Gescheiden en wisselmoment kids
zondag 21 november 2021 om 12:02
Even een vraagje aan de andere gescheiden ouders op dit forum..
Als mijn ex de kids komt terugbrengen na zijn weekend, wil hij altijd nog blijven plakken voor een bakkie koffie/biertje/wijntje. Ik voel me hier heel ongemakkelijk bij in mn eigen huis, ook omdat hij 9vd 10 keer gaat huilen (ondanks dat de scheiding zijn keuze was). Het liefst heb ik dat hij meteen vertrekt omdat ik er zelf ook van streek van raak, en de kinderen ook.. Hoe doen andere gescheiden ouders dit bij het wisselmoment?
Als mijn ex de kids komt terugbrengen na zijn weekend, wil hij altijd nog blijven plakken voor een bakkie koffie/biertje/wijntje. Ik voel me hier heel ongemakkelijk bij in mn eigen huis, ook omdat hij 9vd 10 keer gaat huilen (ondanks dat de scheiding zijn keuze was). Het liefst heb ik dat hij meteen vertrekt omdat ik er zelf ook van streek van raak, en de kinderen ook.. Hoe doen andere gescheiden ouders dit bij het wisselmoment?
zondag 21 november 2021 om 12:04
zondag 21 november 2021 om 12:07
Gewoon een kort praatje bij de deur maar dat duurt bij ons hooguit 5 minuten. Al 12 Jr co ouderschap.
Huilen bij elkaar hebben wij sinds we uit elkaar zijn echt nooit meer gedaan.
Ik zou in wat jij schrijft ook 0,0 % trek hebben. Wat moet jij met zijn emoties??? Ik zou hem een mail sturen en daarin rustig uitleggen dat dit de laatste keer was dat er bij jou binnen iets gedronken is, omdat je daar geen nut meer van inziet en het in geen van jullie belang is om nog zo met elkaar om te gaan.
Desnoods nodig je bij het volgende wisselmoment een neutraal iemand uit bij jou thuis, met wie je desnoods dan ook meteen na de wissel de deur uitgaat voor een etentje ofzo, zodat de mogelijkheid er ook echt niet is.
succes, lijkt me lastig!
Huilen bij elkaar hebben wij sinds we uit elkaar zijn echt nooit meer gedaan.
Ik zou in wat jij schrijft ook 0,0 % trek hebben. Wat moet jij met zijn emoties??? Ik zou hem een mail sturen en daarin rustig uitleggen dat dit de laatste keer was dat er bij jou binnen iets gedronken is, omdat je daar geen nut meer van inziet en het in geen van jullie belang is om nog zo met elkaar om te gaan.
Desnoods nodig je bij het volgende wisselmoment een neutraal iemand uit bij jou thuis, met wie je desnoods dan ook meteen na de wissel de deur uitgaat voor een etentje ofzo, zodat de mogelijkheid er ook echt niet is.
succes, lijkt me lastig!
justagirly wijzigde dit bericht op 21-11-2021 12:19
0.27% gewijzigd
zondag 21 november 2021 om 12:08
Ophalen in plaats van wegbrengen? Dan drink jij bij hem een kopje thee en als het gesprek een kant op gaat waar je niet blij van wordt zeg je: kom jongens, we gaan. Bedankt voor de thee, doei! Het is misschien makkelijker om zelf op te stappen dan je ex als emo-visite de deur uit te werken.
Wat eten we vanavond?
zondag 21 november 2021 om 12:09
Ehhh een bakje koffie zou ik heel leuk vinden, maar niet als iemand steeds gaat huilen.
Bel hem een keer en leg hem uit dat de kinderen ervan in de war raken om hem zo te zien en dat je dus geen koffie meer drinkt met hen erbij, tot de emoties gezakt zijn.
Als je nog om hem geeft als mens zou je af en toe met zijn tweeën een moment kunnen kiezen om over moeilijke dingen te praten. Zonder kinderen erbij en zeker niet elke week.
Bel hem een keer en leg hem uit dat de kinderen ervan in de war raken om hem zo te zien en dat je dus geen koffie meer drinkt met hen erbij, tot de emoties gezakt zijn.
Als je nog om hem geeft als mens zou je af en toe met zijn tweeën een moment kunnen kiezen om over moeilijke dingen te praten. Zonder kinderen erbij en zeker niet elke week.
zondag 21 november 2021 om 12:12
Wij wisselen vanuit school. De een brengt ze en de ander haalt ze.
Met vakanties enzo wisselen we wel bij elkaar thuis en komen we gerust binnen bij elkaar als het zo uitkomt. Maar wij zijn al jaren gescheiden en haan niet zitten huilen ofzo. Allebei nieuwe partners en geen gevoelens meer naar elkaar.
Maar je kan toch gewoon tegen hem zeggen dat je het lastig vind en liever hebt dat hij niet binnen komt?
Met vakanties enzo wisselen we wel bij elkaar thuis en komen we gerust binnen bij elkaar als het zo uitkomt. Maar wij zijn al jaren gescheiden en haan niet zitten huilen ofzo. Allebei nieuwe partners en geen gevoelens meer naar elkaar.
Maar je kan toch gewoon tegen hem zeggen dat je het lastig vind en liever hebt dat hij niet binnen komt?
zondag 21 november 2021 om 12:17
Ja dat is een goede, t is alleen dat hij geen eigen huis heeft en dus altijd beetje rondzwerft met de kids (wat weer een ander punt van onvrede is maar goedmakreel schreef: ↑21-11-2021 12:08Ophalen in plaats van wegbrengen? Dan drink jij bij hem een kopje thee en als het gesprek een kant op gaat waar je niet blij van wordt zeg je: kom jongens, we gaan. Bedankt voor de thee, doei! Het is misschien makkelijker om zelf op te stappen dan je ex als emo-visite de deur uit te werken.
zondag 21 november 2021 om 12:27
Mijn vriend heeft co ouderschap met een week om week regeling.
