreid; alle jongens in Nederland krijgen oproepplicht. Wat doen we met geen vrouw/geen Cisman?
-Het opvangen van vluchtelingen, waarbij soms ondergescheid gemaakt word tussen vrouwen met kinderen en alleenstaande mannen. Wat doen we met non/anders-binair?
Dat de maatschappij dit niet klakkeloos overal kan toepassen, is toch geen kwestie van transfobisch en die mensen bewust willen kwetsen.
-bij max 2 toiletten: gescheiden of neutraal?
-bij een 3e genderneutraal toilet: Hoe en waar moet de toiletjuffrouw of beveiliging dit op baseren?
Dit is breder dan een wc: Wie en wat gaat bepalen wie daar wel of niet voor in aanmerking (moeten of mogen?) komen, als hier privileges, rechten en plichten aan verbonden zijn.
Ik denk dat de maatschappij nu juist steeds meer probeert deze groep tegemoet te komen, wat betekent dat reële scenarios beantwoord moeten worden. Ben benieuwd naar jullie kijk hierop?
In hoeverre kunnen we die 3e categorie doortrekken? Zoals 'Best non-binair actor from 2023' als toevoeging om die mensen inclusief te maken?
Wie bepaalt wie in die categorie hoort? De ene transman vind zich bij de mannen thuishoren, de ander niet.
Andere situaties:
-In noodtoestanden: vrouwen en kinderen eerst...wat dan?
-Alle mannen in Oekraïne moeten vechten, mogen non-binairen dan wel vluchten?
-het leger word ingezet/uitgebreid; alle jongens in Nederland krijgen oproepplicht. Wat doen we met geen vrouw/geen Cisman?
-Het opvangen van vluchtelingen, waarbij soms ondergescheid gemaakt word tussen vrouwen met kinderen en alleenstaande mannen. Wat doen we met non/anders-binair?
Dat de maatschappij dit niet klakkeloos overal kan toepassen, is toch geen kwestie van transfobisch en die mensen bewust willen kwetsen.
-bij max 2 toiletten: gescheiden of neutraal?
-bij een 3e genderneutraal toilet: Hoe en waar moet de toiletjuffrouw of beveiliging dit op baseren?
Dit is breder dan een wc: Wie en wat gaat bepalen wie daar wel of niet voor in aanmerking (moeten of mogen?) komen, als hier privileges, rechten en plichten aan verbonden zijn.
Ik denk dat de maatschappij nu juist steeds meer probeert deze groep tegemoet te komen, wat betekent dat reële scenarios beantwoord moeten worden. Ben benieuwd naar jullie kijk hierop?
hetjuistebesluit wijzigde dit bericht op 30-07-2022 18:27
48.18% gewijzigd
zaterdag 30 juli 2022 om 18:13
Doet me ook denken aan een ander (niet uitgedacht) punt: dat ik er niet dagelijks bij stil sta of ik mij vrouw voel volgens mijn geboortegeslacht, neemt niet weg dat vrouw-zijn zo geintegreerd is in hoe ik in de wereld sta dat ik niet zou weten hoe het is om dat niet te 'weten'/zijn. En dan bedoel ik de alertheid/onveiligheid in sommige situaties, thema's als (ongewenste) zwangerschap, maatschappelijke positie, (on) gelijkheid etc. Wat op veel gebieden al peanuts is vergeleken met het leven van vrouwen in andere delen van de wereld.fashionvictim schreef: ↑30-07-2022 17:42En wat nog het allerergst is: het artikel waar zij die grap over maakte ging over menstruatiearmoede in wat men vroeger Derde Wereldlanden noemde. Ik weet vrij zeker dat transseksualiteit en genderissues daar minder belangrijk zijn dan zeg, eten. Of leven.
zaterdag 30 juli 2022 om 18:29
Hetjuistebesluit schreef: ↑30-07-2022 16:42Als een nonbinair toilet niet ipv een dames of heren toilet komt, maar zoals jij zegt als 3e optie: Daar heb ik geen enkel bezwaar tegen. Maar wel een vraag die mij en de horeca hierna te wachten staat: Hoe gaan we die 'safe space' handhaven?
In mijn werk vorig was dit dus een dilemma, een man uit het damestoilet gooien was makkelijk: hij had daar niets te zoeken. Maar wat als deze man nonbinair is? En wat als dat niet zo is, maar hij zegt van wel. Dan moet je vertrouwen op mensen die er geen misbruik van maken. En dat is in dat geval niet gelukt, en die locatie was niet de enige waarbij het mislukte. Bovendien word je als ondernemer heel snel online aan de schandpaal genageld als iemand twittert dat die voor het verkeerde gender is uitgemaakt. Je kan moeilijk aan mensen vragen of ze een bewijs van transitie of oprechtheid hebben.