Op de wisseldag brengt de ouder waar kind was die week het kind naar school en andere ouder haalt kind uit school.
Mijn vriend rijdt op die dag alleen even langs ex om de voetbaltas op te halen.
Soms drinkt hij nog iets daar maar vaak ook niet.
Maar snap dat je niet zit te wachten op een huilende ex .
Op de wisseldag brengt de ouder waar kind was die week het kind naar school en andere ouder haalt kind uit school.
Mijn vriend rijdt op die dag alleen even langs ex om de voetbaltas op te halen.
Soms drinkt hij nog iets daar maar vaak ook niet.
Maar snap dat je niet zit te wachten op een huilende ex .
zondag 21 november 2021 om 12:29
Gewoon niet meer doen dus. Kinderen overdragen en klaar.
En dat kan vriendelijk maar hoeft echt niet niet met koffie of thee gepaard te gaan. Dat kan alleen als je beiden wil en niet gepaard gaat met dit soort drama.
Zou dat vanavond duidelijk maken, even kinderen naar hun kamers en melden dat voorlopig niet meer gaat gebeuren, hopelijk over een jaar wel, maar nu aankomende tijd zeker niet.
En dat kan vriendelijk maar hoeft echt niet niet met koffie of thee gepaard te gaan. Dat kan alleen als je beiden wil en niet gepaard gaat met dit soort drama.
Zou dat vanavond duidelijk maken, even kinderen naar hun kamers en melden dat voorlopig niet meer gaat gebeuren, hopelijk over een jaar wel, maar nu aankomende tijd zeker niet.
zondag 21 november 2021 om 12:33
Dit. Bel hem en zeg: Kees, prima dat kopje koffie, maar geen zware gesprekken en huilbuien waar de kinderen bij zijn. Dat kan op een ander moment (of niet).Dropdrop schreef: ↑21-11-2021 12:09Ehhh een bakje koffie zou ik heel leuk vinden, maar niet als iemand steeds gaat huilen.
zondag 21 november 2021 om 12:38
Kinderen zijn vaak juist wel gebaat bij een soepele overdracht waarbij ze zien dat hun ouders nog op ontspannen manier samen een kop koffie kunnen drinken. Die tranen moet hij dan maar bewaren voor een andere keer.
Ze gelijk mee de deur uitnemen lijkt me nog erger. Die kinderen moeten ook weer even kunnen ‘landen’ in de andere omgeving.
Ze gelijk mee de deur uitnemen lijkt me nog erger. Die kinderen moeten ook weer even kunnen ‘landen’ in de andere omgeving.
zondag 21 november 2021 om 12:39
Maar ja zolang hij steeds gaat huilen, zit dat er dus niet in.KamilleT schreef: ↑21-11-2021 12:38Kinderen zijn vaak juist wel gebaat bij een soepele overdracht waarbij ze zien dat hun ouders nog op ontspannen manier samen een kop koffie kunnen drinken. Die tranen moet hij dan maar bewaren voor een andere keer.
zondag 21 november 2021 om 12:40
Ik zou dat vandaag nog doen, voor de wissel vanavond. Word het weer een ding, dan gewoon meteen aangeven dat je dat dus niet meer gaat doen, dan gewoon een korte wissel met de nodige info en knuffels van kinderen en weg gaan.
zondag 21 november 2021 om 12:42
Dat moet ze hem dus inderdaad duidelijk maken en anders maar kort een babbeltje bij de voordeur. Een beetje volwassene zou het wel moeten kunnen, desnoods heb je het alleen over het voetbal of de F1.FeeLucifer01 schreef: ↑21-11-2021 12:39Maar ja zolang hij steeds gaat huilen, zit dat er dus niet in.
zondag 21 november 2021 om 12:43
Daar zit wat in ja. Dan moet je het toch maar echt zeggen zoals het is TO. Bellen dus!KamilleT schreef: ↑21-11-2021 12:38Kinderen zijn vaak juist wel gebaat bij een soepele overdracht waarbij ze zien dat hun ouders nog op ontspannen manier samen een kop koffie kunnen drinken. Die tranen moet hij dan maar bewaren voor een andere keer.
zondag 21 november 2021 om 13:08
zondag 21 november 2021 om 13:26
Ja precies, ik ga een poging doen maar hij is vandaag bij zn vriendin/scharrel en dan neemt hij nooit op als ik bel maar dit moet gewoon stoppen op dezr manier!justagirly schreef: ↑21-11-2021 12:43Daar zit wat in ja. Dan moet je het toch maar echt zeggen zoals het is TO. Bellen dus!
zondag 21 november 2021 om 13:26
Ja klopt, dat vinden ze ook helemaal niks maar willen wel graag tijd doorbrengen met papa dus ook een lastige situatie allemaal
zondag 21 november 2021 om 13:39
Dat is natuurlijk ook verrot. Voor je kinderen maar zeker ook voor hem (ik neem aan dat je dat ook wel inziet toch?). Daarin zou ik dus mee bewegen: er is nou eenmaal niet aan een huis te komen momenteel, dat kan je hem niet kwalijk nemen.
Dus idd bellen maar. Zal wel een stom gesprek worden maar dat is dan eenmaal even niet anders