Ik verzin geen beren op de weg, ze zijn er. En daarom mijn oprechte vraag: Hoe denken of willen jullie dat dit gehandhaafd word, zodat dat 3e neutrale toilet een safe space voor die mensen blijft?
Nah, ik denk dat het reuze meevalt met die “handhaving”. Nu is er toch ook geen handhaving bij dames- of herentoiletten, nooit beveiliging gezien. Dat reguleert zich vanzelf wel.
Ik stel me zo voor dat je in zo’n 3e genderneutrale toilet juist veel diversiteit tegen gaat komen; maw iedereen is welkom, ook cismannen. Die hoef je er ook niet uit te gooien. Maar ik gok dat cis personen niet zullen kiezen voor dat toilet. Prima toch?
zaterdag 30 juli 2022 om 18:32
het is lastig om te begrijpen hoe iets voor een ander voelt, als je zelf die gevoelens niet hebt. Voor heel veel mensen is het een gegeven dat ze vrouw of man zijn en is er geen enkele twijfel. Dan is het lastig om je in te leven in hoe het werkt voor mensen waar dat logische gevoel er niet is en de twijfel of de zekerheid dat het niet klopt wel.
En natuurlijk zijn er vraagstukken die opgelost moeten worden, maar is het terecht om het zelfs niet eens te proberen vanwege die vraagstukken? Het is geregeld gewoon zoeken om iets niet te doen, omdat iets wel doen te ongemakkelijk is.
En natuurlijk zijn er vraagstukken die opgelost moeten worden, maar is het terecht om het zelfs niet eens te proberen vanwege die vraagstukken? Het is geregeld gewoon zoeken om iets niet te doen, omdat iets wel doen te ongemakkelijk is.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 30 juli 2022 om 18:32
Waarom heb jij er last van dat in een artikel dat gaat over een probleem op een ander continent over ‘mens’ gesproken wordt?fashionvictim schreef: ↑30-07-2022 17:42En wat nog het allerergst is: het artikel waar zij die grap over maakte ging over menstruatiearmoede in wat men vroeger Derde Wereldlanden noemde. Ik weet vrij zeker dat transseksualiteit en genderissues daar minder belangrijk zijn dan zeg, eten. Of leven.
zaterdag 30 juli 2022 om 18:45
Ik heb er geen last van, maar ik vind het nogal hysterisch om iemand te cancellen om zo'n onschuldig grapje terwijl het artikel over zoiets serieus gaat. Maak je druk om waar het artikel over gaat, in plaats van om een grapje.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 30 juli 2022 om 18:46
Maar er zijn dus vrijwel geen derde genderneutrale toiletten en die gaan er in de meeste openbare gebouwen ook niet komen, hoor.Turtlerain schreef: ↑30-07-2022 18:29Nah, ik denk dat het reuze meevalt met die “handhaving”. Nu is er toch ook geen handhaving bij dames- of herentoiletten, nooit beveiliging gezien. Dat reguleert zich vanzelf wel.
Ik stel me zo voor dat je in zo’n 3e genderneutrale toilet juist veel diversiteit tegen gaat komen; maw iedereen is welkom, ook cismannen. Die hoef je er ook niet uit te gooien. Maar ik gok dat cis personen niet zullen kiezen voor dat toilet. Prima toch?
Am Yisrael Chai!
zaterdag 30 juli 2022 om 18:47
Om wat niet eens te proberen?
Am Yisrael Chai!
zaterdag 30 juli 2022 om 19:32
Dit is ook exact mijn gedachte. Ik weet nooit zo goed wat mensen bedoelen met 'ik voel me man/vrouw/geen van beide'. Misschien zie ik het heel simplistisch, maar ik denk dat je gewoon man/vrouw bent, net zoals dat je gewoon mens bent, en wat je verder voelt is gewoon je persoonlijkheid. Je kunt niet weten hoe het voelt om iets te zijn dat je niet bent, toch? Om allemaal gedragingen aan man en vrouw zijn te koppelen vind ik heel ouderwets en juist stereotypen versterken. Als er dingen gezegd worden zoals: "als kind wist ik al dat ik een meisje was omdat ik graag de kleren van mijn zussen droeg", dan denk ik: oke, het is een jongen die gewoon graag jurkjes draagt. Een vrouw die niet graag jurken draagt is niet minder vrouw, waarom is een man die jurken draagt dan wel opeens vrouw? Waarom moet er zo'n lading verbonden worden aan het wel of niet man of vrouw zijn. Het hele idee van gender lijkt me dus totaal niet relevant. Doe gewoon lekker waar je zin in hebt en wat je gelukkig maakt, en laten we de woorden 'man' en 'vrouw' gewoon als objectieve termen houden. (Ik snap ook niet waarom het als beledigend wordt gezien als je de verkeerde voornaamwoorden gebruikt, want waarom is het een belediging om tot het andere geslacht te horen, en gaat het niet gewoon om de intentie erachter?)DingDong schreef: ↑30-07-2022 15:25Mar dit is precies zoals ik me voel, ik ben een mens, ik heb dan wel borsten/vagina en menstrueerde er op los tot de menopauze maar ik ben in de basis een mens. Ik zou niet eens weten of ik me specifiek vrouw voel want welk gevoel hoort daar dan bij, en hoe voelt een man zich dan? Even gecheckt bij mijn man of hij kan definiëren wat nou specifiek het mannelijke gevoel is. Zijn antwoord: "hoe voel jij dat je vrouw bent?" en ik heb eerlijk geen idee. Zijn we gewoon niet allemaal hetzelfde en kunnen we trans en cis niet gewoon laten vallen?
Nu zeggen mensen wel eens: wat maakt het uit, als iemand zich nu zo voelt? Nou, het maakt mij niks uit wat mensen voelen of doen, maar als we alles zo verwarrend gaan maken dan kan dat negatieve gevolgen hebben voor biologische vrouwen. Vrouwen zullen fysiek namelijk altijd het onderspit delven ten opzichte van mannen. Dit is een reële bedreiging. Transmannen zullen nooit kampioenschappen winnen in mannensporten, andersom is dat niet waar. Mannelijke gedetineerden hoeven nooit bang te zijn dat ze verkracht worden door transmannen, andersom is dat wel waar. Deze dingen gebeuren nu in sommige landen en dit moet gewoon benoemd kunnen worden. Dit is niet transfoob, dit is gewoon erkennen dat vrouwen kwetsbaarder zijn en dat sommige mannen misbruik maken van de situatie.
Nu besef ik me natuurlijk wel dat er heel veel bekrompen mensen in de wereld zijn en ik vind het heel goed dat er meer bewustwording komt. Eigenlijk vooral voor mannen. Voor vrouwen is het toch redelijk geaccepteerd om bij wijze van spreken het hoofd kaal te scheren en bouwvakker te worden, terwijl het vooral mannen echt nog heel moeilijk is om bijvoorbeeld make-up te dragen in het dagelijkse leven. Daar hebben we echt nog veel te verzetten. Maar koppel het gewoon niet aan 'mannelijk' of 'vrouwelijk'.
Interessant topic trouwens, ik vind het heel waardevol om ervaringen te lezen van mensen die er op een andere manier naar kijken of het zelf beleven!!
zaterdag 30 juli 2022 om 19:56
Ik vraag me trouwens ook wel af of veel van de verwarring ook niet gewoon met taal te maken heeft. In de meeste talen heb je maar één woord voor man of vrouw, zoals in het Nederlands. Maar in het Engels heb je dan 'male' en 'female' en 'man' en 'woman'. Ik vraag me af of dat iets te maken heeft met de beleving van geslacht en gender als twee aparte dingen..
(gewoon een gedachte, ik vind het interessant om na te denken over hoe taal onze beleving van de realiteit beïnvloedt)
(gewoon een gedachte, ik vind het interessant om na te denken over hoe taal onze beleving van de realiteit beïnvloedt)
ninika wijzigde dit bericht op 30-07-2022 20:12
0.52% gewijzigd
zaterdag 30 juli 2022 om 20:07
Naar wat ik begrepen heb was het niet een eenmalig onschuldig grapje maar is ze regelmatig anti-trans gevoelens aan het uiten.fashionvictim schreef: ↑30-07-2022 18:45Ik heb er geen last van, maar ik vind het nogal hysterisch om iemand te cancellen om zo'n onschuldig grapje terwijl het artikel over zoiets serieus gaat. Maak je druk om waar het artikel over gaat, in plaats van om een grapje.
Helemaal weer hip dit weekend overigens want vrouwen als Raisa B. en groepje ‘VoorZij’ zijn collectief op Jason Bhugwandass aan het afzeiken. Hem heel nadrukkelijk ‘haar’ en ‘vrouw’ noemen etc
zaterdag 30 juli 2022 om 20:25
je hebt toch dat grapje net kunnen lezen. Het staat hierboven.smulrol schreef: ↑30-07-2022 20:07Naar wat ik begrepen heb was het niet een eenmalig onschuldig grapje maar is ze regelmatig anti-trans gevoelens aan het uiten.
Helemaal weer hip dit weekend overigens want vrouwen als Raisa B. en groepje ‘VoorZij’ zijn collectief op Jason Bhugwandass aan het afzeiken. Hem heel nadrukkelijk ‘haar’ en ‘vrouw’ noemen etc
Am Yisrael Chai!
zaterdag 30 juli 2022 om 20:27
Is het niet hetzelfde als mannelijk/vrouwelijk versus man/vrouw.ninika schreef: ↑30-07-2022 19:56Ik vraag me trouwens ook wel af of veel van de verwarring ook niet gewoon met taal te maken heeft. In de meeste talen heb je maar één woord voor man of vrouw, zoals in het Nederlands. Maar in het Engels heb je dan 'male' en 'female' en 'man' en 'woman'. Ik vraag me af of dat iets te maken heeft met de beleving van geslacht en gender als twee aparte dingen..
Dus niet wat gaat over een genderidentiteit maar man/vrouw of man/woman word alleen bij mensen gebruikt.
zaterdag 30 juli 2022 om 20:31
En JK Rowling heeft is niet transfobisch, ze heeft ooit een artikel geschreven waarin ze aankaart dat steeds vaker kinderen en jongeren die worstelen met het leven en met seksualiteit richting transseksualiteit worden gepusht, ook wanneer dat helemaal niet 100% zeker is. Ze zet vraagtekens bij de wenselijkheid van hormoontherapie bij kinderen en bij het gebruik van antidepressiva in combinatie met hormoonpillen.
Als een dergelijke kritische blik je al transfoob maakt dan ben ik het ook.
Als een dergelijke kritische blik je al transfoob maakt dan ben ik het ook.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 30 juli 2022 om 20:45
Ik bedoel niet in het gebruik maar in betekenis. In het Engels wordt male/female toch vooral gebruikt om de biologie te benoemen, terwijl man/vrouw meer verbonden wordt aan gender. In het Frans ook trouwens. Terwijl we in het Nederlands geen verschil daarin hebben. (mannelijke is gewoon afgeleid van man, geen aparte etymologische oorsprong). Man/vrouw wordt gebruikt om zowel de biologie als de gender aan te duiden. Misschien dat daarom de huidige ideeën over geslacht en gender ook in de Engels- en Franssprekende landen ontstaan zijn.Hetjuistebesluit schreef: ↑30-07-2022 20:27Is het niet hetzelfde als mannelijk/vrouwelijk versus man/vrouw.
Dus niet wat gaat over een genderidentiteit maar man/vrouw of man/woman word alleen bij mensen gebruikt.
zaterdag 30 juli 2022 om 23:05
Ik heb meegemaakt waarbij het massaal bezocht werd door cismensen(kortere rij) wat klachten gaf van andersbinairen. Ga je dan handhaven en je selecteert verkeerd, sta je met naam en stempel transfoob online.Turtlerain schreef: ↑30-07-2022 18:29Nah, ik denk dat het reuze meevalt met die “handhaving”. Nu is er toch ook geen handhaving bij dames- of herentoiletten, nooit beveiliging gezien. Dat reguleert zich vanzelf wel.
Ik begrijp trouwens met alle respect niet echt waarom je je bij het ene toilet niet op je gemak voelt met cismannen om je heen, maar bij het andere toilet wel?
-Zijn ruimtes zonder genderneutraal toilet transfobisch/negatief?
-Moet het verplicht worden?
-is een genderneutraal toilet dus hetzelfde als een toilet zonder m/v plaatje?
https://www.saxnow.nl/nieuws/2022/mei/d ... verwijderd
zaterdag 30 juli 2022 om 23:53
Ik niet hoor. Ik moet er niet aan denken om man te zijn, ook al ben ik regelmatig een nogal horkerige ongepolijste vrouw in een van oudsher mannenberoep.Cootjecatootje schreef: ↑30-07-2022 16:47Zijn we niet allemaal een beetje non-binair? Ik heb mannelijke kanten en vrouwelijke kanten. Of is dit heel ouderwets van mij gedacht?
Maar goed, mijn kind voelt zich dus geen vrouw en geen man. Dat is dus net weer even anders. Ik kan wel kiezen, en vind het prima als vrouw, met alle nadelen die daarbij horen.
zondag 31 juli 2022 om 00:28
In het licht van dit topic is het een aanrader de Amerikaanse documentaire 'what is a woman?' te kijken. Laat je niet afschrikken door het feit dat Matt Walsh bekend staat als conservatief. Ik vind het een steengoede docu en zou graag zien dat het verplicht voorlichtingsmateriaal op de school van mijn dochters werd. Op die school is het namelijk extreem hip om LHBTQAtmZ te zijn. Mijn jongste dochter heeft hierdoor een totaal vertekend beeld van de werkelijkheid. Zij denkt dat een evenredig groot aantal mensen bi of non-binair of whatever is dan hetero's of zelfs maar homo's. Doodmoe en ook kwaad word ik er van. Er heeft notabene recent een leerling van die school die niet lekker in zijn vel zat zelfmoord gepleegd. Als je echt met deze gevoelens te maken hebt, is dat verschrikkelijk ingewikkeld. En niet iets om te hypen of te verheerlijken. Dus die documentaire zou ik een goeie tegenhanger vinden.
Ik vind dus dat we ongelooflijk doorslaan met dat hele gendergebeuren. Van redelijk dichtbij meegemaakt hoe iemand jaaaaren ongelukkig was als vrouw en uiteindelijk besloot als man door het leve te willen met the full package. Dat was een enorm moeilijk proces en dat was nog voor het socialemediatijdperk. Ik vind het enorm storend, zeker ook voor die kennis, dat het nu zo enorm gehyped wordt onder m.n. de jeugd. Social Media speelt daar mijns inziens ook een enorme grote en kwalijke rol in. Mensen die hier echt onder gebukt gaan zijn helemaal niet bezig met deze hype. Ik vind het kwetsend voor ze.
Laten we ons gewoon bij de feiten houden. Trans of non-binair, dat is echt maar een heel klein percentage van de wereldbevolking. Het is toch van de zotte dat we daar een hele taal voor aan gaan passen, dat we om niet te kwetsen gaan spreken van mensenmelk, dat we situaties creëeren waarbij vrouwen zich niet meer op hun gemak kunnen omkleden op de sportschool, enz. Je kunt ook prima rekening houden met een ieders gevoelens en respect hebben voor elkaar zonder al dat moeilijke gedoe als niet taaltechnischcorrecte benamingen en wat het allemaal niet nog meer behelst.
Dat jongeren experimenteren (in meer of mindere mate) en onzeker zijn over hun lichaam, op ontdekkingstocht gaan, enz. is van alle tijden. Maar dat heet gewoon puberen. Echt zo kwalijk dat zoveel van die beïnvloedbare jongeren door die hele hype nu ineens denken dat ze non-binair zijn. Terwijl dat in de jaren 90 gewoon ' razende hormonen' waren.
Stoppen dus met die propaganda voor LHBTQ+AtmZwhatever!
En NEE ik ben GEEN transfoob. Net zomin als Rowling dat is. Belachelijk gedoe!
Ik vind dus dat we ongelooflijk doorslaan met dat hele gendergebeuren. Van redelijk dichtbij meegemaakt hoe iemand jaaaaren ongelukkig was als vrouw en uiteindelijk besloot als man door het leve te willen met the full package. Dat was een enorm moeilijk proces en dat was nog voor het socialemediatijdperk. Ik vind het enorm storend, zeker ook voor die kennis, dat het nu zo enorm gehyped wordt onder m.n. de jeugd. Social Media speelt daar mijns inziens ook een enorme grote en kwalijke rol in. Mensen die hier echt onder gebukt gaan zijn helemaal niet bezig met deze hype. Ik vind het kwetsend voor ze.
Laten we ons gewoon bij de feiten houden. Trans of non-binair, dat is echt maar een heel klein percentage van de wereldbevolking. Het is toch van de zotte dat we daar een hele taal voor aan gaan passen, dat we om niet te kwetsen gaan spreken van mensenmelk, dat we situaties creëeren waarbij vrouwen zich niet meer op hun gemak kunnen omkleden op de sportschool, enz. Je kunt ook prima rekening houden met een ieders gevoelens en respect hebben voor elkaar zonder al dat moeilijke gedoe als niet taaltechnischcorrecte benamingen en wat het allemaal niet nog meer behelst.
Dat jongeren experimenteren (in meer of mindere mate) en onzeker zijn over hun lichaam, op ontdekkingstocht gaan, enz. is van alle tijden. Maar dat heet gewoon puberen. Echt zo kwalijk dat zoveel van die beïnvloedbare jongeren door die hele hype nu ineens denken dat ze non-binair zijn. Terwijl dat in de jaren 90 gewoon ' razende hormonen' waren.
Stoppen dus met die propaganda voor LHBTQ+AtmZwhatever!
En NEE ik ben GEEN transfoob. Net zomin als Rowling dat is. Belachelijk gedoe!
anic wijzigde dit bericht op 31-07-2022 00:43
12.03% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in